Miksi et voi uskoa että jossain maailmankaikkeudessa on Jumala?
Kommentit (226)
on ihmisen heikkoutta pahimmillaan. jostain haetaan turvaa kun maailma on niin paha. miksi jumala antaa pienten viattomien ihmisten kuolla yms? mun mielestä on jopa törkeää uskoa jumalaan.
Miksi minun _pitäisi_ uskoa? (Siis muuten kuin siksi, että uskomattomuuteni takia tämä jumaluus, tämä täydellisen armollinen ja viisas olento, Isä, oletettavasti heittää minut ikuisuuden ajaksi helvettiin ja antaa pirujen tökkiä minua terävillä kepeillä?) En vain näe siihen mitään tarvetta.
Kysymys: miksi miehen pitäisi olla kova? Miksi se näyttää olevan jonkinlainen lisäarvo miehelle? Minulla on ihana, viisas, rakastava, pehmomies, enkä vaihtaisi kehenkään!
olen sitä mieltä, että Jumalaan uskovat ihmiset, joilla on psyykessä häiriöitä. Ei kyetä käsittelemään esim. pikkulasten raiskauksia ja kidutuksia, vaan ajatellaan, että no se oli Saatanan työtä. Ja sitten kun omassa elämässä tulee vaikeuksia, ajatellaan, että no Jumala tarkoitti näin, kyllä tästä vielä hyvä tulee..se on sellainen turvariepu.
Mihinkään järkevään kysymykseen uskovaiset eivät osaa vastata mitään muuta kuin Raamatusta ulkoa opeteltua litaniaa, joka ei tarkoita yhtään mitään. Miksi on sotia? "Älä sinä ihminen huoli, katso taivaan lintuja, blaa blaa". Kuka loi Jumalan, miten jokin on aina voinut olla olemassa? "Ja katso, ensin oli sana, ja sitten oli toinen sana, sunnuntai tulee pyhittää levolle, älä himoitse naapurisi vuohta".
Olennaistahan oli, että mieheni ei kuvittele olevansa "kova" mies, vaan ymmärtää todellisuuden relatiivisen luonteen ja oman kontekstisidonnaisen sijoittumisensa tuosa kehyksessä....Se, millätavoin tämä tekee miehestäni minusta riippuvaisen, jäi minulta pimentoon.
Selitätkö?
Voi apua:D
Lue, opi ja ymmärrä ettet ymmärrä. Luo sitten synteesiä oppimastasi, ja rakenna ymmärrystäsi vaihtuvissa totuuksissa. Toi on mun mieheni motto, ja mun mielestäni mun mieheni on matkalla kohti kunnon mieheyttä...
Ehkä tuo "meidän isä voittaa teidän isän" mentaliteetin takia. Minusta sinun mies ei ole mitään ilman sinua ja tukeasi. Kuulostaa säälittävältä ilman sinua.
Kumpi nyt on kovempi tässä nyky-yhteiskunnassa?
että ne jotka eivät usko Jumalaan tai muihin ulkoavaruuden olentoihin eivät näe omaa nenäänsä pidemmälle. Samainen mies neuvoi myöskin katsomaan kuuta eikä sormea joka osoittaa kuuta.
Elkää menkö itseenne. Olette jo täynnä itseänne. Lainaan nyt viisaan miehen sanoja: Menkää ja täyttäkää maa Hänen viljavilla sanoilla. Sillä sanassa on elämä. Amene!
Olennaistahan oli, että mieheni ei kuvittele olevansa "kova" mies, vaan ymmärtää todellisuuden relatiivisen luonteen ja oman kontekstisidonnaisen sijoittumisensa tuosa kehyksessä....Se, millätavoin tämä tekee miehestäni minusta riippuvaisen, jäi minulta pimentoon.
Selitätkö?
Voi apua:D
Lue, opi ja ymmärrä ettet ymmärrä. Luo sitten synteesiä oppimastasi, ja rakenna ymmärrystäsi vaihtuvissa totuuksissa. Toi on mun mieheni motto, ja mun mielestäni mun mieheni on matkalla kohti kunnon mieheyttä...
Ehkä tuo "meidän isä voittaa teidän isän" mentaliteetin takia. Minusta sinun mies ei ole mitään ilman sinua ja tukeasi. Kuulostaa säälittävältä ilman sinua.
En usko että on mitään saatanaakaan.
Te ette ole mitään Jumalaan verrattuna missään. Kestäkää ja hyväksykää se. Nielkää se.
hän on kova mies, kovempi kuin monen muun miehet edes yhteensä. Monissa tilanteissa olleena ja kaiken kokeneena hän totesi eräänä päivänä Jumalan olevan olemassa. Naureskeli minulle illalla töihin mennessä että miten tyhmä onkaan ollut "Jumalan olemassa olo on niin yksinkertainen ettei sitä tarvitse edes todistaa"
Kävimme mieheni kanssa lukuisia keskusteluja ja hän vakuutti minut asiasta. Jännä miten hölmöjä me ihmiset olemme. Emme vain näe Jumalaa.
Jumalan olemassa olo on kuin taikatemppu. Hyvin yksinkertainen mutta vaikea tajuta.
Näyttäisi siltä että moni kokee portsarit ja vartijat uhkana elämälleen tai sitten eivät arvosta heitä.
Ehkä he ovat häiriköitä tai häiriköiden läheisiä.
Arvostan eritoten vartijoita jotka helpottavat monien elämää metrossa ja junissa sekä ostoskeskuksissa. He ovat nähneet elämän nurjanpuolen. He ovat mahdollisesti joutuneet vaarallisiin tilanteisiin.
Sellaisissa tilanteissa kokee Jumalan läsnäolon. Vaara ja kuolema on niitä hetkiä jolloin Jumala muistuttaa olemassaolollaan. Oma mieheni on entinen sotilas ja nyt eläkkeellä. Hän tuli uskoon taistelutilanteessa jossa ihmisiä kuoli.
Te ette tiedä elämästä mitään. Elätte pumpulissa. Korvat ja silmät täynnä pumpulia. Miten voisittekaan kuulla tai nähdä Jumalaa..
Te ette ole mitään Jumalaan verrattuna missään. Kestäkää ja hyväksykää se. Nielkää se.
Ja vitut! Chuck Norris on kovin.
mikä ihme tekee vartijasta kovan miehen. Jopa niin kovan, että puoliso haluaa mainostaa täällä hänen olevan "kovempi kuin monen muun mies"...Tuo hieman nauratti..
Jättäkäämme jo taa nuo "kova mies" puheet...Taisivat oikeasti jäädä tuonne 60-luvun teolliselle aikakaudelle tjs...
nyt Jumala tulee ja kostaa. Pistää sulle varmaan ensialkuun paiseruton ja tappaa sen jälkeen hamsterisi.
Hän haluaa Raamattua kouluun.
mikä ihme tekee vartijasta kovan miehen. Jopa niin kovan, että puoliso haluaa mainostaa täällä hänen olevan "kovempi kuin monen muun mies"...Tuo hieman nauratti..
Jättäkäämme jo taa nuo "kova mies" puheet...Taisivat oikeasti jäädä tuonne 60-luvun teolliselle aikakaudelle tjs...
jos lyötäisiin vetoa kumpi voittaisi löisin silti vetoa portsari vartijan puolesta, tai tuon sotilaan. Ovat ehkä hieman kovempia kuin toimistojen sankarit. Jumalaan en usko mutta kuulemma on kaikista kovin.
mikä ihme tekee vartijasta kovan miehen. Jopa niin kovan, että puoliso haluaa mainostaa täällä hänen olevan "kovempi kuin monen muun
Kyllä tässä todellisuudessa lyövä ihminen on häviäjä.Eikö sinun mielestäsi ole lainkaan noloa, jos kyky kommunikoida rajoittuu fyysisiin keinoihin?
Jos hieman ajattelet, ymmärrät varmaankin olevasi vähemmistössä ajattelusi kanssa. Jos et muutoin, niin ihan vaikkapa vaan lainsäädäntöön nojaten.
Kyllä se vaan niin on, että kyky monipuoliseen ajatteluun vie evoluution tässä pisteessä voiton lihaskimpuista:)
...Jos puhumme vaikkapa Afrikan alueella olevista kehittyvistä maista, asia on todellakin eri. Mahdoitko kirjoittaa tuosta viitekehyksestä käsin?
mies"...Tuo hieman nauratti..
jos lyötäisiin vetoa kumpi voittaisi löisin silti vetoa portsari vartijan puolesta, tai tuon sotilaan. Ovat ehkä hieman kovempia kuin toimistojen sankarit. Jumalaan en usko mutta kuulemma on kaikista kovin.
nyt Jumala tulee ja kostaa. Pistää sulle varmaan ensialkuun paiseruton ja tappaa sen jälkeen hamsterisi.
Koirani kuoli monta vuotta sitten jo ja nivusissani on joku ihme tulehdus.... sattumaako?
Jeesus ei lyönyt ketään ja voitti kaikki
T. Agnostikko, kuka uskoo Jeesuksen olleen olemassa (ja jonka mies mieluummin ajattelee, kuin lyö)
Harrastamalla itämaisia taistelulajeja. Ilmeisesti lyömällä muita oppii jotain Jeesuksesta. Viittaan tuohon linkkiin jossa Chuck paasaa Raamatun tärkeydestä kouluopetuksessa. Moni uskovainen kuitenkin pitää itämaisia kamppailulajeja paholaisen tai epäjumalan palveluna.
mikä jumalista on se oikea? naurettavaa pelleilyä tuollaiset uskonnot, kuka uskoo mihinkin olioon. mä uskon joulupukkiin, se on kaikkista todellisin.