Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**HUHTIKUUN HANIT helmikuu**

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolakuulumisia taas kerran. :-) Oma painonmuutos +269g/vko, eli hyvä. Mistä oon ilonen, kun nykyään aina stressaan painonnoususta kun on noi neuvolakäynnit kahden viikon välein. Verenpaine 122/82, alapaine vähän korkea.. Kolmesti mitattiin ja pahimmillaan näytti alapaineeksi 90. Kuulemma mun flunssalla voi olla jonkin sortin merkitys tuohon, mutta ei pitäisi olla noin suuri. Pissa puhdas. Sf-mitta oli 27cm, kasvanut jopa 0,5cm. :E Vauva on edelleen raivotarjonnassa, ollut jo monta viikkoa, ja melko alhaalla on jo kuulemma. Noh, vauvan sydänääniä sitten kuunneltiin ja voivoi, enpä tiedä (eikä tiennyt neuvolatätikään), että mikä niitä vauvan sykkeitä nosti kun pitkään huiteli tuolla 170-180:ssa. Pitkään jouduttiin kuuntelemaan, että saatiin ne laskemaan ja sitten loppujenlopuksi tulokseksi saatiin 144. Hemppa oli 120, eli pikkusen laskenut, ens kerralla mittaillaan taas uudelleen, ettei vaan lähtis laskuun!

Neuvolalääkärin aika yritettiin kanssa varata, tai saatiinkin alustava aika, mutta luultavasti se kuulemma muuttuu. Eipä siihenkään enää montaa viikkoa kuitenkaan ole!

Mutta muuten voidaan oikein hyvin, mitä nyt flunssa edelleen on, mutta onneksi jo vähän helpottanut.. Mutta olipas kamalaa kävellä neuvolasta kotiin, kun ilma on mikä on. :E

Jipii, äitiyspakkaus on postissa, toivottavasti tänään ehtisi yksi autoileva kaveri tulla sen kanssani noutaamaan. =) Olisi kiva päästä laatikko tonkimaan ? Tokihan mieheni ei nyt täällä minun asunnollani ole, ja laatikko jäisikin tänne, mutta ehkä sitä ei niin haittaa? Täytyy kuitenkin soittaa ja kysyä hänen mielipidettään :)

Huomenna heti aikaisin aamulla sitten hoitamaan hampaat ja myöhemmin samana päivänä kampaajalle! Ihanaa saada hiukset kuntoon, edelliskerrasta onkin jo muutama kuukausi ja hiukset on sen mukaiset.

Nojuu, minäpä otan puhelun miehelleni. ;)

Oikein hyviä vointeja kaikille. =)

Me ja murmeli rv 31+6 (Huomenna onkin sit enää 8 viikkoa laskettuun aikaan, jipii ?)

Vierailija
102/120 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisia todella todella pitkästä aikaa. Joskus tuolla ihan alkuraskaudesta kävin kirjoittelemassa ja senkin jälkeen olen kyllä käynyt lueskelemassa muitten kuulumisia ja kokemuksia, mutta on ollut olevinaan niin kiire(?) etten oo ehtiny jäädä kirjoittamaan.

Nyt sitten kiire loppu kun seinään. Heräsin lauantai aamuyöstä kello kaksi vessahätään ja ylös noustessa holahtikin sitten lapsivettä. Siinä sitten miestä herättelin että tartteis varmaan lähteä. Tayssiin tultiin ja tutkimusten jälkeen mut otettiin sisälle vuodeosastolle. Tipan kautta antibioottia, kortisonipiikit ja täydellinen vuodelepo. Nyt sitten koitetaan ottaa rauhallisesti leväten ja toivotaan että pikkumies viihtyisi mahdollisimman kauan vielä yksiössään. Viikkojahan mulla on nyt 32+2, kuulemma ihan mukavasti, mutta kyllä itteä hieman kauhistuttaa. Omaa oloa kyllä hieman huojensi juttelu sairaanhoitajan kanssa, joka työskentelee täällä pikkusten osastolla.

Onneksi tilanne on rauhoittunut, eikä lapsivettä enää tulee samaa tahtia kuin lauantaina ja supistuksia ei oo vielä tuntunut yhtään. :)

Toivotaan että muilla ei ole näin hätäisiä pikkukavereita ja oikein hyviä loppuraskauden vointeja kaikille!

Minä ja "masa" 32+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi on ne vaan kunnon koviksia nuo meidän pennut ku sähisee ja syljeskelee mulle välillä =D

muikkis07: Voishan sitä harkita omaa siivoojaa jos joskus vielä pentuja sattuu syntymään meidän pantterille ;)

caretta: Minä olisin kovasti kiinnostunut kestovaippailusta ja voisin sinulta mielelläni ottaa niitä lisää =) icy_vanya@hotmail.com vaihdellaan osoitteeta jos sinulla ne vielä löytyy :)

Pepsiina: Hui kauhia mikä tilanne, itse varmaan hermoilisin itseni kuoliaaksi... Onneksi ne on aika edistyksellisiä tuolla sairaalassa ja pystyvät tekemään paljon. Jaksamisia sinulle kovasti!!

Nyt alkaa jo tuntua että tää raskaana oleminen alkaa sujua =) vaikka aika usein on tunne että haluais tuon ilkeän potkijan tuolta mahasta pois syliin hoidettavaks =) Liitos kivut alkaa olla kauheat, ne tosin mulla alkoi jo jouluna ja on ollu koko ajan pahenamaan päin... todella inhottava vaiva =/ Mutta jotenkin ei enää hirveästi jaksa välittää näistä kivuista kun niihin rupee olee kohta niin turhautunut... Noh se kahdeksan viikkoa ja eiköhän sitten ala pikku hiljaa jo helpottaa =)

Hyviä vointeja kaikille!

mustapantteri rv 32+3

Vierailija
104/120 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro!

Tytsä90: toivotaan että sun nuha ei oo sama sarjaa tän meikäläisen taudin kanssa! Ihanaa, mä kans odotan äitiyspakkauksen saapumisilmoitusta päivänä minä hyvänsä tulevaksi!! Mä varasin kans kampaajan, tosin menen vasta 16.3. Edellinen kerta onkin ollut joskus lokakuus :-DD

Pepsiina: ou nou!! Todella kurjaa!! Jouduitko jäämään sairaalaan vai pääsitkö kotiin? Toivotaan, että pysyy yksiössään vielä muutaman viikon ainakin!!

Jee, vihdoin pääsin kauan odottamaani neuvolaan. Pieni miinus tosin tuli siitä, että kun kävin lirauttamas purkkiin ennen ku täti oli kutsunut sisään ja just ku istuin siel pöntöl meni sähköt koko pytingistä. Yllättävän moni noista raskaudenseurantaan tarkoitetuista laitteista toimii muuten sähköllä! Noh, enin osa tuloksista tosin saatiin :-D (mm. vaaka jouduttiin hakemaan toisesta huoneesta, ku tällä tädillä ei ollut kuin sähköllä toimiva...)

Tässä tuloksia:

- verenpaine 104/64 (ei ihme että vähän pyörryttää välillä... pitäisköhän lopettaa karkkilakko salmiakin osalta, heh)

- sf-mitta 30 (edellinen 19.1. oli 25)

- paino vähän pudonnut tuosta 5 vkon takaisesta, painonmuutos/vko ei laskenut, koska tietsikka toimii sähköllä ;-)

- pissa ok (onneks löysi sen sieltä pimeästä vessasta!)

- hemppa oli mulla mielenkiinnon kohteena, mutta sitä ei voinut mitata (mittari toimii sähköllä)

- sikiön sykkeet 140 (mun 94!! siis leposyke! käy treenistä tää raskaana oleminen)

Asennosta keskusteltiin. Kokeili kädellä ja ei tiennyt onko raivotarjonnassa vai perätilassa. Merkkasi sit nlakorttiin rt?. Nlatädin mukaan voi olla kumpi vaan siellä alhaalla, pää tai pylly :-)

Niin ja fantasy, mua pyydettiin varaamaan seuraava aika 2 vkon päähän! Eli se sun tätis ei vissiin todella halua tavata sua...

Palailen taas!

T: Miukkis ja pera 32+2 (laskin itse, tietokone ei toiminut...)

Vierailija
105/120 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi "varoitan" että teksti on melkoisen omaan napaan suuntautuva.

Mutta kaikille sanon yhteisesti että kohta on meidän kuukausi. Viisi viikkoa vielä :)

Oma vointi on ihan ok. Päivä kerrallaan mennään. Tämä odotus on kyllä täysin erilainen kuin esikoisen. Silloin minulla ei ollut mitään kipuja/oireita mistään tulevasta. Säännööllisiä menkkakipuja lukuunottamatta.

