Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko "väärin" ostaa vaatteita halvalla kirppikseltä ja myydä kalliimmalla huutonetissä? ov

Vierailija
27.01.2010 |

Minulla on kolme lasta ja on tullut myytyä aika paljon lastenvaatteita huutiksessa viime vuosina. Kierrän paljon kirppareita, ja olen huomannut että merkkivaatteita myydän välillä ihan naurettavilla hinnoilla kirppiksillä. Olen alkanut ostelemaan näitä "helmiä" kun niitä kirppiksillä tulee vastaan, ja liitän niitä sitten omien lasteni vaatteiden sekaan vaatepaketteihin, ja hyvin on kauppa käynyt, pakettien hinnat ovat nousseet välillä tosi korkeiksi.

Onko tämä jotenkin "väärin"? Moraalisesti ehkä, mutta onko se verotuksellisesti tms. myös väärin?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvännäköiset ja siistit yhdistelmävaunut, jotka maksoi 30 euroa!

Itsellä ei ollut tarvetta vaunuihin, joten jätin ostamatta, mutta mietin, kuka myy satojen eurojen arvoiset vaunut noin halvalla. Tämän keskustelun luettua tajusin, että kenties joku, joka toivoi jonkun pienituloisen löytävän aarteen vauvalleen :)

Vierailija
2/70 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ole köyhiä tai pienituloisia vaan perheet keskituloisia/hyvin toimeentulevia. Eli ahneudesta on kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvännäköiset ja siistit yhdistelmävaunut, jotka maksoi 30 euroa!

Itsellä ei ollut tarvetta vaunuihin, joten jätin ostamatta, mutta mietin, kuka myy satojen eurojen arvoiset vaunut noin halvalla. Tämän keskustelun luettua tajusin, että kenties joku, joka toivoi jonkun pienituloisen löytävän aarteen vauvalleen :)

Vierailija
4/70 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne myytyä hyvällä hinnalla.

Mua ei satunnaisena kirppismyyjänä varsinaisesti kiinnosta, minne ne vaatteet päätyy. Tavallaan ärsyttää, jos joku vain jälleenmyyntiin ostaa, mutta suurin motiivi mulla on päästä niistä romppeista eroon mahdollisimman vähällä vaivalla.

Usein tiedän, että jonkun yksittäisen vaatekappaleen olisin saanut kalliimmallakin menemään, mutta toisaalta taas kun pöydän hinnat pitää alhaalla, moni ostaa sellaistakin mitä ei välttämättä tarvitse. Lisäksi mun elämä helpottuu, jos ei tarvitse siellä kirpputorilla viettää aikaa kuin 2-3h ja sitten pakata pöytä kasaan ja voikin lähteä pois. Yleensä rahaa tulee sen verran, että sillä kattaa pöydän vuokran ja voi käydä sitten syömässä jossain. Se riittää mulle.

Vierailija
5/70 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä vaatteet on peräisin. Päinvastoin, olisin iloinen jos olet löytänyt jotain mitä itse olen etsinyt ja olen valmis siitä myös maksamaan.

Vierailija
6/70 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessahan ostat n ensin itsellenne, käytön jälkeen myyt eteenpäin uudelleen. Huutiksessa saa myydä siihen hintaan kun huujata maksaa. Uskoisin, että samaa toimintaa harrastaa huutiksessa aika moni muukin. :)

Vierailija
7/70 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku myy liian halvalla, niin ei se ole mun syy. :) Täytyyhän sitä nyt ottaa eurot sieltä mistä ne irti saa.

Vierailija
8/70 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatan itsekin niin tehdä mutta tuote kuitenkin on meillä välissä käytössä, en sitä varten mitään osta kirppikseltä että heti kotona laitan sen huutikseen.. Ei sieltä nyt niin löytöjä tee.. No lähes uudet Richterin goret ostin tänään 3 eurolla, näytti niitä huutiksessa olevan 20:llä.. Mutta kyllä jäävät kaappiin oottamaan käyttöä. Toki.

Vierailija
9/70 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

milläs verotaja todistaa ettet ostanut vaatteita omille lapsille ja tullutkin kotona katumapäälle!

Itse olen kyllä tehnyt samaa muutaman kerran. Kerrankin ostin kirppikseltä ihan uudenkarhean Reimatecin 8 eurolla ja myin reilu 50 eurolla!!!

Eikö se nyt ole niin että hullu se on joka maksaa, ei se joka pyytää?!

Vierailija
10/70 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuinka teillä on aikaa tuollaiseen?

Vierailija
11/70 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetaan nimellä liiketoiminta.

Jos sinulla on moraalisia ongelmia kapitalistisen yhteiskuntajärjestyksen kanssa, tuo on väärin.

Vierailija
12/70 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä ainaki vien kirpparille kamat siks et pääsen eroon niistä, en ole joka euron perään. Tulkaa vaan pliis hakeen ne sieltä ja myykää huutiksessa eteenpäin...

Vierailija
13/70 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertelen muutenkin kirppiksiä, samalla kun katson käyttövaatteita lapsille niin katson koko ajan myytävää sillä silmällä että millä voisi olla hyvä jälleenmyyntiarvo. Sillä tavalla aika riittää.

ap

Vierailija
14/70 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirppareilta te oikein teette noita löytöjä? Ikinä en ole törmännyt reimateciin alle 30 eurolla.

Vierailija
15/70 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas on tosi väärin, mut olenkin "entistä köyhälistöä".

Meillä oli raha tiukassa, ja kaikki ostettiin kirpparilta. Osa kirpparillakin oli niin kallista, että piti jättää sinne.

Nyt kun itsellä on mahdollisuus laittaa omia kirpparille, niin toivon aina että tuotteen ostaisi joku joka sitä oikeasti tarvitsee, ja saisi sen ilon siitä halvasta hinnasta, kun jää rahaa sitten esim ruokaan enemmän.

Toivon siis tekeväni hyvää halvoilla hinnoillani. Sen takia musta tuntuu tosi pahalta, että joku sitten rahastaa minun avullani!

:o(

Vierailija
16/70 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA siinä vaiheessa kyllä, jos huutiksessa sitten mainitset vaatteen esim. olleen "vain muutaman kerran päällä", "pesty vain kerran" tms.. Tai jos myyt ns. merkkivaatetta, miten voit olla IHAN varma, että vaate on aito, kun et tiedä oikeasti mitään sen alkuperästä?

Jos itse ostan esim. tutulta, luotettavalta huutismyyjältä "hyväkuntoisen, vähän käytetyn," Hilfigerin teepaidan 8 eurolla, oletan todellakin sen olevan aito, eikä joku kirpparilta ostettu, jonka saatankin itse lähemmässä tarkastelussa todeta feikiksi..

Vierailija
17/70 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainenhan laittaa tavaran myyntiin ssellaisella hinnalla mihin on itse tyytyväinen - jos joku tavaran ostaa niin tavoitehan on täytetty: päästy tavarasta eroon ja saatu toivottu rahasumma.

Itse en koskaan tajua näitä valittajia, jotka asiasta purnaavat. Ja huom: en itse harrasta tuota =) Myyn kyllä meille tarpeetonta tavaraa ja myös lahjoitan paljon pois (pelastusarmeija).

Itselläni ei riittäisi aika eikä mielenkiinto moiseen ja ihan suoraan sanoen tuskin se tuotto kovin kummoinen on jos laskee itselleen tuntihinnan (jossa siis mukana koko hommaan mennyt aina - aina siitä kirpputorikiertelystä tuotteen kuvaamiseen ja ilmoituksen väsäämiseen + postitukseen). Se ei ole minulta pois jos jollain on ylimääräistä aikaa ja pikkurahan tarve.

Vierailija
18/70 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun laitan vaatteita kirppikselle myyntiin, en haluaisi laittaa kovin korkeita hintoja. Toivon, että joku saa edullisesti hyvän vaatteen omien lastensa käyttöön ja hyvän mielen päälle. Tätä estää ainoastaan juuri kaltaisesi hamstraajat, jotka joko tosiaan laittavat huuto.nettiin myyntiin tai omalle kirpparipöydälleen. Olet tosi ärsyttävä tyyppi, ainoastaan jos olette todella pienituloisia eli aidosti tarvitset ne rahat, saat anteeksi.

Vierailija
19/70 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun huutisostelu loppuu tähän kerran se on tällästä touhua. Itse myyn kirpparilla jotta juuri tarvitsevat saisivat itselleen kirppis idealla vaatteet jne. Varattomallakin olisi mahdollisuus ostaa. Mut kiva jos ne menee toisen pussiin...

Vierailija
20/70 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se voi olla jonkun mielestä väärin millään tasolla? On sitä kuulkaas köyhälläkin oikeus yrittää (tietana muutama roponen)! Aika on rahaa. Jos on aikaa kierrellä kirppiksiä esim. työttömänä tai äitiyslomalla, siitä vaan. Pisteet yritteliäisyydestä ja tsemppiä!

Verottajaa ei ollenkaan kiinnosta kirppis- ja huutismyynti. Ja KETÄ kohtaan toiminta sitten on moraalisesti väärin? Ketä tässä alistetaan ja sorretaan? Eihän kenenkään ole pakko ostaa huutiksestakaan mitään.

Minusta on ihan ok muutenkin, että huutiksessa hinnat ovat vähän korkeammat, koska siinä maksetaan myös nettikaupan helppoudesta. Itse tosin myyn aika polkuhintaan, jotta vain saisin kaupaksi :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi