Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiilariton ruokavalio, mitä vaaroja siinä oikeasti on?

Vierailija
01.02.2010 |

Meinaan aloittaa kokeilemaan koska ystäväni on todella hoikistunut sen myötä, mutta mitä vaaroja sitten voi olla? kun aina joku varoittelee niistä?

kaikki kokemukset ko dietistä otan mielenkiinnolla vastaan :).

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään tapauksessa ei jätetä kaikkia hiilareita pois...

Vierailija
2/25 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parantaa kolesteroliarvoja ja verisuonten toimintaa (olettaen että on VHH-dieetillä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on tosiaankin VÄHÄhiilihydraattinen ruokavalio, ei hiilariton, jos karppauksesta puhutaan. Ja se on erittäin terveellinen:)

Karppaaja syö todellakin hiilareita, mutta oikeanlaisia, eli täysjyvää, vihanneksia ym.

Jätetään ne huonot hiilarit veke, eli sokeri ja valkoiset jauhot ja tietty se pottu ja muu tyhjä tärkkelys.

Vierailija
4/25 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläinrasvaa joka tukkii verisuonet.

Atkinson on LAIHDUTUSkuuri, ei elämäntapa.

Se on taas eri asia jos ei syö vaaleaa leipää jne. Ihan suositusten mukaan.

Eikä leipää muutenkaan kuulu syödä montaa viipaletta.

Vierailija
5/25 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle lääkäri ainakain varoitteli tuosta dietistä että vaikka arvot ym näyttäiskin ok ja paino tippuis se ei siltikään ole terveellistä? en kylläkään ymmärtänyt miksi? mutten uskaltanut alkaa sitten karppaamaan.

mulla bmi 31, ehkä sitten on parempi olla näissä mitoissa??

Vierailija
6/25 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan keksi mitään. Käypä karppaus.info sivuilla, siellä voit lukea kokemuksia kaikenlaisista parantumisista ym. Rohkeasti vaan pullat ja leivät pois:-)

Vierailija
7/25 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä, että jättää pois perunan, pastan, leivät, sokerin ei ole mitään vaarallista. Mikään noista ruoka-aineista ei sisällä mitään elintärkeitä aineita.

Mun tyttäreni on esimerkiksi vilja-allerginen ja hänelle sanoi lääkärikin, ettei viljoja mihinkään tarvita, joten ruokavalion rukkaamiseen muutoin ei ole mitään tarvetta. Hän ei myöskään suostu syömään perunaa, joten hän on ihan luontainen karppi.

Vierailija
8/25 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin karppaan loppuikäni! oloni on niin hyvä, ihana ja energinen. painokin on pudonnut tässä sivussa. Nautin ruoasta ja sen mauista ja syön hyvällä omalla tunnolla!!

kannattaa kokeilla. ne jotka tästä varoittelee eivät vaan ole ite perehtyneet tai lääkärit ovat puhtaasti lääkefirmojen aivopesemiä. Saa nääs enemmän rahaa kun määrää enemmän pillereitä potilaille.

Siinähän kaatuis jokunen lääkefirma jos ihmiset tervehtyis ihan ruokavaliolla ;).

Vierailija
9/25 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka haluaisi hoikistua samaa tahtia.

Voi sitä silmien pyörittelyä, ei kukaan muka voi terveellisesti laihtua niin nopsaan ja paljon.

Vierailija
10/25 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä karppaajat syö aamupalaksi. Jos joka aamu pitäis syödä munakasta niin yöks.

Vierailija
11/25 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä karppaajat syö aamupalaksi. Jos joka aamu pitäis syödä munakasta niin yöks.

ja kun saa syödä kokojyväviljaa niin voi syödä vaikka leipää - teen itse

Vierailija
12/25 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/25 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. maustamatonta jugurttia marjojen ja pähkinöiden kanssa, karppileipää vihannesten ja muiden täytteiden kanssa esim. http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=303 leipäjuustoa marjojen kanssa jne.

kyllä karpin aamupala saattaa olla vaihtelevampi kuin tavissyöjän :D

Vierailija
14/25 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä syön usein luomukaurapuuron tai 2 kpl sitä täysruisleipää jossa tosi vähän hiilareita.

olen siis hyväkarppi.

eikä maailmani kaadu jos joksus otankin lapsiltan imuutaman karkin tai jos vaikka juon kaljaakin jne..mutta se arki, silloin pysyn riisistä, perunasta ja pastasta tyystin erossa. ja oloni on mitä mahtavin!!!

karppauksen ohella on kadonnut kuorsaus(mieheni mukaan), ilmavaivat, uniongelmat, sekä käsittämättömät mielialanvaihelut.

suosittelen!

Vierailija
15/25 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä karppaajat syö aamupalaksi.

kreikkalaista jogurttia ja pakastemarjoja tai itsetehtyä mantelileipää

Vierailija
16/25 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ruokavalio muuttui todella ratkaisevasti terveellisemmäksi kun aloin karpata. Lisäsin hurjasti kasvisten määrää ja lisäksi nautin pähkinöitä joita en ennen juurikaan syönyt. Olne jättänyt kokonaan pois pastat ja potut sekä vaalean leivän.

Vierailija
17/25 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos pyritään lähes hiilarittomaan ruokavalioon ja rajoitetaan myös kasvisten syöntiä ja valikoimaa.

Mutta vähähiilihydraattinen / hyvähiilihydraattinen ruokavalio on ainakin minulla terveellisempi kuin aikaisempi pullansyönti. Syön paljon enemmän vihanneksia ja proteiinia leivän ja pastan sijasta, makeaa ei juuri tee mieli ja koska rasvan syönti on sallittua, herkutellakin saa. Itse en rajoita myöskään maitotuotteita (paitsi en syö sokeroituja) ja aamupalaksi syön yleensä kermaista marjarahkaa pellavansiemenrouheen kanssa. Hyväkarppauksella ei kovin nopeasti laihdu, mutta esim. vatsavaivat ovat hävinneet.

Vierailija
18/25 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä karpin aamupala saattaa olla vaihtelevampi kuin tavissyöjän :D

Ja varmasti onkin vaihtelevampi nyt kun noita luki mitä syötte =) Kai sitä tulee valittua joka aamu se sama tylsä leipä kun ei keksi mitään muutakaan. Ehkä tosiaan pitäis rueva karppaamaan. T. 7, joka ihmetteli karppaajien aamupalaa

Vierailija
19/25 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että liika proteiini on pahasta (rasittaa elimistöä), runsaasta eläinrasvan käytöstä on tutkimuksissa ollut haittaa ja jos hiilareita on ruokavaliossa vähän niin kuitujen saanti on vaikeaa. Ja tietty vitamiinienkin, jos kovin karsii kasvisten syöntiä.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että ilman valkoisia jauhoja, sokeria ja perunaa pärjää kyllä.

Vierailija
20/25 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai paistettua ruskajuustoa ja makkaraa, fetamunakasta, salaattia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän