Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2-vuotiaamme osaa vaihtaa itse vaippansa!

Vierailija
30.01.2010 |

Riisuu märät vaipat ja panee ne vaipparoskikseen ja ottaa hyllystä uudet housuvaipat ja pukee ne päällensä. Ja vaatteet kanssa valitsee laatikosta ja pukee ne itse sen jälkeen. Äsken vaihtoi viimeksi.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei oo ketään vaihtamassa vaippoja, niin lapsi oppii pakon edessä.

Miksi et opeta potalle???

Vierailija
2/33 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heiteillejättö kun lapsi joutuu itse huolehtimaan itsestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen pyllyn pesee pissaisen vaipan jäljiltä? Hän itse?

Vierailija
4/33 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tarvinnu enää kesän jälkeen päivisin ollenkaan vaippaa ja pukee myös lähes kaikki vaatteet itse (ei osaa nappeja laittaa eikä vetoketjua, eikä tietenkään solmia nauhoja)

Päiväkodista on saanut paljon kehuja omatoimisuudestaan :) toisaalta poika on myös niitä tyyppejä, joita ei saa auttaa! niin ja ruokalappua ei myöskään enää suosutu käyttämään ja vessa-asiat haluaa hoitaa isolla pöntöllä.

Taitava on myös ap:n taapero!

Vierailija
5/33 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ihan hauskalta kuulostaa tuo sinun omasi. =)

Vierailija
6/33 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kylä sitä mieltä, että jos lapsi osaa vaihtaa vaipan itse, ei hän sitä enää tarvitse

Vierailija
7/33 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin paidan laittaminen on vielä vähän hankalaa... Tämä tyttö oppi jo alle 1-vuotiaana syömäänkin itse ilman sotkua. On siis kovin omatoiminen (ja jääräpäinen) tyttö.

Vierailija
8/33 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kylä sitä mieltä, että jos lapsi osaa vaihtaa vaipan itse, ei hän sitä enää tarvitse

Vierailija
9/33 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli just täyttänyt 2v. Ja erittäin hyvinhoidettu silmäterämme, tykkäsi vaan olla omatoiminen!

Vierailija
10/33 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v 5kk osaa myös vaihtaa vaipan itse..riisua ja pukea. Samoin riisuu vaatteensa ja pukee ne takaisin ;)

Vierailija
11/33 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus käytetty esimerkkinä laiminlyödystä lapsiparasta.. Eli siis vaikka tässä tapauksessa kyse ei siitä ole, en viitsisi asiasta kuulutella..

Vierailija
12/33 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja menee siis omatoimisesti myös potalle ;) ja vie siis vaipan itse roskikseen. Osaa myös avata napit, mepparit ja vetoketjun.

-nro 11-

Vierailija
13/33 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on jäänyt jostakin paitsi.

Vierailija
14/33 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisuu märät vaipat ja panee ne vaipparoskikseen ja ottaa hyllystä uudet housuvaipat ja pukee ne päällensä. Ja vaatteet kanssa valitsee laatikosta ja pukee ne itse sen jälkeen. Äsken vaihtoi viimeksi.

Näin sitä juuri pitää! Anna taaperosi tehdä asian eteen kaiki mitä itse voi. Se tuntuu taaperostasi hyvältä, vielä ei osata ihan ehtiä potalle ja tehdä asiat nk. isommat lapset mutta kohta sekin onnistuu.Kun tämän vielä taaperollesi kerrot kun hän näin hienosti asioita jo hoitaa,niin ei aikaakaan niin potaantekeminenkin onnistuu. Tarvitaan harjoittelua ja hienosti taaperosi harjoittelee!

Vierailija
15/33 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sitä juuri pitää! Anna taaperosi tehdä asian eteen kaikki mitä itse voi. Se tuntuu taaperostasi hyvältä, vielä ei osata ihan ehtiä potalle ja tehdä asiat nk. isommat lapset mutta kohta sekin onnistuu.Kun tämän vielä taaperollesi kerrot kun hän näin hienosti asioita jo hoitaa,niin ei aikaakaan niin pottaantekeminenkin onnistuu. Tarvitaan harjoittelua ja hienosti taaperosi harjoittelee!

Vierailija
16/33 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kuulostaa lapsi oikein fiksulta :)

Vierailija
17/33 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaksivuotiaamme taas osaa ihan itse pissata ja kakkia vaippaansa ;)

Vierailija
18/33 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus käytetty esimerkkinä laiminlyödystä lapsiparasta.. Eli siis vaikka tässä tapauksessa kyse ei siitä ole, en viitsisi asiasta kuulutella..

Taaperoiässä lapsi haluaa itse tehdä.Etenkin oman ruumiin tarpeista huolehtiminen on asia joka taaperoa kiinnostaa. Haluaa itse pukea, syödä eikä enää tykkää useinkaan kun äiti vaippaa vaihtaa. Juostaan karkuun ja kiusataan.Taapero haluaa tehdä kaiken itse mutta ei vielä mitään osaa tämä on se syy miksi taaperot kiukuttelee ja saa raivareita.

Mitä enemmän pystyt tukemaan taaperon omatoimisuutta ja antaa mahdollisuutta ITSE TEHDÄ sitä onnellisempi taaperosi on ja silloin myös tuet oikealla tavalla kehitystä. Apn esimerkissä taapero oli aivan varmasti innoissaan ja onnellinen että osasi näinkin paljon itse ja että äiti oli tästä ylpeä. Juuri tämä asenne ja apu auttaa taaperoa kasvamaan.

Vierailija
19/33 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kaksivuotias ei enää käytä vaippoja, kammottavaa tämä nykyajan hyysäys - lapset kai kolmivuotiaaksi vaipoissa ja äidinmaidolla.

Vierailija
20/33 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuon osaa osaa käydä potallakin.

En tajua että isot lapset kusee ja paskoo housuunsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi