Mikä idea on sananparressa minkä taaksesi jätät sen edestäsi löydät?
Kommentit (20)
Jos jättää jonkun asian hoitamatta, se usein kostautuu myöhemmin.
Äo:si ei ole riittävän korkea, käsittämään asiaa. Valitettavasti.
Jätät keittiön illalla törkyiseksi. Sellainen se on aamulla kun sinne menet.
Vierailija kirjoitti:
Teet vaikka murhan niin vaikka itse sen jättäisitkin taaksesi niin saatat myöhemmin silti kärytä.
Hienosti kiteytetty olennainen. Kannattaa olla huolellinen.
Vaikka sitä ettet ole käsitellyt ja hoidattanut jotain nuoruuden traumoja aikanaan.
Löydät ne samat traumat edestäsi esim keski-iässä kun elämä hidastuu ja vanhat muistot, toimintatavat ja traumat palaa.
Jos harrastat seksiä ilman kumia yhdenyön hoidon kanssa, voi olla että tulet raskaaksi ja lapsi ottaa yhteyttä sinuun vuosien päästä.
Vierailija kirjoitti:
Äo:si ei ole riittävän korkea, käsittämään asiaa. Valitettavasti.
Vinha perä. Tyhmänä ihmisenä katselen asioita eri kanteilta ja yritän muodostaa kokonaiskuvan monien eri tekijöiden ristipaineissa.
Lasikin voi olla puoliksi tyhjää täynnä ja toiselle se riittää kun taas toinen vaatii lisää.
Kyllä mä näen että joitain asioita ei voi selvittää kun mitään loppuratkaisua ei tule vaikka kuinka olisit kääntänyt selän.
Vierailija kirjoitti:
Jos harrastat seksiä ilman kumia yhdenyön hoidon kanssa, voi olla että tulet raskaaksi ja lapsi ottaa yhteyttä sinuun vuosien päästä.
Hienosti kiteytetty!
Tässä elämässä voi harvoin aivan kokonaan jättää mitään taakseen. Menneisyys kulkee mukana tai palaa jossain muodossa. Asiat pitää vähintään käsitellä ja hoitaa loppuun, jos ei halua löytää niitä taas edestään. Jos jätät asiat kesken tai tekemättä, maksat siitä myöhemmin. Tämä tuppaa pätemään niin pieniin arjen asioihin kuin vakavampiinkin juttuihin.
Koulussa teininä yksi tyttö sanoi minulle,, että älä sinä sekaannu minun asioihini, kun yritin kommentoida jotain hönen sanomaansa.
Seuraavana päivänä hän pyysi kopsata yhtä kotitehtävää.
Sanoin, että en sekaannu sinun asioihisi, ja totesin samalla, että minkä taakseen jättää sen edestään löytää🤓
Maailmankaikkeus on ympyrän muotoinen. Jos kuljet loputtomasti yhteen suuntaan, saavut mistä lähditkin.
Vierailija kirjoitti:
No näinhän se just meneekin. Arvelen pikaisempaa yhteydenottoa.
Jos et opettele kouluruotsia, niin unelmatyöpaikkasi menee sivusuun, koska siellä ruotsi on toisena työkielenä. Tällaisia juttuja.
Sama sanonta on "saat sen, mistä luovut".
Asioista ei pääse eroon vain sillä että yrittää jättää ne taakseen. Ne tulevat eteen ennemmin tai myöhemmin.
Ei siinä olekaan aina järkeä, jos sen avulla joku manipuloi ihmisiä ja syyllistää. Jos joku tekee pahaa, se tulee myöhemmin tietoisuuteen ja näin tajuaa tehneensä virheen. Jolloin sen tavallaan "löytää edestä". Ja ehkä muuttuu, yrittää jossain hyvittää.
Jos äänestää pxxxxa, pian seuraukset löytää.
(Kok.,Vihr. )
Supertyhnmä kansa meni natoansaan.
Jos teet hyvää läheisellesi siitä tulee itselle tosi hyvä mieli. Jos taas teet pahaa, jossakin vaiheessa se tulee eteesi. Pistää taatusti miettimään kannattiko, olisiko pitänyt toimia toisin. Ei ehkä huomenna, mutta viimeistään ylihuomenna.
Teet vaikka murhan niin vaikka itse sen jättäisitkin taaksesi niin saatat myöhemmin silti kärytä.