Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole liitossa, voinko mennä töihin jos tulee lakko

Vierailija
28.01.2023 |

Olen vain työttömyyskassassa, joten ajattelin tehdä töitä, vaikka lakko tulisikin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit. Minäkään en kuulu liittoon. Noiden höpölakkojen aikana olen aina tehnyt hyvän tilin. Palkkani ja lomani olen työsuhteen alkaessa aina neuvotellut itse, samoin muut edut. Palkkani on parempi kuin alalla yleensä eikä ikinä ole tullut riitaa työnantajan kanssa tauoista tai vastaavista. Kumma juttu, kun ay-porukalla on aina riitaa joka suuntaan ja välit poikki sinne sun tänne.

Vierailija
2/21 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitusjohtaja ulisee 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain aivoton ei kuulu liittoon...

Vierailija
4/21 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helvetissä voit.

Kohta 30 vuotta duunia enkä ikinä ole liittoon kuulunut, enkä tule kuulumaan.

Liittoon kuuluvat menettävät typerissä lakkoiluissaan enemmän rahaa kuin saavat vähäisiä korotuksia niiden jälkeen.

Vierailija
5/21 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain aivoton ei kuulu liittoon...

Miksi pitäisi kuulua, mitä hyötyä?

Vierailija
6/21 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän liittoon kuulumaton ole edes oikeutettu lakkoilemaan. Lakko-oikeus on liitoilla ja sen jäsenillä.

Vierailija
7/21 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän muuten etätöissä lakkovahdit valvovat että porukka on lakossa.

Vierailija
8/21 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattiliitot ovat kaikkien aikojen kusetus. Liittoon kuulumattomat saavat poikkeuksetta paljon parempaa palkkaa ja kas kummaa, oli yt-ralli millainen tahansa, saavat myös pitää duuninsa. Liiton jäsenet riitelee keskenään kuka joutuu lähtemään ja juoksee pomojensa luona mustamaalaamassa toinen toisiaan. Kyllä naurattaa.

Vierailija
9/21 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu liittoon, mutta tes on taustalla yleissitovuudesta johtuen. TES palkka mulle olisi n. 2400€, mutta koska olen neuvotellut henkilökohtaisesti, uskoisin palkkani ylittävän alkuvuodesta 7000€. Viime vuonna sain palkankorotuksia n. 12%, ei liiton neuvotteluilla näihin pääse.

Vierailija
10/21 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mutta lakkokorvauksia et saa, etkä myllä palkkaakkaan.

Vierailija
11/21 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kuulu liittoon, mutta tes on taustalla yleissitovuudesta johtuen. TES palkka mulle olisi n. 2400€, mutta koska olen neuvotellut henkilökohtaisesti, uskoisin palkkani ylittävän alkuvuodesta 7000€. Viime vuonna sain palkankorotuksia n. 12%, ei liiton neuvotteluilla näihin pääse.

Juu, ihan varmasti näin ...

Vierailija
12/21 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mutta lakkokorvauksia et saa, etkä myllä palkkaakkaan.

Kyllä työnsä tekevä aina palkkansa saa. Liittoon kuulumaton ei tietenkään saa myöskään liitolta mitään lakkokorvauksia, mutta jos lakkolaiset saavuttavat jotain etuja, niin ne tulevat kaikille, kuului liittoon tai ei ja oliko lakossa tai työssä.

Vierailija
13/21 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohon sä et usko itsekkään, eihän yleissitovuus estä nytkään etteikö työnantaja voi halutessaan maksaa suurempaa palkkaa!

Yleissitovuus vain takaa tietyn pohjatason, ja jonkinlaisen turvan työntekijälle.

Vierailija
14/21 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin vaan, lakkoilevatPaskat pitäisi karkottaa venäjälle.

Vierailija
15/21 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja liittoon kuuluvako ei voi henkilökohtaisesti neuvotella palkastaan? TES on vain yleisohje minimeihin, korkeampaa saa neuvottelemalla kuka tahansa.

Vierailija
16/21 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta helvetissä voit.

Kohta 30 vuotta duunia enkä ikinä ole liittoon kuulunut, enkä tule kuulumaan.

Liittoon kuuluvat menettävät typerissä lakkoiluissaan enemmän rahaa kuin saavat vähäisiä korotuksia niiden jälkeen.

Sinä saakelin va jakki et ymmärrä, että sinulla ei olisi oikeutta lomiin, palkalliseen sairastamiseen jne. jos ammattiliitot eivät olisi niitä taistelleet. Saakelin itsekäs ääliö olet.

Vierailija
17/21 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun työantaja kieroilee ovat nämä liitottomat heti huutamassa liittoa apuun

Vierailija
18/21 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1991 olin töissä ravintolassa ja erosin liitosta (säilytyin kassan jäsenyyden) voidakseni olla lakon aikana töissä.

Lakko kesti viikon ja alkoi kiirastorstaina. Siinä juoksi vaikka mitä vapaapäivä - ja pyhäkorvausta kun oli pääsiäisen pyhät ja tehtiin pitkää päivää.  Tienasin viikossa enemmän kuin normaalisti koko kuussa. 

Vierailija
19/21 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ole kuulunut liittoon 20 vuoteen, kiitos vastauksista, olen sitten etätöissä. Olen aika halutulla alalla, joten en oikeastaan tarvitse apua työsopimuksiini.  Aikoinaan kuuluin Akavaan, mutta se osoittautui aika turhaksi liitoksi. Ehkä joku muu liitto on parempi.

-ap

Vierailija
20/21 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu töihin vaan.niin menen itsekin.lakkoilkoon innokkaimmat.eivät kuitenkaan saa menettää palkkaa takaisin millään korotuksilla.Liitot joutais lopettaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi