Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin toisen vauvan, mutta en ole hedelmällinen, koska imetän vielä

Vierailija
29.01.2010 |

Siinäpä se. Oma "vauvani" on jo yli vuoden, mutta itsen olen ihan maho. Lääkäri sanoi, että näin joillekin käy, imtys on siis todellakin kohdallani ihan erinomainen ehkäisykeino. Harmittaa, kun kamalasti haluaisin uuden vauvan, mutta ei vaan onnistu. Ympärillä tutut, joilla omani ikäinen lapsi, saavat jo toista, me ei.

Joo, pitäis tietysti lopettaa imettäminen ja sen teenkin, mutta pakko odottaa hiihtolomaa että saa kunnolla nukuttua. Huoh.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse imetin kunnes vaavi ole vuosi ja kolme kuukkatta ja 2 kuukautta myöhemmin seuraava vaavi syntyi.

eli mulla imetys ei ollut ehkäisykeinoa (ja jo emme laskeneet sen varaankaan vaan vaavi ole tervetullut)

Vierailija
2/24 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja gyne sanoi asiaa tutkittuaan, ettei ovulaatiota ole ollut. Sanoi toki, että se voi pukata koska vaan, mutta reippaasti yli vuoden olen sitä nyt odotellut, vaikka en enää imetäkään kuin kerran vuorokaudessa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tuli hyvä mieli kun jaoit oman kokemuksesi kanssani.

Ap

Vierailija
4/24 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erittäin hyvä ehkäsykeino mun kohdalla. On ihmetellytkin niitä, jotka saa tosi nopeesti uuden vauvan.

Siinäpä se. Oma "vauvani" on jo yli vuoden, mutta itsen olen ihan maho. Lääkäri sanoi, että näin joillekin käy, imtys on siis todellakin kohdallani ihan erinomainen ehkäisykeino. Harmittaa, kun kamalasti haluaisin uuden vauvan, mutta ei vaan onnistu. Ympärillä tutut, joilla omani ikäinen lapsi, saavat jo toista, me ei.

Joo, pitäis tietysti lopettaa imettäminen ja sen teenkin, mutta pakko odottaa hiihtolomaa että saa kunnolla nukuttua. Huoh.

Vierailija
5/24 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopeta valitus

Vierailija
6/24 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopeta valitus

niin et ole mielestäni ehkä paras ihminen neuvomaan ketään olemaan tekemättä jotain.

Ap

Vierailija
7/24 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetin tasan vuoden, kunnes lapsi itse lopetti tissillä käymisen. Loppu aikoina imetin vain kerran päivässä, mutta kuukautisia ei silti tullut kertaakaan.

Vasta 2kk imetyksen lopusta tuli kuukautiset ja sen jälkeen menikin taas 2kk ennen seuraavia.

Meillä oli myös toive uudesta vauvasta melko pienellä ikäerolla..

Vierailija
8/24 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäinen olet?

Itselläni ikää jo yli 30 vuotta ja imetys todellakin estää ovulaation. Olen ollut ilman menkkoja jo melkein 2 vuotta eli raskaaksi tulosta tähän asti kun vielä imettää liruttelen ainakin kerran päivässä. Pitäisi pistää kans stoppi tälle imetykselle, mutta minkäs teet, kun lapsi mielellään hakee turvaa äidin rinnasta erityisesti illalla (ei ole tuttilapsi ollut koskaan, eikä pullot ja tutit kelpaa ollenkaan).

Vierailija
9/24 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaaksi tulin kyllä heti ekalla yrittämällä, mutta sehän voi olla ihan sattumaakin.

Imetystä tuntuu tyhmältä alkaa lopettaa tuon takia, mutta itsellä ainakin vauvakuume on kova.

Ap

Vierailija
10/24 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin 34 eikä imettäminen estänyt raskaaksi tulon

Vierailija
11/24 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

useita kertoja päivässä, mutta mulla menkat alko alle kahden kuukauden kuluttua synnytyksestä. Uusi vauva on meilläkin toiveissa.

Olen ajatellut, että kun kerran menkat tulevat, niin imetystä ei tarvitsisi lopettaa (kun en vielä haluaisi, eikä haluaisi lapsikaan), mutta mutta... Emme ole käyttäneet ehkäisyä ollenkaan ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen, eikä vielä ole tärpännyt, joten väkisinkin mieleen hiipii ajatus, että vaikuttaako imetys jotenkin raskaaksi tulemiseen, vaikka mulla menkat tulevatkin normaalisti.

En millään hennoisi imetystä vielä lopettaa, mutta toisaalta haluttais lapset pienellä ikäerolla. Olen kumminkin ajatellut jatkaa imetystä vielä, koska minua varmasti surettaisi kovasti, jos nyt lopettaisin imetyksen ja sitten en kuitenkaan tulisi raskaaksi. Tulisi sitten sellainen olo, että lopetin imetyksen ihan suotta.

Toivottavasti teillä ap pian tärppää - ja meillä kans :)

Vierailija
12/24 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla siis alkoi menkat 2kk imetyksen lopettamisesta (lapsi oli 1v2kk).

Ikää minulla on 23v, joten eiköhän tuo menkkojen alkaminen riipu enemmän ihmisestä kuin iästä.

minkä ikäinen olet?

Itselläni ikää jo yli 30 vuotta ja imetys todellakin estää ovulaation. Olen ollut ilman menkkoja jo melkein 2 vuotta eli raskaaksi tulosta tähän asti kun vielä imettää liruttelen ainakin kerran päivässä. Pitäisi pistää kans stoppi tälle imetykselle, mutta minkäs teet, kun lapsi mielellään hakee turvaa äidin rinnasta erityisesti illalla (ei ole tuttilapsi ollut koskaan, eikä pullot ja tutit kelpaa ollenkaan).

Vierailija
13/24 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen syntyi 2 kk sen jälkeen. Ikää oli ekan syntyessä 35 v. En todellakaan ole gynekologi, mutta voiko kerran päivässä imettäminen todellakin estää ovulaation? Itse kyllä epäilenn vahvasti, että taustalla on jokin muu syy.

Vierailija
14/24 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla säännöllinen kk-kierto alkanut 5-vkoa kummankin synnytyksen jälk ja vauvat olleet kumpikin täysimetyksellä liki 7kk ajan, kuukautisten alettua imetin 1-3h välein päivin/öin.

Toiselle lapselle annettiin ns lupa tulla kun esikoinen oli 8kk ja imetyskertoja oli 6->/pvässä (sai maitonsa täysin rinnasta) ja heti 1 yrityskierrolla tärppäsi.

Vierailija
15/24 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 31 v, kun sain esikoiseni. Tulin raskaaksi kertalaakista.

Imetin vielä siloin, kun tulin raskaaksi toisen kerran. Se oli vain yksien kuukautisten jälkeen ja ikäeroa tuli 2 v.

Kolmas lapsikin sai alkunsa samalla ajoituksella kuin toinenkin.

En siis lopettanut imetystä nopeuttaakseni raskautumistani.

Vierailija
16/24 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me toivottais kanssa kolmatta mutta ei menkkoja koska imetän 1v3kk ikäistä tyttöä. Esikoista imetin 2v7kk (menkat alkoivat kun poika oli vajaa 2) 3,5v on lapsilla ikäeroa. Olen kyllä ollut ihan tyytyväinen ikäeroon näillä lapsilla :) Nytkin olen koittanut ajatella että tämä tytteli on nyt tässä ja olemassa ja haluan häntä vielä imettää. Muuta mietitään sitten aikanaa. Ikää vaan kertyy eikä ehdi tehdä montaa lasta enää jos on pitkät välit.

Haaveissani olen neljän äiti :)

Vierailija
17/24 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monella tavalla hyvä, ettei toinen raskaus ala kun lapsi on vielä ihan pieni. Sille on omat syynsä, miksi kuukautiset eivät ala kun imettää! Minä olin tosi onnellinen siitä, että minulla on joka kerta kestänyt 1-1,5 v synnytyksestä ennen kuin alkavat.

Toista aloin odottaa vaikka imetin vielä ensimmäistä. Silti onneksi tuli 2 v ikäeroa. On sekä lasten, että äidin kannalta henkisesti ja fyysisesti hyvä asia, etteivät lapset synny ihan perä perää.

Vierailija
18/24 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukautiset ovat alkaneet aina muutama kuukausi sen jälkeen kun olen lopettanut imetyksen TÄYSIN. Sen jälkeen olen kyllä tullut tosi nopeasti raskaaksi. Tsemppiä sinnekin, kunhan imetys loppuu, herännee kehosikin taas "tosi toimiin"! :0)

Vierailija
19/24 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen ja kolmonen on molemmat tärpänneet niin että olen vielä imettänyt useamman kerran päivällä ja yöllä. Ikäeroa lapsille on molemmissa tapauksissa tullut n. 2,5v. Menkat alkoivat vähän ennen, ehti olla kolme-neljä kiertoa molemmista ennen tärppäämistä mutta mielestäni eivät olleet normaaleja kiertoja enkä usko että ovuloin silloin. joillain auttaa yöimetysten pois jättäminen mutta mulla aika auttoi. nyt ei ole edes ehkäisty kolmannen vauva-aikana. Uskon et neljäs tulee samalla ikäerolla kun 2. ja 3. ja jos tulee aiemmin niin tulkoot!

Tsemppiä, kyllä se jopskus tärppää ja täytyy sanoa et helpommalla pääset kun lapset eivät ole ihan peräkanaa.

Vierailija
20/24 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- muistaakseni pieni tauko imetyksessä voi aktivoida ovulaation (tietolähteitä esim Kellymum - en muista mitä muita). Tyyliin parin päivän tauko, etenkin yöimetyksissä. (Eli imetystä ei ole pakko lopettaa kokonaan mahdollistaakseen uuden raskauden, mikäli elimistö muutoin on valmis ovulaatioon).

Muistaakseni luin tutkitun, että enemmistöllä naisista ovulaatio palautuu synnytyksen jälkeen viimeistään n 36 kk vauvan syntymästä - joidenkin teorioiden mukaan tämä olisi ihmisillä luonnon keino hallita syntyvyyttä + sisarusten ikäeroja (ihmislapsi on huomattavanpitkään riipuvainen "emostaan" + siksi ei ole toivottavaa, että sisarus syntyy liian "aikaisin").

Useimmilla naisilla uusi raskaus oli alkanut viimeistään kun edellinen " vauva" oli n 3 v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi