yööök mulla on aamulla se prkeleen sokerirasitus..
kyllä ärsyttää..2 tuntii kidutusta..enkä edes saa palkkaa,kun en ole vakituisessa työpaikassa
Kommentit (43)
kyllä ärsyttää..2 tuntii kidutusta..enkä edes saa palkkaa,kun en ole vakituisessa työpaikassa
et revi siitä!! ja siks neljä kun osallistuin radiel-raskausajan diabetestutkimukseen!! joo ja en ikinä enään osallistu!!
Mikä siinä nyt niin kauheaa on?
muuten niin tasan otettiin multa ainakin kyynertaipeesta. Joka kerta sellanen putkilo täyteen. Samasta kohtaa vielä kolmesti pistivät.
Voinee jopa pyytää otetaanko sormenpäästä vai kyynärtaipeesta.
kipua siedän kyllä,nälkää myös..mutta verikoe 3 kertaa on 3 verikoetta liikaa ap ps.on ylipainoa
et onneks neulalla tökkiminen ei oo ees kauheeta (eikä musta tosiaakaan usko et oon joskus ollut neulakammoinen!!) ku neulalla on tökitty varmaa kahden vuoden sisään n. 20 kertaa!!
joo ja luovutan vertakin...
mut yöks se sokerilitku mitä pitää juoda se on kamalan yököttävää!!
ja häh jossain otetaa oikeesti sormenpäästä (sellainen määrä (ihan putkiloon!) verta kertaa kolme, nehän lähetetään ihan labraa teatattavaksi!) pyörittelen silmiäni?? kyllä se ihan kuuluu ottaa käsivarresta!! luulis olevan sormenpäät kipeet sen jäljiltä!!
ja häh jossain otetaa oikeesti sormenpäästä (sellainen määrä (ihan putkiloon!) verta kertaa kolme, nehän lähetetään ihan labraa teatattavaksi!) pyörittelen silmiäni?? kyllä se ihan kuuluu ottaa käsivarresta!! luulis olevan sormenpäät kipeet sen jäljiltä!!
Minulta ainakin otettiin ihan normaalist sormenpäästä liuskalla se testi. Pari pisaraa verta ja tuloksen näkee heti.
Ei se nyt niin kamalaa ole. Minulle annettiin kylmää, makeaa litkua, jonka join kahdella kulauksella. Ei siitä kannata jäädä "nautiskelemaan". Lämpimänä oliskin varmaan ollut inhottavampaa.
Käsi tuli kipeäksi kun otettiin kolme putkiloa verta, mutta ei sekään haitannut kuin yhden päivän. Mieluummin nämä pienet kärsimykset kuin ylisuuren vauvan puskeminen maailmaan.
Tsemiä, kyllä sen kestää!
Juttele mukavia hoitajan kanssa ja katso muualle, koko verikokeen oton ajan, niin ei tee huonoa.
Sanoo nimimerkki satoja kertoja piikitetty, kyynärtaipeissa on jo arvetkin piikeistä. Hurjimmillaan sairaalassa tosi sairaana ollessani verta on otettu viikkokausia neljästi päivässä...
kipua siedän kyllä,nälkää myös..mutta verikoe 3 kertaa on 3 verikoetta liikaa ap ps.on ylipainoa
et onneks neulalla tökkiminen ei oo ees kauheeta (eikä musta tosiaakaan usko et oon joskus ollut neulakammoinen!!) ku neulalla on tökitty varmaa kahden vuoden sisään n. 20 kertaa!!
joo ja luovutan vertakin...
mut yöks se sokerilitku mitä pitää juoda se on kamalan yököttävää!!
Pienentääkö sokerirasitus vauvaa?
Sokerirasitusta varten ei tarvitse ottaa verta kyynärtaipeesta. Eikä verta lähetetä mihinkään. Siinähän se verensokerimittarilla katsotaan saman tien.
sokerirasituksessa käynti vaikuttaa vauvan painoon.
reps, pienentääkö rasitus vauvaa... =)
Mä olen käynyt 4 kertaa rasituksessa ja kyllä on pitänyt olla 12t syömättä! ja kyynärtaipeesta otettu joka kerta!!
Sormenpäästä on otettu paastosokeri.
Sokerirasituksessa selviää, käsitteleekö äidin elimistö raskausaikana normaalisti vaiko ei. Jos sokerirasituskokeessa ilmenee poikkeavuutta, niin äidille neuvotaan loppuraskaudeksi ruokavalio, joka ei ainakaan edistä vauvan kasvua "liian" suureksi.
sokerirasituksessa käynti vaikuttaa vauvan painoon.
Mulla tehtiin sokerirasitus, ei ollu ylipainoa, mutta suvussa diabetesta. Raskauspahoinvointia oli muutenkin mukavasti ja sitten vielä se 12h syömättä niin lopputulos oli se, että litkun juotuani tuli yrjöt saman tien, onneksi hoitaja ehti väistyä. Siinä sitten mietittiin, mahtaakohan testi antaa enää luotettavaa tulosta, mutta tehtiin kuintenkin.
Mulla siis ei mikään piikki tai muu ollu se paha juttu, vaan se litku.
Eipä laitettu enää toisen muksun kanssa testeihin.
mulla oli painoa ennen raskautta 90kg,nyt rv 28+5 painan 94..pissat on kunnossa..turvotusta ei ole..joten en todellakaan usko että mulla diabetesta edes on,mutta menen silti:(en todellakaan mielelläni,mutta kuitenkin
edelliset lapseni olivat muuten syntyessään n.3,1kg ja 2,1kg,vaikka olin tuolloinkin ylipainon rajoilla
Pääset kahdeksi tunniksi istumaan rauhassa ja lukemaan ilmaiseksi lehtiä.
sokerirasituksessa, etten pystynyt lukemaan mitaan. Keskityin vain siihen, etten oksenna. Loppupaivan oli kova paansarky ja heikko olo.
Itse tulokset OK, verensokeri ei juurikaan noussut ja 2h arvo sama kuin paasto. Mutta inhottava oli, ohitse tietysti suht. nopsaan.
Sokerirasitusta varten ei tarvitse ottaa verta kyynärtaipeesta. Eikä verta lähetetä mihinkään. Siinähän se verensokerimittarilla katsotaan saman tien.
koska testia ei aloiteta, jos paastoarvo on liian korkea. Loput naytteet ovat laskimosta eli kyynartaipeesta ja tuloksen saa seuraavana paivana.
Itse olin 2 kertaa ja ei se nyt todella mitään kidutusta oo!! Kannattaisi valita sanamuoto vähän tarkemmin. Ajattele vauvan parasta äläkä valita!!!
näytettä otettu muualta kuin sormenpäästä.