Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**HUHTIKUUN HANIT helmikuu**

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin täällä lueskelemassa viestejä, tsemppiä meille kaikille loppuun! Täällä eletään nyt rv 32+2.Olen voinut ihan ok, mutta paino alkaa tuntua jaloissa,varsinkin jos on pitkään seissyt päivällä

Niin Mammaliini kirjoitti matkarattaista. Taisi olla niin, että asut Keski-Pohjanmaalla. Siinä tapauksessa rattaat pitäisi varmaankin laittaa matkahuollon kautta, me asutaan täällä Turun lähellä Liedossa. Millaista hintaa olet ajatellut matkarattaista? Kuvia olis kiva myös nähdä :)

Nyt unten maille..joku kirjoitti, että heräilee klo 3-5 väleillä yöllä. Mulla on kans muutamina öinä ollut sitä. Kummassakin kahdessa ed. raskaudessa sama juttu, ja loppua kohden olen heräillyt enemmän. Päivällä /illalla sitten nukuttaa.

Nuppu

Vierailija
62/120 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka iltapäivältä tää jo tuntuu kun heräilee niin aikasin nykyisin. Hullua ! Ennen pystyi nukkua porskuttamaan monta tuntia, helposti puoleen päivään asti ja nykyisin viimeistään klo. 8 tikkana ylös. Vaikka öisin oliskin herännyt sen 4 kertaa vessaan ja ollut tunnin hereillä kun jätkä riehuu mahassa. Iltavuorot on tosi mukavia tehdä silmät ristissä, kun päiväunia ei ehdi nukkua :)

Jätkä tosiaan on alkanut riehua ihan älyttömästi ! Sain videolle talteen mahan hytkymistä :) Nyt hän kyllä jo osuu kylkiluihin, mikä ei aina niin mukavalta tunnu !

Hankinnoista - Meilla alkaa kaikki isot olemaan valmiina. Noita pikkujuttuja uupuu vielä (eli siis kaikki noi jokapäiväiset tarvikkeet). Niitä ajattelin alkaa ostelemaan tossa äitiysloman aikana. Siis tuttipullon varmuudeksi, korviketta, liivinsuojuksia ym. Mutta jotenkin niin vaikea hahmottaa mitä kaikkea tarvitsee pikkuisen kanssa.

Omaa napaa - Ekat häpyluu kivut koettu - YÖK YÖK. Kyllä taas koirat ihmetteli kun muumimamma alkoi linkuttaa ja valittaa kesken aamupissatusta. Häntäluu on alkanut särkemään istumatyössä, supistelee, selkä on ihan tohjona ja jalat puutuilee vähän väliä töissä. JA VIELÄ KUUKAUS OLIS OLTAVA TÖISSÄ. Mä en ala.

Te viisaammaat, koska masuvaavista aletaan ottamaan painoarvioita ? Vai onko se paikkakuntakohtaista ? Olis kiva jotain mielikuvaa minkä kokoinen pötkilö sieltä tulee.. Yksityisen ultrakin vähän himottaa :) Kun siitä viimekerrasta on jo 10 viikkoa aikaa !

Hyviä vointeja kaikille !

jennu1 + jätkä 29+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

have, munkin mielestä on todella tylsää olla päivittäin yksin kotosalla. Normioloissa duunissa mulla on kontakteja välillä liiankin kanssa, joten nyt tuntuu kuin mut olisi pistetty johonkin eristysselliin tänne himaan. Supistusten vuoksi ei voi oikein käydäkään missään, plääh!

Orkidealle jaksamista. Ei kuulosta mukavalta.

poikavalta, kuulostaa, että saikku olisi paikallaan. Varmasti kirjoittavat sellaista kyllä, jos vain käyt lekurilla.

mimmuli2010, mikset sinäkin nyt vain varaisi lääkäriä? Mulle neuvolalääkäri kirjoitti silmää räpäyttämättä yli kahden kk:n sairasloman, kun kerroin supisteluista, ja sisätutkimuksessa todettiin pehmentynyt kohdunsuu. Levosta huolimatta kohdunsuu myös aukesi kolmessa viikossa. Sitten selvisi, että ärhäkkä hiiva on mellastanut ko 3vkon:n ajan, kukaan ei vaan muistanut soittaa mulle tuloksista...

Omppulin äiti, toivottavasti noita vasta-aineita ei tule enempää. Aikanaan mun mutsilla oli kanssa negatiivinen veri (ja mulla positiivinen), ja jotenkin toi on asia on jäänyt mun mieleen yhtenä raskauden riskeistä. Siitä ei vaan kovin usein kuule, ehkä on sen verran harvinaista?

jennu1, en tiedä otetaanko painoarvioita muutoin kun erityisestä syystä. Ainakaan esikoista odottaessani ei mitään sellaista ollut. Kakkosta odottaessani sen sijaan arvioitiin oikein urakalla, kun poika oli perätilassa ja synnytystapaa pohdittiin pitkästi ja hartaasti kääntöyrityksineen yms.

Ja lopuksi kyssäri kaikille, jotka odottavat toista, kolmatta, neljättä jne; onko teille jäänyt aikaisemmista raskauksista tai synnytyksistä mitään pelkoja tai huolia, jotka nyt vaivaisivat mieltänne?

Itse luulin, että vanhat harmit ovat jo unohtuneet, kun pojat ovat jo aika isoja. Kuitenkin huomaan päivittäin, että olen hyvin herkellä mielellä, jotenkin takautumat nousevat esiin. Esikoiselta löytyi sydämen rytmihäiriöitä raskausviikolla 33, ja koko loppuodotus meni täydellisessä sumussa pelon vuoksi. Ja kakkosen kanssa oli näitä samoja supistuksia + lisäksi perätila, ja halusin välttää sektiota viimeiseen saakka.

iiris-74, rv 30+3

Vierailija
64/120 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikavalta, täälläkin masussa hikotellaan päivittäin :D - on hauskan tuntuista!

Iiris-74, voimia supisteluihin!! Miinusverisiä on 15% väestöstä, meitsi kuuluu kanssa niihin :)!

Synnytyspelosta... Mulla esikoisen syntymä oli tosi helppo, tai supistukset ei tuntunut missään ja synnytys kesti vain 4h43min ekasta supparista... Ilman lääkeitä myös mentiin... Ihan lopussa vaan tuntui, että vauva ei mahdu ulos ja oli tosi vaikea ponnistaa häntä... Loppujenlopuksi tuli, kun väliliha leikattiin ja se vielä repesi... Niin siitä jäi kyllä pelko, koska tää nykyinen masuasukki on vielä paljon isompi kuin esikoinen, joka oli syntyessään 3250g ja 50cm... Ja tää kaveri nyt oli 2vkoa sitten jo 2kg... Löysin muuten netistä, että näillä viikoilla vauva kasvaa n.200g viikossa, jopa 300g... Eli tää ois jo nyt ehkä 2400g :O!

Orkidealle zemppiä, toivottavasti paineet helpottavat!

Matilda-aleksandra, mä en alkuraskaudessa uskaltanut paljon seksiä edes ajatella... Koska oli km takana just... Nyt sitten niin mielessä kuin käytännössäkin se elämä normalisoitunut :)! Ja maha naksuu täälläkin, ei voi käsittää mistä se tulee :D!

Miukkis, onneksi olkoon :D! Ja joo noin se mun neuvolatätsy ois ihan varmasti sanonut, ahhahhaaa :D! Harmi vaan, kun lihoin sen kilon takas ;)! Niin ja kyllähän se sperma voi supistuksia aiheuttaa, että yleensähän seksi "kielletään" jos kohdunsuulla tapahtunut muutoksia... Eikö vauvojen pitäisi kohta rv30 jälkeen pysyvämmin kääntyä raivotarjontaan, kun kohta ovat jo niin isoja... Mulla tää poitsu on ollut reilun viikon pääalaspäin ja ajattelin, että sinne on nyt jäänyt kun tota kokoa hältä löytyy... Mutta yllätyksekseni eilen illalla veti sellasta showta mahassa, että aamulla ei jalkoja tuntunutkaan enää kylkiluiden alla mukavasti... Vauva oli mennyt johki ihme asentoon, kun en voinut yhtään kumartua kun puristi niin pirusti... Oikein tuntui, että oli jotenkin poikittain koko alavatsalla :O! Mutta thänk gaad kotimatkalla sitten venklas itsensä takaisin - huh!

have, kuullostaa ihanalta - nauttikaa!

Omppulin äiti, monta kertaa sulla on otettu vastaaineverikoe? Mulla on otettu rv22 ja seuraava otetaan vasta rv36 :O! Mulla siis myös toi miinusveri... Oudon pitkä väli vaan ja itseäkin huolestuttaa aika lailla... Toivotaan ettei sulla tule mitään enmpää!

Aurinko, auts kuullosti pahalta toi sun kaatuminen :O - onneksi ei käynyt kuinkaan! Joo ei voi painon tuloa estää! Vaikka mäkin teen myös sellasta työtä jossa liikun koko ajan ja tikkailla meen edes takaisin sekä nostelen... Kuntoa löytyy ja habaa tietenkin :D

jennu1, mulla otettiin painoarvio yksityisellä... Julkisilla ( hki) ei toivoakaan sellasista herkuista... :D

Omaa napaa, kiitos vielä kaikille zempeistä tuon ihanan neuvolatätini johdosta! Huomenna mulla on taas neuvola, niin katsotaan millä jalalla on tälläkertaa noustu :D! Valituksen voisi tietenkin tehdä, mutta on niin paljon nyt muutakin ettei jaksa vaivaa päätä sillä... Ehkä sitten jos ei nyt rauhoitu ja kun rupee tapaa sitä useammin...

Olin tänään sitten töissä 10 tuntia, ja ne oli yhtä juoksua huh huh! Näköjään sitä tuohonkin vielä pystyy ;D! 2 vkoa vielä ois töitä jäljellä, mutta tää oli viimeinen iso muutos... Ihan surettaa :`/

Saas nähdä naiset ketäs meistä ensimmäisenä jakaantuu :D - ihan alkaa jännittää! Oikeastihan kohta voi tulla jo pikkuisia maailmaan, mutta toivotaan tietenkin että vauvelit pysyisivät mahd. pitkään lähelle laskettua aikaa masussa!! Paitsi siis tää mun vonkale sais tulla kyl jo pari viikkoa ennen... Eli sehän ois sitten niiku aika kohta :O!

Vähän sressiä pukkaa, kun ei ole kaikki vielä valmiina... Vauvan vaateita pitäisi pestä ja sairaalakasinkin vois laittaa ajoissa valmiiksi, nää kun sais niin sitten vähän helpottais... Niin ja vaipat, siteet ja muut sälät kun sais vielä hommattua valmiiksi...

fantasy&hope rv32+6 = ihmettelee miksi mun viestit on ain tälläsii romaaneit?? :)

Vierailija
65/120 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kävin tänään juttelemassa esimiehen kanssa, seuraavan yö vuoron saan vapaaksi, mutta korvaan tunnit päivä/ilta vuoroilla. ensiviikolla teen 7 pv putkeen. no toivotaan että supistukset loppuisivat..rasituksesta tulevat...

neuvola kuulumisia..sain tietää että th jää eläkkeelle ennen kuin vauvani syntyy..meinasi itku tulla kun on niin hyvä. samanlaista tapahtui esikoisen kanssa että loppu vaiheessa th vaihtu. katsoo nyt kenet saa lasteni th:ksi. rautaa joudun nyt syömään kun ei ole kunnolla noussut. muuten kaikki hyvin.

joku mainitsi seksin harrastamisesta..meillä minä haluan, mies ei ja varsinkaan nyt kun näkyy että vatsassa joku liikkuu. toivon mukaan alku kesästä jotain sais.

iirikselle- kyllä mietityttää paljon kun l.a. lähenee, onko kaikki hyvin, eikai napanuora tee mitään temppuja yms. ja mietityttää (sori jos hyvin suora) jos joutuvat leikkaamaan välilihan, kummalle puolelle tekevät samalle minne edellinen, vai toiselle puolelle? (sorry jos kysyin)

no nyt odotteleemaan vapaa viikonloppua ennen 7pv työ putkea..huomenna vielä töitä.

-poika1v

Vierailija
66/120 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla oli maanantaina kontrollikäynti äitipolilla. Kohdunkaulan tilanne oli ennallaan, onneks ei ollu menny huononpaan suuntaan. Mut koska ollu supisteluja ja mulla on raskahko työ niin

sairausloma jatku kolme ja puol viikkoo, kolmen viikon päästä seuraava kontrolliaika.

Tämän hetkinen painoarvio on noin 1300 g.

Alapaine oli 90 mut ei se lääkäri sitä sen kummemmin kommentoinu.

Ja ens viikolla on vaihteeks neuvola.

Parasta oli maaanantaina kuitenkin se että saatiin tietää kumpiko sieltä on tulossa! :)

Ja poikahan se siellä :)

Eli sen vois lisätä tohon listaan ja mun iän 31v.

