Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä asiaa itsessäsi/perheessäsi joudut aina selittämään?

Vierailija
01.02.2010 |

Minä saan kertoa välillä ventovieraillekin, että meillä on uusperhe. Lapsia on sen verran monta, että heidän määräänsä ihmetellään ja kysellään, ovatko kaikki omiani. Myös esim. neuvolassa pitää selittää oma elämäntilanne erilaiseksi kuin mitä se siellä koneella näyttäisi olevan (siellähän näkyvät siis vain synnyttämäni lapset).

Kommentit (128)

Vierailija
41/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni on entisen mieheni veli...

Vierailija
42/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi asumme näin "ahtaasti", vaikka mun mielestä tilaa on vaikka millä mitalla!

Ja esikoisen "erityisyyttä" selittelen niille, jotka koen sen selittelyn arvoisiksi =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole palkkatyössä, on laiska.

Jos ei löydä koulutusta vastaavaa työtä ja jää vapaaehtoisesti hoitamaan kotia, lapsia (ja isovanhempia), mahdollistaa miehelle keskittymisen uraansa ja tyytyy itse virkistämään harmaita aivosolujaan satunnaisen opiskelun merkeissä on patalaiska luuseri.

Suomi kun on aina ollut ahkerien naisten maa.

Jäin olosuhteiden pakosta uraputkesta kotirouvaksi, joka on täysin tuntematon ja epähyväksyttävä olemisen muoto Suomessa.

Vierailija
44/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä kotona, lapset ovat hoidossa, meillä käy siivooja/kotiapualainen (silittää, leipoo pullaa ym. siivouksen lisäksi), matkusamme aika paljon. Kaikki tämä ihmetyttää ihmisiä joskus enemmän, joskus vähemmän. Kautta rantain joku kysyy aina silloin tällöin, että miten kustanamme kotiavun ja matkat, kun minä olen kotona.

Vierailija
45/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vaikka olisi päässyt mihin tahansa lukioon. Meitä vanhempi sukupolvi ei tajua, että ammattikoulustakin pääsee jatkamaan opintoja.

Samoin sitä, että nuoremme ei ole käynyt rippikoulua vaan meni pahamaineiselle protu-leirille, vaikka kuuluu kirkkoon.

Ja sitäkin, että hän muutti pois kotoa 17-vuotiaana, vaikka välit meihin eivät ole poikki.

Vierailija
46/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 400 000 maksava asunto Helsingissä, mikä on ihan normihinta näillä kulmilla.

Vierailija
47/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni on entisen mieheni veli...

Ihan Kaunari-meininkiä ;-)

Vierailija
48/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän yhteydessä joudun sitten aina kertaamaan koko perhehistoriani.

Myös vastaamaan kysymyksiin joihin en tiedä vastausta, koska en ole tullut kyselleeksi asiaa vanehmmiltani, enkä vain tiedä.

Tosi ärsyttävää, enhän minäkään kysele toisten vanhemmista missä ovat tavanneet, miksi asuvat Helsingissä tai miksi synnyit Oulussa.

Vierailija
49/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun selittämään, miksi en juo alkoholia.

Heh! Sama täällä :D En ole ikinä juonut enkä tule juomaankaan. Hyi mitä paskalitkua.

Vierailija
50/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä juuri liikoja puhele tuntemattomien kanssa, eikä aina heti tuttujenkaan.

Vierailija
51/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tätä olen saanut selitellä viimeiset 20 vuotta.

Tarkennukseksi, olen siis itse kasvissyöjä, mutta lapset/mies toistaiseksi kaikki sekasyöjiä (olen opetellut kokkaamaan lihastakin, vaikka sen käsittely alkuun ällötti tottumatonta). Tämä oli aikanaan oma valintani ja myös lapsilleni haluan antaa mahdollisuuden valita itse mitä syövät. Jos nuo haluavat joskus luopua lihasta niin se kyll' sopii. Ja usein syövätkin "naisten ruokaa" niin poikia kuin ovatkin (myös oma äitini on kasvissyöjä, eli pojat kuvittelevat, että tämä menee useinkin niin, että miehet syövät lihaa ja naiset eivät).

Vierailija
52/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun selittämään, miksi en juo alkoholia.

Heh! Sama täällä :D En ole ikinä juonut enkä tule juomaankaan. Hyi mitä paskalitkua.

Vierailija
53/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksen ole hankkinut omia lapsia.

Vakiovastaus on, että lapsiahan ei hankita, niitä saadaan...

Vierailija
54/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kovasti pohdin, niin en selittele perheessäni juurikaan mitään. Tai joskus jotain yksittäistä asiaa, mutta en mitään tiettyä. Onkohan meillä jotenkin perusnormi-perhe sitten...

Vierailija
55/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi onnittelumaljat yms. Lapsistani taaperoimetystä (olen imettänyt kaikki 2-vuotiaiksi).

Vierailija
56/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on uusperhe, jonka kaikkien lapsien äiti olen minä, mutta kaikilla lapsilla on eri isä ja eri sukunimi. Minut tuntevat ihmiset tietävät, miksi näin on ja muille se ei varsinaisesti kuulu.

Lähiaikoina olen kyllä joutunut selittelemään sitä, miksi nuorimmalla lapsella on niin punaiset posket. Ilmeisesti allergiaa. Tuntemattomat tulevat kommentoimaan, mikä on hiukan rasittavaa, kun on ankaralla dieetillä itse imetyksen takia, käy parin viikon välein sairaalassa ja ostelee sikakalliita rasvoja.

Vierailija
57/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei juonut firman bileissä. Kun ei vain tee mieli. En siis sylje lasiin, mutta ei jaksa enää juoda kuin lasin viiniä joskus. Nyt nuo on jo tottuneet tähän.

Selitellä on saanut sitäkin, miksi minä en tee ruokaa, vaan jätän sen miehelleni, joka pitää siitä hommasta. Ja miksi ihmeessä tykkään silittää vaatteet.

Vierailija
58/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä enemmän päivitellään syytä- muuten hävittäisin sen

Vierailija
59/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi vaivaudutte selittelemään toisille (vieraille) ihmisille yhtään mitään! Jos jotain vaivaa joku asia, niin antakaa vaivata! Onpahan niilläkin jotain tekemistä kun pohtivat teidän asioitanne

Vierailija
60/128 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas erikoinen sukunimi?

Mista miehesi oikein on kotoisin?

Ai teilla on 2 tyttoa, etteko poikaa viela aio tehda?

Olet raskaana, no kyllapa tulee nyt iso ikaero, oliko kenties vahinko?

Millaista siella ulkomailla on asua?

Osaako lapset puhua suomea?

Onko vaikeaa elaa ulkomaalaisen puolison kanssa?

Kolmas sektio, herranen aika!!