Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä asiaa itsessäsi/perheessäsi joudut aina selittämään?

Vierailija
01.02.2010 |

Minä saan kertoa välillä ventovieraillekin, että meillä on uusperhe. Lapsia on sen verran monta, että heidän määräänsä ihmetellään ja kysellään, ovatko kaikki omiani. Myös esim. neuvolassa pitää selittää oma elämäntilanne erilaiseksi kuin mitä se siellä koneella näyttäisi olevan (siellähän näkyvät siis vain synnyttämäni lapset).

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti olen saanut selittää ettei iso, kalju, tatuoitu mieheni ole mikään rikollinen vaimonhakkaaja eikä edes ex-kriminaali vaan tavallinen kiltti perheenisä.

Vierailija
62/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin olosuhteiden pakosta uraputkesta kotirouvaksi, joka on täysin tuntematon ja epähyväksyttävä olemisen muoto Suomessa. Etenkin, kun lapseni ovat puolet päivästä päiväkodissa. Kotiäitiys vielä juuri ja juuri voitaisiin hyväksyä - jos siis lapset olisivat kotona 24/7, mutta 'vain' kotona rouvana olemista ei hyväksy kukaan. Saadakseen hyväksynnän elämänmuodolleen pitäisi kai muuttaa Saksaan, Italiaan tai 50-luvulle...

Kotona olen ja lapset koulussa. Siinä riittää kylän juoruämmille pohdittavaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kommentoin tätä asiapuolta. Suomessa ihmetellään tässä kohdin suu ammollaan! Tosi outo kulttuurikohta.

Vierailija
64/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- eron jälkeen olen EDELLEENKIN yksin ja olen erittäin tyytyväinen tähän, erostahan on JO 1v...

- ex-mieheni kanssa olen erittäin hyvissä väleissä

- sitä etten juokse baareissa enkä myöskään käytä alkoholia...

Vierailija
65/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis en selittele, mutta jos jotain selittelisin niin siihen ois tilanteita.... HUOH

Vierailija
66/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottavat oikeudekseen kommemtoida, että "kyllä olisi jo hyvä aika niitä lapsia tehdä, kohta voi alkaa olla jo liian myöhäistä". Ja jos ei näin suoraan puhuta, niin kysytään kuitenkin, että eikös sulla ole lapsia, etkö ehkä halua niitä, onko ollut paljon keskenmenoja yms. Karmeaa!

Vierailija
67/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä vammat edes liity toisiinsa. Toisen vamman näkee päällepäin ja toisen sitten käytöksestä.

Vierailija
68/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraammille sitä miksi olen kotona vaikka lapset ei ole enää pieniä. Mua jotenkin suunnattomasti ärsyttää se että osa ihmisistä on niin röyhkeitä. Ei siinä mitään jos kysyjä on hyvä ystävä mutta jollekin puoltuntemattomalle ei mun mielestä kuulu meidän raha-asiat sun muut. Nimitään sekin tietty kysytään että miten meillä on varaa tähän? ja paljonko mieheni tienaa?

Vierailija
69/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olen etävanhempi?

Miksi kuopuksellani on exäni sukunimi (exä ei siis ole hänen isänsä)?

Miksi minulla ja nyxällä on niin iso ikäero?

Miksi rakastan vanhaa autoani?

Miksi kuopuksellani ei ole virallisesti isää?

Miksi esikoinen asuu joka toinen viikko täällä (ja on silti pk:ssa, minä kotona)?

Miten voimme pärjätä rahallisesti?

...

Vierailija
70/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mieheni otti minun sukunimeni mennessämme naimisiin.

Vierailija
71/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskas niitä lapsia tulee kun on talokin ja oot jo yli 30? -> syntyi poika. Kaithan te sille laikkikaverin? ->syntyi toinen poika. No koskas sitä tyttöä? -> syntyi tyttö. Supinaa: vieläköhän ne noita kakaroita tekee...?

Vierailija
72/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

entisen mieheni veli...

Vierailija
73/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset eivät saisi kommunikoida, jutella, vaihtaa ajatuksia, olla uteliaita toisten kesken? Näemmä se heti mielletään negatiivisessa valossa, joka kaipaa selittelyä.

Ketjun perusteella ihmiseltä ei esim saisi kysyä mitään henkilökohtaista. Mistä te sitten haluatte puhua? Säästä, politiikasta? Kuivaa..

Musta tuntuu, että ihmiset itse näkevät asian niin, että täytyy selitellä muille jotain. Kysyjät taas saattavat oikeasti haluta keskustella muustakin kuin eilisistä kymppiuutisista.

Vierailija
74/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annastiina.

Vierailija
75/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lakannut selittämästä jo kauan sitten, en ole tilivelvollinen uteliaille normikansalaisille.

Vierailija
76/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaista suomalaisuuden päivittäelyä. Ihan kuin muualla maailmassa ymmärrettäisiin ihan kaikenlaiset ihmiset. Eivätkös ne siellä Ugandassakin aika lempeästi suhtaudu homoihin... hohhoijaa.

En tunne juurikaan ihmisiä jotka siunailisivat toisten valintoja. Toisaalta itsetuntonikin on niin vahva, etten ehkä kiinnitä huomiota jos joku kysyy uteliaisuudesta miksi teen jonkin asian tietyllä tapaa. En pidä sellaista ihmettelynä vaan enemmänkin kohteliaana kiinnostuksena tms.

Vierailija
77/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä vammat edes liity toisiinsa. Toisen vamman näkee päällepäin ja toisen sitten käytöksestä.

Minä olen ollut vuosia yhden tytön avustaja ja tosi moni on kysynyt ovatko hänen sisaruksensa terveitä? Mikseivät olisi?

Vierailija
78/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä, että en yritä hankkia toista lasta. Olen yli nelikymppinen ja lapsi on 2,5v. 'Mikset mennyt töihin heti äitiysloman jälkeen? kun teillä olisi enemmmän silloin rahaa käytössä?'- kysymyssetteihin olen ihan kypsä.

Vierailija
79/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan he käyvät kauempana koulussa...

Vierailija
80/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme vasta nyt alkaneet suunnitella auton ostoa, koska lapset alkavat olla siinä iässä, että heitä täytyy kuskata harrastuksiin. Ja loma- ym. huvimatkat on helpompi kulkea autolla kuin julkisilla. Työ- ja kauppamatkat ovat tähän asti sujuneet mainiosti kävellen, pyöräillen ja julkisilla. Ainoa huolemme on, että laiskistummeko sitten ja lakkaamme harrastamasta hyötyliikuntaa.