Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

28-32v. Miten pukeudutte?

Vierailija
27.01.2010 |

millaisia vaatteita käytätte?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona: verkkarit & t-paita (ei sellainen lököpaita vaan "ladyfit" -mallinen) ja tietty ne ihanimmat: VILLASUKAT!

Töissä ilman kokouksia: farkut+siisti paita

Töissä päivänä kun kokouksia: esim. suorat housut, kauluspaita+slipover

Vapaa-ajalla aika sporttisesti: farkut ja trendikäs huppari tai vartalonmyötäinen pitkähihainen trikoopaita ns. pitkähihainen t-paita (tai minä niitä nykyisin myydään). Jalassa tennarit.

Ikää pian 33v.

Vierailija
2/17 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no en nyt ihan. Mulla on kuitenkin aina farkut ja yleensä tennarit (tai nyt talvella Emut, ihan hävettää, mutta kun ne on niin lämpimät) jalassa. Korkkareita käytän lähinnä juhlissa. Yläosassa yleensä joku t-paita ja villatakki, se on aika klassinen varsinkin talvella. Kesällä sitten kevyemmin. Mun look on kuitenkin tosi rento, mutta toivottavasti kuitenkin suhteellisen siisti. Itse pukeudun mielestäni aika klassisesti, mutta en tiedä miten muut mut näkevät. Vähän on tullut kommenttia joskus, että hienomminkin voisi, mutta minkäs teet kun tästä tykkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona/kauppareissuilla/kaverin luo mennessä ja työmatkoilla farkut ja tyköistuva t-paita+huppari tai neulepoolo.

Töissä työvaatteet työpaikan puolesta.

Ja enpä paljon muualla käy. Joskus jossain ei-niin-tutussa kyläpaikassa huppari vaihtuu siistimpään neuletakkiin.

Vierailija
4/17 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varmaan aika teinisti sitten. Farkkuihin, t-paitoihin.. H&M:ltä löytyy

Vierailija
5/17 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun kotona usein velour-housuihin ja trikoopaitaan. Koitan löytää semmoisia rentoja paitoja, jotka olis kuitenkin siistejä ja kauniita, jotain nättejä yksityiskohtia esimerkiksi kaula-aukon ympärillä.

Sitten ulos mennessä pukeudun tosi usein mekkoon, värikkäisiin sukkahousuihin ja aika usein korkokenkiin, näin siis jos käyn kaupungilla tai jossain. Kauppaan en niinkään viitsi, ja nyt talvella on korottomat saappaat. Joskus pidän farkkuja ja niiden kanssa paitaa tai mekkoa tai trikoopaitaa. Harvemmin kuitenkaan pidän farkkuja, koska minulla ei ole kovin hyvin istuvia farkkuja jotka ei lösähtäisi tai muuten olisi ikäviä päällä.

Sukkahousuissa tykkään värikkäistäkin, löytyy tosi monenvärisiä: mustia, harmaita, petrolinsinisiä, metsänvihreitä, tomaatinpunaisia, sinapinkeltaisia, okranvärisiä ja hmm.. marjapuuro kanssa ja kirkas violetti. :)

Vierailija
6/17 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkuissa tummansininen bootcut-malli. Muut housut yleensä mustat ja suoralahkeiset, jptkut tweed-housut on myös.

Hameet ja mekot polvipituisia, useimmiten leveähelmaisia. Jonkun verran suorempia kotelomekkojakin. Istyvat vyötäröltä, malli simppeli, en tykkää röyhelöistä.

T-paisat ja neuleet yleensä v-aukkoisia, tai pooloja. Kauluspaitoja käytän harvoin, silloin musta ja istuvaksi leikattu malli.

Takit yksinkertaisia ja klassisia, talvella villakangasta, kesällä jakku (liituraita tai luonnonvalkoinen) tai mokkatakki (jakkumallinen kyllä tämäkin), trenssi myös kovassa käytössä.

Väreinä musta, punainen, viininpunainen, violetti ja luonnonvalkoinen melkein aina. Vaatteista suurin osa yksivärisiä, kuviot sitten hillittyjä (raitaa, hameissa skottiruutua), pari bändipaitaa kyllä käytössä.

Tykkään yhdistellä klassiseen tyyliin jotain rokimpaa tuomaan särmää. Goottivaikutuksiakin löytyy.

Ikää 31.

Vierailija
7/17 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona velourasu tai muuta rentoa ja kiristämätöntä

Töissä farkut tai vastaavat. Joskus huppareita (urheiluliikkeestä ostettu), useimmiten trikoopaitoja, melkein aina alla pitkähelmainen toppi, että tulee vähän väriä ja kerrospukeutumisen tuntua. Nyt oon tykästynyt tunikamallisiin, pitkiin paitoihin: niiden alla voi vähän paksureisisempikin käyttää pillimpiä housuja näyttämättä täysin naurettavalta. Tykkään kanssa vähän rokimmasta tyylistä, mutta nuorena se piti vetää niin äärimmilleen, että nyt olen paljon neutraalimpi.

Väreinä aina mustaa, harmaata ja kirkkaita perusvärejä. Maanläheiset ruskeat ja muut eivät ole mua varten.

Ai niin ja AINA vähintään korvikset, usein myös rannekoru. Asustekoruja useimmiten.

Vierailija
8/17 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona: verkkarit & t-paita (ei sellainen lököpaita vaan "ladyfit" -mallinen) ja tietty ne ihanimmat: VILLASUKAT! Töissä ilman kokouksia: farkut+siisti paita Töissä päivänä kun kokouksia: esim. suorat housut, kauluspaita+slipover Vapaa-ajalla aika sporttisesti: farkut ja trendikäs huppari tai vartalonmyötäinen pitkähihainen trikoopaita ns. pitkähihainen t-paita (tai minä niitä nykyisin myydään). Jalassa tennarit. Ikää pian 33v.

tälläinen pukeutuja täälläkin, ikää hieman yli 33.

Vierailija
9/17 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona: verkkarit & t-paita (ei sellainen lököpaita vaan "ladyfit" -mallinen) ja tietty ne ihanimmat: VILLASUKAT! Töissä ilman kokouksia: farkut+siisti paita Töissä päivänä kun kokouksia: esim. suorat housut, kauluspaita+slipover Vapaa-ajalla aika sporttisesti: farkut ja trendikäs huppari tai vartalonmyötäinen pitkähihainen trikoopaita ns. pitkähihainen t-paita (tai minä niitä nykyisin myydään). Jalassa tennarit. Ikää pian 33v.

tälläinen pukeutuja täälläkin, ikää hieman yli 33.

Vierailija
10/17 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän lähinnä mustaa ja harmaata, mukana joitain värikkäitä yksityskohtia.

Ensiksi voisin luetella ne asiat, joita en käytä (mutta jotka vaikuttavat olevan muilla yleisiä): farkkuja, t-paitoja ja korollisia kenkiä, paitsi juhlissa.

Mun suosikkiyläosa on pitkähelmainen, wifebeater-mallinen toppi. Pitkähihaisina käytän avokaulaisia trikoopaitoja (en kestä pieniä, pyöreitä päänteitä, ne ahdistaa) tai neule/villatakkeja. Housuina käytän leveälahkeisia pellava-, sametti- tai tweedhousuja. Mulla oli monta vuotta hamekausi, nykyään käytän tosi vähän hameita. Kesällä kyllä lyhyitä mekkoja ja legginsejä. Tykkään isoista huiveista, ja mulla onkin melkein aina joku retale kaulassa, näin talvella villainen hartia- tai kaulavuivi. Satsaan kenkiin, käytän yleensä nahkakenkiä (esim. Camper).

Pihatöissä tai päivinä, jolloin pukeutuminen ei kiinnosta, käytän vähän urheilullisempia kangashousuja ja huppareita, kesällä kangaskenkiä.

Kotona perusvaatetus on talvella toppi, villapaita/takki tai huppari ja lököhousut, joita omistan paljon. Kesällä usein legginsit ja toppi tai mekko. Jalassa usein tossut tai villasukat.

Nahkakenkien ja -sandaalien lisäksi käytän kumppareita, huopikkaita ja kotosalla pihatöissä ja pihan poikki juostessa kaikkien vihaamia Crocseja, jotka ovat tähän tarkoitukseen maailman käytännöllisimmät ja mukavimmat kengät.

Vierailija
11/17 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 'ikiteini'?

Kotona pukeudun mustaan täyspitkään, runsashelmaiseen goottihameeseen ja mustaan poolopuseroon.

Kun lähden kylille niin laitan farkut jalkaan, poolon päälle. Kenkinä New Rock-maiharit tai työkengät, kelistä riippuen.

Hyvin yksinkertaista ja koreilematonta peruspukeutumista.

Vierailija
12/17 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaa ostaa sellaisia vaatteita joita haluaisin. Semmoisia ostan vain alennuksesta. Haluaisin siis persoonallisempia ja laadukkaampia vaatteita kuin mitä käytän, mutta aina kun näen jonkun kivan vaatteen, maksaa se yli sata euroa, joka on mulle paljon. Nyt suunnittelen, että alkaisin itse väkertää vaatteita, en ole koskaan ollut mikään ompelija, mutta ei kai se niin vaikeaa voi olla..opiskelen, joten yleensä on päällä farkut tai samettihousut, ja sitten mikä paita tai huppari milloinkin. Yksiäkään legginsejä ei löydy, musta ne on rumia. Korkokenkiä on, mutta en ole pystynyt käyttämään niitä rakkojen ilmestymisen takia, vaikka kenkien pitäisi olla ihan laadukkaita.

Vierailija
13/17 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 29-vuotias ja töissä käytän joko kapeita pillifarkkuja (ehkä jotain kulumisefektiä tms.), pitkää trikoista (poolo)paitaa ja niiden kanssa mahdollisesti joku villaliivi (joku lyhyenmallinen) tai sitten joku lyhyt hame/mekko. Olen aika tykästynyt mustaan trikoiseen mustaan "kotelomekkoon", pituus on polven yläpuolelle, sen kanssa käytän jotain räikeän väristä pooloa ja mustia paksuja sukkahousuja. Jalassa näin talvella joko pitkävartiset saappaat tai nilkkurit.

Yläosat on yleensä pitkiä ja farkut tiukkoja. Tuo on se perusjuttu. Hameitakin käytän paljon, ne on aina lyhyitä.

Noita "työvaatteita" käytän myös kyläillessä. Kotona jalassa on yleensä jotkut trikoohousut ja vartalon myötäinen pitkähihainen paita.

Vierailija
14/17 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no en nyt ihan. Mulla on kuitenkin aina farkut ja yleensä tennarit (tai nyt talvella Emut, ihan hävettää, mutta kun ne on niin lämpimät) jalassa. Korkkareita käytän lähinnä juhlissa. Yläosassa yleensä joku t-paita ja villatakki, se on aika klassinen varsinkin talvella. Kesällä sitten kevyemmin. Mun look on kuitenkin tosi rento, mutta toivottavasti kuitenkin suhteellisen siisti. Itse pukeudun mielestäni aika klassisesti, mutta en tiedä miten muut mut näkevät. Vähän on tullut kommenttia joskus, että hienomminkin voisi, mutta minkäs teet kun tästä tykkään.

Mulla villatakin sijasta huppari.

Ja farkuissa ketju, eli semmonen rokkimamma täällä.

Ja tennarit, joko jotkut adidakset tai sitten converset.

Vierailija
15/17 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä hetkellä päällä on pitkät kalsarit, villasukat, säärystimet, pitkähihainen trikoopaita ja paksu pooloneule. Olen kotona. Yleensä kotona on päällä lököhousut (fleece tai college), toppi, villapaita ja villasukat. Töissä työvaatteet firman puolesta. Kyläillessä ja työmatkoilla (sillon kun ei ole näin kamalan kylmä) farkut, toppi, neuletakki.

Olen oikeastaan aika tyylitön. En muuten juuri koskaan harjaa hiuksiani eikä mulla ole rastoja :D

Vierailija
16/17 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen saanut yliannostuksen teini-iässä farkuista, yhdet melko pillit kyllä löytyy spesiaaleja tilanteita varten. Eri värisiä suoria prässihousuja sen sijaan käytän töissä ja kaupungilla. Vapaalla leggigseja, capreja yms. Kesäisin myös hameita ja mekkoja. Yläosat vaihtelee, kauluspaidoista tunikoihin. Takit villakangastakkeja, nahkarotseja, jakkuja yms. Asusteet näyttäviä, laatuun satsaan. Kengissä aina korkeat korot (ellen ole urheilemassa).

Vierailija
17/17 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun n. 90% ajasta farkkuihin. Katselin juuri housukaappia ja totesin, että aika yksitoikkoiselta näyttää. Farkuissa on niin pilli-, bootcut- kuin boyfriendversioita sekä eri tummuusasteita.

Yläosat on näin talvisin tyköistuvia neuleita tms pitkähihaisia, kesäisin t-paitoja/erilaisia toppeja.

Juhliessa pukeudun naisellisesti ja räväkästi, usein hameisiin ja korkkareihin.