*** Huhtikuun helmet 2009 helmikuu***
Kommentit (208)
Ei hyvä yö takana.. Valvottu koko yö, kun olkapää on jälleen kerran tulehtunut. Ja koko yön sitä vaan särki ja särki ja särki.. Neakin päätti sitten herätä jo 7, kun mies lähti töihin.. Kai se meinas ettei nuku ku ei kukaan muukaan.. Saa nähä miten se jaksaa olla hereillä uniin saakka..
Nyt leikkii tyytyväisenä huoneessaan.. ..tai sekoittaa sitä minun mielestä :D
Tuossa eilen hoksein, että pitkien unien myötä on aamun kitinätkin vähentynyt huomattavasti.. Et yhteensä ei varmaan puolta tuntiakaan enää kitistä josko varttiakaan.
1v kuvauskin joo lähenee ja pitäisi niitä vaatteitakin sinne etsiä, löytää.. Kengät ja kaikki.. Huokaus tätä rahanmenoa..
Päkkänälläkin se muutto sitten taas kolistelee jo oven takana. On siihen vielä vähän aikaa, mut aikaki menee niin hurjan nopeesti.. Mut sittenpä ei tarvii het muuttaa!
Kolmiportaiset tai ylipäätään keittiöjakkarat on kyl vaarallisia!! Kuinka moni niistä onkaan tullut alas.. Siksi meillä ei moisia omisteta ja ylähyllyil kaapeis on ne mitä tarvii kerran vuodessa.. En tykkää yhtää kiipeillä minkään huteran varassa korkeelle.. Mitään korkeenpaikan kammoa ei silti täällä omata.
Orvokil kyl ei kivat kokemukset palstasta jos joku työkaveri alkanu kommentoimaan.. Mä en nyt niin oo tähän av palsta juttuun tutustunut, kun en ole lukenut.. Mut siis kirjoittaako av palstalla joku meistä huhtikuisista jotain?
Etkä Orvokki loukannut.. Ehkä vähän pisti vaan punaista näkemään :D .. Minä kun mieluummin katson tyytyväistä lasta melkein koko päivän kun kitisevää lasta koko päivän jos se unista kiinni. Jeps, mutta ei siitä sen enempää. Meillä menee loistavasti (hah, voiko mennä?) näin :D.
Pitäis 1v synttärimenuakin suunnitella kun en haluais mitään perinteistä mitä on aina, mutta ku ei nää aivot raksuta mitään muuta ku perinteistä :D
Toivottavasti Päkkänälle ja perheelle ei nyt tule mitään mahatautia. Toivottavasti menee vaan ohi. Ei yhtään kivaa! Mikään oo niin kamalaa ku mahatauti. Jaksuja!
Jeps, mutta pittää men siivoomaan taas Nean perästä kun se on taas aukonut kaik laatikot ja kaapit ja tällä hetkellä vetää kenkiä alas.. Eiiii..
Verticia
Tsemppiä ja paranemista!
Sen siitä saa kun lukee ketjua nykyään niin huonosti ;) Joo, me sit oltiin eilen Sanomatalossa, mutta ei hätää - Izakin oli paikalla, joten meillä oli seuraa :D
Mut huhhu, mikä sää eilen...Ehkä tää lumenmäärä oli nyt sit tässä?! Jaa, saa nähdä...mutta tänään on ainakin MAHTAVA aurinkoinen talvipäivä 8)
Yöllä tuli taas herättyä kun neiti ei malta nukkua ja nyt väsyttää ihan #%"*@%/, mutta ehkä tästäkin päivästä selvitään! Positiivisella mielellä eteenpäin ja kevättä kohti!
Aurinkoa,
Smoothie ja partsilla z:taa vetävä neiti
kun teksti katosi. :/
Mutta ihana ilma ulkona silti, pitää lähteä vaunulenkille. Saa allitkin kyytiä, kun tuolla hangessa lykkii. :D
Toi Lyytin linkittämä dietti voisi olla kokeilemisen arvoinen, thänks. :)
Verticia on laittanu ihania kuvia Neasta1 :) Tosiaan pitää noita synttäreitä miettiä..
Sailorille iso hali kävi miten kävi. :)
Ja Päkkänälle jaksuja oksennustaudin kanssa. *hali. :)
Anoppiasiaa. Vaikka olenkin appivanhempien kanssa monista asioista eri mieltä, niin on tosi ihanaa kunhaluavat osallistua ja olla läsnä Saaran elämässä. Minun mielestä on ihanaa kun Saara viihtyy hyvin molempien mummien ja pappojen kanssa. :)
Kestoilusta vielä, meillä muutama vaippa lainassa ja olen tosi innostunut. Olen miettinyt, että hommaisin noita made by Riinan vaippoja. Tsilin tavoin haluaisin suosia kotimaista merkkiä. Kerro jos löydät jonkun hyvän merki Tsili. :)
Emminen
Ei oksutautia Sakulle, eiii!
Kiva että Smoothie ja Iza olivat treffeillä. Olis ollut mukava nähdä teitä, mut eilinen keli ei houkutellut ulos. Tänään on pakko käydä ottamassa aurinkoa ulkona, vaikka vaunujen rullaaminen taas vähän pelottaa. Siis se, ettei ne rullaa tuolla lumikinoksissa... =/
PikkuKeijulle tsempit "miehettömyyteen". Tiedän niin tunteen, mun mies tuli kotiin eilen kun Sylvi jo nukkui ja lähti tänään aamulla ennen seiskaa, tulee kai jopa jo neidin iltapuuron aikoihin takas tänään. Aargh.
Hei tissikysymys. Musta tuntuu, et näistä lerpakkeista ei tuu enää mitään. Sylvi käy kyllä imuttamassa monta kertaa päivässä, mut en tunne enää sitä, että maito alkaisi herumaan kuten ennen. Tissit tuntuvat aamuisinkin ihan tyhjiltä. Miten te, jotka vielä imetätte, tunnetteko te herumisen? Vähän hankala selittää, mut toivottavasti ymmärsitte. Vaippoja kastuu ehkä vähemmän kuin ennen, siksi mietin myös.
Aurinkoista päivää koko maahan!
t. Tsili & Sylvi
Ulkona on ihana keväinen ilma, linnun laulua ja auringonpaistetta, jes!
Tsili, jos Sylvi ei saa raivareita tissillä, kyllä sieltä maitoa tulee. Mulla on sellainen kutina, että herumista ei loppuimetyksestä juuri tuntenut, ellei sit ollut vaikka yöjuoksulla ja aamulla kyllä sit tunsi. Varma merkki maidon vähenemiseen on, että vauva on tyytymätön imetyksen aikana ja sen jälkeen. Iän myötä vaippojen kastuminen muuttuu sellaiseksi harvemmin ja enemmän kerralla, sitä voi olla vaikea verrata. Nauti siis imetyksestä, äläkä murehdi. Hieman haikeana kaipailen, vaikka meidän arkea tuo pullo on helpottanut kummasti. Jos jupe olis esikoinen, imeittäisin taatusti vielä (yötä päivää).
tuuti
Meillähän siis on lähinnä arkea se, että mies on poissa lapsen hereilläoloajan. :S Enemmän tosin säälittää mies tässä tilanteessa. Jos siis vaikka on yöhön asti töissä, niin sitten tietty nukkuu kunnes menee töihin ja tulee sit sen jälkeen kunnes lapsi jo nukkuu. Mä sanoisin, että ainakin 3 päivää viikossa olen aina ihan keskenäni lapsen kanssa ilman mitään apuja koko päivän. Välillä menee neljäkin päivää, ettei mies lasta hereillä näe. Sit joskus jos on ns. aamuvuoro, on kotona tunnin aamulla ja tunnin illalla lapsen hereilläoloaikaan. Paitsi että monesti "aamuvuorokin" on klo 20 tai 21 asti, jolloin Inka jo nukkuu miehen kotiutuessa.
Nyt heräs vaunut. Lähdetään anoppilaan. Oksutauti piti vielä Sakusta ja muusta perheestä häätää.
Lyyti
Tsili
Komppaan Tuutia. Jos ei Sylvi vaikuta tyytymättömältä älä aattele koko asiaa.
Vaipat Made By Riinaa joku munkin tuttu suositteli, ja onko Nupsukka ja Onnikas kotimaisia.
Mä oon nyt lopettelemassa imetystä. Kerran oon tämään antanu pienet huikat. Kestää yli puoli vuorokautta - vuorokauden että tissit tuntuu täydeltä. Su vielä Lahja sai pelkkää tissimaitoa.
Pullo
Ahnaasti vetää pullosta hylamaitoa, vaikkei korvike kelvannut millään. Koko ikänään saanu/huolinu 5 x pullosta ja pelkäsin miten käy. Mut hyvin lussuttaa.
Mukia -taikamukia ym meinasin eka mut aattelin et jos siirtymäaika pullosta ja sit parin kuukauden päästä mukiin. Jää tuo pullo sentään äidin korvikkeeksi.Muuten lopettaisin vasta vuoden iässä tuon imetyksen, mut helpompi nyt näin.
Huomenna neuvola niin kuulee tän hetkiset maitosuositukset.
Muistaakseni esikon aikaan rasvatonta käskettiin antaa
Hyää yötä
Paik
Suojasäätä odotellaan täälläkin, että pääsee tekemään lumiukkoja. Ensiviikolla täällä seudun talviloma viikko ja meidän isillä kanssa! Nyt näyttäisi säätiedot lupaavan mukavaa säätä ainakin alkuviikkoon.
Eilen meillä oli rankka päivä joten tänää nukuttiinkin pitempään. Apteekista eilen kyselin muuten niitä Lyytin neuvolantätin suosittelemia d-vitamiini tippoja, lupasivat tilata. Esikoisen verikokeen otto onnistui. Itki etukäteen kun toimenpide oli ohi kysyi Mikti minä itkin? (s-puuttuu).
Lehmänmaitoa (sitä kait nan-maitokin on?) olen pikkuisen Tompalle jo kokeillut, mutta pidän 11kuukautta sellaisena haamurajana milloin aloitetaan kunnolla. Mullakinhan oli suunnitelmissa imettää n.1vuotiaaksi, mutta kun Tomppa siinä 8kk iässä selvästikin alkoi tympääntyä imetysjuttuihin niin oli helppo lopettaa. Esikoisen imettämisessä olinkin kuin tuuti imetin päivät ja yöt puolitoistavuotiaaksi.
Nyt täytyy mennä pyyhkimään yksi kakkapylly
Heti korjaus. Maitoa ei saa antaa tän ikäiselle. Mulle sijainen sanoi 8kk neuvolassa, että jos kuukauden vielä imetät niin sit suoraan lehmänmaitoa ja kysyi myös olenko aloittanut hapanmaitotuotteet.
Vakkari TH sanoi että lähellä yhden vuoden ikää vasta tavamaitoa ja nyt vasta 10kk iässä hapanmaitotuotteet. Johtuu maidon proteiinista mikä ei hyvä juttu alle yks vuotiaalle.
No laitan korviketta pulloon josko menis.
oli myös sitä mieltä että vasta lehmänmaitoon siirryttäessä rasvalisäys itsetehtyyn ruokaan. eli 1 vuotiaana .siihen asti tarvittava tulee ä-maidosta tai korvikkeesta.jossei hirmu laiha vauva.
että näin. tuskin kukaan näitä orjallisesti noudattaa. mut huvittavaa että kovasti on eri tiedot...
Paik 10kk 71cm 8635g
8kk mittojen korjaus 69,5cm 8155g
kiitos päivittäjälle :)
Heipsan hei jälleen..
On jälleen tulosteltu 50 sivua liitteitä sossuun, että jos sieltä taas ensi kuussa saisi helpotusta.. Muuten pittää elää reilu 50e kuukausi.. Ei kiva..
Tsili tisseistä ja herumisesta jutteli.. Musta on kiva lukee niiden kommentteja ketä vielä imettää, kun itseltä se ei onnistunut kovinkaan kauaan.. marraskuun alussa se virallisesti kokonaan lopetettiin.. Mutta huvittavinta tuossa tsilin tekstissä oli tuo heruminen, kun mä en tuntenut maidon herumista kuin varmaan kuukauden alkuun ja sen jälkeen rinnat ei koskaan tuntunu enää täysiltä :/ .. Ja ilmeisesti sen sitten vaan tuntee kun tissit on täys ja ne heruu eli tulikohan sitä maitoa koskaan oikeesti tarpeeksi.. Vieläkin mietin, että saiko muksu tarpeeksi ruokaa ennen kuin 3kk iässä aloitin potun ja korvikkeiden antamisen..
Suojasää.. Mikähän se on.. Viikonlopulle lupasivat vettä.. Sitäkö sitten..
Tänään oli ihana ilma kun keli oli nollassa ja aurinko paistoi.. Kun noi lumet vaan sulais huitsinnevadaan!
Paikin mitat päivitin tuonne aiempaan omaan viestiini..
Lehmänmaidosta.. Meillä on pian varmaan kk juotu lehmänmaitoa ja varmaan viikko oisko mennyt nyt ainaskin ihan pelkästään maidolla, kun korvikkeet loppui. Ei meil ois varaa ostaa ees korvikkeit. Sen takia sitä suositellaan 1v iässä annettavaksi vasta kun sitä ennen elimistö ei osaa proteiinia pilkkoa, mutta mistä hemmetistä se elimistö tietää onko muksu 12kk vai 10kk? Rasvalisäys ruokaan meitä on neuvottu tekee siitä saakka kun soseet on aloittanut, kun itse ne teen kerta. Kun perunois, bataateis ym ei isessään ole energiaa niin siksi pitää sitä öljyä laittaa, että jostain saa sen energian.
Et tosiaan aika poikkeavia nuo ohjeet neuvoloista.. Lehmänmaidon aloituksesta en edes mitään kysynyt meidän arvausneuvolasta vaan päätin aloittaa sen ihan itse.. Ensin antamalla yogurttia ja rahkaa ja sitten annettiinki jo lehmismaitoo..
Mut nyt pittää men patistamaan miestä, että vaihtaa kissanhiekat (jotain hyötyä raskaana olosta)..
Verticia
Verticia
On pitänyt jo pitkään kysyä, että onko teillä tietoa kumpaa merkkiä Nean pikkusisarus on? Näkyikö ultrassa tai ootteko edes halunnut tietää?
Mä bongasin sen rasvan lisäämisen täältä en olis muuten hoksannu. Maistuuhan se nyt paremmalta bataatti-porkkana ym kun on hiukan rypsiöljyä mukana.
Huomenna lähdetään lomareissulle. Johan tässä on 7.1. asti LOMAlla oltu. Tampereelle mennään.
Hyvää viikonloppua!
Paik ja Lahja jolle maistuu nyttemmin myös Tutteli2
Tuo pätee nyt aika moneen. Sakun oksutauti on parantunut, mutta vatsa on vielä löysällä. Esikoisen tilanne ei ole yhtä iloinen sillä sai veljeltään sekä oksutaudin että ripulin. :-(
Olen onnelisesti mutta väsyneenä kotona, kiirehdittyäni about 5 miljoonan ihmisen keskellä talvivaatteideni ja kapsekkien kanssa metrolla juna-asemalle kun taksi jättti tulematta. Kengät ja housut täynnä kuraa ja kädet rakoilla. Ai miten niin työmatkat rentouttavia ;-) ??!!
Paikille mukavaa Tampereen matkaa!
Kaikki viestit olen lukennut mutta onnellisesti unohtanut. Kommentit siis täysin omanapaisia, sorry!
Saku on ollut lähinnä nestekuurilla nyt. Ei ole syönyt paljoa kiinteitä, tosin ei ole ruoka maistunutkaan.
Tuon maidon kanssa sinäänsä jännä, sillä kaverilleni ihan allergiasairaalasta kehotettiin kokeilemaan hapanmaitovalmisteita ja sitten pikkuhiljaa normimaitoa kun selviteltiin onko maitoallergiaa. Ei kuulemma enään tuossa n. 9 kk iässä kannattanut enään tuttelille opettaa tai totutaa. Ei tullut mitään oireita ja nyt vuoden ikäinen lapsi on latkinut normi luomumaitoa jo pitkän tovin. Niin ne ohjeet vaihtelee!
Nyt oikaisen nukkumaan ja toivon, että tauti jättää meidät muut rauhaan.
Vointeja kaikille, isoille sekä pienille!
Taas on perjantai. Oksennustauti hyi. Meidän isännälle se tietysti tulee ensiviikolla kun hän on tunnollinen työmies, että sairastaa aina lomilla.. olenkohan pessimisti? Joskus vitsaillaan, että voisiko ne pitämättömät saikut joskus pitää. Mutta hyvä, että Saku on parantunut ja kyllä se siskokin siitä kun jotain kivaa keksii kipeän iloksi.
Tomppa oppinut konttaaman. Muutamana päivänä kontannut sillein oikeasti, kämmenet maassa ja polvilla, tähän asti on mennyt uimalla. Eilen meidän esikoinen syötti Tompalle oma-aloitteisesti jogurttia. Oli kuulema vaikeaa ja hankalaa. Tomppa oli kuitenkin tyytyväinen. On nuo nan-maidot oikeastikin aika hintavia, Tomppakin juo n.6dl päivässä. Ja kun ei niitä meinaa muistaa ostaakaan.
Tänään lähdemme taas kirkonkylälle täältä korvesta se ehkä sama kun joku helsinkiläinen lähtee Ikeaan tai vastaavaan.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Ja muakin kiinnostaa kumpi Nealle on tulossa sisko vai veli? Arvaan että sisko, 50% mahdollisuus arvata oikein heh. Meilläkin kun kaksi poikaa niin tuntuu että yhtä laatua yhteen perheeseen.
kaksi siskoa omistava pikkuäiti
ja nyt se on miehellä. Se oksennustauti! Voi kääk! Mä en haluu sitä, en, en ja en. Vein Sakun hoitoon, pirtee poika, heräsi jo kuudelta. Ja ekaa kertaa itki hoidossa kun lähdin. Mä en kestä!!! Nyt muhun iski ihan törkee huono äiti fiilis... :-(
Meillä mennään nyt 80% konttaamalla ja 20% ryömimällä. Ryömintää käytetään jos on tavaraa mukana käsissä tai jos ollaan extra innostuneita ja on kiire. Viimeisin tälle viikolle opittu juttu on, että osaa mennä itse istumaan. Nyt siis kontataan ja mennään istumaan, kontataan ja mennään istumaan...jne
Vaatetuksen ja muun kannalta ois varmaan kätsyä saada Nealle sisko. Onko muuten teillä muilla ollut odottaessa jotain sellaista tunnettä että kumpi tulee? Mulla oli molemmalla kerralla oma fiilis siitä kumpi siellä on ja kummatkin osui oikeaan. No, ehkä sen perusteella ei vielä meikäläisestä meedio tehdä sillä niinkuin pikkuäiti sanoi, se on 50/50 arvata oikein (paitsi tietty nykäsellä...)
Mua alko oksettamaan ku päkkänän perhe on mahataudis.. Myötäoksutusta.. Ei kivaa.. Tammikuussahan tuo kävi itsellä.. Ja ei oo yhtään kivaa, kun se on Sakulla! Kun pienet niin helposti joutuu tiputukseen jos on oksu ja ripuli samaan aikaan! Toivottavasti se menisi nyt siellä kaikilla teillä pian nopeesti ohi!! Paranemisia ja jaksuja!!
Nii me ei tiedetä kumpaa merkkiä Nean pikkusisarus on (toi oli hyvä, toi merkkiä :D) .. Oltais haluttu tietää tai puhuin miehen yli et saisin kysyä.. Mut sit ultralääkärit tyksis on joka kerta ollu jotenki niin semmosia.. ..ettei niiltä vaan oo viittiny mitään kysyä, joten ei nyt sitten tiedetä :( .. Tahtoisin mennä yksityiselle sen takia ja muutenki, mut eipä oo varaa..
Mulla oli viimeksi alkuun poika olo (ehkä ku miehelläkin yllätys yllätys oli), mut lopus tyttö olo.. Ja nyt on alusta saakka ollu kanssa poika olo, että..
Meitsi valvoi koko viime yön, siistii.. Tuli sit katteltuu kaks leffaa boxilta ja yks sarjan pätkäkin.. Tuli riitaa miehen kanssa ja ei huvittanu nukkua sen kanssa samassa sängyssä joten tuo oli sitten lopputulos.. Kuudelta sit mies nousi ja mie menin sänkyyn niin en saanut nukuttua ku mulla on vaihteeksi (johan oliki varmaa 3 tervet viikkoo välis) olkapää tulehtunut ja kivut oli ihan järkkyi siinä.. Enkä koskaan ota särkylääkettä ajoissa, tyhmä minä..
No joskos Nea nyt nukkuisi normaalit yli 2h unensa niin voisin sitten hieman levätä kenties.. Tosin en osaa sitä päivällä tehdä ja yleensä sit jos satun vahingos nukahtaa niin saan palkkioksi migreenin..
Okei nyt lähti mun vaatteet, pitää men juoksee Nean perään..
Verticia
Piti pistää tyttö hyppykiikkuun, että pääsin kirjoittamaan... ;) No, se rakastaa sitä pomppimista!
Voi kauheaa tuota oksuilua ja vetelää, ei kai teillä Päkkänä ole noro-virus? Sitä on kuulemma reippaasti liikkeellä. =(
Muistelin et Verticia kyseli "klimppisten" hedelmäsoseiden perään joskus. Löysin Bonalta 8kk soseista marja- ja hedelmäversiot. Oli niin hyviä, et vois ite käyttää hillona, ei lisättyä sokeria siis. Kai noita on vähemmän, kun hedelmät ja marjat on isompien vauvojen helppo syödä ihan sellaisenaan. Sylvin lemppari on kiivi.
Oliskohan ne Tyksin ultraajat kysyneet et haluutteko tietää sukupuolen, jos se olisi näkynyt selvästi? Sylvin "merkki" oli piilossa, joten ultraaja sanoi, ettei voi tietää kumpi tulee. Monet sanoivat mulle, että tyttö sieltä tulee, jos mitään ei näy ultrassa roikkuvan, ja niinhän sieltä tulikin! Eli siskoa veikkaan Nealle, vaikka 50/50 se on! =)
Onnittelut KonttaajaTompalle! Täällä vielä haetaan asentoa, mut uimalla pääsee eteenpäin ja lujaa! Varsinkin jos pitää pukea, niin lähtee karkuun.
Kiitos tsemppauksesta tissiasiassa. Joskus on mennyt useampi minuutti kun neiti imuttaa, kunnes tunnen että maitoa alkaa tulemaan. Ja nyt ei siis enää tunnu mitään. Oon ihmetellyt, miksei Sylvi ole raivonnut asiasta, mutta nyt tuntuu että se vaan tyytyväisenä irroittaa otteen kun lussutus riittää. Ehkä sieltä tulee jotain kuitenkin. Olen nyt maistattanut soijamaitoa, jota menee alas enemmän kuin vettä tai normimaitoa, korvike ei ole koskaan maistunut. Purkissa lukee et ei alle 1v:lle, mut ei siihen ole enää pitkä aika. Ja uutuutena pillivelli, jota neiti osaa nätisti imuttaa vaikka kuinka paljon! Olis kiva, että Sylvi vieroittaisi itse itsensä tissistä, mut muuten tarjoan tissiä varmaan pitkälle kevääseen. Eiku nythän on jo kohta kevät! Pitkälle kesään siis!
Niin ja piti vielä hehkuttaa: tänään tuli ekat kakat pottaan!
Mukavaa viikonloppua kaikille ja pysyköön taudit teistä kaukana!
t. Tsili & Pomppusylvi
kun plussan puolella ollaan. Sitä odotellessa, vaikka kyllä talvi on myös kaunis vuodenaika. :)
Voi ei, pikaista paranemista Päkkänän perheelle!
Onnittelut Tompalle konttaamisesta ja Sylville onnistuneista pottakakoista! :)
Verticialla jännät paikat, oikeastaan tosi kiva, et on ylläri, kumpi sieltä sitten tulee. :)
Tsilille, mä en tunne aina herumista. mutta silloin kun tissit täynnä, tuntuu hyvin. Välillä huomaamatta toinen tissi vuotaa kun imetän toisesta ja tietty sillon kun ei ole liivin suojuksia. Oon sun kanssa samoilla linjoilla , että pitkälle kesään voisi imettää, ehkä vielä syksylläkin.
Meillä pottailu onnistuu parhaiten aamulla, kakat tulee pottaan, jos ei ole aamuyöstä vaippaan tehnyt. Pisut onnistuu pottaan päikkäreiden jälkeen, jos ollaan kotona. Joskus myös ruoan jälkeen, mut useimmiten en silloin laita potalle.
Jadeadelle kiitos torstaipäivästä, otetaan pian uusiksi! :)
Eilen oli myös mukava päivä ystävän kanssa, vietettiin päivä kaupungilla shoppailemassa. Äidillä oli juttukaveri ja Saaralla oma kaveri. :D Ostin Riemulista kestovaippoja, Niikkiä ja Laurelinia ja pari jenkkiä. Dalmatialaiskoiraprintti oli ihana. M-kokoa ostin, kun se on hyvä ollut lainavaipoissa. Ostin Saaralle kaksi juhlamekkoa 86 kokoa (näytti hyviltä molemmat myös päällä), kun oli valinnan vaikeus :D Perustelin sen itselleni useilla kevään ja kesän juhlilla :D Kengät pitää vielä hommata. Kutsukortit pitäisi väsätä ja tarjoiluja pohtia.
Saara söi eilen kaupungilla hyvin, spagettia ja ruusunmarja purkin. Illalla kotona söi vielä punaposki purkin ja joi päälle 2dl piimää. Äitiin tullu, piimä tyttö. :)
Emminen ja Saara (ma 11kk)
Meiltä tulee lunta katolta niin että ikkunat helisee, tulisi nyt vaan kaikki ja pian kun pelkään ettei muksut ymmärä varoa!
Tyksissä käytiin tiistaina ja eloton on eloton:(
Sain kohdun suuhun laitettavia lääkkeitä ja keskiviikkona kotona laitoin niitä kolmen tunnin välein ja tulihan se sieltä ulos.
Kiitos kaikille osaanotoista ja kauniista sanoista.
Me täällä nuollaan haavamme ja elämä jatkuu, onneksi meille on nämä kolme pientä ihmettä suotu.
Kierukan haen heti kun vaan sen saan,tarkoitus oli että mieheltäni "piuhat"katkaistaan neljännen jälkeen mutta nyt kun kävi niin kuin kävi se tuntuisi liian lopulliselta.
Jätämme siis oven raolleen;)
Kaikille oksutautisille pikaista paranemista.
Sailori
se nyt vielä puuttuikin. Saku oksennellut yöllä. Mulla kiertää mahassa ja mietin et lähdenkö työmatkalle vai. En raaskis kipeetä pikku kultaakaan jättää. Kyllähän iskä sen tietty yhtä hyvin osaa hoitaa. :-(