Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2-vuotiaamme osaa vaihtaa itse vaippansa!

Vierailija
30.01.2010 |

Riisuu märät vaipat ja panee ne vaipparoskikseen ja ottaa hyllystä uudet housuvaipat ja pukee ne päällensä. Ja vaatteet kanssa valitsee laatikosta ja pukee ne itse sen jälkeen. Äsken vaihtoi viimeksi.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 1,5-vuotias jo kovasti yrittää samaa, vaikkei siinä vielä onnistukaaan.. :)

Vierailija
22/33 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuopus luopui vaipoistaan alle 2-vuotiaana kun meni päiväkotiin. Kotihoidossa ollut esikoinen taas luopui vaipoistaan 2-vuotiaana siinä vaiheessa, kun alkoi puhumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- osaa riisua vaipan, jos oikein patistaa

- yrittää pekemista, muttei saa vielä mitään itse ilman apua päälle (pl. lapaset, pipot, kaulurit ym,)

- ei ole lähelläkään kuivaksi oppimista.

Mutta on minusta niin mahdottoman fiksu, taitava ja ihana :).

Vierailija
24/33 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei se mitenkään tarkoita että olisi valmis kuivaksi!!!

Meillä yleensä potalla istutaan ja toivotaan, että pissa tulee. Nyt on pari kertaa sanonut, että pissa tulee ja sitten on ehditty pöntölle tai potalle. :)

Kakankin ilmoittaa että on tulossa, mutta jos siihen edes yrittää ehdottaa pottaa niin jää kakka tulematta..

Vierailija
25/33 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutakaan paitsi saappaat.

On kyllä jo päivä- ja yökuiva. Ei käytä enää vaippoja. Eli vissiin sitten hyvinhoidettu?

Vierailija
26/33 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksvuotiaalla vielä vaipat?

meidän kaksvuotiaalla on vielä vaipat, vaikka ollaan pottailua harjoiteltu.

Innoissaan käy potalla, mutta pidätyskyvyn kanssa on ongelmia kun ei muista käydä potalla aina kun pissattaa.

Joskus pissa tulee niin yllättäe, että vaippa on ihan hyvä vielä olla. Muuten saa luistella märällä lattialla ja saa koko ajan olla istuttamassa tyttöä potalla.

Vierailija
27/33 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jäänyt jostain paitsi kommentit ja lastensuojelu kommentit. Toki sellaiset lapset joita on laiminlyöty hoidossa, oppivat itse tekemään paljon asioita MUTTA ei pidä unohtaa, että ns. normaaleissa oloissa kasvaneet lapset oppivat myös jos heitä kannustetaan siihen, eli EI VOIDA YLEISTAÄÄ!!Laiminlyödyssä lapsessa on sitten muitakin merkkejä.

Vierailija
28/33 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei puhu kuin yksittäisiä sanoja, kumpparit osaa laittaa. jokainen lapsi kehittyy aivan omaan tahtiinsa..

Vierailija
29/33 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukauteen!

Hän osaa pukea/riisua itsensä ja tekeekin sen monta kertaa päivässä:) Osasi laittaa esim. sukat ja sukkahousut jalkaansa jo reilu 1-vuotiaana.

On syönyt aina itse ( aloitti kiinteät vasta 10 kk iässä ja suostui syömään vain omalla lusikalla itse!), käy itse potalla, pyyhkii myös itse (paitsi kakan, jonka äiti "viimeistelee";))

Puhuu monen sanan lauseita ja laulaa pitkiäkin lauluja...ja mitäsd vielä?

Kävimme juuri 2-vuotis neuvolassa ja terveydenhoitaja oli haltioissaan lapsen taidoista:) Omasta mielestäni lapsi on vain oppinut helposti seuraamalla vanhempia sisaruksiaan ja oikeastaan olen hieman surullinen siitä ettei meillä todellakaan ole enää vauvaa missään mielessä:(

Ihana lapsi joka tapauksessa...ja olisi varmasti yhtä ihana ilman noita taitojaankin!:)

Vierailija
30/33 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jäänyt jostain paitsi kommentit ja lastensuojelu kommentit. Toki sellaiset lapset joita on laiminlyöty hoidossa, oppivat itse tekemään paljon asioita MUTTA ei pidä unohtaa, että ns. normaaleissa oloissa kasvaneet lapset oppivat myös jos heitä kannustetaan siihen, eli EI VOIDA YLEISTAÄÄ!!Laiminlyödyssä lapsessa on sitten muitakin merkkejä.

mutta luin kerran juttua huostaanotetuista lapsista, joissa työntekijä mainitsi esimerkkinä vain sen, että eräskin lapsirukka oli niin laiminlyöty, että vaihtoi itse vaippansa. Ajatella, niin siinä joskus käy, lastensuojelu voi nähdä asiat tuollaiselta kantilta.. Siksi en uskaltaisi mennä kellekään kehumaan kovin omatoimista lasta..

Vierailija
31/33 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää 1v9kk

Kunnia saada vaihtaa vaippa itse, on ylpeä siitä.

Vierailija
32/33 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuonikäinen oli jo kuiva. Kuivaksi opettelu kävi helposti, kun annettiin maata paskaisissa vaipoissa pari kertaa.

Vierailija
33/33 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kylä sitä mieltä, että jos lapsi osaa vaihtaa vaipan itse, ei hän sitä enää tarvitse

eihän nämä asiat kulje käsi kädessä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi