Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imettävät äidit hoi!

Vierailija
21.02.2010 |

Jos syötätte vauvanne yöllä makuultaan sängyssä niin miten röyhtäytätte ja miten vaihdatte tissiltä toiselle kätevästi?

Kiittää hän jo etukäteen... :)

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kokeillut parina yönä tota tekniikkaa, toimiihan se joo mutta huomasin, että poika puklailee jotenkin tosi paljon ton makuultaan syöttämisen jälkeen..onkohan vaan sattumaa, en tiedä sitten.

Vierailija
2/27 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no minä en röyhtäytä yöllä. ei ole ollut haittaa. imetän makuullaan ja tissiä vaihdan niin että nostan tai lasken rintakehääni, eli en liiku vaan jos haluan antaa vaikka ylemmän tissin niin lasken sen vaan vauvan suuhun. vaikea selittää, siis menen ehkä hieman enemmän mahalleni. jos annan alemman tissin niin olen enemmän selällään mutta silti kyljellään. ja vauva makaa koko aika samassa kohtaa kyljellään perhepedissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillain, että pidän vauvan ihan lähellä tissillä, käännyn selälleen, "kippaan" vauvan siihen toiselle puolelle, jatketaan tissittelyä, ja nukahdetaan.

Vierailija
4/27 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan lapsen pystyasentoon kun kannan takaisin sänkyyn ja silloin yleensä röyhtäisee.

Kätevästä tissin vaihdosta en tiedä:) Yleensä nousen lapsen yli toiselle puolelle ja joskus olen nostanut vauvan mahaani vasten ja itse kääntynyt toiselle kyljelle niin, että vauva tulee mukana. Vauvaani ei tosin tarvitse syöttää kuin kerran tai kaksi yön aikana.

Vierailija
5/27 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on imettänyt jo kaksi lasta kaksivuotiaaksi, hyvin toimii tisut

Vierailija
6/27 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no minä en röyhtäytä yöllä. ei ole ollut haittaa. imetän makuullaan ja tissiä vaihdan niin että nostan tai lasken rintakehääni, eli en liiku vaan jos haluan antaa vaikka ylemmän tissin niin lasken sen vaan vauvan suuhun. vaikea selittää, siis menen ehkä hieman enemmän mahalleni. jos annan alemman tissin niin olen enemmän selällään mutta silti kyljellään. ja vauva makaa koko aika samassa kohtaa kyljellään perhepedissä.

Todelllä kätevää, ei tarvitse pyöriä.

Vierailija
7/27 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylempi tissi vauvalle?

Ehkä minulla on sittenkin kiinteähköt rinnat. Jipii!

Minä joudun siirtämään vauvaa ja kääntämään kylkeä. Helppoa perhepedissä.

En myöskään röyhtäytä.

Pakko lisätä (ot), mutta joskus kun mieheni on selkäni takana kun imetän, niin hän käskee piloillaan heittää ylemmän tissin hänelle lurtsutettavaksi. Yäk.

Vierailija
8/27 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tissien tarvitse olla pitkät! Te ette tainneet ymmärtää miten se ylempi tissi annetaan? Itse menet ylävartalolla vauvaa päin, menet itse melkein mahallesi, ja ylempi tissi vauvalle. Eikä tissien tarvitse olla kuin kork. 5 cm pitkät.

Vierailija
9/27 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oikein toi tissin vaihto tollain lennossa onnistu, on vissiin liian pienet rinnat tai jotain.. :)

Mun on pakko röyhtäyttää vauva, se saa muuten ihan mielettömät ilmavaivat ja huutaa sit koko seuraavan päivän..toki röyhtäyttää sit samalla kun nostaa takasin pinnasänkyyn, en aina oikein uskalla nukkua vauva kainalossa, isäntä on hieman levoton nukkuja... :/

ap

Vierailija
10/27 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pysty oikein olemaan mahallaan, rupee sattumaan tissiin jos makaan sen päällä... x)

ap

Vierailija
11/27 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöimetykset eivät valvota, kun nukutaan samoilla sijoillamme koko yö. Eli myös minä olen imettänyt lähes alusta asti samalla kyljellä molemmat rinnat. Kyllä säälittää teikäläiset, jotka eivät tuon homman ideaa hoksaa (=asennon muuttaminen, eli hiukan enemmän mahalleen liikahtaminen äidiltä, jotta ylempi rinta yltää suuhun) ja vaihdatte kylkeä ja heittelette vauvaa ylitsenne monta kertaa yössä ;D

JA pienen pienet A-kupin rinnat on meikäläisellä, eivätkä mielestäni roikkuvat.

Röyhtäyttäminen jäi pois jo melko alkuvaiheessa myöskin, vaikka erittäin kovia pulauttelemaan meidän vauvat olleet aina. Nukahtavat vaan jotenkin niin helpoosti imetyksen jälkeen/aikana uudestaan, etteivät hoksaa puklata..

Vierailija
12/27 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöimetykset eivät valvota, kun nukutaan samoilla sijoillamme koko yö. Eli myös minä olen imettänyt lähes alusta asti samalla kyljellä molemmat rinnat. Kyllä säälittää teikäläiset, jotka eivät tuon homman ideaa hoksaa (=asennon muuttaminen, eli hiukan enemmän mahalleen liikahtaminen äidiltä, jotta ylempi rinta yltää suuhun) ja vaihdatte kylkeä ja heittelette vauvaa ylitsenne monta kertaa yössä ;D

Röyhtäyttäminen jäi pois jo melko alkuvaiheessa myöskin, vaikka erittäin kovia pulauttelemaan meidän vauvat olleet aina. Nukahtavat vaan jotenkin niin helpoosti imetyksen jälkeen/aikana uudestaan, etteivät hoksaa puklata..

Minulla menee niskat jumiin huonossa asennossa, parempi kääntyä kunnolla toiselle kyljelle. Turha minua ainakaan sääliä, teen niinkuin itselleni ja lapselleni paras.

Vierailija
13/27 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todelllä kätevää, ei tarvitse pyöriä.

ei tarvi vauvaa laittaa reunalle nukkumaan. ja pienet rinnat on minullakin, ei se siihen mitenkään vaikuta.

Vierailija
14/27 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei onnistu, koska tuo alempi tissi menee linttaan ja siihen sattuu. (Sarjassamme oudoimpia lauseita, joita olen kirjoittanut..)

Vierailija
15/27 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

apkin hoksasi idean ja testasikin, tissi meni linttaan ja teki hieman kipeää mutta ei tarvitse sääliä :)

vinkkejä vain kaipasin (ja kiitos niistä) koska noi yösyötöt on välillä melkoista showta meillä..

Vierailija
16/27 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisikään?

Lapsella on nyt ikää 11 kk. Ei ole puklannutkaan eläessään kuin yhden kerran.

Meillä on iso sänky. Minä kömmin varovasti lapsen yli ja pyöräytän lapsen kyljeltä toiselle. Sänky on minun ja lapsen puolelta seinässä kiinni. Mies nukkuu sitten sillä "avoimella" reunalla.

Vierailija
17/27 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle kyllä opetettiin synnytyksen jälkeen osastolla röyhtäyttämään joka syötön yhteydessä mieluiten muutaman kerran...

Vierailija
18/27 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaihdan tissiltä toiselle joskus vain tarjoamalla samalta kyljeltä molemmat tissit.

Vain jos vauva herää, röyhtäytän. Yleensä hän ei herää kunnolla imetykseen.

Vierailija
19/27 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko lisätä (ot), mutta joskus kun mieheni on selkäni takana kun imetän, niin hän käskee piloillaan heittää ylemmän tissin hänelle lurtsutettavaksi. Yäk.

jotta tuo onnistuu, mutta on kätevää, jos nännit ovat hyvän malliset eli niistä saa vauva otteen, vaikka rinta olisi hankalammassakin asennossa. Juttuhan on vain se, että se rinta pitää laskea vauvan suun eteen.

Vierailija
20/27 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanottiin laitoksella, että ei tarvitse röyhtäyttää ja on toiminut ihan hyvin.

Itse teen niin, että vauva nukkuu peittonsa päällä..olen tehnyt siitä alustan. Kun haluan siirtää hänet toiselle puolelle, vedän peiton reunoista ja siirryn itse toiselle puolelle, jotta voin syöttää toisesta rinnasta. Vauva ei edes herää siirtämisestä..usein laitan vielä peiton päälle tyynyliinan tai sideharson, ettei tule sotkua maidosta.