G: Palkkasi kuukaudessa + ammatti
Kommentit (327)
keskimäärin noin 45 tunnin työviikolla
tekee?
Satakiloa vuodessa suomessa on ihan jees.
Tuottavuus on sopivissa olosuhteissa ton arvoista, eli palkka on ansaittu
Ja siinä 10 vuoden ikälisä päällä valmiiksi. Kuukaudesta riippuen 600-1000 € päivystyslisiä päälle. Toki voisi tuplata ansionsa tuonne yli 10 000€, jos tekisi päivystyksiä 3/vk normaalityön lisäksi eli olisi aina kerrallaan 24h töitä putkeen. Välillä vaan on mukava nähdä perhettäkin, ja toisekseen ei tuollaista työtahtia jaksa millään. Itse voisin luopua päivystyksistä kokonan, mutta kun kuuluu työnkuvaan.
palkka lisineen 2100. Kauhistuin kun tarkastelin tehtäväkohtaisia palkkoja työpaikallani, esimieheni "tienaa" 200€/kk enemmän kuin minä! (Mulla tosiaan vuorolisät nostaa palkkaa)
Viimeisin brutto oli hieman yli 2000€. Olen osa-aikainen ja teen 20-38h/viikko.
psykiatriassa hoitosuhdetyössä. Tehtäväkohtainen palkka reilut 2700, ikälisä nostaa reilulla satasella.
olin siivoojana, tarkemmin painepesijänä elintarviketehtaassa. palkka kuukaudessa n.900e käteen. jos teit ylitöitä niin palkka oli n.1100e. eli näistä on verot pois. tässä näemme siivoojan arvostuksen...
Ja hyvinä vuosina vähän bonuksia vielä päälle.
Kiva duuni, ei myyntivastuuta ja vapaat työajat (no, suht...), kunhan duunit tulee tehtyä.
Sairaanhoitaja yksityisellä, tuntipalkka 16.5 euroa jossa on yksi ikälisä. Päälle tulee melko paljon vuorolisiä. Teen n. 30h viikkoa ja koko viime vuoden keskiarvona bruttotulot olivat hiemn yli 3200 euroa muistaakseni.
Eli asiantuntijatehtävissä ja koulutukseltani sähköinssi. Kuukausipalkka varmaan jotain 3800e (etuja ei ole kuin puhelinetu ja hyvinä vuosina bonukset). Laskettu nykyisestä palkasta, teen lyhennettyä työaikaa. Ja itse pidän palkkaani huonona...
Tiedoksi että esim. autonasentaja mieheni tienaa enemmän kuin minä- onneksi. Tekee lisäksi välillä päivystystä, jolla vielä saa paremmin rahaa.
Maksan itselleni palkkaa 14 €/h, joten kuukausipalkkani riippuu siitä kuinka paljon teen töitä (päivätöitä siis, sis. viikonloppuja). Nyt kun lapset on pieniä, pyrin tekemään lyhyempää työviikkoa/lyhyempiä päiviä.
Lähihoitaja (lastenhoitaja) päiväkodissa ja palkka on 1850ekk
olen päätoiminen opiskelija, saan täydet opintotuet n. 470e ja nostan lainaa tarvittaessa. Ensi kuussa aloitan työharjoittelun, josta maksetaan 1000e/kk.
nim. KK matkalla KM:ksi
Yksi lääkäri lisää vertailuun:
Loppuvaiheen erikoistuva lääkäri sairaalassa, takana jo yksi erikoislääkäritutkinto toiselta alalta eli en tee subspesialiteettia, 3900 kuussa eikä lisiä päivystyksestä.
kunnalla 2200 eur/kk. Kurja palkka 3,5 vuoden perusopintojen ja vuoden erikoistumisen jälkeen.
n. 2400 e/kk 30 tunnin viikolla