Ihmisillä on älyttömiä harrastuksia joita ei voi ymmärtää ja vieläpä maksavat niistä paljon
Tässä muutama esimerkki.
Kirjojen lukeminen. Ehkä tylsintä tekemistä mitä voi olla tuijottaa pientä tekstiä satojen sivujen verran ja maksaa kirjoista jotka on kertakäyttötavaraa.
Frisbee golf. Tämä on kyllä juntti laji.
Jääkiekon sm-liigaottelussa käyminen, tuijottaa jotain runkosarjapeliä jolla ei ole mitään merkitystä ja kallistakin vielä.
Lp-levyjen ostaminen, ihmiset ostaa ylihintaisia kalliita levyjä kodin nurkat täyteen, aivan järjetöntä kun cd-levy on keksitty.
Teatterissa käynti. Voiko olla tylsempää. En menisi vaikka maksettaisiin.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Harmittaako noin paljon kun sinulla ei ole varaa harrastaa mitään mikä maksaa?
Mulla on varaa harrastaa jos haluan mutta en laita rahaa älyttömiin ja ylihintaisiin asioihin.
Harrastatko itse jotain? Minä tykkään noista kaikista, jotka luettelit. Omat harrastukseni ovat jooga, säbä, uinti, kielten opiskelu, lumilautailu, kuoro, partio ja vaellus. Onko nuo sinusta yhtä tuhoontuomittuja?
Kirjat ja henkiset harrastukset voivat olla mielenkiintoisia. Samoin kävely. Kartat.
Vierailija kirjoitti:
Harrastatko itse jotain? Minä tykkään noista kaikista, jotka luettelit. Omat harrastukseni ovat jooga, säbä, uinti, kielten opiskelu, lumilautailu, kuoro, partio ja vaellus. Onko nuo sinusta yhtä tuhoontuomittuja?
Kenellä on aikaa harrastaa näin paljon kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
On mutta niitä ei pääse harrastamaan sijainnin takia kuin hyvin harvoin ja jotku niistä maksaa paljon.
Nuo on paljon järkevämpiä poislukien jooga jota ei voi ymmärtää.
Kirjastoista voi lainata ilmaiseksi kirjoja. Lukeminen on yksi parhaimpia harrastuksia.
Oletko kuullut kirjastoista, joista saa lainata kirjoja ihan ilmaiseksi?
Kaikkia kirjoja ei tarvitse ostaa, Suomessa ja monissa muissa maissa on toimiva kirjastolaitos. Lukeminen onkin minulla ihan lempiharrastus. Sen lisäksi listaltasi minun harrastuksiin kuuluu teatterissa käyminen, satunnaisesti myös museoissa ja taidenäyttelyissä. Lisäksi lenkkeilen, käyn salilla, joogaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Kirjat ja henkiset harrastukset voivat olla mielenkiintoisia. Samoin kävely. Kartat.
Eikä maksa mitään kun käyttää kirjastoa. Ap onkin tyypillinen paskajunttipersu.
Kirjojen lukeminen on erittäin passiivista istumista huonossa ryhdissä. Ja tutkimusten mukaan juuri sellainen tappaa.
Ihan kiva provo. Mutta jatka vielä antamalla esimerkkejä järkevistä harrastuksista.
Vierailija kirjoitti:
Kirjojen lukeminen on erittäin passiivista istumista huonossa ryhdissä. Ja tutkimusten mukaan juuri sellainen tappaa.
Ne ne kutovat ja jotain mummopaskaa (T. Kinnunen) lukevat tantat muutenkaan pitkään elä.
Ap:tä näkyy erityisesti ärsyttävän älykkäät ja edulliset harrastukset, jotka kehittävät yleissivistystä ja empatiaa: lukeminen ja näyttämötaide, jota voi katsoa YLE-verolla telkusta.
Lukeminen ei ole harrastus. Kirjat voivat olla harrastus mutta lukeminen ei sen enempää kuin katselu ole harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva provo. Mutta jatka vielä antamalla esimerkkejä järkevistä harrastuksista.
No vaikkapa purjehdus tai golf. Myös matkailu avartaa.
T. AP
Vierailija kirjoitti:
Ap:tä näkyy erityisesti ärsyttävän älykkäät ja edulliset harrastukset, jotka kehittävät yleissivistystä ja empatiaa: lukeminen ja näyttämötaide, jota voi katsoa YLE-verolla telkusta.
Se näyttämötaide jota keski-ikäiset tantat porukassa matkustaa teattereihin katsomaan on todella kaukana älykkäästä😆
Harmittaako noin paljon kun sinulla ei ole varaa harrastaa mitään mikä maksaa?