Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi istut käytäväpaikalla tai pidät siinä laukkuasi?

Vierailija
27.01.2010 |

Ärsyttää busseissa, junissa, ratikoissa jne. ihmiset, jotka parkkeeraavat ahterinsa tai vaihtoehtoisesti laukkunsa käytäväpaikalle niin, että muut matkustajat ei varmasti pääse istumaan. Miten teillä on pokkaa? Itse pyydän tällaisia ihmisiä aina väistämään ja istun viereen, jos vapaita paikkoja ei ole, mutta kaikki eivät "kehtaa" tehdä niin.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä joille pitää erikseen sanoa että voisitko siirtää laukkuasi. Miksi ihmeessä pitää erikseen sanoa täysin itsestään selvästä asiasta??

Vierailija
22/51 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi aina, kun olen istunut sellaisella paikalla, että vieressä oleva matkustaja on joutunut siirtymään tieltäni, olen sanonut esim. "anteeksi, mä jään seuraavalla" tms. Tämä lause tuntuu olevan monella hakusessa. Kerran istuin ratikassa erään minkkiturkkimummon vieressä, jolla alkoi vähän ennen Stokkaa polvi nousemaan. Mä ajattelin, että en nouse ennen kuin rouva ilmaisee jotenkin sanallisesti, että aikoo jäädä seuraavalla pysäkillä. Koska en polvennousemisesta huolimatta älynnyt nousta, rouva tokaisi mulle "pois tieltä"! Olisi varmaan pitänyt sanoa, että tuollaisiako käytöstapoja teille ennen vanhaan opetettiin.

Juu molempiin suuntiin pitää osata sanoa ääneen, kun haluaa istumaan ja kun haluaa pois. Minä en tahallanikaan nouse jos joku alkaa siellä ikkunapaikalla kasseineen häärätä, ei ole minun asiani tajuta jäkö seuraavalla vai sitä seuraavalla pysäkillä. Pitää sanoa, "anteeksi jäisin seuraavaa pois"...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu molempiin suuntiin pitää osata sanoa ääneen, kun haluaa istumaan ja kun haluaa pois. Minä en tahallanikaan nouse jos joku alkaa siellä ikkunapaikalla kasseineen häärätä, ei ole minun asiani tajuta jäkö seuraavalla vai sitä seuraavalla pysäkillä. Pitää sanoa, "anteeksi jäisin seuraavaa pois"...

Mä harrastan samaa :p Yleensä ihmiset vaan punkeaa sanomatta sanaakaan :O

Vierailija
24/51 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kauheesti ostoksia ym kantamuksia pidän mielelläni ne vieressä penkillä. Näin tietysti vain jos bussissa on paljon tilaa ja heti kun näyttää, että paikat täyttyy nostan ostokset syliin.

Vierailija
25/51 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pienikokoinen ja mahdun hyvin siihen omalle penkille, ärsyttää kun viereen tulee joku tuntematon iso ihminen ihan liki.

Vierailija
26/51 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anteeksi, voisinko päästä tuohon istumaan"

Teen tilaa bussin täyttyessä.

Mutta AVATKAA SUUNNE: En ole kertaakaan jäänyt ilman paikkaa kun sanon kuuluvalla äänellä kassin vieressä istuvalle "Anteeksi voisiko kassinne seisoa niin ihmiset pääsisi istumaan?!".

Ja ainakin toivon ja luulen että viesti osalla ihmisillä menee perille vastaisuuden varallekin.

Vierailija
27/51 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaikeaa voi olla siirtyä bussin takasillalle seisomaan, kun edestä tulee lisää ihmisiä etusillalle?? Miksi jäätte parveilemaan ja mulkoilemaan keskiovien luokse?

Vierailija
28/51 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaikeaa voi olla siirtyä bussin takasillalle seisomaan, kun edestä tulee lisää ihmisiä etusillalle?? Miksi jäätte parveilemaan ja mulkoilemaan keskiovien luokse?

Vierailija
29/51 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse seison mieluiten lyhyet matkat, mutta siirryn kyllä taaksepäin jos alkaa tulla täyttä.

Vierailija
30/51 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä halua siitä keskiovesta ulos.

Vierailija
31/51 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytöstavat kukoistavat palstalaisten ansiosta: vittuillaan kasseille ja vittuillaan ulos punkeville.

Oikeasti: opetelkaa puhumaan kohteliaasti toisille, sanoa anteeksi, voisinko, kiitos ja ole hyvä!

Mä harrastan samaa :p Yleensä ihmiset vaan punkeaa sanomatta sanaakaan :O

Vierailija
32/51 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pienikokoinen ja mahdun hyvin siihen omalle penkille, ärsyttää kun viereen tulee joku tuntematon iso ihminen ihan liki.

jos et halua olla lähellä ihmisiä. Urpo.

Vierailija
33/51 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiivettävänä kamojen kanssa ja siinä välikössä on tilaa seistä, toisin kuin takaovella

Miksi takaovi on huonompi?

Koska mä halua siitä keskiovesta ulos.

Vierailija
34/51 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina opiskelijana matkustaessani (kahden maan välillä) ainakin 3 laukkua käsimatkatavaroita. Laukuissa on niin kalliita, henkilökohtaisia ja tärkeitä juttuja (kamera, tietokone jne) ettei niitä voi laittaa tavaratilaan jos laukku sattuisi katoamaan.

Bussissa ei ole ollut koskaan kauheaa ryysistä, joten pinoan tärkeät romuni sille viereiselle istuimelle. On tosiaan myös paljon kivempaa istua yksin eikä jonkun vieressä.

Vierailija
35/51 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina opiskelijana matkustaessani (kahden maan välillä) ainakin 3 laukkua käsimatkatavaroita. Laukuissa on niin kalliita, henkilökohtaisia ja tärkeitä juttuja (kamera, tietokone jne) ettei niitä voi laittaa tavaratilaan jos laukku sattuisi katoamaan.

Bussissa ei ole ollut koskaan kauheaa ryysistä, joten pinoan tärkeät romuni sille viereiselle istuimelle. On tosiaan myös paljon kivempaa istua yksin eikä jonkun vieressä.

Mutta jos sinun tavaroidesi vuoksi joku joutuu seisomaan, sinä varmaan maksat matkalipun myös matkatavaroillesi.

Vierailija
36/51 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähän voit lentää vaikka voikukanhahtuvalla paikasta toiseen. Ei takuulla tule kukaan tuntematon mastodontti samaan kyytiin!

Vierailija
37/51 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun takiani niin se on hänen oma häpeänsä. Normaali ihminen osaa jo kysyä "onko tämä paikka vapaa?"

Vierailija
38/51 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytöstavat kukoistavat palstalaisten ansiosta: vittuillaan kasseille ja vittuillaan ulos punkeville. Oikeasti: opetelkaa puhumaan kohteliaasti toisille, sanoa anteeksi, voisinko, kiitos ja ole hyvä!

Onko se sitten kohtelias joka sen kassin vieressä istuu? Ja se joka punkee tuppisuuna sieltä ikkunapenkiltä ulos kyynärpäätaktiikalla? Ihan samalla tavalla vaan takaisin.

Vierailija
39/51 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun takiani niin se on hänen oma häpeänsä. Normaali ihminen osaa jo kysyä "onko tämä paikka vapaa?"

Se on sinun häpeä, kun et ymmärrä, että bussissa ja junassa istuimet ihmisille, matkatavaroille omat paikat, vaikka sun jaloissa, hattuhyllyllä, bussin alaosassa. Toimitko muuten samoin lentokoneessa?

Vierailija
40/51 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa alaosa on jalkatila, ja se on pieni. Ei esim. matkalaukku tai urheilukassi sinne mahdu, ei edes iso reppu. Repun ja urheilukassin kanssa on valittava meneekö vaunupaikalle vai laittaako kantamuksen penkille (jos niin iso ettei mahdu syliin).

bussin alaosassa.