Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**HUHTIKUUN HANIT helmikuu**

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
15.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinpas vain tulla hehkuttamaan, että vihdoin ja viimein on äitiysrahapäätökset mullekin tehty. =) Viime viikon lopulla nähtävästi on päätökset postitettu. Eli äitiyspakkauskin saapuu parin viikon kuluessa. ? Nähtävästi alkaa äitiysloma jo 13.3 (laskettu aikahan on 20.4), olin luullut, etä alkaisi vasta vähän myöhemmin. Ensimmäinen maksuerä on isompi kuin muut, hassua. :-E

Eipähän tänne erikoisempia, mummolassa olen ja laskiaispullia nautiskellut tänään ^----^ Kohta meen saunaan, jeij.

Eilen supisteli taas melkoisesti ja mieskin kummasteli. Noooh, kaipa ihan normaalia, kun eivät ole kivuliaita!

Huomenna poksuis sitten taas viikot. ? Ensi viikolla vasta neuvola ja olisi aika suuhygienistille kans.

Jeps, tää neiti lähtee nyt saunaan!

Me ja murmeli rv 30+6 ?

82/120 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt päätin tähän koneelle sitten istahtaa ja jospa saisi muutaman rivin tekstiäkin aikaiseksi =)

Fantasy: On tosiaan melko merkillinen tapaus tuo sun neuvolatäti ja kyllä heti tulee mieleen, että onko joku valittanut kun käytös muuttunut noinkin radikaalisti.

Aurinko: Hurjalta kuullosti topsiaan tuo kaatuminen, mutta onneksi kaikki hyvin ja ei käynyt pahemmin.

Tipzuli: Kiitos tuosta sisäpiirin tiedosta, helpompi sitten odotella rauhassa kun tietää mikä tilanne siellä suunnilleen on.

Tytsä90: Mukavaa, että olet saanut päätöksen ja pakkauskin kohta jo postissa. Itse saan varmaan odotella päätöstä vielä kauan, sillä tulee 6kk tulojen mukaan.

Omaa napaa sitten: Hermostuin sitten niihin supisteluihin ja eilen varasin ajan yksityiselle. Lääkäri totesi, että kohdunsuu on pehmennyt ja laittoi sairaslomaa sunnuntaihin asti. Sitten olenkin enää 2 päivää töissä, jonka jälkeen alkaa vuosiloma ja heti perään mammaloma. Vauvan painoarvio oli 1450g ja odotettavissa olisi n.3,5kg vauva jos laskettuun aikaan menee, eli hyvin samaa koko luokkaa kun edellisetkin ovat olleet.

Kovin helpotti tuo sairasloma ja lupa levätä, kun työ kuitenkin fyysistä ja inhottavaa kun kiristää ja puristaa vatsaa koko ajan kun joutuu liikkeellä olemaan.

Tuossa kuin luin viestiketjua läpi niin tajusin juuri, että meiltä puuttuu edelleen amme(meinaan unohtaa sen jostain syystä..)ja rengasliina on myös tarkoitus ostaa. Rintapuimppukin odottelöee kaupassa ja samoin kaikki pikkusälä, kuten pullo ja korvike jne. mutta ne taidan haalia sitten mammaloman alettua, niin jää sinnekin jotain tekemistä.

En nyt muista kysyinkö jo aiemmin, mutat onko muut hommaamassa vauvalle erillistä ensisänkyä pinnasängyn lisäksi? Meillä vauva on yleensä nukkunut äitiyspakkauslaatikossa ensimmäiset kuukaudet, jolloin sängyssä ollut mukava pieni pesä, mutta nyt emme ottan eet pakakusta ja vanhan laatikon mies oli heittänyt kellarista roskiin, joten nyt on käynnissä ensisängyn etsintä. Ensisijaisesti olemme katselleet kehtoa tai rottinkisänkyä ja molempia siis ns. korkeina malleina.

Mutta nyt sitten päiväunille kun siihen on mahdollisuus. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille.

-mimmuli&papu- rv.30+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmuli2010: Jossain nettikaupassa oli myynnissä sellasia kankaisia pesiä jotka laitetaan pinnikseen kuin lakana ja siinä sitte on pienen turvallinen nukuskella. Oli niinku vähän tyyliltään lakanaan ommeltu makuupussi... en oikein osaa selittää. Katon jos löydän sen nettikaupan vielä.

Löysin nettikaupan: http://www.mussukat.fi/tuotteet.html?id=84/ hiukan ovat "tyyriitä", mutta mikä estää vaikka itte tekemästä :)

Vierailija
84/120 |
16.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olemaan aika tukalat paikat jo, ja vielä 2 kuukaudessa kuulemma tulee eniten painoa. Lähtötasosta paino on noussut 7,5 kg, mutta vaavi painaa keuhkoja oikein kunnolla ja välillä närästää niin että on melkein huonovointisempi olo kuin alkuraskaudesta!

Rautaa olen tarvinnut monen muun tapaan. Aamuherääminen viideltä on hyvä hetki ottaa rautatabletti, kun aamiaiseen on vielä aikaa. Laimennetun tyrnimehun kanssa rauta olikin jo kahdessa viikossa imeytynyt hyvin. Tyrnissä on nimittäin rutkasti c-vitamiinia, vaikkei mikään herkkujuoma olekaan.

Mimmuli, saisiko pinnasängystä toppaamalla pienemmän? On kaikenlaisia laitasuojia ja kuulemma sängyssä saa olla unilelu tms., vaikka itse mietin, että eikös tyynyäkin suositella vältettäväksi kätkytkuolemavaaran vuoksi... Sitten on kaikenlaisia unipusseja, jotka "tiivistävät" vaavin oloa. Onko muilla kokemusta?

Joku kysäisi seksihaluista ;D. "Järkevästi" ajateltunahan orkut ovat hyvää lantionpohjalihasjumppaa! Ellei sitten liiaksi ala supistelemaan myös kohtua... Perhevalmennuksessa kuulin erään naisen ystävien suositelleen maltillista lantionpohjajumppaa, jottei synnytyksessä tulisi liiaksikin kireyttä. Kaipa se lienee pikemminkin tiukasti treenaavien urheilijoiden ongelma, mutta mielenkiintoista, kuinka kullekin suositukselle aina löytyy vastanäkemys. Kohtuus siis kaikessa?

Perhevalmennuksissa näyttää olleen samoja teemoja. Neljällä kerralla meillä käsitellään aiheita: synnytys ja kivunlievitys, lapsen hoito ja imetys, perhetyöntekijän puheenvuoro ja varhainen vuorovaikutus ja suun terveydenhoito. Noista kahteen ensimmäiseen katsottiin tarpeelliseksi osallistua ja tutustuminen synnytyspaikkaan käy sitten Haikaranpesässä. Konkreettiset asiat kiinnostavat nyt eniten. Pariterapiaan mennään, jos joskus tulee ajankohtaiseksi ja suuhygienisti kertoo perusasiat, kun oman kaluston käy tarkistuttamassa. Mutta varmasti noista aiheista kaikki ovat tarpeellisia aina jollekin! Minapienelle uskoa tulevaisuuteen! Hylätyksi tulemisen pelko varmasti aktivoituu samankaltaisessa elämänvaiheessa kuin viimeksi ikävät kokemukset, mutta tämähän voi olla myös aivan uusi alku!

Orkidealle onnea raskausmyrkytyksen voittamiseen! Onko sitä eriasteista? Siis voiko sen kanssa pärjäillä pitempäänkin vai pitääkö vauva ottaa ulos tietyillä viikoilla ennakkoon?

Täällä jännitetään hankinnoista seuraavaa eli vaunuja. Varattiin viimeiset oikeanväriset esittelykappaleet ja toivotaan, että ne ovat ihan kunnossa. Stockan kantistarjouksena oli Cresentin Divat ja niissä viehätti keveys. Onko kellään omia tai kuultuja kokemuksia Cresenteistä? Taitavat olla melko uusi tulokas Suomessa.

Muuta tavaraa on kertynyt hissulleen. Kestovaippaviidakkoon tutustun parhaillaan, ja ajattelin varata kertiksien lisäksi parikymmentä kestovaippaa, joilla päästä alkuun. Stressaan hieman valmisteluja, kun sänkykin vielä puuttuu. Pitää tallettaa sairaalan numerot puhelimeen äkkilähtöä varten, pakata kassikin alustavasti ja varata taksirahaa... Kun ei tiedä, mitä on edessä, valmistautuminen auttaa henkisesti ensisynnyttäjää :).

Tasapainoa ja rauhallista mieltä kaikille!

Pomppu rv 32+4 ja hikkaileva Kengu

85/120 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velmutar se täällä huhuilee piiitkän tauon jälkeen. Kaikkia viestejänne en ehtinyt mitenkään lukea, mutta muutama juttu pisti silmään...

Ihan ensinnä Fantasyn th:lle pylliö. Ärh, ihan sucks... Omaankin tätiini multa on menny hermo, kun siellä käynti on yhtä diipadaapaa. Ei sieltä kerta kaikkiaan saa mitään irti. "sellasta se nyt vaan on, kyllä se siitä", on tädin vakiovastaukset. Nyt ajattelinkin, että en siellä mitään ajatuksiani aio edes kertoa, tehköön vaan rutiinihommansa ja äkkiä pois... Viimeksi yritin puhua mm. synnytyspelostani, mutta eipä sieltä mitään apua saanut... Ei tädillä ollut mitään sanottavaa... Olin tosi pahalla mielellä kun sieltä tulin. Ja kaikki kaverinikin, jotka käyvät/ ovat käyneet samalla tädillä, ovat sanoneet samaa. Ihan kakkaa... Sf-mittaakaan täti ei saa otettua kunnolla... Joulukuun alussa mittasi 24 cm, tammikuun alussa lääkäri mittasi myös 24 cm. Lääkäri oli sitä mieltä, että th:n mittauksessa virhe. No, nyt sit tän kuun alussa th mittasi huimat 31 cm eli sf pomppii käyrällä ylös alas... En luota th:n mittauksiin yhtään.

Orkidea, toivottavasti paineet tasaantuu. Ei ole kivaa. :)

Mulla jäänyt ed. synnytyksestä (nyt menossa 3. raskaus) jonkinlaisia traumoja. Oli niin ärhäkkää ja tuskaista rytinää, että huh huh... Pitkään olinkin sitä mieltä, että en enää ikinä uskalla synnyttää. Tai en mä nyt hirveen pitkään panikoinut, kun tulin raskaaksi keskimmäisen ollessa 1v. 10 kk. Mutta kai se siitä, se synnyttäminen siis... Niinhän tätikin sanoo. Arg!

Mutta hyviä vointeja teille!

Velmutar rv 32+2

Vierailija
86/120 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Onko joku käynyt lähiaikoina ultrassa? Millaisia kokoarvioita olette saaneet?

Mä pääsin käymään ultrassa täällä meidän pienehkössä neuvolassa paremmalla koneella (huonommalla koneella periaatteessa joka kertakin mahd. kurkistaa, mutta eivät käytä joka kerta. Pääsin ultraan, kun vähän huolehdin lapsiveden määrää, jota toisessa raskaudessa lopussa seurattiin..siis sen mahd. vähyyttä.Kaikki oli ´kuitenkin silloin viimeksikin onneksi hyvin.

Nyt lapsiveden määrä oli normaali. Kysyin lääkäriltä, että näyttääkö edelleen tytöltä mitä rakenneultrassa veikkailtiin...sanoi, että hän ei ole ultrauksen täydellinen asiantuntija,mutta siltä hänenkin mielestään näyttäisi. Eli kyllä se yli 50% varmuudella tuntuis olevan tyttö. Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Ja raskauskin on ollut niin samanlainen kuin aiemmasta tytöstä, pojasta oli aivan erilainen (helpompi) raskaus. Aika yllätys tietty, jos tuleekin poika! Mutta eiköhän sen päässään osaa kääntää pian ajatukset, jos tuliskin pikkuinen poika :)

Vauva on nyt noin 1,9 kg (rv 33+1)ja kaikki näytti olevan kunnossa. Vielä vkolla 36 pääsen ultraan, siellä katsotaan kokoarvio. Viikon 36 ultrassa pystyy kuulemma paremmin ennustamaan.Ilmeisesti noin 200 g keskimäärin tulee painoa tässä lopussa, eli oliskohan joku noin 3300-3500 tämä vauva mahdollisesti syntyessään..aiemmat on ollut 3310g (tyttö) ja poika (3690g)...Pieni jalka siellä ultrassa vilahti, voi ei miten ihanaa saada vauva ? Ihanasti liikkeillä koko ajan itsestään ilmoittelee.

Masu on iso, tuossa edessä ja pinkeä pallo. Täällä on voitu varsin hyvin verrattuna alku- ja keskiraskauden oksenteluihin. Nyt tällä hetkellä vaivana lähinnä oikeastaan vain väsyvät jalat, illalla erityisesti painaa..ja välillä tulee valvottua aamuyöllä.Äitiysloma alkaa ensi viikolla 27.2 eli pian!! Uskomatonta, miten lähellä vauvan syntymä on!

Hyviä vointeja! Luin viestejä, mutta nyt en hajamielisyyksissäni muista kommentoida mitään..

Voimia loppuun kaikille!

Nuppu

Vierailija
87/120 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia!

Huh hei, en oo päässy kirjoittelemaan, kun olen ollut kipeän lapsen kanssa kotona. No, nyt pääsin töihin lepäämään :-DD

Have: oliko mukava hotelliloma?

Orkidea: huh, jaksamista sinne! Epätietoisuus on kamalaa! Mikä sulla nyt on tilanne?

Mimmuli2010: hienoa että pääsit saikulle, turhaan sitä riskeeraa töiden takia!

Tytsä90: toivotaan että asunto nyt tärppäis! Onko siellä vielä semmoinen systeemi, että hakemus pitää uusia 6 kk:n välein? Mulla kans lorahtelee välillä housuihin valkovuotoa, inhottavaa! Onko sulla äitiyspvärahan eka maksuerä isompi (30 pv) kuin muut (noin 25 pv)? Päivärahan määrä myös vaihtelee jonkun systeemin mukaan eli välillä suurempi (löytyy kyllä Kelan sivuilta).

Aurinko77: hui, pelottavaa tuo kaatuminen. Mua alkanut vähän jänskättää tuolla ulkona liikkuessa, kun muutaman kerran olen melkein lentänyt nurin liukkaalla. Pitäiskö hankkia sellaiset nastat kenkiin :-D

Jennu1: mulla kans alkanut jalat puutumaan töissä istuessa! Ja samaten häntäluu jomottelee ajoittain. Inhottavaa. No, enää 3 vkoa töitä, jes!

Poika1v: hae ihmeessä saikkua!!

Fantasy: sun neuvolatäti on kyl joku sekoboltsi. Varo vaan, joku kerta se viel lymyilee jossain kaapissa ja huutelee sielt pöötä ku meet sisään!!

Hanna1983: hyvä homma, että pääsit huilaamaan. Eikä sitä väsyneenä kyllä työtehokaan yleensä huipussaan ole!

Tipzuli: älä nyt tapa ittees tuolla työnteolla! Kyllä sitä sitten taas ehtii sitä sarkaa painaa!! Mä oisin mennyt esikoisen odotusaikana valmennukseen, mutta niitä ei sit pidettykään. Ja en kans tiennyt lastenhoidosta yhtikäs mitään. Kyllä ne siellä synnärillä sitä opettaa sitten!! Mulle tuli Kelan päätökset viime viikolla, hakemuksen olin jättänyt 22.12., joten odotus palkittiin :-D Mulla esikoisella sydänäänet huiteli jossain 160 tienoilla, ja siitä th välillä vähän huolestui (piti kuulemma itse rauhoittaa menemistä?). En sitten tiedä, onko siitä haittaa, jos on vähän matalammat?

Mustapantteri: varmaan kohtu painaa mahalaukkua ja keuhkoja? Mulla myös tuollaista ”hengenahdistusta”, ei oo kivaa se kyllä. Vähän kun nopeammin kävelee, niin saa puuskuttaa huolella.

Minapieni: unettomuus on kurjaa. Oletko jutellut neuvolassa asiasta (siis jos sulla tervejärkinen täti)? Pystytkö käymään pienellä happihyppelyllä muutamaa tuntia ennen nukkumaanmenoa? Menetkö petiin väsyneenä vai virkeänä? Mä oon kokeillu yön pimeinä tunteina sellaisia mielikuvaharjoituksia, että kuvittelen ihanan hiekkarannan palmuineen jossain etelässä. Ja sit hengitän sisään – pehmeä aalto lyö rantaan. Hengitän ulos – aalto vetäytyy merelle (ja ne pikkukivet, simpukat ja hiekka silleen rapisee mukana). Ja taas aalto lyö rantaan… Ja vetäytyy merelle... Jos/kun tulee muita ajatuksia mieleen, niitä ei kannata jäädä miettimään, vaan keskittyy taas siihen aaltoon (tai mikä nyt itsellä onkin se mieluisin maisema). Toimii joskus :-D Ja tuosta parisuhteesta. Onko miehellä ne lapset siellä joka päivä tai siis voisiko viettää enemmän aikaa sun kanssa – etenkin sitten kun vauva syntyy? Elämässä mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma, mutta ei se, että yks ukko oli p*ska tarkoita että tääkin olis!!

Noomi: oih, onneksi olkoon lomailun aloituksesta!! Mäkin haluun elää ilman kelloa!!!

Pomppu: mä odotan seuraavaa nlaa, niin tiedän taas hemoglobiinin. Edellisessä mittauksessa (joulukuu?) oli ok, joten lopetin raudan syömisen. Mä otin tabun yöllä, kun heräsin joka tapauksessa vessaan :-D Mutta tuon c-vitamiinin raudan yhteydessä kyllä olin unohtanut! Voikohan lantionpohjalihakset olla liian hyvässä kunnossa, kun eikö niitä just pitäisi ahkeraan treenata jo odotusaikana. Ehkä tuo kohtuus kaikessa on tosiaan hyvä ohjenuora…

Täällä odotellaan seuraavaa neuvolaa. Piti olla tiistaina, mutta meninkin lapsen kanssa lekuriin ja peruin käynnin. Uuden ajan sain ens viikon tiistaille, tosin nlatäti sanoi, että laittaa jollekin muulle (hänelle olis ollu aika tälle päivälle, mutta ei sit halunnutkaan sitä antaa…). No ihan sama, kunhan pääsee sinne, hemoglobiini kiinnostaa kun en ole rautaa syönyt enää toviin. Ja täytyy tältä toiselta tädiltä tivata sitä valmennushommaa… Joku ultrakin olis kiva, mutta josko pääsen sinne synnytystapa-arvioon niin kai siellä katotaan. En usko, että saan aikaiseksi laahautua minnekään yksityiselle :-D

Meidän pitäisi vakavasti alkaa nyt miettiä, miten aiotaan 2-v ja vauvaa kuskata. Nuo tuplarattaat on niin suolaisen hintaisia ja käytettynä ei oikein tahdo saada. Mut en kyl usko, että esikoinen millään seisomalaudallakaan jaksaa kauan olla. Ärks!

Koskas meillä olis seuraavat treffit?? Miten omppulinäidillä oli se lapsenhoitoapu? Maaliskuun alussa olis osa jo äippälomallakin, pitäiskö sinne sihdata? Mulle käy ennen lomaa perjantait (siis jos arkipvä ja päiväsaikaan, tosin anopin=lapsenvahti menoista kans riippuu). Joku ruokailujuttukin olis kiva!

Jaahans, jospa sitten keskittyis työntekoon. Eipä ole montaa päivää jäljellä (vaivaiset 12 työpäivää, koska teen 4-päiväistä vkoa!)!!!! Olen jo haaveillut, että sitten äitiyslomalla käyn päivisin jumpassa ja äitiysjoogassa sekä leffassa :-DD Saas nähdä...

Vointeja kaikille!!

T: Miukkis ja perttikalervo 31 ja rapiat

Vierailija
88/120 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mähän oon ihan unohtanut et tossa helmikuun alussa pärähti vuosi lisää mittariin, joten jos fantasy vois laittaa listaan 22v. Kiitos !

Olo on ollut ihan samanlainen ku viime kerralla kun kirjoittelin (jalat puutuu ja häntäluu kipeilee), paitsi et oon saanut pari vaivaa lisää. PUUUH ! Hengenahdistus on kamala, ei vaan mahdu hengittää kun pikkupomo vie jo niin paljon tilaa mun pienessä ruhossa. Sehän sitten aiheuttaa unettomuutta ja heräilenkin noin 5-8 kertaa yössä, uudelleen nukahtaminen vaikeaa. Pitääkin kokeilla Miukkiksen aaltojuttuja :) Mut kaikkein pahin : MÄ KUTISEN. Ei kutise jalkapohjat ja kämmenet, vaan koko kroppa on pienellä näpyllä, joka kutisee niin paljon. Yritin varata lääkäriaikaa, mut tällä helv*tin flunssakaudella mitään saa. Katotaan nyt viikonlopun yli et meneekö ohi vai ei, jos ei niin sit täytyy kyl käydä näyttää jollekkin. Luin jostain raskausihottumasta ja kyl osu niin nappiin sen selostus ja mun kutisevat näppylät. Neuvolatätihän oli sitä mieltä (ei edes katsonut) että mulla on kuiva iho. Purkki lotionia päivässä tuskin aiheuttaa kuivaa ihoa, mut nojoo. Odotellaan ja katsotaan miten käy...

Kovin jätkä mua hakkailee ja potkii, kylkiluut on jo kovilla :) Ei voi muuta kun odottaa et aika menee nopeesti, pääsee pois töistä ja saa nyytin kainaloon :)

Kevättä odottaen

jennu + jätkä 30+2

Vierailija
89/120 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku/jotkut kyseli niistä sydänäänistä ja niiden 'hidastumisesta'. Mulle neuvolantäti sanoi, että se on ihan normaalia, että vauvan syke on alkuraskaudessa nopeempi ja se hidastuu sitten raskauden edetessä. Itellä oli alkuun jotain 160 ja nyt 130-140. Ja eikös se ollut niin että vanhojen uskomuksien mukaan tytöillä syke on nopeampi kuin pojilla ;)

Mulla piti olla tänään neuvola, mutta siä oltiinkin kuulemma kipeitä. Sain ajan parin viikon päähän. Noh, eipä tässä mitään uutta/ihmeellistä ole. Sovittiin, että soittelen jos tulee jotain kysyttävää tms.

caretta ja masukaveri 32+1

Vierailija
90/120 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä lomaillaan...joka päivä hieman jotain paikkaa koittanut siivota ja melkein kaikki vauvanvaatteet on pesty.

Viime viikolla olin yksityisellä ultrassa, painoarvio oli 1300 g..ja syntymäpainoksi antoi arvion n.3700 g. Meidän tytöt on ollut 3095 g ja 3570 g.

Kyllä huomaa että jalat väsyy, jos kävelee paljon ja vähän on selkäsärkyä välillä, mutta muuten kaikki on ollut loistavasti. Alkuviikosta oli lääkärineuvola ja siellä oli kaikki hyvin.

Mä en ole mikään kestovaippojen käyttäjä ollut koskaan enkä aloita nytkään...voisin hyvin lahjoittaa äitiyspakkauksen vaipat jollekin ketä haluaa postikulujen hinnalla.

Näin täällä...kelan päätöset äitiysrahoista tuli tänään :)

kolmasunelma 30+3

Vierailija
91/120 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en sit ruvennut minnekään soittelee, varmaan toi kohtu tosiaan painaa, mulla sf-mitta on ollu tasaseen koko ajan yli normaalien käyrien, mutta kuulemma ei sano ihan varmaks mitään...

Ylimääräinen väsymys taisi tuolloin saada tuntemaan olon vielä kurjemmaksi. Olin valvonut melkein koko yön siinä kissan kätilönä toimiessa =) Viisi ihanaa pentua tuli autettua maailmaan. Päivällä ei saanu sitten kunnolla nukuttua ja koko viikonloppu oli vähän inhottava... Nyt on ollu sitte parempaa oloa =) Tiistain neuvolaa odotetaan innolla, neuvolantäti lupas kertoa enemmän tutustumiskierroksesta synnärille!

Ihana kun on keväisen aurinkoista, jotenkin mielialaa parantaa tuo auringon paiste, vaikkei vielä kovin pitkään viihdy tuolla taivaalla =) Aurinkoisia päiviä kaikille!

mustapantteri rv 32+6

Vierailija
92/120 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miukkis: Joo oli oikein mukava ja rentouttava loma sai syödä hyvin ja vaan olla:) Ostoksiakin piti sen verran tehdä että ostin itselle imetyspaidan ja vaaville potkuhousut:)

On se kyllä jännä kun melkeen joka kerta jotain tarttuu kaupasta mukaan vauvalle siis lähinnä vaatekaupoista. Eilenkin kävin rintsikkaostoksilla, kun omat kaikki melkein pieniä ja ostinpa sitten kahdet imetysliivit(toiset vain 5e)Toivoa sopii että ne mahtuu vielä sitten kun alkaa se imetys:D Mutta tuli siis tosiaan vaavillekkin ostettua yksi body ja sitten kauluspaita, josaa oli kraka:)Oli niin ihanat että oli pakko ostaa:D

Mutta sitten siihen seuraavaan olin tänään neuvolassa ja painoa tullut liikaa tähän mennessä jo reilu 13kg:/ Nyt täytyy sitten katsoa tarkemmin syömisiä tai siis syödä paljon niitä kasviksia..SF-mitta oli huimat 32cm!!viimeksi oli sen 26cm. On siis kasvanut huimasti toki niin on kasanut mahakin ja neuvolatäti epäili että on paljon lapsivettä kun ei saanut päältäpäin koitettua missä asennossa vauva on vaan täytyi ultralla katsoa. Mutta siis mitään painoarviota en saanut ja kuulemma jos ensi kerralla on sf-mitta iso niin laitetaan seuraavaksi kertaa lääkärineuvola eli se olisi sitten rv 34+jotain kun muuten olisi rv36+jotain ettei se nyt loppuviimein sitten niin paljon aikaisemmin olisi. Mutta vähän nyt jänskättää että kuinka iso vauva tulee. Oma veikkaus on ettei ainakaan alle 4kg jää. Että en tiedä kannattaako kovin monia 50cm vaatteita ostaa:D Mutta toivoisin kyllä ettei paljoa menisi yli sen 4kg, mutta täytyy nyt yrittää olla tarkka syömisistään jos sillä sitten yhtään saisi vaikutettua vauvan painoon.

have ja sintti 30+3

Vierailija
93/120 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensteksi, hui miten teillä nuo sf-mitat kuulostavat suurilta O_o . Itselläni kun tuo mitta oli viikko sitten 26cm. Neuvola-täti sanoi että sitä pitää seurata, kun on noin alhainen joten otin sitten puheeksi tämän äitiyspolilla, tarkastuksessa seuraavana päivänä. Sanoivat siellä että ihan turhaa huolta herättää, alhainen mitta johtuu pituudestani ja taaksepäin kallistuvasta kohdustani.Sikiöllä on kuulemma enemmän tilaa painua lantioon. Pituuttahan minulla on nuo 176 ja rapiat päälle ;D .

Polikäynnistä vielä tarkemmin:

Kohdunkanavaa olikin yllättäen 3,2cm jäljellä :o ?! jee, eli siis viime mittauksessahan oli sen kaksi centtiä. Kohdun suus edelleen pehmeä, mutta visusti kiinni. Vauva sai painoarviokseen 1500g , jokaisesta otetusta mitasta. Päivälleen mennään lasketun ajan mukaan ja ihan keskikäyrälle ;) . Antoivat luvan elää normaalia elämää, mutta mikäli supistuksia ilmenee jostain toiminnasta tulee tätä toimintaa välttää ja levätä. Tilanteessani kyseinen lääkäri ei nähnyt mitään hälyttävää, olen NIIN onnellinen ja helpottunut. Lääkitys jatkuu edelleen mutta kun 34 viikkoa tulee täyteen eli kahden viikon ja yhden päivän päästä :D , niin eivät enää estele syntymistä. Rauli kun on saanut kortisonitkin ja ultratessa kovasti hän siellä teki hengitysharjoituksia. Hikkaakin meillä on ollut jo kuukauden päivät.

Tuntuu isolta tuo kaveri tuolla masussa, varsinkin silloin kun hengailee poikittain, niin tekee hankalaa istua ja hengittää. Kohdunsuulle ja rakkoon kohdistetut osumat tekevät eri kipiää ;D . Selkää, nivusia ja häpyä tasasin väliajoin kolottaa.

Orkidea, voi kurjuuksien kurjuu :/ . hirmuisesti jaksamisia teille sinne. Toivotaan ettei tilanne ainakaan mene pahempaan suuntaan.

Fantasy, sun neuvola-tätisi kärsii selkeästikkin rajatapaus tai vähintäänkin kaksisuuntaisestamielialahäiriöstä. Tästä tulikin mieleeni avon eilinen kommentti, nauroin pissat housuissa "Sä oot kulta semmonen depresMASSIIVINEN" :D .Todellakin pitää kutinsa, sillä kyllä tämä koko ja paino vähän ahdistaa ;).

Minapieni, kurjia nuo ajatukset jotka sinua vaivaavat :( . Varmasti ainakin osan peloistasi voit laittaa raskauden ja hormoonien piikkin, sillä kummallisia ajatuksia se tosiaan tuo pintaan.

Menneisyys tuntuu aina nostavan päätään, varsinkin silloin kun on edessä suuria mullistuksia. Kovasti itsekkin mietin äiti-tytär suhdettani ja eroperheemme vaikeuksia, Mietin mitä varmasti tekisin toisin jne. Olen kuitenkin tullut tulokseen että jokainen tekee omat erheensä, enkä minä ole sama ihminen kuin äitini. Niin hyvässä kuin pahassakin.

Toivon todella, että nykyinen miehesi on edellistä parempi ja teitä odottaa suloinen vauva-arki, niin kuin sen kuuluisi mennä :) ja minkä varmasti te vauvan kanssa ansaitsette, olisi asumismuoto mikä tahansa. Varmasti asiat selkiytyvät ajan kanssa. Minulle unettomuuten auttaa kuuma suihku ehdottomasti parhaiten. Haleja ja voimia!

Mimmuli2010, sairasloma kuulostaa hyvältä. Kunhan muistat lepäillä :) . Mikä minäkin olen sanomaan, oikea pukki kaalimaan vartijana ;D.

Jennu1, millaisia pesuaineita käytät? Minulla ainakin atopia on hiukan herkempi, samoin kuin ruoka-aineallergiat näin raskauden aikana. Pesemiseenkin on erilaisia pesurasvoja, saippuan sijaan.

Mustapantteri, onnea uusista perheenlisäyksistä ;D.

Matilda ja Rauli 31+6

Vierailija
94/120 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa (kokonaiseen viikkoon ja päivään ;)!

Tosiaan siltä mun neuvolatädiltä voi odottaa näiden temppujen jälkeen kyllä mitä vaan :D! Enpä vaan ehdi sitä paljon nähdä edelleenkään, kun seuraavaksi on lääkäri rv 36 ja vasta seuraava neuvola rv 38 ( ja tää on koko raskauden viides neuvolakäynti :O )!

Hanna1983, Mulla oli sf-mitta rv33 33cm, eli yläkäyrän yläpuolella meni - niin kuin on mennyt koko raskauden ajan... Sulla vielä isompi :O!

Sf-mittaani neuvolatätini vaan naurahti, että niin kun sä oot niin lyhyt ettei se maha voi kasvaa kuin ulospäin! Esikoisen kanssa mulla oli tosi pieni maha, sf mitta meni alakäyrillä koko ajan ja poika painoi rv40+5 3250g (Sf-mitta oli isoimmillaan tän 33cm, mikä tässä raskaudessa tuli jo rv33)... Mutta kun ei sille tätsylle voi tosiaan mitään sanoa, you know! Kovat on odotukset siis lääkärikäynnille, että jos sieltä sais lähetteen kättärille ja ne voisi vaikka käynnistää vähän aiemmin tai jotain... Mutta varmaan turha toivo, eli joutunee vielä käydä yksityisellä... Ei tässä muuten, mutta musta vaan itse tuntuu, että musta ei mahdu ulos nelikiloinen... Mutta eipä muo ota kukaan tosissaan :/

Niin ja tosiaan, mieheni sukulainen joka on sairaanhoitaja sanoi että vasta loppuraskaudessa sillä mitä syö voi olla merkitystä vauvan painoon! Ja että hiilihydraatit voivat kasvattaa vauvaa, mutta VAIN 200g-500g maksimissaan ylimääräistä! Ja tämä sairaanhoitaja oli itse ollut loppuraskauden sellasella dietillä, että ei ollut syönyt hiilihydraattetja ja hänen tyttönsä syntyi 2 vkoa etuajassa ja oli silti 3900g!!! Ja koko mieheni suvun lapset, eli kaikki hänen serkkunsa ovat olleet yli nelikiloisia (täysiaikaiset) ja tää mun mies on ollut kaikista isoin vielä! Aika jännät paikat on tässä, kun haluaisin todellakin synnyttää normaalisti eli voi kun saisi sen käynnistyksen...

