"Nettiriippuvuus ei voi olla vaikuttamatta äidin ja lapsen suhteeseen"
"-äiti ei ole läsnä, jos on netissä." -tutkija Mari Huusko
Pysähdy hetkeksi miettimään roikkumistasi AV-palstalla... Korvaako virtuaaliset "av-mammat" oikeat ystävät? Koetko huonoa omatuntoa palstailustasi? Vietätkö iltaisin aikasi palstalla mieluummin kuin viettäisit aikaa oman miehesi kanssa keskustellen, leffoja katsellen, kotitöitä tehden tai vaikka rakastellen?
Jos vastaat yhteenkin kysymykseen kyllä niin toivottavasti teet jatkossa asialle jotakin.
Kommentit (16)
1) Miksi illalla pitäisi tehdä kotitöitä sen sijaan, että tekee jotain itseään rentouttavaa?
2) Mikä tekee leffojen katselusta paremman vaihtoehdon kuin netissä roikkumisesta?
Vastaisitko näihin, ap
Käyn av:llä kännykällä silloin kun on luppoaikaa, lapset leikkii keskenään eivätkä edes tahdo mua mukaan, lasten nukkuessa, sängyssä illalla..ja aina kun mies vaan on kotona niin kyhnään sen vieressä, tekee niin paljon töitä että yhteistä aikaa on vähän.
Kotitöitä en ikinä tee lasten nukahdettua, ne ehdin vallan mainiosti tehdä päivän mittaan, lasten nukahdettua alkaa mun akkujen lataamisaika:)
Ai miksi kotona vaikka telkun katsominen olisi "terveellisempää"? No ehkä siksi, että tekisit sitä vaikka miehesi kanssa ja olisit kanssakäymisessä oikean ihmisen kanssa anonyymien toisten nettiriippuvaisten sijaan. En syyllistä ketään, nettiriippuvuus tällaisiin palstoihin on pikemminkin surullista kuin paheksuttavaa.
ap
missäs sun mies ja lapset nyt on? miksi et tee jotain muuta?
Oma lapsi nukkuu ja mies on urheilemassa.
Ai miksi kotona vaikka telkun katsominen olisi "terveellisempää"? No ehkä siksi, että tekisit sitä vaikka miehesi kanssa ja olisit kanssakäymisessä oikean ihmisen kanssa anonyymien toisten nettiriippuvaisten sijaan.
Kanssakäymisessä oikean ihmisen kanssa? Ap, silloin kun katsotaan telkkaria, keskitytään TELKKARIIN eikä vieruskaveriin. :) Jos taas halutaan seurustella vieruskaverin kanssa, niin telkku pannaan tietenkin kiinni.
kun mies katsoo telkkaria. Olenko nyt parempi vaimo ; ) ?
Mutta kyllä, olen ollut nettiriippuvainen. En onneksi enää, eli en käy netissä joka päivä.
Jokainen sellainen, joka vastaa tähän tabuksi nettipalstalla esitettyyn kysymykseen kokee viestin henkilökohtaisena syyllistämisenä ja provosoituu aloituksesta. Mutta ehkä sekin kertoo jotain. Toisaalta joillakin ne tukiverkot oikeassa elämässä ovat niin hatarat, että on ihan hyvä, että edes kokee kuuluvansa johonkin yhteisöön.
Mutta nyt minä poistun palstalta perheeni pariin, joka juuri tuli kotiin. Hyvää yötä.
T. Ketjun aloittaja
Jokainen sellainen, joka vastaa tähän tabuksi nettipalstalla esitettyyn kysymykseen kokee viestin henkilökohtaisena syyllistämisenä ja provosoituu aloituksesta. Mutta ehkä sekin kertoo jotain. Toisaalta joillakin ne tukiverkot oikeassa elämässä ovat niin hatarat, että on ihan hyvä, että edes kokee kuuluvansa johonkin yhteisöön. Mutta nyt minä poistun palstalta perheeni pariin, joka juuri tuli kotiin. Hyvää yötä. T. Ketjun aloittaja
Oi miten sädekehäsi kiilteleekään.
Et vain ole kovin uskottava yliampuvassa tyylissäsi. Mutta yritys hyvä, ja aihe toki tärkeä.
Äläpä kuitenkaan kuvittele itsestäsi liikoja - on meillä omatkin aivot, joilla pystymme arvioimaan, ja olemme arvioineet, omaa netinkäyttöämme. Tuskin siis juuri tämä sinun aloituksesi ketään herättelee. :)
Kaikki riippuvuus on pois muusta elämästä ja ihmissuhteista, siksi riippuvuus on sairaus. Mut tavallinen, terve ihminen ehtii aivan hyvin tehdä päivän aikana monenlaista ja olla myös netissä, muun elämän kärsimättä. Koska äidit ovat tavallisia ihmisiä, he voivat mm. käydä vessassa, lukea lehteä, olla hetken ajatuksissaan tai piipahtaa netissä, eikä lapsi vaurioidu siitä, ettei ole koko valveillaoloaikaansa äitinsä kaiken huomion keskipisteenä.
äidin puhelimessa lörpöttely oli meiltä pois. Olen kuullut monien naisten kertovan, kuinka lapset alkoivat heti roikkua lahkeessa äidin soittaessa jollekin.
Ja todellakin on eri asia viettää netissä koko päivä kuin esimerkiksi tunti. Sama pätee telkun katsomiseen, lukemiseen, siivoukseen, kaverille soittamiseen jne jne...
kun puunaavat vaan kotiaan kaikean aikaa.
Miehen kanssakaan ei jaksa kaikkia iltoja keskustella enkä tykkää telkan katselusta, joten on turha syyllistää mua, jos illallla tykkään tässä roikkua.