Ääni katosi kokonaan!
Flunssan seurauksena huomasin tänä aamuna kauhukseni, että en saa ääntä aikaiseksi. Vain kuiskaamalla saan jotain aikaiseksi. Ilmeisesti äänihuultentulehdus? Mulla ei ole koskaan ollut tälläistä. Pitää kai soittaa huomenna pomolle ja työterveyteen ja hakea sairaslomaa, mut miten edes soitan kun en saa mitään sanottua, tulee vaan pihinää. Voi hitto. Miten tästä selviää?
Kommentit (29)
Yritä kertoa lapsille, että äiti on kipeä eikä voi puhua, mutta että tilanne ei ole vaarallinen.
"Mykkyys" voi pitkittyä, jos paljon puhut lapsille.
Minulla tuo vaihe kestää yleensä 2-3 päivää, on kyllä hieman ahdistavaa.
Yritä kertoa lapsille, että äiti on kipeä eikä voi puhua, mutta että tilanne ei ole vaarallinen.
"Mykkyys" voi pitkittyä, jos paljon puhut lapsille.
Minulla tuo vaihe kestää yleensä 2-3 päivää, on kyllä hieman ahdistavaa.
Eilen oli ääni ihan painuksissa, mutta sentään kulki vielä. Nyt voin vaan puhua kuiskaamalla, mikä ilmeisesti on pahin vaihtoehto. Silti koko ajan sorrun vastaamaan muksuille.
Kurkkukin on kyllä tosi kipeä. Ärsyttävää. Huokaus, no ei auta kuin kestää. Kiitti sulle!
Itse menetin äänen flunssasta johtuvan yskän takia. Tänään aamulla ei ääntä vaan tullut, vain pihinää. Sain muutaman päivän sairaslomaa lääkäriltä vaikka en olekkaan työssä jossa puhutaan. Nyt kun vaan osaisin olla puhumatta ainakin pari-kolme päivää nii selviäis palautuuko ääni kui hyvin.
Minulla ei ole kurkku kipeä, mutta yskää on vähän. Ääntä ei tule paitsi jos rykäisen kunnolla ja puhun, mutta sekään ei oikein auta.. pitäisi siis kokeilla sitä höyryhengitystä ja ulkona olemista,koska lääkärille en uskalla lähteä :(
Aa joo tää oliki aika vanha keskustelu :/
mun oli pakko kommentoida vaik vanha keskustelu onki . mä en kestä olla ilman ääntä 2 ja 3 vuotiaiden lasteni kans 🤣 ne vetää herneet nenään kun niille ei vastaa. (kiukutteluihin varsikaan) mutta miten selittää kun ei lähde ollenkaan ääntä 😎 sais palata pian takasin ennen ku täällä kaatuu seinät päälle, ihan tosi ahdistavaa
Mulla lähti kanssa ääni, onneksi miehellä sitä piisaa senkin edestä niin saa hoitaa tuon lasten kanssa kommunikoinnin. ”Syödään nyt kaikki jätskit kaapista kun äiti ei voi kieltääkään, heh, heh”. Ja lapsethan ei varmaan enää edes toivo että äidin ääni joskus vielä palautuisi. Mä jutustellen nyt sitten vaan täällä palstalla toistaiseksi.
Minulla lähti ääni. Flunssan jälkitautina. Minulla myös vähän refluksia. Uskon et vaan yöllä nokka niin tukossa ku poskiontelot tukossa ja sit happoja nousee ruokatorveen välillä. Nyt sit odotellaan. Mennyt jo 4 päivää ja puhuminen on aika vaivalloista. Välillä normaali ja välillä ei. Nyt amorion kuuri jonka aloitin eilen illalla. Kyllä tää varmaan viimeistöön tepsii. Mut jos virus ni käsittääkseni pitäis mennä parissa päivössö ohi.
Mutta hitsi vieköön kun en voi olla puhumatta! Lapset toimittaa koko ajan jotain, en voi vaan nyökkäillä koko ajan. Pahennanko tilannetta?