Ansa* ja "pikku kaveri"

Vierailija
67/120 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiris ja Fantasy kyseli noista vasta-ainejutuista. Mulla oli otettu kokeet kolmesti muistaakseni, tuo josta löyty vasta-ainetta on otettu 1kk sitten ja nyt siis neljäs koe jonka tulokset saa parissa viikossa. Nyt sovittiin että terkkari soittaa mulle kun tulokset selviää.. edelliset oli väärällä terkkarilla niitten omien sekoiluiden takia enkä tiedä minkälaisia arvoja niissä tuloksissa edes on ollu. Mut kuulemma seurannalla mennään nyt ja se riittää. (varmaan jatkossa sit verikokeessa saa rampata tiheämmin..Harvinaistahan tuo on. Just lueskelin SPR:n sivuilta aiheeseen liittyen, jos joku kiinnostuu lukemaan:

http://www.veripalvelu.fi/www/2294

http://www.veripalvelu.fi/www/714

Onneksi asutaan Suomessa ja Helsingissä osataan nuo ongelmat hyvin hoitaa, apua siis lähellä.

Meillä tuo esikoinen on kans negatiivinen, eli ei ongelmaa mutta toisessa raskaudessa yleensä vasta ilmenee jos ilmenee..ja ei houkuta kolmatta hankkia jos, sitten entistä varmemmin tulis ongelmia.

Omppulin äiti & Lenni rv 30+4

Vierailija
68/120 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

....laita mulle mailia osoitteeseen ttunkkari@gmail.com, niin voin laitella sulle tietoja matkiksista :).

Mammaliini + Papu 30+5

Vierailija
69/120 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siis eilen kontrolli ultrassa kun 2 vs arvoa oli sokerirasituksessa hieman koholla 2 viikkoo sitten mutta koti mittauksissa ollut normaalissa rajoissa kun oon kattonut mittee aterioinut..vaavi oli kasvanut niin että viikon isompi rv:hin nähden,painoarvio 1,7kg ja perätilassa. Seuraavat sitä ettei tule liian isoa vaavia ja kontrolli ultra 3.3 jne.

Flunssan kourissa oleva Marika79 ja onni rv 29+6 mutta ultran mukaan rv 30+6..

Vierailija
70/120 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkanyt nyt lomat ja siitä putkeen sitten äitiysloma eli ei enä tarvitse mennä töihin pitkään aikaan.

Jalat on alkaneet väsymään,mutta onneksi ei tosiaan tarvitse olla töissä.

Seksistä on ollut jotain juttua...meillä ei mies halua...ei ole halunnut sitten lokakuun alun jälkeen kun tää raskaus varmistui eli meillä eletään selibaatissa :(

Kaikki isommat hankinnat on jo, paitsi amme ja noita pikkujuttuja puuttuu eli korviketta, liivinsuojuksia jne....pikku hiljaa kai nekin tulee hankittua.

Eipä kummempia muuta..ensi viikon maanantaina olisi lääkärinla.

kolmasunelma 29+3

Vierailija
71/120 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis VOI ELÄMÄ... Mulla oli tänään neuvola ja viimeksihän 2vkoa sitten sain hirveet huudot joka asiasta siltä mun neuvolatätsyltä... NOH, nyt sitten tää täti oli oikein niin imelän ystävällinen, ettei sitä ois tosissaan ottanut erkkikään :O! Oikein lässytteli, no miten voit ja lässyn lää... Anteeksi mun kädet on kylmät (kun kokeili mahaa), yritin niitä hieroskella yhteen bla bla :O! Eli onkohan nyt joku tehnyt siitä valituksen? Ja paino kun otettiin, niin oikein silmät kirkkaana onnessaan totesi, että sullehan on tullut vain 100g painoa kahdessa viikossa! Ja sitten vielä totesi, että sulla on kumminkin tota turvotustakin paljon mistä osa painosta on tullut :O! Viimeksi siis kaikki paino oli mun huonon syömisen vuoksi, eikä uskonut kun kerroin miten terveellisesti syön... Totesi myös että rv36 jälkeen voi omalla syömisellä olla VÄHÄN merkitystä vauvan kasvuun ja nimenomaan sillä jos syö hirveesti karkkia, pullaa, suklaata ym. herkkua! Että ei siis näköjään muistanut mitä on mulle viimeksi laukonut!! Kun syytti mua, että oon jo nyt itse tehnyt vauvasta ison!

Että sellasta! Sf- mitta menee reilusti yläkäyrän yläpuolella :O, mutta ei siihen mitään sanonut...

Sori omanapainen viesti, mutta oli pakko jakaa tääkin neuvolareissu teidän kanssa! Sillä tädillä ei taida kaikki olla ihan kotona ;D!

fantasy&hope rv33

Vierailija
72/120 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juurikin tuolta neuvolasta ja kaikki oli muuten ihan ok, mut toi sf-mitta on parin viime kerran ajan mennyt tosiaan siellä yläkäyrien yläpuolella. Nyt rv 32+2 ja mitta oli 33cm. Fantacy laitto että sama tilanne siellä, mitkä sulla ollu nyt mitat?

Terkkari laittoi sitten lähetteen tuonne ultraan jossa pikkusen koko katsotaan tuossa joskus rv 36 tienoilla. Ihan kiva päästä ylimääräiseen ultraan kun en sen törkeen hinnan vuoksi viittinyt sinne 4D ultraankaan mennä..

Virtsa oli puhdas ja sen kunniaks vedän tässä nyt viineriä, nam nam. Ei uskaltanu eilen syödä mitään makeeta ettei vaan olis sokerit koholla..

Joku laittoi myös viestiä väsymyksestä ja töissä olosta. Mulle tuli n. 2vko sitten oikeeseen käteen joku ihmeen rannekanavaoireyhtymä, eli käsi puuduksissa koko ajan ja varsinkin öisin siihen pistelyyn heräilee usein. Noh töissä oli sit tosi raskasta olla sellaisilla 4-5h yöunilla ja nyt tiistaina kävin sit asiasta puhumassa lääkärillä ja sain saikkua tämän ja ensi viikon. Kun ei jaksa niin ei jaksa. Laskin töissä minuutteja koska pääsisin kotiin nukkumaan ja melkein itku pääsi iltapäivisin kun väsytti niin pirusti.. että siis tosiaan pakko ei ole jaksaa ja lepo tekee ihan hyvää.

Sellaista täällä tänään=) Jaksamisia kaikille ja hyvää viikonloppua!

- Hanna 32+2

Vierailija
73/120 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola oli ja meni. Kaikki näytti olevan kunnossa, rautaa tosin saan alkaa syömään joka toinen pv. Mä en tykkää rautatabuista ollenkaan, maha ei kestä. Tietääkö joku mikä olis TODELLA vatsaystävällinen rautavalmiste ? Painoa oli tullut 315g/vko, et sekin pysynyt ihan maltillisena.. Täti ihmetteli mun pientä ja siroa mahaa. Kokeili sitä ja totesi vauvan olevan jo raivotarjonnassa... Voihan se vielä kääntyillä, mut aika pitkälti se siinä asennossa pysyy - potkut tulee aina samaan kohtaan. Eli keuhkoihin ja kylkiluihin :) Verenpaine 107/65, Sf-mitta 25,5.

Perhevalmennuksesta se neuvolatäti kauheesti jutteli. Onko kukaan käynyt ? Kokenut hyvänä juttuna, kannaattaako käydä ?

Ei muuta kuin töiden jatkoa, huoh...

Vuoden työntekijä jennu 29+3

Vierailija
74/120 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fantasy: sillä sun neuvolatädillä ei oo kyllä kaikki inkkarit kanootissa :D

Jennu1: me oltiin miehen kanssa perhevalmennuksissa. Meillä se meni niin että 2 ekaa kertaa käsiteltiin synnytystä, kolmannella kertaa oli isäryhmä (joka oli siis naisilta kielletty) ja äidit oli sit fysioterapeutin kanssa rentoutumassa ja opettelemassa lastenhoidon ergonomiaa. Neljännellä kerralla käsiteltiin imetystä ja lastenhoitoa, viiden kerta oli psykologin kerta; 'kun kahdesta tulee kolme'.

Kyllä mä ainakin koin että ne oli ihan hyödyllisiä, ainakin näin esikoista odottavalle. Vaikka en mä tiiä tuliko siä nyt ihan täysin uutta asiaa kovinkaan paljon, mutta kyllä se luo sellasen konkreettisen kuvan, että taas mennään eteenpäin ja kohta se vauva tulee. =) Se fysioterapeutti oli kyl hyvä ja kertoi hyviä vinkkejä miten säästää selkää kun esim. lasta pesee ammeessa. Se kerto myös, että raskausaikana pulssin pitäis pysyä alle 140, kun liikkuu/urheilee. Sit jos pulssi nousee pitkäksi aikaa yli 150 niin se heikentää vauvan hapensaantia. Empämä sit ainakaan kauheesti saa liikkua, kun lepopulssi on melkein 100... :( Mies sanoi siitä isäryhmästä, että siä oli kuulemma hyvää asiaa ja se tykkäs. =) Siä oli kuulemma isille sanottu että: 'ottakaa se isän rooli älkääkä vaan olko äidin pikku apureita' =)

Kokeile Jennu1 rautavalmisteen kanssa samalla jotain vatsansuoja lääkettä. En tiedä saako ilman reseptiä, mutta pyydä lääkäriä kirjoittamaan joku vatsansuojalääke siihen rinnalle. Monesti menee rautavalmiste + Omeprazol/Nexium siinä rinnalla. (En tiedä sopiiko raskaana oleville, mut kysy) Ei sitä kannata kärsiä jos tietää, että maha ei kestä niitä rautavalmisteita.

Tässä alkaa mulla ainakin olemaan kylkiluut kovilla kun vaavi potkii. Yhtenäkin päivänä oikein kiljasin kun sattu niin lujaa kun toinen latas kunnolla kylkiluihin. Onhan se ihan kiva että toinen liikkuu, mut joskus tuntuu et vähempikin riittäis :D

Mulla oli kauheestikin asiaa, mutta ne unohtui taas... Se on kun on sama pää kesät, talvet. Mut toisella kertaa sit taas. =)

caretta ja masukaveri 31+2

Vierailija
75/120 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta, kun on mennyt nopeasti aika! En ole yksinkertaisesti kerennyt käydä täällä kirjoittelemassa kuulumisia välillä vähän lukenut, että miten teillä muilla menee :)

Tänään on jo 31+5 ja oli neuvolakin. SF-mitta on 29 cm ja on ihan tasaseen kasvanutkin. PAinoa tullut n. 9kg.. oon 170 cm pitkä, turvotusta on paljon käsissä ei muualla ja ranne ongelmia on ollut. Nyt myös vauva kääntyi yllättäen raivotarjontaan vai mikälie ja alko noustessa häpyluuhun sattua... Mutta nyt meni sekin ohi, lieneekö taas kääntyillyt....

Vielä ois 3 viikkoa töitä.. Ja taas lupauduin tekemään ensiviikolla ylitöitä :( Raha ahne olen, vaikka sanoi neuvolassakin, että supistelujen takia pitäs rauhoittua... supistelut on kyllä olleet kivuttomia, muutama pidempikin kyllä on ollut.. oon kyllä tavallaan jo paniikissa, kun pitää jäädä kotiin. olisin niin mielelläni töissä. olenkin uhkaillut että tuun kahvittelemaan ennen vauvan tuloa, niin varmaan :) Kuitenkaan en liiku metriäkään mihinkään suuntaan :)

Alkaa myös yö unet olla jo huonoa laatua :( Kyljellä nukkuessa aina puutuu toinen puoli ja kädet niin heräilen sitten siihen. Voi voi näitä vaivoja :(

Mutta voikaahan kaikki hyvin.

Ai niin joku kysy jotaki valmennuksista... En ole mennyt mihinkään, ainoastaan vkolla 34 menen tutustumaan synnytys sairaalaan. Vaikka onkin esikoinen niin en koe synnytysvalmennusta tarpeelliseksi, tiedän sen sattuvan ja varmasti ei mene niinkun suunnittelen joten en siis suunnittele annan tilanteen viedä sitten kun sen aika on. Myöskään parista perheeksi valmennukset ei kiinnosta pätkääkään, entiedä miksei. Enkä osaa mm vauvaa hoitaa niin valmennukset voisi olla ihan ok, mutta en mä jaksa :-D Opettelen sitten ajan kanssa vauvan kanssa ja sairaala henkilökunnan + neuvolan.

Ja tämmöistä sisäpiiri tietoa : Helsingin ja mm Vantaan äitiyspväraha jne puolella on ruuhkaa joten päätöksen saaminen Kelasta voi siis kestää, nyt vaan malttia ketään ei olla unohdettu :) Ja nyt niitä jaetaan muille piireille jotta saadaan purettua ruuhka huiput. Ja ne jotka hakee 6kk tulojen mukaan saavat päätöksen melkeen silloin kun päiväraha jo alkaa, koska tarvitaan realitieto niihin tuloihin.

Tämä tieto nyt tuli laitettua jos jotakin huolestuttaa oman hakemuksen tilanne, toivottavasti saadaan siis purettua jonot.

Nyt haen kylmää muumilimsaa ja painun saunaan :) Ihanaa :)

Vierailija
76/120 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sydän äänet olivat nyt 133 luokkaa ja normisti ollut 150-140, onkohan tuommonen pudotus normaalia? Vähän huolestuin kyllä.

Vierailija
77/120 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipzuli, hyvä oli kuulla tuosta Kelan tilanteesta. Itsellänihän tulee maanantaina 8 viikkoa (!!!) siitä kun lähetin äitiysrahahakemukseni. Täytyy vaan siis edelleen malttaa odottaa päätöstä ja pakkausta :)

Synnytysvalmennuksista ollut puhetta. Mehän ei olla sellaiseen menossa. Olisin kyllä halunnut, mutta kun olisi ollut osa perhevalmennusta ja sinne ei haluttu mennä! Mutta ehkä parempi näin, ei tule turhia suunniteltua yms. Eiköhän se synnytys kuitenkin tule hoidettua, hheh. :-D

Ensi viikolla ajattelin kyllä Naistenklinikalle soitella ja varata sen tutustumisen synnytyssairaalaan! Millä viikoilla siellä muuten yleensä käydään? Sitä kuitenkin innolla odotetaan!

Mitäs muuta, tässä sivusilmällä katson mäkihypyn normaalimäen karsintaa. Suomalaiset hyppäsivät jo ja ovat varsinaisessa kisassa mukana, jee. Nyt muutenkin kun olympialaiset alkoivat niin tulee varmaan telkkua katottua joko tosi myöhään illalla tai aikaisin aamulla.. Mut eipähän olympialaiset usein ole!

Eilen kävin ostamassa ekan vaippapaketin, kosteuspyyhkeitä, pari putelia korviketta, liivinsuojuksia ja siteitä. Vielähän on kaikenlaista ostamatta, mutta jotain piti käydä eilen hakemassa :-)

Vauva puuhailee kovasti masussa mikä on tosi kiva, niin tietää, että kaikki on kunnossa! (: ei mulla onneksi vielä potkut tunnu kyljissä.

Hmm ja tais se täällä olla kun on ollut puhetta lisääntyneestä valkovuodosta?? Täällä tuntuu, et on tosi vetistä ja aina välillä täytyy mennä vessaan kurkkaa, et mitä housuihin tuli. Inhottavaa, mut ku pikkuhousunsuojat on vielä inhottavampia. :s

Mutta hyvää alkanutta viikonloppua kaikille :)

Vierailija
78/120 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisia täältäkin päin taas vaihteeks =)

Viikolla oli neuvola ja kaikki oli ihan hyvin, painon nousu oli vihdoin pysähtynyt (sitä kun on tullut niin paljon jo) ja verenpainekin oli vähän alhaisempi kuin viimeksi =) Hemoglobiini, tai mikä se nyt olikin, oli laskenut 116 kun aiemmin pysytellyt siellä 125 tuntumilla, mutta eipä tuo neuvolantäti mitään ihmeempää virkannut. Käski syödä rautapitoisia ruokia enemmän.... Muutenkin on kaikki mennyt suht hyvin, vauveli on jo pää alaspäin, mikä aiheuttaa välillä todella inhottavia olotiloja :D

Hmm, ei ikinä mitään hyvää ellei myös jotain inhottavaakin... On tässä jo pari päivää putkeen ollu jotenkin todella ahdistava olo, välillä tuntuu jopa kauhean raskaalta hengittää... Ja eniten ihmetelly mistä voi johtua, että kun syö niin tulee pienestäkin todella yltäkylläinen olo ja tuntuu että on sitä sitten miten päin tahansa meinaa ruoka tulla ylös. Muuten ymmärtäisin tämän, mutta kun se jatkuu syömisestä parhaillaan kolmen neljän tunnin jälkeenkin.... Ei hirveästi huvittaisi syödä, koska se on TODELLA inhottava tunne ja siihen myös liitty tämä hengityksen raskautuminen.... Pakkohan sitä kuitenkin jotain on aina syödä ja vaiva onkin sitten koko päivän jatkuvaa... Huomenna jos on vielä yhtä kauhea olo iltapäivästä otan kyllä yhteyttä jonnekin päin ja kyselen mitä voisin tehdä... =(

Onneksi mies on ihana ja jaksaa piristää =) Stemiä teille kaikille täältä, taidan itse ottaa niska ja hartia hieronnan ja lähteä nukkumaan

mustapantteri rv 31+0

Vierailija
79/120 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun fyysisesti tää oma raskaus on edenny hyvin, mutta psyykkinen puoli takkuilee. Suurin syy on varmaan toistuvasti huonosti nukutut yöt; toista viikkoa menny nyt niin, etten illalla meinaa saada unta, heräilen yöllä ja aamulla on hankalaa jaksaa nousta. Viime yö oli oikea megaällötys kun ensin ei uni tullu, sitten heräsin vatsanväänteisiin ja vietin sitten yhden tunnin vessassa.. Ja kuitenkin pakko nousta klo 6.15 herättään nuorin lapsista ja katsoa että hän lähtee kouluun ajallaan.

Tässä sitten muutenkin on vähän kaikenlaista. Kun ollaan miehen kanssa asuttu aiemmin yhdessä, mutta kahden yh:n perheiden yhdistäminen on hankalaa. Varsinkin, kun kummankaan talo ei ole sellainen, jossa koko 'lauma' voisi mukavasti olla. Kumpikaan ei kuitenkaan ole järin halukas yhdistämään taloudellisia voimavaroja, koska molemmat on aiemmin ottanut parisuhteessa henkisesti ja taloudellisesti turpiinsa. Joten ei oikein olla katseltu yhteistäkään paikkaa (no, miehen äiti tuntuu tekevän sitä meidänkin puolesta...). Välillä ja varsinkin raskauden edetessä itselläni kuitenkin on sellainen olo, että haluisin olla enemmän yhdessä. Siis ihan vaan olla, vaikka edes nukkua samassa sängyssä useemminkin kuin joka toinen viikonloppu. Lisäksi painaa kun edellisen kerran olin raskaana niin silloinen mies lupasi paljon ja petti kaikki lupaukset. Olen jäänyt yksin kun kuopus oli 2kk. Nyt sitten mietin että jos tämän kanssa käy samoin. Äärimmäisen epätodennäköistähän se on, mutta silti.

Jotenkin tuntuu, että kaikkineen tää raskaus rasittaa mun psyykettä paljon enemmän kuin fyysistä puolta. Mietin kauheesti ihan ihmeellisiä asioita ja stressaan oman lapsuusperheeni kuvioita, joita en ole useisiin vuosiin miettinyt. Nyt ne on sitten pinnalla siitäkin edestä. Jokseenkin kauhean rasittavaa. Ja lopulta sitten tuntuu että yli puolet näistä mun ns. ongelmista ratkeais kun pystyisin nukkumaan kunnolla. Että onko ideoita, miten saisi illalla unen päästä kiinni? Vai pitäisikö vain antaa periksi ja nukkua päiväunia vaikka sitten niiden jo valmiiksi huonojen yöunien kustannuksella?

Minapieni rv 31+?

Vierailija
80/120 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ollaan jo kotona, lomailen tässä pari vkoa ennen kuin äitiysloma alkaa 1.3. Kyllä on hienoa elellä ilman kelloa ja just niin kun parhaalta tuntuu. Oon pessy ja silitelly vauvan vaatteita ja lauantaina käytiin hakemassa vaunutkin, jotka olivat lopulta tulleet.

Mulla oli neuvola pe:na, viikoilla 32+2 ja vauva oli taas poikittain niin kun viimeksikin. Vaikka kovasti täti sanoi, että ehtii vielä kääntyä niin silti alkoi hiukan huolestuttamaan, että mitä se nyt poikittain koko ajan killuilee! Muuten kaikki oli OK. SF-mitta oli 27,5.

Meillä ei järjestä toi sairaala enää mitään synnytysvalmennusta, ainoastaan tutustumiskäynnin synnytysyksikköön. Suosittelevat tutustumiskäyntiä viikoilla 32-35. Mutta sitten tuli perhevalmennukset neuvolantädin kanssa puheeksi viimeksi ja tulikin esiin, että tätsy oli unohtanut kertoa mulle koko valmennuksista. Nooo, keritään nyt sitten viimeseen, joka on huomenna aiheena lastenhoito.

Joku kyseli siitä vatsaystävällisestä rautavalmisteesta. Mulla on aiemmin vatsa kestänyt Obsidania hyvin, kun oon ottanut sen illalla viimeiseksi. Raskausaikana maha ei tykännyt siitäkään ja löysinkin sitten suklaalle maistuvan purutabletin, nimeltään Maltofer, suosittelen! Siinä on yhdessä tabletissa yhtä paljon rautaa kun Retaferissa ja Obsidanissakin.

Ja Mustapantteri mietti hengenahdistuksen kaltasta olotilaa. Sen olen ajatellu johtuvan siitä, että pallealla on jo aika vähän tilaa. Mulla hengenahdistusta on usein muutaman päivän ajan kerrallaan ja sitten hiukan helpottaa. Se liittyy mulla usein mahan kasvupyrähdyksiin. Se kylläisyyden tunne pitkäänkin ruoan jälkeen liittyy mun näkemyksen mukaan siihen, että se ruoansulatus on niin hidasta jo tässä vaiheessa. Ja koska mahalaukku on noussut kohdun tieltä ylemmäs, myöskään ruokatorven läpät ei oikein skulaa. Mullakin meinaa tulla röyhtäyksen mukana usein ruoat takaisin suuhun.

Voikaahan niin hyvin kun mahdollista leidit!

- Noomi 32+5 -