Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Huhtikuun helmet 2009 helmikuu***

01.02.2010 |

Helmikuu on ja listoja en osaa laittaa

Kommentit (208)

Vierailija
121/208 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee me saadaan tänään meidän oma kone takaisin! Heti kun mies vaan tulee töistä. Jeee!! Mulla onkin niin monet kerrat kilahtanut tän lainakoneen kanssa ettei tosikaan.. Kiva ku saa viimein tallennella omat jutut vapaasti koneelle ja siirtää kuvia jne..

Jos tällä kakalla koneella vielä tänne kirjoittelisi tässä ennen kuin annan Nealle ruokaa :)

Löysin ratkaisun siihen miten meillä nukutaan vain yhdet päikyt päivässä ja ne kestää sen 2-3h. Tuossa kun oli pari päivää, että nukkui niin ja sit päivä ettei nukkunut ja mietein mikä päivissä oli erona..

Eli jos aamulla en sylittele, leiki jne niin Nea nukkuu pitkät unet.. Näin on nyt joka kerta toteutunut pitkät unet, tänääkin. Ja sitten tuossa yhtenä päivänä, kun se vaan huusi ja huusi jne ja minä sit yritin kaikkea sen kanssa niin eipäs nukkunutkaan kuin puoli tuntia sitten.. Että aamupäivät pittää vaan tehä kaikkee omaa ja olla leikkimättä lapsen kanssa niin saahaan pitkät unet ja näin loppupäiväksi tyytyväinen likka!! Uskomatonta!

Tuntuu tosi tyhmältä tehä omalle lapselle niin, et joo mä en nyt leiki sun kanssa.. Mut jos oikeesti sillä saa koko loppupäivän menee hyvin niin pakkohan se sitten on vaikka tuntuu tosi "huono äiti" jutulta..

Kännykkä.. Mä varjelen tällä hetkellä omaa käynnykkää yli kaiken. Kun ostin tuossa uuden (tai kimppapuhelin, onko se sit ostaa..) puhelimen ja se on kosketusnäytöllinen niin ei ihan ole lasten puhelin :D

Ja Neasta on tullut hirvee tasku ja laukkuvaras.. Et saa oikeesti tarkistel taskui välil et onks puhelimet ym tallella vai onks Nea salaa käyny nappaas ne :D

Kuulin juuri Jadeadelta, että hedelmäsoseita on jotain 8kk missä on paloja, wtf?!? Ei meiän lähikaupassa, s-marketissa ainakaa.. Onks joku muu törmänny näihi? :o Meillekin heti tänne :D, Nea tykkäis varmasti syödä semmost ku tommosii 4kk soseit..

Ensimmäiset sanat.. Meillä kyllä tais olla oikeesti äiti ensimmäinen sana ja perään tuli isi, pappa ym..

Sain tänään varattua 1v kuvauksenkin Nealle.. Jostain pitäis sit pierasta se 100e siihen ja sit rahat vaatteisiin :/ Ja kutsukortit synttäreillekin valmistui tänään, jeii..

Maito ja kakka.. Meil ei maitotuotteet tehny yhtää mitää mahalle eikä kakalle.. Ja pari päivää meil on enää korvikkeit ja sit saa vallan lehmistä sen jälkee..

Mä niin toivon et seuraava lapsi olisi kanssa vauva vähän pidemmän aikaa, ettei se opi 6kk ikäsen kävelee tuen kanssa tai 8kk1vko iässä juoksemaan! Että nauttikaa tosissaan te joilla ei lapset vielä kävele..

Meillä opittiin myös aukaisemaan kaik laatikon ja tyhjää ne ja jättää sormet sitten välii ku sulkee niit.. Ja perässä saa juosta ihan koko ajan pitkin päivää.. Ei kivaa.

Mie oon taas kuullu sanonnan et joko kävely tai puhe tulee ensin.. Ja meil kyl oikeestaa piti paikkaansa.. Enemmä on tullut sanoi sen jälkee ku oppi kävelee..

Joo Nea vaan kitisee ny ku lyö päätänsä joka paikkaan.. Pittää men

Verticia ja Nea huomenna 10kk

Apua, meil on 2kk kohta kävelty.. kolmen pvä päästä.. eiku kahen.. :o Kauheen nopeesti menee aika!

Vierailija
122/208 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sandelle onnea! ? Iloinen uutinen! ? Ja jaksuja harmituksiin!

Nuhanenille ja tauteja poteville pikaista paranemista!

Päkkänä taisi muuttaa uuteen kotiin, voimia tavaroiden järjestelyjen kanssa nimimerkillä muuttanut pienen taaperon kanssa odotellessa viimeisilläni kakkosta, vinkkinä vielä että hiljaa hyvä tulee, meillä ei oo vieläkään kaikki taulut seinillä vaikka muutosta on jo vierähtänyt muutama vuosi… ;)

Meiän pikku-ukolla oli lääkärineuvola, kaikki oli hyvin! Mutta eikun seuraavana yönä iski kuume, joka kesti vuorokauden, sitten hävisi. Ihmeellisiä pikakuumeita on ollut liikenteessä eikä mitään muita oireita, ei nuhaa, ei yskää tms. Pelkkä kuume vaan??!! Seuraavaksi vasta 1v neuvola.

Ja ihanaa, imetys ei loppunut! ? Mii häpiiii!!!! Taisi olla vaan jonkilainen parin päivän tissilakko. Lakon jälkeen sitten sitä tissiä vaadittiin oikein kunnolla! Ja pari yötä on menty niin, etten ole yöllä antanut tissiä, vasta aamuyöstä ekan kerran nukkumaan menon jälkeen. Nukahtaa siis n. 22 aikaan viimeistään. Ja heti alkoi jomottelemaan alaselästä, menkat taitaa ruveta pian alkamaan. Bye bye menkattomat kuukaudet, tervetuloa säryt ja PMS-oireet ja siteet ja tampoonit, höh! Ja sitten vihdoinkin voin laitattaa sen kierukan, meistä ei ole kumiukkojen käyttäjiksi, ei, ei sitten millään. Ja mielipidettäkin ehdin vaihtaa: otan sittenkin kuparikierukan, vaikka hormoonikierukkaa aluksi ajattelin. Tulkoot runsaat vuodot ja kovemmat menkkakivut, mutta tämä leidi ei enää ylimääräisiä hormoneja kroppaansa ota! Mutta vielä nautin näistä päivistä, kun menkat eivät ole vielä palanneet. Hassua, että mulla ei oo ees menkat alkaneet, kun jotkut jo odottelee uusia vauveleita.

Oon ollu pari päivää herkkuja syömättä. Voi ziisus miten vaikeeta! Kun on niillä suklaalevyn palasilla kerännyt lisäenergioita, että jaksaisi paremmin, niin nyt on kyllä ihan lötkö ja jaksamaton olo ilman niitä. Kekkasin, että aina kun tekee mieli herkkuja niin syön muutaman rusinan/pähkinän/kuivatun hedelmän tai marjan. Ja kylä helepottaa. Ja osana tässä herkuttomassa elämässä on myös oma ulkonäkökriisi, mistä juttelitte juuri, vaikeaa hyväksyä muuttunut kroppa, karmea löllömaha ja kun lihoin niin paljon raskausaikana niin vielä on pudotettavaa painossa että voisi edes joskus mahtua vanhoihin vaatteisiin. Enää en jaksa olla löllö, täällä on nyt kroppa kuntoon ja samalla elämäntavat terveiksi buumi meneillään! ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/208 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltavuorossa myös. Melkein tässä vuorokausi on mennyt kun viimeksi kävin kirjoittelemassa...

Olipa mukava lukea Pikkukeijun kuulumisiakin. näin muuten taannoin unta, että verticia oli tehnyt listat vielä immettävistä sekä uudelleen raskautuneista. Vai oliko se unta? Olenkohan roikkunut täällä liikaa?

Tänään tein sen mitä en ensiksi meinannut kävin ottamassa sikapiikin itseeni. Niin sitä vaan mieli muuttuu. Mutta nyt meen oikeesti, sillä Tomppa nukkuu mun käsivarrella siinä mihin piikki annettiin.

Hyviä öitä!

Vierailija
124/208 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenpas nyt aktiivinen. Tällaista pakkasta ei vielä ole ollutkaan -29,4 astetta näytti mittari. Tomppa yritti syödä tulppaanit pöydältä ja esikoinen katsoo mikkiä tallenteena kun myöhästyttiin telkkarin avaamisen kanssa.

Mites miitti on Helsingissä mennyt? Oliko lapsukaiset kiltisti? Urhon silmissä on niin viisas katse. Meidän tulppaanisyöpöltä oli yövaippa vuotanut nyt lakanoita pyykissä. Harvoin moista tapahtuu, tuleepahan lakanat vaihdettua. (oli tietysti meidän sängyssä)

Pirteää pakkasperjantaita!

Vierailija
125/208 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän teillä eilen miittiä ollutkaan kun vasta tiistainahan (jolloinkin..) se näyttää olevan, joten toivottavasti on mukavaa sitten silloin. Pitänee juoda lisää kahvia, että aivot alkaa toimia, en tiedä auttaako se, mutta jotainhan sitä on yritettävä.

126/208 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tasan tarkalleen tiedän, että nettiä ei kannata uskoa jne. mutta kun mä oon nyt lukenut kirjoista ja netistä yms. kaikkea tietoa, miten me saatais parannettua noita unia ja aina törmään samaan. Heikolla hetkellä sitä alkaa epäillä, josko sittenkin teen jotain väärin. Urhon mielestä meillä ei taida kuitenkaan olla mitään vuorovaikutusongelmia ;)

Nyt se nukkuu edelleen, vaikka illalla nukahti 21.30, sairas, väsynyt raukka. On tosin herännyt 7 kertaa välissä yskimään ja uikuttamaan. Uni paras lääke on.

Mulla on ihan tunteet pinnassa ja tosiaan itkettää kaikki - hormonit, hormonit. Eilen liikutuin penkkariajelun katsomisesta. Urho sai kaksi karkkiakin vaunuihinsa.

Illalla luin vielä opintoihin liittyen nuorison henkirikoksista ja niiden syistä. Oli jotenkin karmivaa. Oli sitten pakko miettiä iloisia asioita, teitä ja vauvoja, ja ei niinkään nuorisorikollisuusmielessä, vaan sitä mietin, mitä kaikkea kivaa on vielä edessä.

Olipa sekavaa, mutta joo, ehkä nää hormonit tästä tasaantuu ja turvotus laskee,

Ai niin Lyyti-kelmi, meilläkö sekavaa? Tervetuloa tupatarkastukselle! Kuvahan oli lähes siisteimmästä kulmasta. Meillä on lattiat täynnä papereita, vaatteita, leluja ja ruokaa. Vaikka olisin eilen siivonnut.

Asuin 10 vuotta yksin, ja silloin ehti siivota ja puunata. Nyt pitää olla vähän armollinen itselleen. Pieni kaaos on ihan kodikasta :)

Joka ilta pesen keittiön altaan + siistin keittiön ja yritän kerätä lelut Urhon huoneeseen, mutta muuten saa olla. Yritän kuitenkin pitää kämpän sellaisessa kunnossa, että saan sen puolessa tunnissa suht ok- ja kahdessa tunnissa edustuskuntoon. Esimerkiksi tänään lähden Urhon kanssa siskolleni ja jätän venemessujen uuvuttaman mieheni siivoamaan :)

Tiistaina miittiin,

Sande

Vierailija
127/208 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on kylässä ja ehti jo sanomaan, että voi kyllä se imetys pitäisi jo lopettaa ja äsken kysyi, että vietänkö paljonkin aikaa koneella... No, Sylvi ei onneksi vierasta ja ovat molemmat hyvää seuraa toisilleen, se on tärkeintä!

Pikkukeijun kuulumisia oli kiva lukea! Herkuista piti sanomani, että mun tammikuun herkkulakon tulos oli plusmiinus nolla kiloa, joten jätin lakkoilut sikseen! =)

Uskaltaisko jättää Sylvin ja mummun kaksistaan ja kipaista tuonne myräkkään ja postiin?

Vierailija
128/208 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivo

Hei ihan oikeesti. Mä taidan olla sit aika possu. Urhon koti näyttää kuvissa kyllä hyvin siistiltä mun makuun. Mulla täs ympärillä mm. kierrätyspahveja,myytävät huutiskamat levällään, paperia... viikkosiivous tehty eilen ja täällä on mun mielestä SIISTIÄ. :) noh pääasia että jokainen viihtyy.

Anoppi

Ihanaa kuulla muidenkin anoppien kommentteja.

Mun sanoi " ei kai -mieheni- sitten tarvitse kotitöitä tehdä, hänhän on ensisijaisesti lasten takia kotona " Hmmm????

viitaten mieheni 1.3. alkavaan koti-isyyteen. myönnettän olin sanaton, ehkä olemme hieman eri maalilmassa tään suuren ikäluokan kanssa.

Mukavaa viikonloppua!!

Paik

Vierailija
129/208 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa tänään käytiin aamusta heti. 9100g 71cm, pää 45cm. Ihana terkkari sanoi, että lakkiaispipo on sitten 54cm, että ei oo enää pitkä matka. :)

Eipä tuolla kummempia ollut, maitotuotteita pitäs aloitella ja pikkuhiljaa siirtää muutenkin koko perheen ruokaan laps.

Ai ja sitten mainosti, että nyt on d-tipoiksi sellaista d3-vitamiinia sisältäviä Minisun-tippoja. Kun siis se d3 on parempi kuin d2 mitä on Jekovitit ja Devitolit. Pitäs siis vaihtaa, kun tuo d3 on siis luonnollisempaa ja imeytyy paremmin ja on kaikin puolin hyvempi.

Siivoukset. Voi nenä, älkää nyt hyvät ihmiset ymmärtäkö väärin. Meillä on siis KAOOTTISTA. Meillä ei tod saada kämppää edes kahdessa tunnissa edustuskuntoon. Tunnissa ehkä vieraskuntoon. Ruokapöytä on aina noin puolmetrisen sekamelskan alta. Lautaselle raivaan vähän tilaa välillä, toinen pääty pöydästä hmm... mitäköhän tuolla on? Lattialla on aina lehtikorin sisältö (kiitos Inkan leikkien), vaatteita, näyttää edelleen olevan joululahjoiksi saatujen lelujen laatikoita (no kun Inka muka leikkii niillä...), vaatetta rompetta viime viikkoiset Ikean ostokset (no kun ei ne oo meille, kun se tuolikin menee sit mun äidille parin viikon kuluttua), talouspaperirullapaketti, sohvatyyny ja lukematon määrä lapsen leluja. Nämä siis ensisilmäyksellä.

Että näin. Tällainen siivousmoraali tällä. Huomenna pitää taas reipastua ja kahmia tavarat lattialta jonnekin hetkeksi ja näyttää imuria. Aamulla oli taas lapsen suu täynnä pikkuroskia. Mistä niitäkin aina tulee?

Tänään ei siivota, vaan mennään naapuriin leikkimään. Kutsuin meidät heille, kun en jaksanut siivota täällä. :)

Lyyti

Vierailija
130/208 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ja Sylvi viettivät 40 min kahdestaan ja hyvin meni. =) Äsken anoppi sanoi tytölle, että olet ruma kun itket... Mua ahdistaa kun pitää koko ajan olla selittämässä, että ei kun meillä nyt tehdään näin, imetetään, kestoillaan, halitaan kun itketään, ja nämä ovat meidän perheen valintoja. EIKÄ pienellekään lapselle sanota että se on ruma, ei koskaan! Mun ja anopin välit ei arvatenkaan oo kauhean hyvät ja tuota sukupolvien välistä kuilua on ainakin Grand Canyonin verran. No, kohta Sylvi osaa itse sanoa, että tahtoo kestovaipan! ;)

Siivoamisesta, mun on pitänyt kaivaa imuri joka viikko esiin kun tyttö on ihan pölyinen ja syö kaikkea lattialta löytämäänsä. Aikaisemmin imuroitiin ehkä 3-4 viikon välein ja kerättiin vaan isommat pölypallerot vieraiden tullessa...

Viikon valokuvausvinkki: kerätkää tai siirtäkää sivuun roinat siitä, missä otette kuvia. Ja menkää niin lähelle kohdetta, että saatte ympäristöä rajattua pois. Valokuvaus on tunnetusti huijausta ;)

Vierailija
131/208 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja älkääkä kuvatko telkkaria vasten, siitä heijastuu ikävästi kaikki sohvalla oleva roina

tuuti

Vierailija
132/208 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka yrittäis ajatella ettei toinen tarkottanu sanomaansa pahalla tai muutenkaan suuremmin ajatellu mitä suustaan päästään, niin tosiasia on se että on paljon herkempi anopin sanomisille kuin oman äitinsä. Mutta faktahan on se ettei Sylvistä saa rumaa tekemälläkään, ja ei ainakaan itkemällä. Varsinainen töppö tuo anoppi.

Tuosta töppösanomisista päästään omaan lapsuuden traumaan kun mummoni sanoi mulle että oot semmonen punaposkipullero, okei, aikuisena tajuun että pyöreät poskipäät ja punaiset, mutta sillon 12 v. aiheutti lähinnä sen että pidin itseäni lihavana, varsinkin kun vieressä oli sisko joka oli anorektisen laiha, vaikka siis ei ollut anorektikko. Niin että eipä ollut sitten lempimummo se.

Mutta onneks me ollaan ne jotka päättää oman lapsen asioista, ja kestovaipat ym. ei pitäis olla huono juttu, edes vanhemmalle ikäpolvelle.

AAargh! Eli en tulisin toimeen sen anopin kanssa. Joten jaksamisia... eihän se teillä sentään joka päivä ole.

Nyt hauskuuttamaan räkänenäistä Aamua, joka yrittää tehdä väylää johtoläjään... onneksi sitä tavaraa on siellä sun täällä, ne on aina välillä sopivasti tiellä.

Satuilija ja Aamu

Vierailija
133/208 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaset sen kun jatkuu täällä Keski-Suomessa. Katsottiin eilen maajussille morsianta siinä näyttää olevan hyvä edustus täältä päin. Sitä yhtä sen Jounin morsianehdokasta pohdin saattoiko olla vasta 42-vuotias, olin varma, että 50vuotias on ainakin. Eli toisinsanoen ompa oma elämä nyt tylsää kun joudan tällaisia ajatella. Tai ei tämä tylsää ole, mutta ehkä joskus pitää ajatella jotain muuta.

Siivouksista puhuttiin. Mies naureskelee, että on rankkaa kun imuroit joka päivä. En jokapäivä imuroi, mutta ehkä joka toinen jos ehdin, mutta missään se ei näy. Eli jos aamulla imuroi on illalla jo sotku. Siisteyskasvatusta olen laiska meidän esikoiselle antamaan. Sellaisen olen nyt huomannut kun on joku kiva meno saan hänet keräämään lelujaan huoneeseensa. Tykkää kovasti myös siivoamisesta esikoisemme, mutta jostain syystä tulosta tulee paremmin jos saan omassa rauhassa siivota. Meillä aika ahdasta täällä alakerrassa, säilytystiloja puuttuu ja siksikin on yritettävä pitää jonkinlainen järjestys. Vessatkin pitäisi pestä useammin, siellä käydessäni vähän tarkistelen...

Anopeista, mulla aivan ihana anoppi. Pitäisiköhän tsilin anoppi viedä hänelle oppiin? No on hänelläkin oma vahva luonteensa, mutta hyvin tullaan toimeen. Tulen anopin kanssa paremmin juttuun kuin oman äitini. Äitini saa jotenkin aina hermostumaan. Äidillä on tyyli kertoa kaikki kauhujutut mitä on kuullut tai lukenut. (vauvanruokapurkit aiheuttaa syöpää, katolta tippuvan lumen alle jäänyt lapsia, jossain taas jäänyt joku auton alle...) Tomppa ei ole nyt kovin iloinen äitiä huutaa kyyneleet silmissä... tää jää kesken nyt

Vierailija
134/208 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tompallakin yhä nokka vuotaa. Tuntuu sama vaiva olevan mnella. Me mennään nyt niistämään. Valokuvauksesta, pyysin miestäni kuvaamaan kerran kun kylvetin Tomppaa, kuvas sitten telineellä roikkuvat pyykitkin...kiva kuva, pyykeistä

Vierailija
135/208 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään meidän perheessä kaikki. Lyytilläkö se oli kaoottista? Kuulosti meidän perheeltä. Musta tuntuu että siivoan aina mutta missään se ei näy.

Ruotsalaisessa käytiin aamupalalla ja sen jälkeen isosti kaupassa. Nyt on päiväjärjestys sekaisin ja saku tallaa ees taas sängyssään eikä suostu nukkumaan.

Tsilille jaksuja anopin kanssa. Mulla on tosi ihana mutta alkaa olla jo vähän höpsö joten välillä menee hermo.

Ostin sakulle tänään farkut. Jos siitä tulis vähän isomman pojan oloinen. Yhdet synttärit ois tänään joten kiva et sais päälle muutakin kuin rikkinäiset colleget.

Vierailija
136/208 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jupe liittyy korvatulehduskerhoon. lääkäri oli järkkysäikyttelijä, puhui ties mistä astmoista, vaikka ihan normaali rohiseva flunssavauva meillä. Antibiootin halusin korviin, kun en ollut nukkunut kahteen yöhön ja se meinas että tulla sen rohinan takia uudestaan heti alkuviikosta. huoh. Ajattelin kuunnella pari päivää ja soittaa arvauskeskuksesta kontrolliajan, jos ei rohina hellitä. samalle lääkärille en mene!

tsilin anoppi kuulostaa mun äidiltä. sanon äidille aina välillä pahasti ja sit kaduttaa, mutta mitäs arvostelee mun lastenhoitoa. anopin kanssa olisin varovaisempi, mutta sellaista ei ole, niin ei tarvi miettiä.

meillä vaihteeksi siistiä, kivaa. Kaverin piti tulla käymään, mutta peruin, kun jupe on räkäinen ja keskimmäinen kuumeessa. harmittaa

tuuti

Vierailija
137/208 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, nyt hetki omaa aikaa, ja koneellahan sitä. Koneella tulee näin iltasin hengailtua ja aamuisin, mikäli Saaralle sopii ja muuta puuhaa ei ole. ;)

Voi Jupen korvia, paranemisia pikkuiselle! Kuulosti että teillä oli innokas lääkäri, mutta kai parempi niin päin. :)

Paik, olisi mukava nähdä, toivottavasti pääsisitte joskus osallistumaan miittiin. :)

Tsili, kuulosti tutulta, tsemppiä anopin kanssa! :) Toi sukupolvien välinen kuilu on varmaan juuri se juttu, kun ajatellaan niin eri tavoin joistain asioista ja ajatusmaailma ei aina kohtaa. Mustakin tuntuu, että loukkaannun varsin herkästi anopin sanomisista, kuten kun Saaraa kiukutti kun putsasin korvia, ni oli sanomassa et "mitä se äiti oikein kiusaa." Otti kyllä päähän tommonen puhe, et en kai nyt lasta kiusaa. Vaikka tuskin anoppi mitään pahaa sillä tarkoitti. Enemmän ehkä ihmettelin/olin kauhuissani, kun appiukon mielestä on täysin perverssiä nukkua perhepedissä. Yritin siinä selittää, että ei me samassa huoneessa sekstailla lapsen kanssa. Imetän Saaraa vielä, siitä ei ole tullut keltään kommenttia. Tammikuussa menee hoitoon, ni siihen mennes olisi varmaan hyvä lopetella.

Saara syö jogurttia ja rahkaa ja juo ruoan kanssa vettä ja rasvatonta maitoa. (luomulla alotin, nyt tavallista) ja vatsa on toiminut normaalisti.

Siivoilen n.1-3 krt viikossa kun en tykkää yhtään sotkusta ja lelut kerään illalla, ni Saara saa ne aamul taas levittää. Tiskaamisesta en kauheesti tykkää, ni sitä välillä kertyy.

Saaralla on neljä hammasta, molemmat ala- ja yläetuhampaat. Poskia kovasti kaivelee mut viel ei ollu läpi tullut. Oltiin tänään vaarin luona ja saara kekkasi portaikon, siellä olisi kiipeillyt koko ajan. Vaari lupasi tehdä portin. :D Saara sai maistaa nakkia, tykkäsi siitä, mut sit parin haukun jälkeen päätti lahjoittaa loput koiralle. :D

Ainiin, meillä oli eilen ystävä kylässä ja Saaralla saman ikäistä seuraa. Saatiin kestovaippoja kokeiluun, ja olen jo hurahtanut niihin. :D Ensi viikolla hommataan omat. Saara oli söpö, kun yritti auttaa ryömivää kaveria konttaamaan, otti vyötäröltä kiinni ja yritti nostaa. Lisäksi silitti nätisti tytön hiuksia ja piskea. Aww. Mietin et Saarasta tulisi huolehtiva isosisko ja tykkää muista lapsista kovasti. Mut onneksi on miitit, muskari ja ystävät lapsineen. :D

Oon miettinyt, että pitäisikö ottaa Saaralle se pneumokokkirokote. Miten muut, oletteko ottaneet?

Emminen ja Saara 5 viikon päästä 1v. Hui!

Vierailija
138/208 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläm ei nyt mee kauheen hyvin:(

Kävin np-ultrassa ja vaavi oli siellä mutta elonmerkkejä ei ollut joten tiistaina tyksiin varmistavat asian vielä ja sitten otetan ulos:(

Hassua kun eka oli kauhee shokki että oon raskaana ja sitten kun ajatukseen tottui ja ruvettiin jo tulevaa suunnitella niin se vietiinkin pois!

En usko että neljättä meille enää tulee.

Soseista oli tuolla juttua,mä en enää uskalla hedelmäsoseita antaa kun oli lehdessä juttua siitä jostain aineesta jonka nimeä en enää muista mutta kuitenkin oli yhtä vaarallista kuin tupakka tai asbesti ja sitä oli hedelmäpilteissä!

Tutta merkkiä vielä parjaan kun ostin Olaville uuden yöpaidan ja nyt siitä on noin kuukausi niin polvet on kulunut niin pahasti että on reikiä yöpaidassa! Eikä meillä ole kuivausrumpua joten sitäkään ei voi syyttää. Luulisi että vaatteet kestäisi kauemmin kuin kuukauden.

päivän jatkoja kaikille.

Sailori

Vierailija
139/208 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimahali Sailorille! Veti sanattomaksi, ei siis muuta tällä kertaa. Ei ole reilua että elämä noin heittelee. Päivä kerrallaan, tiistaina tiedät lisää.

tuuti

Vierailija
140/208 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan tiistaina tiedät lisää.

Täällä äiti on vollottanu vähän väliä kun luin kirjaa leijonaemojen tarinat, ja jessus että pisti miettimään. Suosittelen kaikille jotka eivät ole herkässä tilassa tai ainakaan raskaana.

Meillä tyttö saa lähteä isänsä kanssa anoppilaan että äiti saa raivattua asuntoa, ja siinähän riittää puuhaa.

Satuilija ja Aamu, joka nukku vartin ja kiukkuaa, josko kohta uusi yritys.