Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kotihoidon tuella VOI pärjätä???

Vierailija
26.01.2010 |

Mua huolettaa jo etukäteen...

Kertokaa kokemuksianne. Miehellä ei ole kovin suuri palkka, eli tulot jäis kuukaudessa n. 1500€ tienoille... Josta asuntolainat yms pakolliset on 1300€ paikkeilla!!!! Augh...

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin kun on lukeutunut ns. "hyvä tuloisiin" ja menot on sen mukaiset, ni eihän tolla kotihoidontuella voi pärjätä! Lahdessa ei saa edes mitään kuntalisää... Verojen jälkeen jää käteen kuulemma 251€! Mulla äippäloma vasta alkamassa ja taidanpa avata säästötilin, jonne osan äitiyspäivärahoista yms. jemmaan. Nostan sieltä sitten itselleni "palkkaa" kotihoidontuen lisäksi=) Lastani kun en hoitoon ihan pienenä vie, vaikka kuinka olisi rahasta tiukkaa! Tai sitten täytyy ruveta tekemään lapsia toinen toisen perään ja nauttia äippäloman isommista rahasummista! Heh...

Vierailija
22/42 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sillä pärjää kun tekee osa-aikatyötä lisäksi! tai elää velaksi. Kotihoidontuki on korkeampi kuin opintoraha, samat keinot käyttöön siis ;)

En tiennyt että voi tehdä osa-aikatyötä! :) Huraaaaaa... :)

t. Ap, joka juuri ymmärsi olevansa onnekas kun on vanhempainvapaa aikaa pähkäillä asiaa! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etukäteen. Sen mä olen nähnyt ainoana mahdollisena tapana, etenkin kun ei ole edes sitä toista aikuista joka kävisi töissä.

Vierailija
24/42 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin kun on lukeutunut ns. "hyvä tuloisiin" ja menot on sen mukaiset, ni eihän tolla kotihoidontuella voi pärjätä! Lahdessa ei saa edes mitään kuntalisää... Verojen jälkeen jää käteen kuulemma 251€! Mulla äippäloma vasta alkamassa ja taidanpa avata säästötilin, jonne osan äitiyspäivärahoista yms. jemmaan. Nostan sieltä sitten itselleni "palkkaa" kotihoidontuen lisäksi=) Lastani kun en hoitoon ihan pienenä vie, vaikka kuinka olisi rahasta tiukkaa! Tai sitten täytyy ruveta tekemään lapsia toinen toisen perään ja nauttia äippäloman isommista rahasummista! Heh...

vauva on nyt 4kk, vielä ei ole tärpännyt..:DD Ei vauvaa kyllä toki rahan takia "tehdä", myös pieni ikäero tavoitteena, ja muutenkin vauva olisi toki toivottu! En haluaisi alle vuoden ikäistä viedä hoitoon, vaikka raha onkin pieni!!! Sitten kun kaksi muksua, sitten voi mennä töihin (eikä tartte heti taas jäädä äitiyslomalle). Itelläni ei ole vakipaikkaa..

Vierailija
25/42 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se kotihoidontuki tarkoittaa sitä, että tuetaan lapsen hoitoa kotona. Ei sun sitä lasta tarvi itse koko ajan hoitaa, voit käydä töissä ja tienata. Näin me ainakin ollaan tehty, kolme lasta meillä.

Vierailija
26/42 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten tehdä töitä.

Vierailija
27/42 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pärjää, jotka ottaa vanhemmiltaan avustuksia. Eivät vaan myönnä sitä ja sitten tulevat tänne kauhistelemaan, kun omillaan toimeentulevat menevät työhön. Ja selittävät, miten kotihoidontuella tulee hienosti toimeen, kun osaa tinkiä tarpeettomasti ja kyse on _vaan_ valinnoista.

Vierailija
28/42 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pärjää, jotka ottaa vanhemmiltaan avustuksia. Eivät vaan myönnä sitä ja sitten tulevat tänne kauhistelemaan, kun omillaan toimeentulevat menevät työhön. Ja selittävät, miten kotihoidontuella tulee hienosti toimeen, kun osaa tinkiä tarpeettomasti ja kyse on _vaan_ valinnoista.

meillä pienet tulot ja pienet menot, eikä ole tehnyt tiukkaa olla kotihoidontuella. Mutta kyllä se vaatii jostakin luopumista, sehän on selvä!

Vierailija
29/42 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas oikein tyyppiesimerkki siitä, miten ei pidä toimia.

Lapsi on hankittu eikä ole otettu mitään selkoa etuuksista, ei ole säästetty, eikä mietitty muutenkaan yhtikäs mitään.

Sitten rahapula "yllättää" ja pitää "rahan takia" mennä töihin.

Vierailija
30/42 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokaan

Vierailija
31/42 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten lomat, isäkuukausi + isovanhemmat hoitaaa kuukauden, näin päästään 1,5 vuoden hoitoonaloitusikään.

Perheessä kaksi keskituloista opea + yksi koululainen, emme edes ajattele vuosien köyhäilyä koko perheelle että äiti saisi olla kotona. Kuka oikeasti esim. luopuu autosta tai vaihtaa pienempään asuntoon tässä tilanteessa, nythän me sitä autoa ja tilaa vasta tarvitaankin! Yhden vuoden lomamatkoista voisin tinkiä, en enempää. Enkä ikinä koululaisen vaatteista ja harrastuksista.

Vierailija
32/42 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitolisä, joka myönnetään tulojen perusteella jne.

Nuukasti elämällä yleensä kyllä pärjää, kun suunnittelee asiansa siten. Ja tosiaan ota selvää kaikista mahdollisista tuista joita saatte.

Vierailija
33/42 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas oikein tyyppiesimerkki siitä, miten ei pidä toimia. Lapsi on hankittu eikä ole otettu mitään selkoa etuuksista, ei ole säästetty, eikä mietitty muutenkaan yhtikäs mitään. Sitten rahapula "yllättää" ja pitää "rahan takia" mennä töihin.

vauva varaa tehdä?

Vierailija
34/42 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan vuosia eletty tuloilla jotka on koostuneet miehen palkasta, joka ei tosiaan ole iso, n. 1300e/kk, ja minun ä-rahasta, tai kotihoidontuesta.

Lainaa ollaan maksettu kokoajan, mutta melko pientä kk erää.

Kaikessa pitää säästää, kaikki ylimääräinen karsittu pois, ja laskettu tosi tarkkaan mitä ostetaan ja mistä.

Tiukkaahan se on, ja hermoja kiristelevääkin joskus, kun tekisi mieli kampaajalle, tai ostaa joku vaate tms. itselleenkin, mutta aika aikaansa kutakin.

Minä olen halunnut olla kotona, ja olenkin ollut siitä asti, kun esikoinen syntyi (nyt ekalla).

Meillä on siis kolme lasta.

Vierailija
35/42 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on omilla pärjätty, miehen palkalla (1300e/kk), ja minun kotihoidontuella/ä-rahalla, mitä milloinkin on ollut.

Vuosia olen ollut kotona, ja tulot edellä mainitut. Tietysti lapsilisät myös.

Talo on ostettu, ja lainaa maksetaan, säästöjä ei ollut, eikä kukaan ole meille koskaan rahaa antanut.

Auto on, mutta tosi vanha.

Me ollaan tingitty kaikesta mahdollisesta, ja eletty tosi pienillä tuloilla.

Meillä on 3 lasta. Ja todellakin, on tingitty kaikesta mikä ei ole välttämätöntä, mutta moni ei jaksa, eikä halua tinkiä ihan näin paljosta.

Vierailija
36/42 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva 10 kk ja mieheni jää kotihoidontuella puoleksi vuotta kotiin. Lapsi menee sitten hoitoon ja me olemme kumpikin töissä jonkun aikaa ennen kuin rupeamme toista yrittämään.

Vierailija
37/42 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi ap:n olisi pitänyt ottaa selvää kotihoidontuen määrästä ennakkoon ja hommata itselleen lisätyötä.

Vierailija
38/42 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä vakiduunista lupa

Vierailija
39/42 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo kotihoidontuki nyt sitten vähän noussut. Viimeksi kun minä oon ollut hoitovapaalla se oli jotain 250e/kk. Ihan tarkkaan en muista, mutta tuota luokkaa kuitenkin.

Minusta tuo kotihoidontuki pitäisi saada KELAN työttömyyspäivärahan tasolle. On se hurjan pieni edelleen.

Kyllä mekin sitkuteltiin kummasti minun hoitovapaiden ajat. Kyllä sitä kummasti vaan pärjättiin.

Vierailija
40/42 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä vakiduunista lupa

mutta mä en ole koskaan ollutkaan hoitovapaalla, nostanut vain kotihoidontukea ja ollut töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi