Työpaikan miehet :(
Olen aloittanut vuodenvaihteen jälkeen uudessa työpaikassa. Esimiehet ovat kivoja (naisia!) ja tosi asiallisia. Ongelmaksi on muodostunut miespuoliset työkaverit, joille olen ilmeisesti joku sovinististen vitsien kohde / pakkomielle.
Nyt on satanut ties minkälaista ehdotusta aika monenkin työkaverin suunnalta ja alan olla aika rikki. Tekee pahaa mennä töihin. Tekee pahaa ajatella, mitä minusta tänään tahdotaan. Meno on aika holtitonta, kun ei ole muita naisia kuin minä viihdyttämässä tämän sikajengin työpäivää. Esimiehillehän eivät uskalla päätään aukoa.
Olen naimisissa, parikymppinen pienen lapsen äiti. Miksi kukaan kuvittelisi, että tahtoisin muka alkaa johonkin sivusuhteeseen?
Kommentit (27)
ei työpaikkasi ole sinun arvoinen.
Miehet puhuvat toisilleen yleensä aika suoraan. Minä lähtisin siis kyllä siitä että ottaisin asian puheeksi esim. kahvipöydässä. Kertoisin siis suoraan miehille että minua loukkaa kyseinen käytös ja haluan sen loppuvan.
Jos tämä ei tehoaisi, menisin pomin puheille. Eipä olisi miehillä varaa ihmetellä mistä pomon nuhteet tulivat.
Huom. meillä miehet kohtelevat minua hyvin. Toki sovinistisiä vitsejä heitellään ja minun reaktioitani saatetaan katsoa mutta vitsit eivät koskaan kohdistu minuun. Ja minun seurassani siistivät muutenkin puheitaan. Aivan ihania työkavereita, miehet ovat oikeastaan todella reiluja työkavereina. Ja pidän tästä suorapuheisuudesta, naiset saattavat kyräillä pitkäänkin mutta miehet ottavat asiat heti puheeksi.
jos joku keikuttelisi lanteitaan takanani jonossa, nostaisin jo metakan seksuaalisesta häirinnästä!!!
jos joku keikuttelisi lanteitaan takanani jonossa, nostaisin jo metakan seksuaalisesta häirinnästä!!!
Itseki varmaan laittaisin miehille jauhot suuhun ja olisin tosi tiukkana. Mutta en usko että toimintatapani olisi se oikea. Mutta olen kovettunut aikanaan opiskellessa miesvaltaisella luokalla, jossa jopa opettaja kävi ehdottelemaan minulle.
Sinun tulee rohkaista mielesi ja kertoa suoraan ja asiallisesti miehille että lopettavat. Älä arkaile, äläkä pälyile. Katso silmiin ja rauhallisesti käsket (et pyydä, vaan käsket) lopettamaan. Näin olet ainakin viestinyt miehille että tuo heidän toimintansa pitää lopettaa.
Jos se ei auta, niin pomon puheille. Eiköhän ymmärrä hyvinkin mistä kyse. Jos kiusaaminen sen jälkeen jatkuu/lisääntyy, niin vaikka työterveydenhuoltoon. Työpaikkakiusaaminen ei ole sallittua.
ainakin meidän työpaikalla. Eri asia sitten jos ihan oikeuteen pitäisi mennä... Mutta pomot pitävät jo ehdottelua häirintänä. Ehkäpä meillä siksi onkin niin hyvä ilmapiiri...
-se miesvaltaisella työpaikalla olija joka on tyytyväinen miespuolisiin työkavereihinsa-
[/quote]
ensimmäisenä kipitää sinne pomon puheille ja pomo pitää puhuttelun työntekijöille, niin sen jälkeen se oikea dissaaminen vasta alkaakin.
[/quote]
Itse olen ja ollut miesvaltaisella alalla ja meno oli vähän samantyylistä.
Vähän aiheen vierestä, mutta, kun näitä juttuja kun lukee ja kuulee, niin alkaa niin ärsyttää naiset, jotka hokevat "nainen on naiselle susi" ARGH! Minusta oikea sanonta olisi "mies on naiselle hyeena" !