Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä ajattelet jos tuttusi antaitsi lapselle etunimeksi saman kuin lapsesi 2 tai3nimi?

Vierailija
01.02.2010 |

itse en muista kenekään toisia nimiä. siis joku joka on jo serkun tai kaverin tms. lapsella. entä sisaruksesi lapsella oleva jo?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kiva että pitää nimeä kauniina

Vierailija
2/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saman kuin lapseni kolmas nimi, niin hieman ihmettelisin. On erittäin harvinainen ja epäilisin, että se olisi ihan sattumalta tullut mieleen. Lisäksi aika moni tuttavistamme on kuullut sen, sillä siihen liittyy tarina.



Toinen nimi on jo yleisempi ja vaikka joku sen muistaisikin, musta olisi ok, että joku muukin sitä käyttäisi. Vaikka mielelläni toki pitäisin sen vain meidän lapsella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ja kolmannet nimet ovat sellaisia kuriositeetteja, harvoin niistä edes puhutaan.

Vierailija
4/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään. Toiset ja kolmannet nimet eivät juuri kenelläkään ole käytössä. Usein saattavat kulkea suvussa ja annetaan siksi.

Kaverini antoi lapselleen saman etunimen kuin meidän lapsella on etunimenä. Sitä kummaksuin itsekseni, mutta jos piti nimestä niin mikäs siinä sitten. Ei onneksi asuta edes samalla puolella Suomea.

Vierailija
5/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ystävämme antoivat lapselleen ekaksi nimeksi saman, mitä olimme ajatelleet omalle lapsellemme toiseksi nimeksi (ikäeroa pojilla vajaat puoli vuotta). Me keksimme uuden toisen nimen, mutta tuo ensiksi ajattelemamme tuli sitten seuraavan poikamme toiseksi nimeksi.

Vierailija
6/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kiva että pitää nimeä kauniina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että monikaan muistaa noita 2. ja 3. nimiä, ihan sama mulle. Ei kukaan sitä nimeään omista.

Vierailija
8/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini antoikin lapselleen saman nimen etunimeksi kuin minun lapsellani on toisena nimenä. Nimi ei ole mikään harvinaisuus ja sehän on vain hienoa, että joku toinenkin piti sitä kauniina!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun yksi antoi saman ekan nimen. Joten en varmaan ajattelisi toisestakaan,

Vierailija
10/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kiva kun joku muukin pitää nimeä kauniina. Ei siis haittaisi ollenkaan, ilahduttaisi ennemminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan ajattelis mitään erityistä, koska se EI KUULU MUILLE, minkä nimen kukin lapselleen antaa!

Vierailija
12/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimi on ulkomaalainen, joten näitä nimiä ei tule joka kulmalla vastaan. Itse en olisi kehdannut vaikka kuinka olisi nätti ja kaunis nimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. NAAPURI ei saisi laittaa samaa nimeä kuin teillä on - herranen aika, sehän on vain naapuri!

Vierailija
14/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ystävä antoi lapsensa toiseksi nimeksi saman mikä on mulla on etunimenä, se tuntui ihan hyvältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapsen etunimi on sama kuin veljeni lapsen toinen nimi eikät ullut kyllä mieleenkään että se olisi ongelma. En kyllä etunimeksi haluaisi antaa samaa kuin usein kanssakäyvillä kavereilla/tutuilla/sukulaisilla jos kysessä edes suurinpiirtein samaa ikäluokkaa olevat lapset.

Vierailija
16/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josparas kaveri laittaisi saman etunimen kuin mun lapsilla, sitä ihmettelisin.



Mutta kakkonen tai kolmonen, siitä vaan!

Vierailija
17/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mulla ole yksinoikeutta mihinkään meidän lapsen nimeen.

Vierailija
18/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista nimiin oikeuksia, saa niitä toisetkin lapsilleen antaa. Jos tosi hyvä ystävä antaisi lapselleen saman etunimen kuin omallani on, ehkä silloin ihmettelisin ja kenties vähän loukkaantuisin, mutta jos joku tuttu antaisi niin ei haittaisi. Toinen nimi ei haittaisi missään tilanteessa, koska lasta kuitenkin kutsutaan erinimellä.



Vierailija
19/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ajattelisin just, että se onkin hyvä nimi.



En kyllä yhdistäisi sitä mitenkään matkimiseen tms., jos ap sellaista tässä ajaa takaa.



Etunimi on ainoa, jolla on jotain väliä. Eikä sitäkään saa omia.

Vierailija
20/26 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsemme kuitenkin leikkivät esmes hiekkalaatikolla päivittäin.



Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän