Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaisitteko lapsenne Usasta Suomeen, kun kyseessä isoisän hautajaiset? Siis lentolipuista kyse. On lapseni siellä Usassa

Vierailija
10.01.2023 |

vaihdossa vuoden.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala kysymys. Saattaa tulla koti-ikävä, jos tulee kesken vuoden Suomeen. Mitä hän itse haluaisi tehdä?

Vierailija
2/62 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus on ollut täällä joskus ehkä vuosi tai pari sitten. Kyseessä siis seuraava lapsi ja toinen isoisä. Aika huono tuuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti? Mikä kysymys tämä nyt on? Perhe tulee hautajaisiin eikä mikään tuollainen siihen vaikuta, että onko joku jossain toisessa maassa. 

Vierailija
4/62 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse siis yliopistovaihdosta, lapseni yli 20-vuotias. Mutta olisi valmis tulemaan, jos maksan lennot. Mietin vain että onko mitään järkeä tulla tänne viikoksi?

Vierailija
5/62 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse siis yliopistovaihdosta, lapseni yli 20-vuotias. Mutta olisi valmis tulemaan, jos maksan lennot. Mietin vain että onko mitään järkeä tulla tänne viikoksi?

On vuosi 2022, ei 1922. Noloa, jos ei tule oman isoisän hautajaisiin ja viikko on tuohon tilanteeseen pitkä aika.

Vierailija
6/62 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siinä sit järkeä. Luulin ett kyse lukiovaihdosta.

Vierailija
7/62 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa tulla, niin maksan toki, mutta mikään pakko ei ole tulla.

Vierailija
8/62 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vuosi 2022, ei 1922. Noloa, jos ei tule oman isoisän hautajaisiin ja viikko on tuohon tilanteeseen pitkä aika.

Miksi se on noloa? Ei se vainaja siitä välitä. 

Vierailija
9/62 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on noloa? Ei se vainaja siitä välitä. 

Ei se varmaan kaikkien mielestä ole noloa, mutta jos oma isäni kuolisi ja lapseni ei tulisi hautajaisiin koska on Jenkeissä vaihdossa, niin en kyllä kehtaisi kenellekään kertoa. 

Vierailija
10/62 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa. Makoilkoon siellä lännen ihmemaassa ja unohtakoon isoisänsä kokonaan.

Vierailija
11/62 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu rahatilanteestasi. Hautajaisiin tuleminen taitaisi maksaa jotain 3000 - 4000 euroa, Minulla valitettavasti ei olisi mahdollisuutta reissua sponsoroida, mutta  maksaisin ilman muuta, jos rahatilanteeni olisi erinomainen.

Vierailija
12/62 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu rahatilanteestasi. Hautajaisiin tuleminen taitaisi maksaa jotain 3000 - 4000 euroa, Minulla valitettavasti ei olisi mahdollisuutta reissua sponsoroida, mutta  maksaisin ilman muuta, jos rahatilanteeni olisi erinomainen.

No ei todellakaan maksaisi noin paljoa, alle tonnilla pitäisi selvitä

Vierailija
13/62 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkeä? Hautajaiset! Suvun tapaaminen? Etkö itse halua tavata lastasi? Itse maksaisin ilman muuta. Onhan viikko raskas reissu aikaerojen takia (riippuen, mistä päin tulee ja kauanko matkaan menee mahd.koneenvaihtoineen), mutta jos lapsi haluaa tulla, miksi et maksaisi? Jos ei siis ole rahasta kiinni. Ei kai opiskelijalla liikaa rahaa ole eikä USA:ssa ole mitåän asumistukia tms. Itse tuen myös aikuisia opiskelevia lapsiani taloudellisesti silloin tällöin, vaikka eivät koskaan rahaa pyydä ja hoitavat aina raha-asiansa tosi tunnollisesti. Ilman muuta maksaisin tuollaisen matkan.

Vierailija
14/62 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä lähteä hautajaisten takia. Vainaja ei tästä mitään hyödy.

Vierailija
15/62 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksaisin, ei kai tuo mikään ongelma olis, varsinkin kun tietenkin voi majoittua meillä, niin eihän tosta synny kustannuksia kun lentolipun verran.

Vai onko se tietenkin vaihdossa jossain Uuden-Seelannin yksityisellä saarella, jonne pääsee vaan yksityislentokoneella?

Vierailija
16/62 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään järkeä lähteä hautajaisten takia. Vainaja ei tästä mitään hyödy.

Eihän hautajaisiin mennä siksi, että vainaja jotain hyötyisi, vaan kunnioittamaan vainajan muistoa ja surevia. Suremaan ja muistelemaan yhdessä.

Vierailija
17/62 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi siellä usassa. Vähä kade kun pentus on siellä usassa. USA USA USA!!

Vierailija
18/62 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

New Yorkista lentää keskellä viikkoa meno-paluu 300e

Vierailija
19/62 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvottelisin kyllä sen lapsen kanssa. Isoisä on kuollut eikä pahastu, jos kaikki eivät ole hautajaisissa.

Mutta jos asia olisi ihan tosi tärkeä sille lapselle, niin ehkä sitten.

Itse olin varannut mieheni kanssa matkan Itävaltaan juuri ajankohtaan, johon osui sitten myös oman ukkini hautajaiset. Minä muistelin hautajaispäivänä ukkiani komean vuoren huipulla enkä ollenkaan usko, että ukkini pahastui jos sen näki. 

Läheistä voi muistella ja kunnioittaa muutenkin kuin arkun äärellä papin jargonia  kuunnellen.

Vierailija
20/62 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan maksaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi