*** Huhtikuun helmet 2009 helmikuu***
Kommentit (208)
Miittejä nimittäin, kyllähän ne käy täällä lukemassa ja osaavat tulla ihan ilman kuuluttelujakin! :DD En muuten tajua, miten joku ulkopuolinen jaksaa näitä lueskella. Mä en ainakaan ole pätkääkään kiinnostunut mistään muista kk-pinoista täällä vauva-palstalla tai muuallakaan. Mutta meillä onkin hyvät jutut! :D
Mutta nyt siis kaikille, myös aihevapaalaisille (suru-uutinen) että huominen miitti peruttu juu. Mun piti vielä siis tulla kyttäämään, että onhan Tsili varmasti huomannut vai rämmitäänkö halki lumen ja tuiskun. Mut nyt ei kahlata.
Inkakin muuten sai eilen ekaa kertaa luomuluonnonjugurttia kera mustikan ja banaanin. Alkushokin jälkeen maistui muutama lusikallinen. Tänään unohdin antaa sitä. Huomenna sitten taas, vaik nyt ei oo banaania.
Mitä ihmettä mun piti kommentoida vielä...
Lyyti
Mites se tsilin anoppi tosiaan? Minä sanon meidän esikoiselle kun itkee, (eli kiukuttelee lähinnä), että älä viitsi kun tulee räkäinen nenä. Kuulostaa kivemmalta kuin sanoisi tulevan rumaksi. Huh sellaista, mutta sen olen huomannut, että iän myötä tulee mummoille noita outoja tokaisuja.
Tomppa syö kaikkia tavallisia jogurtteja mitä kaapista löytyy ja söisi vaikka kuinka paljon.
Mä en kans lukeudun niihin, jotka lukee vaan aaveeta -jossa aika pahoja provoja välillä- ja meidän ketjua. Mut jotenkin inhottavalta tuntuu että ainut ryhmä ku mainittiin oltiin me. Noh tuskin monissa ketjuissa on näin vilkasta keskustelua?
Mulla ei mitään tietoa mitä muut kirjoittaa.Muis ketjuis siis.
Kestoista - Verticia
Niin en tiedä kans mihin asti Bumit menee. aattelin lähinnä tuota jälleenmyyntiarvoa että see noissa" koko vaippaiän vaipoissa" on hyvä.
On se niin arpapeliä koko vaippahomma. Mikä sopii kenenkin kropalle.
En tiedä vielä murehtia meneekö kaks vuotiaana,kun en tiedä osuuko hoitaja joka suostuu käyttään kastoja ja toisaalta toiveissa olis et olis kuiva jo silloin.
Viimeinen vuosi esikolla ainakin oli vaipoissa sellaista varmistelua suurin osa tuli pottaan, kotona aina ilman vaippaa jne. Ajattelen koko vaippaiäin vaipoilla 0-18kk noin. Siihen mennes koko vaippa homma niin eriä kuin eka vuosi.
mä en koko kesto-keskusteluja edes lue. täällä oon joskus jotain kysellyt, mutta en oo muuten niin perehtynyt.
Se piti vielä sanoa, että "Lahjalla" on ollu tähän asti Fuzzin L koko "koko vaippaiän" vaippana- Välillä falskannu. Välillä ei. Mut kun lainaksi saatiin niin niillä on menty.
Pyykit tuolla odottaa.
Vähän kauhistuttaa Pikkuäiteeen arvaus- ootko yleensä hyvä meedio? Jos mulle onkin itkuisuuden tehnyt muu kuin kierukka.
Paika ja "Lahja" tänään jo 10kk
Miittinkiin oltais tulossa jos ei lumimäärä oo ihan sietämätön...;)
t. Smoothie & Siri (tänään 10kk) :)
P.S Sailorille halaus, ikävä tapahtuma...;(
Kaikkee tekin luette. ;-) Olen käynyt av:llä nyt kolme kertaa ja kaksi niistä teidän kehotuksesta. Se jos mikä kertoo elämänhallinnasta, että kirjoittelee tommoisia juttuja av:llä! :-)
Neasta tuli mieleen että jupe touhuu kyllä pitkiä aikoja 10-15 min itsekseen, konttaa moikkaan äitiä ja jatkaa hommia. Jos on siistiä niin kitisee sylissä, mutta kun ripottelee leluja tasaisesti ympäri kämppää (pikkuautot ja dublot suosikkeja) niin viihtyy hyvin itsekseen johonkin iltakuuteen asti. Tietty ruokailut, päiväunet vaipanvaihdot ja pukemiset siinä välissä. (huomio sille av osaston tyypille, joka tarkkailee mun elämänhallintaa) Tällä hetkellä on huippua seikkailla leikkiteltassa. Iltaisin on enemmän sylissä. Uskon että lapsissa on eroja, meidän pojat on seikkailijaluonteita ja leikkivät siksi itsekseen, tai sit mä vaan olen huonoa seuraa. ;-) Muistelen, että esikoinen kaipasi kovasti seuraa vielä tossa iässä, kun leluna oli vain ikäkauteen sopivaa kamaa.
Paik, mulla oli kierukan kanssa jossain välissä sellainen olo, että nyt ne vaihdevuodet alkoivat, mutta se meni ohi. Onkohan niiden hormooninannostelu aina ihan tasaista?
Hienoo, kun Päkkänä on saanut netin kotiin, nyt pärjää seuraavaan muuttoon asti :-) Tsemppiä!
Jotain oli vielä, mutta ehkä iltapäivällä
tuuti
Me ollaan alettu herätä seitsemän aikaan joka aamu. Tomppa herää ja herättää meidät toisetkin tai isi lähtee töihin jo viideltä.
Paikille äkkiä huh en ole meedio kunhan höpöttelen. Tähän ikään mennessä olen vaan huomannut, että kaikki on mahdollista jopa mahdotonkin. Olen kyllä aika hyvä ollut löytämään toisten hukkaamia esineitä johtuen siitä, että olen neuroottinen hukkaaja ja olen löytänyt omia kadoksissa olleita esineitä ties mistä. Esimerkkinä pitkään hukassa ollut viinipullonkorkinavaaja (onko yhdyssana?) löytyi eteisestä miehen isoista kengistä joita harvoin käytti, sen oli meidän reipas esikoinen sinne todennäköisesti laittanut. Niin että jos olette hukanneet jotain kysykää minulta vaikken meedio olekaan. Sellaiset mua kammottaa.
Jotain piti tuosta lastenkasvatuksesta vielä, mutta nyt noilla pojilla hurjan kuuloiset leikit. Tomppa jää pian alakynteen.
Tomppa seisoo sohvapöytään nojaten ja katsoo sillä siistiä ja esikoinen kulkee iso pahvilaatikko päässä. Tässäkin melkoista elämänhallintaa. Eilen siivosin Tompan kanssa ja vessan siivous oli erikoisen jännää nojaili vessan pönttöön ja tutki sen sisältöä.
Huomaisitko tänään ei ollut miittiä?
Tota just mietin kun halusin alkaa teidän kanssa kirjottelee joskus aikoinaan. Että mmitä jos ihmiset lukee tätä ja tunnistaa mut. Mut suoraan sanottuna ei kiinnosta, jos joku tunnistaa mut ja ja haluaa haukku av-puolella niin siitä vaan. Ja kun miitti päivä on sovittu ni tere tulemast vaklaamaan. XD Niillä/sillä on varmaan kokelma noista valokuvista ja tietää minkä niminen lapsi kelläkin on, hankkisivat elämän moiset kyttääjät.
Hienoo että Päkkänällä netti kunnossa. :)
Mut nyt kaffenkeittoon ja väsämään Saaralle lounasta, aamupalaksi söi mustikkarahkaa. :)
Emminen ja Saara
on rantapallon perässä kirmaava nakupelle!
Urho on ihastunut kummeiltaan saamaan rantapalloon, läpinäkyvään maapallokuvioiseen. Sitä kanniskelee ja heittelee. Suosittelen muillekin, vähän löysänä pysyy hyvin mukana eikä riko paikkojakaan eli äidin hermo kestää.
Ei, Urho ei hae omia vaippojaan. Jotain se kuitenkin ymmärtää, esimerkiksi "ei" neljännellä kerralla. Vähän kokeilee, josko sittenkin saisi hakata nukenkammalla tv-ruutua.
Siskon mielestä sen "puhe" on kehittynyt, on vastavuoroista. Me välillä jutellaan vauvaa...Se pyrkii välillä toistamaan juttuja, eilen sanoi isin perässä "aippa" (Vaippa), äidin perässä "paapa" (pallo) ja mummille sanoo aina "keijo" (kello). Hyvä alku ;)
Sailorin uutisia odottelen.
Pitäs lähtee isän konetta katsomaan, mutta noi atk-hommat on niin hermojarassaavia, että ensin täytyy syödä hyvin. Lisäksi se vanhukselle selittäminen, että ei, sähköposti ei ole koneen sisällä, vaan niin kuin bittiavaruudessa.
Anopista ja apesta. Mulla on kyllä ihan huippuanoppi ja -appi. Jalat tukevasti maassa. Voin sanoa sille suoraan, että en halua tai että eiköhän me selvitä tästä miehen kanssa. Ei tungettele, mutta aina voi kuulemme pyytää apua.
Yksi päivä soitti ja kysyi, haluaisinko, että se tilaa mulle Kodin kuvalehden. :)
Nauratti Päkkänän tiskauskutina :=)
Meillä Urhoa ei kyllä voi jättää hetkeksikään. Yleensä se on pahanteossa ja tulee aika paljon kiellettyäkin. Jos kolme minuuttia on mennyt, enkä ole nähnyt sitä, jotain on tapahtumassa. Viimeksi söi miehen kaverin sulkapallonmailan grippiä. Näytti ihan parrakkaalta vauvalta, kun musta grippi oli murentunut naamalle. Onneksi on ymmärtäväisiä ystäviä :)Höntyilee yleensä ympäri kämppää ja väliin käy halimassa voimahalin äidiltä/iskältä, sitten leikit jatkuu.
Eilen tehtiin hiihtolomareissu Itikseen. Toiset lähtee Thaimaahan, toisen Tallinaan, me Itikseen. Urho sai maistaa jäätelöä ja käydä pallomeressä.
Pottaan on pissattu muutamana aamuna. Pojilla varmaan helpompaa, kun ikään kuin näkee, että nyt saattais olla pissa tulossa.
Aaveen höpinät kannattaa jättää omaan arvoonsa. Musta olette kaikki tärkeitä! Mun mies kyllä sano, että se on joku huhtikuun helmi, joka on sellaista kirjoittanut. Eli kaikessa vainoharhaisuudessa, pitäskö meidän alkaa etsiä uhrin lisäksi syyllistä, hmmmm....
Ehkä vielä toinen kuppi kahvia,
Sande
Jupe onkin sellainen villi ja vapaa tyyppi, huitelee missä sattuu. Asiaan vaikuttaa varmasti se, että meillä on asuttu 5 v lapsiturvallisesti, eli missään alle metrin korkeudella ei ole mitään, mihin ei saa koskea. Koskee kaikkea vessaharjasta pikkulegoihin ja kaukosäätimiin. Ok, eteisessä on sanomalehtiroskis, josta ei olisi suotavaa syödä niin usein ja isot pojat jättää joskus vessanoven auki, että voi uittaa käsiään pytyssä. Mutta muuten on kaikki nostettu ylös tai lukon taakse.
Olen kans miettinyt, että mut kyllä tunnistaa jos joku tuttu sattuu lukemaan palstaa - 3 lasta ja nuorimman nimi - mutta jotenkin uskon, että ne joista välitän, ei ole niin outoja, että jaksais lukea meidän jorinoita. Mutta mistä niistä koskaan tietää. Välillä vaan tulee sanottua miehestä ja isommista lapsista asioita, joita ei ehkä omalla nimellä sanois. Niinkuin esikoisen ongelmat ei kuulu muille tms. Mutta kyllähän ne tutut tietää, että meidän ihana esikoinen on tuittupää, että se siitä sit. Äh, nyt meni jo liian oudoksi, putosin jo itsekin kärryiltä.
tuuti
Meillä on sellainen ikean pehmopallo, sopii myös hyvin sisäpeleihin.
Yritin minäkin olla atk-tukena vanhemmalle sukulaiselle, selittää puhelimessa, mistä saa äänet päälle koneeseen. Ei ollut ihan termistö hallussa kummallakaan osapuolella, korjaamatta jäi.
Pikkuäiti vois löytää meidän kynsileikkurin, saksia kyllä piisaa, mutta eivät oikein pure mun kynsiin. Lapsille käyvät hyvin.
tuuti
Nea on levittänyt koko kämpän taas ympäriinsä ja mulla on ranne ihan prkl kipee.. Raivostuttavaa.. Mitään ei pysty kädellä tekee ku sattuu niin paljon.. Eli mitäs mie sitten netissä notkun.. No kun tää kirjoittaminen onnistuu onneksi ilman, että liikuttaa rannetta. Kiitos kymmensormijärjestelmän..
Lueskelin tuon Lyytin laittaman sairaaladieetti jutun.. Ei olis minusta tuommoiseen.. Tökkäs heti ekaan päivään; pinaattia. Yök.. :D
Vr on kyllä.. Huokaus.. Onneksi ei asuta stadissa sittenkään tai stadin ympäristössä.. Vaikka Mäntsälässä missä haluaisin asua.. Ensin venaat junaa pari tuntia asemalla et tuliskohan se vai ei.. Sit pääset töihin myöhässä ja joudut olemaan myöhempään kun tunnit pitää tehä ja lapsiki olis ajat sitten pitänyt hakea hoidosta.. Joo ei mun juttu.. Siksi kuljenkin aina autolla :D
Helsingissä asuessakin päädyin lopulta kulkemaan autolla aina duuniin, kun yleisistä ei koskaan tiennyt miten pelittävät ja matka kesti aina niin tolkuttoman kauan, että autolla olisit jo perillä :D
Mä en edes lue av palstaa ja ei kiinnosta yhtää jos joku mut tunnistaa tai mua haukkuu siellä.. Hankkikoon elämän sanon minä!
Orvokki pisti taas aivomiehet töihin..
Täydentäisin Orvokille, että tässä aamun yksin olossa on kyse n. puolestatoista tunnista.. Nea kyllä leikkii leluillaan, mutta vähän välii pitää tulla kitisemään kun joku lelu nyt ei tottele häntä tai joku lelu karkasi tai hänellä on tylsää tms ja sitten kun se alkaa näitä huutamaan niin se huutaa sitten koko loppuajan..
Mutta Orvokki.. Onko siis parempi, että annan kitistä tuon puolitoista tuntia – Nea nukkuu pitkät unet ja on tyytyväinen seuraavat 7h!, aurinkoinen, iloinen, tyytyväinen, leikkisä ja naurava? Vai se etten anna sen aamulla kuluttaa huutamiseen energiaansa josta seuraa seuraavaa: puoli tuntia unta – 2,5h kitinää – puoli tuntia unta ja 5,5h huonotuulisuutta, kitinää, huutoa ja kun yksinkertaisesti mikään ei ole hyvin.
Onko se sitten hyvää lapsen elämää? Että käytännössä huutaa koko päivän sen takia, ettei ole nukkunut kunnon unia ja kun ne kunnon unet ei tunnu tulevan sillä, että aamulla leikin hänen kanssaan ja sylissä pidän..
Kysynpä vain.. Ja kuitenkin pahimman itkun keskellä otan syliin rauhottumaan ja taas hän malttaa mennä leikkimään omaksi aikaa kunnes tulee taas morjestaa äippää..
Ja enkä nyt tie onko sekään sitten niin hyvä, että lapsi määrää vanhempiansa niin, että äiti saisi istua vain lattialla 3h aamulla tekemättä yhtään mitään.. Nivel ja selkäsairaanaa plus raskaana ollessa, että..
Pikkuäiti kyseli että hakeeko Urho vaippansa.. Mun piti joskus kysyä samaa. Nea ei hae vaippojaan koska yleensä ne on joko kuivumassa tai kaapissa.. Ei missään käden ulottuvilla siis.. Mutta Nealle kun sanoo, että mennäänkö vaihtamaan vaippa niin tämä alkaa selkeästi laskemaan housujaan ja ei mene kauaa kun se sen osaa, vähän on ote vielä hakusessa :)
Meillä ei oo tullut mitään lehmänmaidosta.. Enkä kyl oo yhtään ajatellut, että siitä voisi iho oireita tulla.. Et lähinnä olen vatsaa tarkkaillut.. Mutta eipä tuolla kyllä ole ihossa mittään ollut, onneksi..
Pitää vissiin kelailla vähän viestei takas päi koska ole nyt ihan missannut tämän tsilin anoppi jutun et mikä tää on :D
Toi on kyl Paik tosi että löytyykö hoitajaa joka suostuu kestoihin.. Turussa on se pepusta, että täällä ei päiväkodeissa niitä hyväksytä lainkaan.. Mikä on iho-ongelmaisille tosi huono juttu! Siksi toivonkin, että päästään muuttaa täältä pois ennen kuin tulee eteen päiväkoti ja kestojen käyttö..
Jälleenmyyntiarvo on kyl hyvä bumgeniuksis, tosi.
Duploja.. Siinähän se mitä voisi pyytää synttärilahjaksi Nealle ku en oo mitään keksiny ja kaik sukulaiset kyselee.. Ostakoon duploja. Jep.
Potta.. Mie laitoin Nean eilen potalle ja jumankauti mikä huuto siitä tuli :o .. Se oli kauheempi paikka kuin mikään tähän mennessä Nean mielestä.. EI edes vaatteiden pukeminen ulos mennessä ole niin kamalaa.. Ehkä emme ihan heti yritä uudelleen..
Jeps.. Mutta alan tästä valmistelemaan Nealle lounasta ja ulkoilemaan lähtöä.. On sen verran tuossa tuota energiaa kuluttanut taas tälle aamua ;D , että uni maittaa varmasti..
Tarkoitin tuolla ihan vaan sitä että puolen tunnin sisään meillä oltiin levitetty leivinpaperilaatikko missä siis säilytetään leivinpaperit, foliot, minigrip pussit ym pussin, plus laatikon missä on uunin pellit, vaatteet levittänyt tuolilta ympäriinsä, tyhjentäny noin 10 paria kenkiä eteisen kaapista, repinyt vaatteensa rattaista, tyhjentänyt olohuoneen laatikon missä kynttilöitä, lehtiä, kynttilätelineitä, repinyt vahvistimen päältä kaiken alas ja sotkenut kämpän omilla leluillaan ja sekoittanut vielä huoneensakin..
Ja kaikki tämä tosiaan puolessa tunnissa.. Ei kiva..
Verticia
Tomppa syö tuossa vielä porkkanaa kun ruvettiin Urhoa matkimaan.
Mutta tuutin kynsileikkurista se on mulla top10 hukassa olevia esineitä hukassa melkein aina kun sitä tarviin. Koska se on pieni esine ja sitä ei päivittäin tarvitse se hukkuu helposti. Kun sitä tarvitsee on sitten kiire ja hätä eikä ehdi etsiä. Missäs se luuraa? No se voi olla siellä missä sen pitäisikin, mutta jonkun muun tavaran alla. Tai lähes siellä missä sen paikka on, mutta kynsien leikkuun jälkeen sen on kiireessään laittanutkin siihen viereiseen laatikkoon, koriin, purkkiin...
Jos se on ollut kateissa kauan se on voinut olla matkalla varulta mukana ja voi löytyä jonkun kassin pohjalta tai sivutaskusta. Mulla oli hukassa ne äp:n kynsisakset ja ostin jo uudetkin kunnes löysin ne sellaisen takin taskusta jota en ollut käyttänyt pitkään aikaan. Vielä pari vaihtoehtoa kadonneelle kynsileikkurille. Onko lasten leluja tai lähinnä kynäpurkkeja tutkittu milloin viimeksi? Tai ikävin vaihtoehto, että se on tippunut kynsien mukana roskiin ja silloin ei muuta vaihtoehtoa ole kuin ostaa uusi. Mullakin on kaksi, kolme leikkuria, mutta se yksi on vaan niin hyvä...
kadonneita etsimässä pikkuäiti
Toivottavasti Smoothie ei lähtenyt lumipyryyn turhaan etsimään miittiläisiä?!
Miten Sailorin kuulumiset, jännityksellä odotan myös.
Juu, Anoppi on nyt 400 km päässä. Huh ja kiitos VR:lle kuljetuksesta! ;)
Välillä on käynyt mielessä, että kyllä mut voisi tunnistaa näistä teksteistä. Mutta sit tuli mieleen, et mun tutut tuskin lukee tätä palstaa ja jos lukeekin, niin lukekoot ja kuolkoon tylsyyteen...
Sylvi viihtyy itsekseen nyt paremmin, kun pääsee seikkailemaan ympäri kämppää. Höpisee mennessään ja jos höpinä lakkaa, niin tietää et nyt on parempi käydä katsomassa mitä puuhaa ja mitä on suussa. Ollaan koitettu tehdä kodista turvallinen pienelle, muttei jokaista johtoa voi poistaa.
Kestoista meillä on edelleen hakusessa hyvät ja kotimaiset. Jotain olen testaillut ja kapeampi Tirsokas vaikuttaa nyt hyvältä, mutta toi istuvuus eli vuotomahdollisuus vaihtelee niin vauvan/vaipan koon mukaan. Kotimaisiin koko vaippaiän vaippoihin en ole törmännyt, mut meidän pikkupyllylle menee varmaan M-koko loppu vaippaiän. Päiväkodissa kertistellään, mut se on vasta sit elokuussa.
Mehän lomareissaallaan sit jatkuvasti, sillä noilla keleillä jopa Itäkeskus on kiva ja siellä on tullut rullailtua joka viikko. Mut mä lasken etelänmatkaksi sen kun käydään Etelä-Helsingissä, eilenkin käytiin siellä lomamatkalla ja aurinko paistoi kuten etelässä yleensä! Lunta olis voinut olla vähemmän...
t. Tsili & pölysyöppö Sylvi
Jos edellinen yö meni kivasti, niin viime yönä sitten pyörittiin. Väsyttää!
Ja lunta tulee, ja sitä tulee ja sitä tulee koko ajan lisää! Mistä sitä riittää??? Huomenna on reissuun lähtö itärajan taakse. Junalla pitäisi tulla pois. VR:lle soitin ja sanoivat, että siinä liikenteessä myöhästymiset on olleet puolen tunnin luokkaa. Kaipa niiden tarttee jotenkin priorisoida niitä kun on vähän jähmeää tuo rajatouhu ja muutenkin varmaan tuo itäliikenne. Ei vaan meinaa huvita selitellä miksi viisumi ei ole voimassa jos VR myöhästelee. No eiköhän sieltä kunnialla kotiin selvitä.
Matkasänky pitäisi käydä ostamassa. Esikoisen 11 vuotta vanha matkasänky lahosi. Mikä noita muovitavaroita oikein vaivaa kun eivät kestä edes varastossa odotella ;-). Oli ollut vauhtia ja vaarallisia tilanteita viimeksi kun meidän poika oli nukkunut yöunet vaunuissa. Ei siis muuta kuin lastentarvikkeeseen.
Älkää olko huolisanne tunnistettavuudessa. Mielestäni meidän jutut on aika kesyjä. Jos joku jaksaa niistä aihetaa repiä niin ihan vapaasti. Meikäläisen naama on toivottavasi jo useammalta unohtunut.... ei ole meinaa kaunista muisteltavaa. On juu jäännyt entistä huonommalle tuo itsestä huoltapitäminen. Mies tuumasi muuton yhteydessä, että sullahan on olemassa ihan tyylikkäitäkin vaatteitä. Ymmärsin olla ottamatta hernettä nenään!
Miten sailori? Kovasti odotellaan kuulumisia!
Meidän poika tykkää kaikista musiikkivempaimista. Pitää varmaan toivoa 1 v lahjaksi marakassia ja sellaista xylofonia jota kepillä hakataan. Meidän esikoisesta on ihan sairaan hauskat 1 vuotis kuvat. Otettiin kuvaamossa ja maksoin vähän ekstraa, että saatiin perhe kuva samalla. Pitää varmaan nytkin mennä. Tosin vähän veikkaan, että meidän melkein kaljusta ei saa niin hauskoja kuvia kun meidän korkkiruuvitukkatyttärestä. Yksi tekijä niitä kyllä yhdistää, molemmilla on iso pyöreä hymyilevä kuu-ukko naama.
Meillä on hukassa koko ajan ja jatkuvasti tutit. Ihan hermo menee. Mulla nyt hukkuu muuten aina kaikki kun muisti on nykyään kuin kananlento. Yleensä ne tavarat ei ole pitkällä kun olen ne juuri kädestäni johonkin laskennut mutten tietystikkään muista että mihin.
