Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saankohan mä mistään enää töitä näin vanhana?

Vierailija
17.02.2010 |

Täytän tänä vuonna 34v, jään äitiyslomalle jonka aikana työsuhteeni päättyy. Huh, pelottaa, saankohan enää mistään 35-vuotiaana töitä, varsinkin kun taustalle tulee kotonaoloa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano sitten itseäsi vanhaksi kun ikäsi alkaa kutosella ja on kaksilukuinen.

Vierailija
2/9 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja käsitin että olet poissa työelämästä vain vuoden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtäni 45 ja 48 vuotiaana ja varmaan vaihdan vielä yli 50-senäkin

Mutta toisaalta, mä en olekaan vanha

Vierailija
4/9 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kauraa työmarkkinoilla.

Vierailija
5/9 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yli 30v, kotonaolemista lähimenneisyydessä ei ois niin hyvä valinta kuin vaikka 26-vuotias melko tuore valmistunut, joka on ollut aktiivisesti töissä.

Itse varmaan luottaisin myös enemmän sen 26-vuotiaan ajantasaisuuteen ja osaamiseen.

ap

Vierailija
6/9 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta me naiset voimme hyvinkin kokea ikärasismia jo 35-vuotiaana, itsekin palasin tuolloin äitiysloman jälkeen takaisin työelämään. Ekassa työhaastattelussani haastattelija, n. 30-vuotias mies, töksäytti jotenkin näin: "Sä vaikka et ole enää mikään nuori tyttö niin tiedustelen onko suunnitelmissa pitää vielä jatkossa äitiysvapaita." Piti mua ilmeisesti vaihdevuotisena! Muutenkaan, perhesuunnittelusta ei tarvitsisi haastattelussa kysyä saati tytötellä.

Vierailija
7/9 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, mä olen jotenkin ajatellut että yli 30v, kotonaolemista lähimenneisyydessä ei ois niin hyvä valinta kuin vaikka 26-vuotias melko tuore valmistunut, joka on ollut aktiivisesti töissä.

Itse varmaan luottaisin myös enemmän sen 26-vuotiaan ajantasaisuuteen ja osaamiseen.

Olen varma että on rutkasti ammatteja, joissa mielummin palkataan se (vain) reilun vuoden työelämästä pois ollut ammattilainen, jolla on kuitenkin runsaasti alan työkokemusta toisin kuin 26-vuotiaalla vastavalmistuneella. Meidän alalla ainakin.

Vierailija
8/9 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutuksestasi/työkokemuksestasi. Itse jäin työttämäksi nyt 37-vuotiaana ja olen merkonomi, jolla on asiakaspalvelutausta, ei toimistotöitä. Ei minkäänlaista saumaa muuhun kuin paska myyntityöhön. Niinpä opiskelen nyt hoitoalaa, siellä ei ikärasismi jyllää.

Vierailija
9/9 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni 38-vuotiaana ja olin yli kaksi vuotta kotona ja silti sain töitä, heti kun töihin halusin eli ole huoleti.