Viime aikoina on ilmennyt kauheita kipuja nivusissa. Liitoskipuja? tuntuu niin kuin olisi ratsastanut luisella hevosella ilman satulaa 10h.ulkoileminen ja kävely ei onnistu. Silti pitäisi liikkua.

Neuvola oli tänään. Paino nousee ja sf-mitta oli 36. lapsi on perätilassa/poikittain joten saa nähä kääntyykö vai onko sektio. taas.

Synnytystapa-arvio on 15.päivä. silloin on rv 36+3. jos ei ole kääntynyt niin on sektio. ulkokäännytystä ei voi yrittää koska on istukka etuseinässä-

Nukkuminen ei onnistu kun pitää vessassa juosta ja maha on edessä.

Valitusvirsihän tämä oli mutta hyvä että johonkin voi purkautua :)

EsteriArmas 33+4

Vierailija
106/120 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei,

esikoinen pääti olla kipeenä viikonloppuna, la yönä aloitti rajun oksennut taudin klo 2 ja loppui n.klo 7 puolen tunnin välein max. ei sitten nukuttu sinä yönä, mies hoiti pojan itse siivosin sängyn. aamulla kun soitin esimiehelle etten tule töihin kun supistelee öisen valveilla olo jälkeen, kysyi ensiksi entä miehene..vastasin että mies kyllä poikaa hoitaa mutta kun jo makuulla supistelee en tule töihin..ei oikein tykännyt..voi voi..no poika oksenteli vielä pariin otteeseen su, mutta ma mentiin 1dl nestestettä koko päivänä ja yksi hedelmä sosepurkki...nyt poika luuta ja nahkaa, tänään onneksi söi ja juonut paremmin..

olin eilen neuvolassa (sain mummon hoitajaksi), kaikki ihan hyvin sf mitta oli vaan 27, viimeksi ollut 26 kattoo mitä seuraavalla kerralla sanotaan. synnytyksestä puhuttiin ja vähän peloista, ei mulla muuta kun toi napanuora asia, minkäköhän ympärille se on nyt kietoutunut..ainut pelko, ja se että onko lapsi terve.

kun tulin takaisin, postistä lappu että äityispakkaus saapunut, kävin heti hakemassa. olihan se hyvä, mutta tykkäsin enemmän pojan saamasta pakkauksesta.

tavaroita ollaan hankittu, brion tuplat (käytettynä) ja gracon duologic kaukalo/istuin joka mene 4v asti, saakohan tuota kaukaloa laittaa pelkästään vöihin kiinni? kokemusta??

joku puhui tuteista..meillä vain luonnonkumiset pysyi suussa, silikonit liian liukkaat..mutta vauvahan sen päättä mitä se haluaa syödä..

kelalta mukavaia uutisia..hain äityispäivärahan 6kk tulojen mukaan, jotka ilmoitan myöhemmin, he olivat jo raha asian päättäneet kun on jo entuudestaan lapsi sen mukaaan. kävin kelassa ihmettelemässä asiaa..koneella jotain katseli ja sanoi lopuksi, että laittaa vaan 6kk tulot sitten kun tiedossa, tekevät sitten muutoksen. no itselleen tekevät lisä töitä.

loppuviikosta olen töissä...ai niin suunnitteleeko kukaan pk alueelta menevänsä lapsimessuille?

sori jos on aikapaljon omaa napaa...mutta kuitenkin hyvää viikkoa kaikille ja jaksamisia missä tilanteessa olettekin.

-poika1v 31+2 rv

Vierailija
107/120 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen yhtenä kappaleena. :) Kotiin eivät enää päästä kun kalvot puhjenneet niin turhan iso riski tulehduksille. Lääkäri totesi eilen et yleensä synntys alkaa viikon kuluessa vesien menosta ja jos ei ala kuulumaan mitään niin sit aletaan miettimään käynnistystä. Tässä voidaan olla siis hyvinkin pian olla kolme henkinen perhe. :) Poikahan jää varmasti viel sairaalaan, mutta onneksi meillä vaan 20km matka sairaalaan. :)

Pepsiina ja "masa"

Vierailija
108/120 |
24.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei..

Painajaismainen päivä alkaa onneksi olla ohi. Taas yöherätys klo 2.30 eikä millään tullut uni, eli aikamoinen "krapula-olo" ollut koko päivän. Poika vielä heittäytyi extra kiukkuiseksi ja taisteli kaikessa aivan täysillä vastaan. Juuri nukahti (1,5h taistelun ja huudon jälkeen) ja niin kohta minäkin.

Ne alavatsakivut hävisi onneksi kokonaan viikonloppuna, eikä ole sen jälkeen samanlaista tullut. Masussa on melkoista elämää ollut, nyt onneksi tuntuu hyvin selvästi että kylkiluita potkiskellaan, voisin vaikka vannoa että on kääntynyt. Toivottavasti niin on ja toivottavasti pysyykin niin päin. Nyt on oikeastaan päivittäin kuulunut sellanen napsuminen masusta.. ilmeisesti sitä ei kai kukaan oikein tiedä mitä se on?? Kalvot vai vauvan niveletkö siellä poksuu??

Hikkailua on useammankin kerran päivässä.

Miukkis tais kysyä niistä rattaista. Ostin Oran tuplat kun ne on vain 74cm leveät, muut tuplat mun käsittääkseni on 78-79cm, eli aika tiukilla että meneekö ovista (ainakin mun ohjaustaidoilla!!) Täytyy toivoa että on hyvät.

Huh, pakko päästä huilimaan. Tsemppiä Pepsiinalle, toivottavasti pikkumies syntyy hyvävointisena, vaikka vielä niin pikkuruinen onkin.:)

Omppulin äiti 32+4

Vierailija
109/120 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Pepsiinalle tsemppiä!!!

Tänään oli mulla sitten istukkakontrolli-ultra. Hyvin on istukka noussut pois alhaalta. Joten ei siis haittaa synnytyksessä, huh =) Vaavin painoarvio oli 2,4kg :D Minkähänlainen pötkylä sieltä tulee? =)

caretta ja masukaveri 33+1

Vierailija
110/120 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepsiina: HUI, kalvot puhki jo nyt! Voimia synnytykseen! :)

Jaksamista myös kaikille sairastaville! Itsellä ei ole onneks ollut mitään "kovempaa tautia" nyt raskauden aikana (*koputtaa puuta).

Omppulin äiti: Tutulta kuulostaa... Mulla kans kuuluu jotain ihme napsumista mahasta... Aivan kuin tulitikkuja katkottais :D Välillä oikeen säikähdän. Oon yrittäny googlettaa napsumisesta, mutta mitään yksiselitteistä selitystä en sille oo vielä löytäny... Täällä kans hikkaillaan, potkiskellaan ja täristään päivittäin...

Ens viikolla ois taas neuvola ja lisäks sokerirasitus... Lääkäri huomasi ettei mulle oltu tehty rasitusta vaikka "BMI antaa aihetta" :) huvitti kyllä tuo lääkärin kommentti/perustelu.

Yöunet on täälläkin muuttunu katkonaisiksi ja päivällä töissä se kyllä tuntuu... Onneksi ens viikon torstai on viimeinen työpäivä ennen äippälomaa!!! :)

t.nyssykkä84 ja pikkujätti 33+0

Vierailija
111/120 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole saanut aikoihin (no ehkä kolmeen viikkoon...) kirjoiteltua, vaikka lukemassa olenkin käynyt.

Seurauksena on nyt sitten se, etten pysty kommentoimaan kaikkea niin kuin haluaisin.

Pepsiinalle nyt joka tapauksessa kovasti voimia! Onneksi ollaan kuitenkin jo näinkin isoilla viikoilla menossa.

Tsemppiä myös muille erilaisista hankaluuksista kärsiville!

Fantasylla ainakin alkaakin sitten jo äippäloma. Mahtavaa! Täällä olisi vielä kaksi viikkoa ennen virallisen loman alkua. Pitäisi saada yksi isohko työ pois alta, mutta on niin vaikea keskittyä mihinkään ja väsymys painaa.

Moni on valitellut univaikeuksia. Sama se on täälläkin. Erityistsempit Omppulin äidille ja kaikille muille, joiden pitää jaksaa päivät pienten lasten kanssa. Se on vähän toista, kun tekee kotona töitä ja voi tarvittaessa ottaa päiväunet...

Seksistäkin oli jossain vaiheessa puhetta. Täällä se on ollut todella minimissään viime aikoina. Joko on ollut supistuksia, hiivaa, muuten kipuja tai sitten ei oikein jotenkin huvita (kumpaakaan).

Mutta kyllähän sitä sitten taas joskus saa. Kai.

Tytsälle peukkuja, että ehtisitte saada asunnon vielä ennen vauvan tuloa.

Aurinko77: Kylläpä kuulosti hurjalta se kaatuminen. Onneksi ei käynyt pahemmin, huh! Meillä mies valittaa koko ajan, kun kiipeilen joka paikkaan (minkäs teet, kun olen niin lyhyt, etten yletä muuten ottamaan kaapista mitään).

Musta Pantteri: onnittelut kissavauvoista! Ne on niin ihania. Meidän karvainen vauva täyttää jo kohta kymmenen.

Vielä olisi niin paljon kaikkea, mutta en nyt millään muista (ja laiskuus estää avaamasta toisen ikkunan).

Omaa napaa sen verran, että neuvolassa kävin kaksi viikkoa sitten, maanantaina menen taas. Viimeksi oli kaikki suht kunnossa, mitä nyt verenpaine taas sai vähän neuvolalisää (kotona hetkeä aiemmin huomattavasti alhaisempi). SF-mitta oli kasvanut hurjasti, vielä kun vauvakin kasvaisi (maha kun menee nyt keskikäyrän yläpuolella mutta vauva ainakin viimeksi käyrän alapuolella selvästi). Vauva oli (ja on varmaan edelleen) rt:ssä. Sydän veti ensin siksakkia 130:n ja 160:n välillä, mutta asettui sitten 140:een.

Pissatulehduksen oireita on koko ajan, mutta näytteet puhtaat. Mistähän sekin johtuu? Välillä sattuu tosi paljon, kun rakko tyhjenee (ja tietty silloin kun se on täynnä).

Supistukset ovat vähän helpottaneet, mutta toisaalta tuntuu, että vauva liikuskelisi jotenkin vähemmän kuin ennen.

Yleisesti ottaen ihan kamala väsymys on nyt vaivannut, jotenkin muutenkin on ollut huono olo. Olenkin jo kehittänyt itselleni kaikki mahdolliset sairaudet.

No, tähän asti olinkin päässyt kovin helpolla fyysisesti.

Huoli on alkanut vähän taas painaa. Johtunee osittain la:n lähenemisestä. Pari viikkoa sitten kävin synnärin pelkopolilla juttelemassa, ja ihan kivahan se oli, mutta kun kukaan ei voi taata, että mitään ikävää ei satu, niin se siitä.

Pian saa varata ajan synnärin tutustumiskäynnille, kivaa!

Sellaistapa täällä!

Hyviä vointeja itse kullekin!

Pola 32+4 (?)

Vierailija
112/120 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä sit viimestään kun la on jo käsin kosketeltavissa ;).

Mulla (kuten muistaakseni Orkideallakin) painaa kouluhommat päälle, kandin työ pitäis saada kasaan ennen poksahtamista ja tietty pari muutakin kurssia. Aika vaan alkaa loppumaan kohta kesken. Nooh, teen mitä ehdin.

Kun alkaa ajattelemaan, niin tässä ei todellakaan ole enää kuin viitisen viikkoa huhtikuun alkuun :O jaiks! :D Ensi kuun puolella kuitenkin osa jo saanee nyyttinsä syliin. On se jännää! :D

Pepsiina, sinä taidatkin olla sitten ensimmäinen 'jakautuva' huhtikuinen. Hurjasti tsemppiä sinne sairaalaan ja tulevaan synnytykseen! Onneksi tosiaan viikkoja on tuonkin verran jo, ja olette siellä hyvässä seurannassa :). Kirjoittele kuulumisia jos pystyt ja jaksat.

Fantasy, mä en olekaan vielä kommentoitut varmaan tuota sun neuvolatätiä, mutta voi kiesus sentään sanon minä! Eihän tuollaisia tanttoja sais missään nimessä olla tuollaisessa tehtävässä!! Käsittämätöntä toimintaa! Itse tulin just neuvolasta ja kun 'oma' täti on niin mahtava tyyppi, niin oikein harmittaa kaikkien niiden puolesta, joille tuollainen 'sun tädin' kaltainen bitch osuu kohdalle, mur!

Niin, oon tässä viime ajat ravannut verikokeissa kun mulla nuo trombosyyttiarvot (eli verihiutaleet) on hieman alakantissa. Viitearvot taitaa olla n. 150-300 ja mun arvoni pyörii jossain 104-114 nurkilla tällä hetkellä. Ei mitään hälyyttävää kuitenkaan siis.

Neuvolassa olin myös tänään ja tuloksena oli:

rv 34+6

turvotus + (aiemmin ei ole ollut)

paino +560 (eli hieman liikaa)

hb 121 (ok)

paineet 144/80 -> normaalisti 120/70, eli nyt 'tarkkaillaan'.

sf 33,5cm -> pompsahti yläkäyrän yläpuolelle (viimeksi 29cm) ja jos ensi kerralla sama homma, niin saan lähetteen kokoarvioon.

sykkeet 140:n luokkaa, niin kuin aikaisemminkin

Sellaista, 2 viikon kuluttua sitten uudestaan ja lääkäri on sitten vasta 3 viikon kuluttua, eli rv 38 tietämissä.

Ajatelkaas, ens viikolla alkaa jo maaliskuu (huijui :D). Itekin oon aatellut, että on mahdollista että vauva syntyy jo maaliskuun puolella kun la on kuitenkin huhtikuun alussa. Toisaalta voihan olla että menee sen 2 viikkoa ylikin ;).

No höh, taas jää kommentoinnit. Hyökkään kuitenkin nyt appelsiinin kimppuun, nam.

Hyviä vointeja kaikille!

Pampa rv 34+6

Vierailija
113/120 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei mitään kummmempia....päivät on vaan jotenkin pitkiä nyt kun on lomalla. Kaikki vauvanvaatteetkin on pesty eikä jaksa siivoillakaan joka päivä. Jalkojen päälle käy kun kävelee paljon tai seisoo. Ja nää kivat vessassa hyppäämiset :(

Yöt on aika katkonaisia, muutaman kerran tai ainakin kerran joutuu yössä käymään vessassa ja nukkuminenkin muutenkin hieman levotonta.

Edellisiltana rupesi rinnat vuotamaan, olin hieman ihmeissäni...toivottavasti sen enempää ei nyt rupea vuotamaan..

Koulua olisi vielä kolmisen vkoa jäljellä.

Oliko se Pepsiina, joka on vuodelevossa ....oikein paljon tsemppiä teille ja toivottavasti se vauveli nyt pysyisi vielä jonkun aikaa masussa.

kolmasunelma 31+3

Vierailija
114/120 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voidaan paksusti ja välillä paremmin, välillä huonommin. Mittasin tuossa masun ympäryksenkin ja paukkuu jo sellaiset lukemat, että kauheeta... 124 cm on jo nyt, mitähän se mahtaa olla tossa 7 viikon päästä, ku ois LA :D. Mutta vaavi kasvaa ja voi hyvin, sehän on se pääasia. Neuvolassa kävin alkuviikosta ja kaikki ok. Hemppa ois voinu vähän enempikin nousta ja paino vähän vähemmän, mutta onneksi oli toi painonnousukin pysynyt nyt hyvissä rajoissa. Vähän on meinannut iltaisin sormissa olla turvotusta, jos ei ole tarpeeksi vettä juonut tai on syönyt jotain oikein suolaista, mutta onneksi ei pahemmin ole turvotukset vielä vaivanneet. Vaavi köllöttelee raivotarjonnassa ja on isokokoinen neuvolantädin mukaan. Lähettääkin minut painoarvioon (tai ei siis minua, vaan vauvan :D) tuossa joskus 3-4 viikon päästä, ett osataan varautua, millainen mötkäle sieltä ois pyrkimässä ulos. Onneksi suostuu tuonne minut laittamaan, vaikka kolmas lapsukainen jo tulossa. Mutta kuitenkin vasta toinen alatiesynnytys, kun eka tuli sektiolla.

Pepsiinalle paljon tsempityksiä ja vaaville jarrusukkia, ettei lähtis ihan vielä tuleen ulos :).

Kaikille muillekin hyviä vointeja ja paksuja oloja hyvissä määrin :). Toivottavasti kivut ei kauheesti vaivaa ja mieli on aurinkoinen (kuten kelikin tällä hetkellä) :)

Mammaliini, pojat ja paavo 33+0 (jee, taas paukkui uudet viikot)

Vierailija
115/120 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa kirjoitteleen mitä tuli koettuu tossa viime pe jälkeen..

Supistuksia alkoi ilmaantumaan pe,su,ma-päivinä ja kestoiltaan 30s.Ma-iltapäivänä sitten alkoi tuleen muutakii kuin supistuksii;kovaa vihlomista alapäässä,paineentunnetta,alaselkään koski..sattui paljon alapäähän ja en oikeen voinut kävellä ja itketti.No,lähin tarkistus reissulle lähimpään aluesairaalaan,mies vei lasten kans sinne ja ajattelin että palaan vielä sieltä kotio samana päivänä eikä mitään hätää kuitenkaan..oireet eivät loppuneet ja olin kipeä alapääni kans..

Päättivät viedä mut kysiin ja kattoivat tilanteen synnytys salin puolella..kk-kanava lyhentyny hiukan ja paikat pehmentynyt,kohdun sisäsuu kiinni mutta ulkosuu auki.Vaavi tosi liikkuvainen tapaus..

Pääsin ultraan kahdesti ma(teki gyne)ja ti(lekuri):vaavilla kaikki ok. napavirtaisuudet ok. ja lapsivettä normaalisti,painoarvio rv 31+3 oli 2120g (toista viikkoo isompi tapaus) ja edelleen perätilassa..Lääkärin määräys:lepoa!

Pääsin kotio sitten ti-iltana kun loppui ne oireet supistusten estolääkityksellä ja antibioottikuurilla jonka antoivat varuilta kun jossain tulehdus.Sen jälkeen oon saanu olla kivuitta tähän päivään asti..

Toivottavasti vielä keho kestäis raskauden..

Nyt ne seuraavat mua usein kontrolli ultrin ettei vaavi kasva liian isoksi..seuraava neuvola 2.3 ja kontrolli ultra 3.3..

-Itellä tunne ettei raskauteni mene loppuun asti vaan vaavi syntyy aiemmin ja ehkäpä sectiossa koon ja tarjonnan vuoksi mutta sen näkee sit myöhemmin..jänskättää..

Sori,oma napaisuuteni mutta ei nyt tule muuta mieleen mihin kommentoida kun toi pepsiina joka vuodelevossa,tsemppiä teille ja toivottavasti vaavi pysyis vielä jonnii aikaa kohdussa..

Meille huhtimammoille masun kasvatusta ja jaksamisia..

Marika79 ja *onni* rv 32-33..

Vierailija
116/120 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veressä vasta-ainetta edelleen, mutta johtunee lapsivesipunktion vuoksi saamastani anti-D piikistä. Seuraava näyte rv 36, muuten ei sitten seurailla sen kummemmin. Jospa siis voisi hieman huokaista jo..

Painoa oli tullut viikossa vain 80g, eli hyvällä mallilla sekin. Sf-mitta oli 32 ja yläkäyrällä, mutta tasaisesti kasvanut. Terkkari veikkasi että raivotarjonnassa olisi, ei ollut aivan varma ja ens kerralla ultraa sitten jos on epävarmuutta. Hikkailut kuitenkin tuntuu suht alhaalla, se vaikuttais aika lupaavalta.

Huimausta on ja oma syke huitelee välillä levossakin jossain 100-120 paikkeilla, lääkäriltä kysellään aloitanko saman lääkityksen kuin viimeksi loppuraskaudessa. Silloin söin tarvittaessa tiheää sykettä hillitseviä tabletteja.

Vointeja kaikille!

Omppulin äiti rv 32+6

Vierailija
117/120 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh.. Kylläpä on ollut taas olo. Oon käynyt lueskelemassa teidän kirjoituksia, mutta nyt en yhtään muista mitä piti kenellekin sanoa ja tästä sohvalta nouseminen tuottaa hikeä joten en jaksa hakea paperia jolle kirjoittaa ylös mitä piti sanoa, te onneksi varmasti ymmärrätte mitä ylimääräinen nouseminen vaatii.. :D

Mulla on tänään ensimmäinen äitiyslomapäivä, olen taas silitellyt vauvalakanoita ja laittanut harsokatosta ronttinki kehtoon! =)

Ensimmäistä kertaa tällä viikolla on alkanut tuntua, että vois jo pian tulla, lonkat puutuu yöllä ja muutamana yönä on todellakin tuntunut kuin pää painaisi jalkoväliä.. Täällä ollaan asetuttu oikeaan asentoon ja selkä aina oikealla ja potkii sit kovasti vasemmalle. Ja liikkuu ihan älyttömästi, neuvolantäti sanoikin, että tämä säpäkkä kaveri on varmasti syntyessään "valmis vauva" kun ottaa joka kerta kontaktia kun mahaa kosketellaan. Muita neuvola kuulumisia ja niin kävin myös ultrassa ja lääkärin mukaan keskikokoinen kaveri tulossa vaikka maha näyttää kuin kahta odottaisi.. =)))

Sf-mitta 34cm

Hemoglobiini 116

Paineet 120/74

Paino + 759g/viikko (Nyt siis + 18 kiloa)

Pään halkaisija ultran mukaan 8,9cm

Väsyttää usein ja otinkin 2 viikon rautakuurin jos se auttais, tosin väsymys voi olla henkistäkin, kun eilen neljästä ystävästäni sai vauvan ja jään nyt loppuviikoiksi yksin mahani kanssa. Pojat johtaa ystävieni synnytystilastoja kuukauden sisällä jo 4-0. Täyskentälliseen tarvitaan viisi joten eiköhän täältä tule puuttuva pelimies, tosin sen näkee vasta sitten!! ;)

Voikaa hyvin ja paksusti. Yritän joku päivä vastailla kysymyksiin ja kommentoida teidän juttuja!!

Aurinko ja tyyppi 34+6 (Huomenna paukkuu 35 JEEE)

Vierailija
118/120 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun täällä tulee keskustelua melko paljon =) Kiva teidän viestejä aina lueskella.

Pepsiina, onkohan teitä jo 3? :) Tule ihmeessä tänne kertoilemaan miten menee, kun ehdit ja pystyt. Paljon tsemppiä sinne mahdollisesti tulevaan synnytykseen!

Marika79, jaksamisia sinne kans. :) Toivottavasti kroppas kestää raskauden.

**

Tosissaan tällä viikolla aiemmin sitten hain sen äitiyspakkauksen ja mun mielestä se oli ihan kiva. Varsinkin se makuupussi on tosi suloinen. ? Muutama vähemmän ihana tuote siellä varmasti oli, mutta enpä valita! Kivaa kun meillä Suomessa tuommonen äitiyspakkaus on!

Täälläkin on alkanut supistelemaan aina välillä. Eivät kyllä ole kivuliaita, mutta tuntuvat selvästi silti. Neuvolalääkäri, se viimeinen, mulla on n. kolmen viikon kuluttua (jo viikoilla 35+jotain), kiva silloin kuulla, että missä vaiheessa vauva on, että tuleeko pian ulos... (-: (Joo ja btw, on muuten mieslääkäri tuolloin. :o )

Maha on selvästi jo edessä ja tiellä!! Masunympärys on sama ollut jo jonkin aikaa, mutta silti vaan tuntuu, että maha kasvaa. Masukki kyllä välillä tunkee itseään niin ilkeästi jonnekin, ettei tunnu ollenkaan kivalta. :E Mieskin eilen kysyi, että sattuuko mua kun painelin mahaa, että vaavi vähän siirtyisi..

Saapa nähdä jos jo ens viikolla lähdettäisi vaunuostoksille. :> Lähiaikoina kyllä ainakin. Muutakin ostettavaa on, niin varmaan samalla reissulla pitäisi ne sitten hakea.

Kaamea ilma ulkona, kun on niin märkää. :/ Kivaa joo, että vähän lunta sulaa, mut silti. Tulisi vaan jo kunnon kevät, olisi ihanaa kun alkaisi lämmetä ilmat ? Sit päästään kaikki huhtivauvojemme kanssa vaunuilemaan.

Miettikää tosiaan, huomenna alkaa jo maaliskuu, eiköhän niitä huhtivauvoja ala kohta jo tulemaan enempikin. :>

Paljon hyviä vointeja kaikille (ja iloitkaa Suomen jääkiekkomiesten olympiapronssista ;))

Me ja murmeli rv 32+5

Vierailija
119/120 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tänään ensimmäinen virallinen äitiyslomapäivä, hianoa!

Sen verran oli vaan pakko kirjoittaa, että olikin mukava löytää täältä muita kohtalotovereita tohon mahan naksumiseen ja paukkumiseen liittyen! Oon ihmetellyt ite sitä meteliä, mitä mahasta aika ajoin kuuluu eikä neuvolantätikään osannut sanoa mistä johtuu, kun kyselin.

- Noomi 34+5 -

Vierailija
120/120 |
01.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi pino avattu maaliskuulle !!