Aamukampa seuraavaan muutton näyttäisi olevan 61 yötä. Sitä siis odotellessa. Toivottavasti on silloin jo vähemmän lunta ?. Sitäkin pitäisi jo miettiä, että vaihtaako lapsen hoitopaikka syksyllä vai ei. Nyt annan sen olla tuolla kun on juuri siihen tottunut. Esikoisen kanssa on myös edessä mielenkiintoiset koulunvaihtokeskustelut.
Pitänee mennä käymään tänään mummin luona. En edes muista kerroinko (dementia), että äitini veti kolmiportaiselta keittiöjakkaralta alas ja on sen jälkeen ollut täysin "rampa". Nyt on vissiin ensimmäinen päivä kun isän ei ole tarvinnut pukea äitiäni vaan äiti on taipunut jo sen verran itse. Isällä on ollut mielenkiintoista kun se on joutunut laittamaan ruuat ja pesemään pyykit.
Siitä tulikin mieleen, että pyykkikori pursuaa kotona.....
Piti tulla taas lukemaan palstaa ja kattomaan loukkasinko verticiaa tuolla eilisillan kommenteilla.. taisin tehdä sen. Ei ollut tarkoitus loukata ja arvostella enkä minä ole mikään neuvomaan miten kukakin lastensa kanssa toimii.. Jokainen siten kun parhaaksi näkee.Toiseksi kun lukee näitä juttuja kirjoitettuna ilman toisen ilmeitä, eleitä, äänenpainoja niin monesti tulee luettua niin yksioikoisesti ja ymmärtää väärinkin. Pyydän anteeksi jos loukkasin. Lapset on erilaisia kuten täällä kirjoitettiin. Itse kun olen nyt töissä ja paljon pois niin en hetkeksikään oikein saisi iltaisin poistua näkösältä ja mitä vähemmän olemme Sagan kanssa yhdessä ja iholla niin sitä heikommin menee yöt.
Itsellänikin tuosta Av-palstan ketjusta tuli mieleen että tuskin kukaan ulkopuolinen jaksaa niin aktiivisesti tätä kirjoittelua seurata että voisi olla yhtä hyvin joku huhtikuisista.. mutta onko väliä.. Kirjottelin aikanaan esikon aikaan aktiivisesti täällä ja silloin alkoi eräs työkaveri heittää kommentteja mitä en ollut hänelle jutellut.. oli lukenut perheemme asioita täältä.. korpesi kyllä silloin todenteolla!
Toden totta, lehmän maitoa voisi alkaa tarjoilla tytölle, kiiti vinkistä!
Kolme perheen yhteistä vapaata tulossa, Lintislle ja Sealifeen ehkä ja Flamingoon kylpylään, Sagakin pääsee altaaseen ekaa kertaa.. mikäli nuo räkätaudit antaa myöden.
Illanjatkoa kaikille ; Orvokki
Tutit ovat kateissa jatkuvasti. Tompalla on tällä hetkellä kolme tuttia käytössä ja niistä vähintään yksi hukassa. (tällä hetkellä hukassa kaksi, mutta onneksi yksi on suussa) Kadonneen esineen löytämisessä auttaa kun miettii mihin menisin jos olisin se esine. Jos minä olisin Tompan tutti haluaisin kadota jäljettömiin, sillä Tomppa pureksii tuttejaan aika inhottavasti. Tutit olisi järkevintä etsiä silloin kun ne eivät vielä oikeasti ole hukassa eli kun ei ole mikään huutava suu kaipaamassa. Pienestä jumpasta käy kun kurkkii sohvan aluset ja kaikki muut aluset, myös pöydältä lehden alta kantsii kurkata. Tänään sohvan alta löytyi tuttipullo ja Tompan pieni sukka, ehdin jo miettiäkin mihin sen pullon laitoin. Tutit löytyisi jos niillä olisi paikka meillä niiden paikka (silloin kun eivät ole Tompan suussa) on hoitopöydällä, mutta ei siellä nytkään ole yhtään.
Tutuista olen miettinyt samaa jos joku tuttu tunnistaa niin ihmettelee varmaan miten ehdin olla koneella näin paljon. Että enkö mitään muuta teekkään. Koetan siksi aina hiukan kehua mitä olen saanut aikaan, vaikka toisinaan istun tietokoneellakin. Tänäänkin ulkoilin lasten kanssa ja tein kauppareissun, pesin pyykkiä, tein ruokaa..etsin Tompan tuteja..joista yksi monasti löytyy tämän koneen vierestä, (onkohan Tomppa salaa netissä? Jos hän oli se av:n outo tyyppi?)Mä mietin myös siltäkantilta, että jos joku "sisäpiiristä" niin hassu olisi kun ittesäkin laittanut tarkkailuun. No saatiinpa ilmaista mainosta.
Sailorin kuulumisia oottelen. Mietin tässä, että tulee kertomaan ehkä heti jos olisikin hyviä uutisia.. Me mennään huomenna verikokeeseen siis esikoisen vien. Näin pitkään sitä olen jahkannut. Mutta näyttää että menee sähöt, voi verkkovirta
Lapset nukkumassa vihdoin.
Mälsää kun mies meinaa tällä viikolla tehä myös illat töitä normityöpäivien lisäksi, ei kivaa.
Onneksi isovanhemmat tulee huomenna visiitille, saa vähän seuraa ja lapsille muutakin mielenkiinnonkohdetta. Tuntuu, että isommat vaan kinastelee keskenään ja venyy ja vanuu sohvilla ja lattioilla eikä keksi tekemistä, kiusaa vaan toisiaan ja hekottelee umpiväsyneinä. Syynä varmaan osaksi se, että meiän pikku-ukko vie niin paljon aikaa äidiltä, joka ei ehdi ohjailla ja innostella isompia lapsia leikkeihin niin usein ja sillä tavalla miten nuo isommat sitä tarttisivat. Onneksi saavat huomiota ja leikkikaveriseuraa päiväkodista, kun siellä muutaman tunnin viikossa käyvät vierailemassa.
Meillä on yösyötöt saatu lopetettua ja viime yön ukko nukkui omassa pinniksessä. Pari kertaa tuli semmoset itkut yöllä, että olisi selkeesti halunnut tisua, mutta tiukkana olin. Ja uutta hammasta pukka yläkerran kalustoon, mikä taitaa herätellä poikaa.
Sailori, suuret voimahalaukset täältä sinne teillepäin! Surullinen uutinen. Halikaa paljon toisianne ja itkekää surut pois.
Ehkä sitä pitää yrittää mennä suihkuun, toivottavasti nuista lapsukaisista ei kukaan herää sillä aikaa, ...olis saanu tuo mieheke tulla jo sieltä töidensä parista, murrrrrrrr!
Öitä ja aurinkoista huomista kaikille! :)
PikkuKeiju
Turhin ja lahopäisin, vailla elämän hallintaa... ;-) Ei mitään kun kaikki vaan aihe vapaa palstalle lukemaan mitä viisammat kirjoittaa,
Vihdoinkin netti kotona. Oi kun mukavaa. MIes oli tänään jo surffaamassa ruokaohjeita.
Mä olen totuttanut jo pitkän aikaa tuohon lehmän maitoon, mutta en ole uskaltanut täysin siihen siirtyä kun meidän pojan posket on ihan rikki koko ajan. Olen yrittänyt rasvata sinkillä, benbanthenilla, kortisonilla ja tavallisella. Ei pahemmin vaikutusta. Tavallisen maidonkin jätin pois. Ei meinaa millään parantua. Kädetkin on aikamoista korppua mutta nyt alkaa ilmestyä jo selkäänkin sellaisia outoja läikkiä. Jos tuo pakkanen hellittäisi niin näkis tuleeko kenties siitä.
Hampaita on nyt muuten 6. Yläetuhampaat jo pilkottaa.
Joko Tsili pääsi lähettämään anopin kotimatkalle? Vai sössikö VR taaskin sen helpotuksen?
Meillä Saku ei jaksa leikkiä yksin paljon yhtään. Parhaimpia leluja tällä hetkellä on lattiamoppi, pitkä kenkälusikka, potan "kulho" ja kaikki muut tälläiset jutut jota ei voi leluiksi kutsua. Ennen ekoja päikkäreitä se on sylissä varmaan miljoona kertaa. Päivän loppua kohti tahti vaan kiihtyy. Huomasin, että tiskaaminen (siis käsin, yök yök!!!) on hankalaa kun pikkusormet kipee lahjetta pitkin ylöspäin. Olen herkkä kutisemaan.
Jos hoitaisi nyt ne loput tiskit kuntoon kun pikkumies on jo sammunut.
Orvokille terkkuja, mukava oli kuulla mitä teille kuuluu!