Tipzuli, kiitti tiedosta =)! Mulla on edelleen käsittely kesken Kelassa ja äippäloma alkaa ensi keskiviikkona... Äitiyspakkauksen sain kyllä jo =)!

Miukkis mietti treffejä niin samoja mietteitä täällä, että oisi kiva sopia ne! Mulle ehkä ei käy se maaliskuun ensimmäinen perjantai, kun on sairaalaan tutustuminen just silloin... Parempi olisi esim. se seuraava perjantai 12.3, aamupäivä?? Ja jos oon jo poksahtanut siinä vaiheessa niin tuun vauvelin kanssa ;D!

Mulla on vielä ensviikolla 3pvää töitä ja sitten äippälomalle :D! En olisi kyllä itse uskonut (eikä kukaan työpaikalla muukaan), että pystyn tehdä tuota suht rankkaa työtä loppuun asti ja vielä kun tää poitsu on suht iso vielä :D! Sairaslomalla oon ollut alkuraskaudessa viime kesänä, muuten en ollenkaan...

Tuntemuksia on ollut jos jonkinmoisia... Välillä tuntuu ihan, että kohta se lähtee syntymään - on sellanen hassu olo, en osaa selittää! Mutta toisaalta, vauva ei ole laskeutunut vielä joten eikai se sitten ole vielä tulossa... Pari ihan kipeetäkin supistusta on kyllä välillä ollut ja tänään tuntui töistä lähdettäessä sellasta raastavaa kipua ihan alavatsalla, ihan kuin luu ois hiertänyt luuta vasten... Oiskohan poitsu kiinnittynyt kenties?? Ja tosiaan potkut tuntuu koko ajan enempi ja enempi, että oikein huomaa miten hän siellä painoaan nostattaa - iiiik!

Vointeja kaikille =)!

fantasy&hope rv34+1

Vierailija
95/120 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huokaus, täällä podetaan melkoista flunssaa :E ihan kamalaa kun täytyy olla kokoajan niistämässä, kurkku on kipeä ja plah. Kunpa ei vaan joutuisi tätä hirveän kauaa kestämään. Nyt viikonloppu on vielä aika sairastaa, mut ensi viikolla olis monenmoista puuhaa (mm. neuvola ja hammaslääkäri, ja mun 20v synttärit!), niin olis ikävää olla kipeenä.

Miukkis, joo siellä on edelleen se, että hakemus on voimassa kuusi kuukautta. Niin ja äitiysraha tosiaan maksetaankin eka 30:ltä arkipäivältä ja sitten aina 25:ltä. :-)

Eilen otettiin vaunut puheeksi ja mennään varmaan tässä muutaman viikon sisään ne ostamaan. Jee. =)

Noh, minäpä tässä jatkan Kaikki rakastavat Raymondia -sarjan katselemista ja keitän itselleni teetä jospa vähän helpottaisi!

Voikaa hyvin masuinenne :)

Me ja murmeli rv 31+4

Vierailija
96/120 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas kuulumisia...

Torstaina oli neuvola ja kaikki oli ok,

sf mitta oli 27, jne...

Tänään käytiin synnytysvalmennuksessa, kyllähän tuolta jotain uutta tietoo tuli ja synnytysvideo (varsinkin loppu) oli niin hellyttävä että tippahan siinä silmään tuli :)

Kumpikohan olis parempi vaihtoehto:

silikoni- vai luonnonkumitutti?

ansa* & "pikku kaveri" 30+3

Vierailija
97/120 |
20.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansalle halusin kommentoida tuttivalintaan, että mun kokemuksesta silikonitutti pysyy paremmassa kunnossa kuin luonnonkuminen. Meillä on ollut molempia ja kaikki luonnonkumiset meni tosi nopeasti ikävännäköisiksi jolloin heitin ne pois. Ei tehnyt mieli antaa sellaista lapselle. Silikoniset taas pysyi hyvinä pidempään ja muuta eroa en osaa sanoa noiden välillä.

Mulle iski tuossa iltapäivällä ihan kamalat alavatsakivut..mietin jo, että pitääköhän lähteä näytille päivystykseen jos ei ala helpottaa. Viilteli poikkisuunnassa tuosta häpyluun yläpuolelta ja vatsan alta. Sitten vähän tuntu kipuilua selässäkin. Oiskohan ollut supistelua?? Viimeksi ainakin loppuraskaudessa sain jotain selän vihlonta kohtauksia ja pidin niitä supistuksina. Otin kokeeksi panadolia ja join nestettä reilusti. Nyt sitten ei mitään, normaalit kurjat liitoskivut vaan päällä.

Mua jännittää koska tää vauva syntyy. Eka syntyi rv 38+3 ja moni äiti on nyt puhunut, että heillä on kaikki syntyneet suht samoilla viikoilla.. eli jos on syntyny ennen laskettua aikaa niin seuraavat myös syntyneet ajoissa. Mutta eihän se noin yksiselitteistä ole.

Tänään on puunailtu ja korjailtu tuplarattaita jotka ostin käytettyinä. Huh, miten olikin likaiset, mutta kaikki kankaat sai irti ja konepesua kestävät, joten nou ongelma.:)Sit vaan ruuvien kiristelyä ja kuivuneet kankaat paikoilleen niin on menopelitkin käyttövalmiit. Tilasin myös nettikaupasta Crescentin kuomurattaat kakkoskärryiksi, saa sitten helpommin vaikka vain jomman kumman lapsen kanssa lähdettyä (tai toinen kantoreppuun ja toinen rattaisiin esim. neuvolareissuille)..alkuun tietysti vain isomman voi laittaa pikkurattaisiin, kun nuo ei aivan makuuasentoon säädy.

Meillä muuten kävi viimeks niin, ettei keretty sinne synnytyssairaalan tutustumiskäynnille..sain ajan niin myöhään, että peruutin sen samalla kun olin synnyttänyt, olisi ollut viikko syntymän jälkeen se aika.. Neuvolasta sain väärää tietoa ilmoittautumisen ajankohdasta ja olikin sitten niin ruuhkaa, ettei aiemmin päässyt. Mutta hyvin se sujui siitäkin huolimatta.:)

Meillä on kuulemma leffailta tiedossa miehen kanssa, täytyy käväistä suihkussa ja laittautua univalmiiksi niin voi leffan loputtua vaan kellahtaa peiton alle. :)

Mukavaa viikonloppua!

Omppulin äiti 32+0

Vierailija
98/120 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia!

Jennu1: synttärionnittelut! Auts! Miten ihottuma??

Kolmasunelma: no nyt kestoilemaan :-DDD Ei vainenkaan, jos haluta niistä äp-vaipoista eroon, niin laita ilmoitus esim. tuonne osta&myy -palstan lahjoitetaan osioon. Takaan että menee heti ”kaupaksi”! Mä olisin muutoin kiinnostunut, mutta aiotaan käyttää harsoja ja niitä on esikoisen jäljiltä (tai no, se käyttää niitä kyl vieläkin) ihan mukavasti.

Mustapantteri: oih, onneksi olkoon pikkuisista kisuista! Toivottavasti synnytys meni hyvin :-D Mä ottaisin HETI kissan, jollei tuo ukko olisi niille allerginen. Olen kyllä harkinnut sen vaihtamista kissaan, ehkä sitten tuon pahimman vauva-ajan jälkeen :-D Otatko vaihdossa jos teillä silloinkin pentuja (on suht sisäsiisti, siivoaa pyydettäessä, kaikkiruokainen, miinus: kuorsaa)??

Have: jaa, samoissa painonlisäyksissä mennään… Mulla on huomenna nla, katotaan jos ottaa sf-mitan niin mihin ennätyksiin täällä päästään. Ai se lekuri on vasta noin myöhään yleensä!

Matilda-aleksandra: hienoa, että siellä kaikki ok!!

Fantasy: siis häh??? Eikö ne nlakäynnit täällä tihenekään (mulla nla huomenna, joten olen ihan uunona)??? Milläs mä nyt jätän ne 2 ekstrakertaani väliin :-D Sulla on enää muutama päivä töitä, oi ihanaa!!

Tytsä90: paranemista! Mä oon jo luovuttanut, mulla on ollut about lokakuusta saakka nuha.

Ansa*: voipi olla että vaavi päättää kumpaa tuttia syö (vai syökö kumpaakaan). Osta varuiksi molempia!

Omppulinäiti: ääks, onko alavatsakivut pysyneet poissa? Mitkä rattaat ostit? Mulla vieläkin tuplien haku päällä. Kohta varmaan päädyn laittamaan vauvan muovikassiin tai esikoisen rattaiden tavarakoriin… Oliko mukava leffailta eli pysyitkö hereillä elokuvan loppuun saakka ;-)

Vähänkö odotan huomista neuvolaa! Tuntuu, että pera liikkuu niin laiskasti että ihan kiva käydä vähän tsekkaamassa eli kuuntelemassa, mitään ultriahan tuolla mun nlassa ei ole. Ja taitaa olla perätilassa edelleen…

Voi jestas, heräsin viime yönä klo 03:50 enkä saanut enää unta. Nyt silmät ristissä töissä ja kauhulla ajattelen miten selviän illasta esikon kanssa. Nukun vkonloppuisin paremmin eli en valvo (yleensä) öisin. Ressaakohan herätyskello? Kolme viikkoa vielä…

Jaahans, nyt taas töiden pariin!

Jaksamista kaikille!

Miukkis+perttikalervo 32 kai

muoks: kävin netissä ja löysin tällaisen (Fantasy!!!): http://www.hel.fi/wps/portal/Terveyskeskus/Artikkeli?WCM_GLOBAL_CONTEXT…

Vierailija
99/120 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOLMASUNELMA - jos sulla vielä on ne äitiyspakkauksen kestovaipat, mä ottaisin ne enemmän kuin mielelläni. Muutaman euron voisin maksaakin postikulujen päälle.

jmakvaraosoite@yahoo.com tavoittaa, olen tosin reissussa nyt pari päivää tällä viikolla.

Vierailija
100/120 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kolmasunelman tavoin valmis luopumaan niistä äitiyspakkauksen kestovaipoista postikulujen hinnalla jos joku ne haluaa. Itse en meinaa niitä alkaa käyttämään niin ois kiva jos ne käyttöön menis jollekin joka niitä tarvii. =)