Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen ihon rasvaus KIRVELEE-suosittele hyvä rasva!

Vierailija
25.01.2010 |

Kyseessä 2.5v tyttö, jonka iho atooppisuuteen taipuva. Ei allergioita. Iho saattaa olla pitkään hyvä, rasvataan vain saunan jälkeen. Silloin voi rasvata "millä tahansa". Nyt taas menossa huonompi vaihe. Iholla näkyy punertavia kohtia, pieniä tai isompia. Pesun jälkeen rasvaus on tuskaa! Rasva kirvelee ja punaiset kohdat loistaa tosi selvästi ja aivan kuin ois kohollaan. Olen kokeillut apteekin rasvoja vaikka mitä, jopa kortisoni tekee saman. Olen käyttänyt ihotautilääkärillä, josta en saanut apua. Mua on alkanut kiinnostaa luonnonmukainen hoito/öljyt/rasvat. En halua enää kemiallisia "mömmöjä".

Onko kenelläkään vastaavaa? Miten toimia? Millä hoitaa kuivaa, punaista ihoa? Onko kenelläkään tiedossa hyvää (vedetöntäkö?) rasvaa kuivalle iholle?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta decubal ei. Ja nimen omaan se creme, eikä lotion. Se creme kuivaa nopsaan ja on ihanan pehmoista.

Vierailija
42/61 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Dermoshopin oikein paksu Extra-voide 200 ml maksaa alle 7 euroa ja on ollut tosi hyvä, ei kirvele ja kosteuttaa. Samoin Ceralan ja Lipolan apteekista on olleet ihan ok, jos iho ei ole ihan kuiva ja ärtynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orionin perusvoiteet Aqualanista rasvaisempiin ja Orionin hydrocortison. Samoin ollaan käytetty Decupalia.

Itselläni oli pienenä sama iho-ongelma ja silloin laitettiin manteliöljyä ja sideharsoa päälle (yöksi).

Vierailija
44/61 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaus:

Miniderm on kuivaa ihoa pehmentävä ja kosteuttava hellävarainen lääkevoide. Miniderm on suunniteltu erityisesti lasten tarpeisiin. Voide on helppo levittää ja se sisältää glyserolia, joka ei kirvele.

Saa ilman reseptiä, parasta kun laittaa pesun jälkeen puhtaalle iholle. Iho pysyy todella hyvänä. Suosittelen. Pieni 100 g tuubi maksoi n. 7 euroa.

Vierailija
45/61 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lacto line ja HTH, molempia saa ostaa edullissti ruokakaupoista. HTH kyllä kirvelee aluksi, jos on todella kuiva iho, mutta kirvely loppuu kun vaan jaksaa rasvata joka päivä.

Vierailija
46/61 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä erisanissa, ainakaan niissä mitä meillä on.

Tuosta aik. mainitusta pesujutusta on tullut nyt uusia ohjeita. Enää ei neuvota välttämään pesua, vaan pesemään hiki ja vanha rasva pois ihoa ärsyttämästä, pesuun voi käyttää perusvoidetta saippuan tilalla. Uusi suositus on, että ihoa liotetaan esim. kylvyssä vähintään 10 min (veteen voi laittaa merisuolaa jos kirvelee) ja sitten välittömästi rasvataan glyseriiniä ja/tai glyserolia sisältävällä perusvoiteella, joka sitoo kylvyssä imeytyneen veden ihoon.

Kovin ärtynyttä iho tosin tuo glyseriini voi kirvellä, joten se pitäisi saada rauhoittumaan. Suolavedessä liottamimen kyllä auttaa jopa rikkoutuneeseen ihottumaan.

Vierailija
47/61 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

HTH:ta testasin joskus. Kirveli mulla enemmän kuin mikään muu testaamani voide, aivan hirveää, vaikka muuten oli ihan ok rasvaa.

Öljyäminen voi toimia joillekin, mutta mulla öljy ja kovin öljyiset voiteet vaan aiheuttivat iholle kalvon ja sitten iho kutisi entistä enemmän. Kuten joku taisi sanoa, iho menee kai jotenkin "tukkoon".

Essexit ja Ceralan ovat olleet mulle hyviä, Lipolan myös.

Vierailija
48/61 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenlääkäri sanoi taas meille, että monesti vasta 3-4 -vuotiaana puhkeaa allergiat.

Vierailija
49/61 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytössä se, muut eivät joko auttanet tai sitten kirvelivät. Tällä saimme ihon kuntoon nopeasti.

Nuhanenän alle olen sitten laittanut vaseliinia, sekään ei tosiaan kirvele.

Vierailija
50/61 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenlääkäri sanoi taas meille, että monesti vasta 3-4 -vuotiaana puhkeaa allergiat.

Mulla todettiin allergiat vasta aikuisena. Mun tapauksessa kyllä jotain saattoi olla jo aiemmin, mutta niin lievänä, ettei niitä tajuttu allergioiksi ollenkaan. Eli ainakin pahentuminen sen rajan yli, että allergia havaitaan voi tapahtua missä iässä vaan.

Vierailija
51/61 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todettiin allergiat vasta aikuisena. Mun tapauksessa kyllä jotain saattoi olla jo aiemmin, mutta niin lievänä, ettei niitä tajuttu allergioiksi ollenkaan. Eli ainakin pahentuminen sen rajan yli, että allergia havaitaan voi tapahtua missä iässä vaan.

tai mulla alkoi tulla allergioita teini-iässä, mies oli 25 ikävuoden tietämissä kun hänen allergiansa puhkesivat.

Vierailija
52/61 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samoin Locobasen repair on hyvä. Apteekista saa hyviä neuvoja!

Vierailija
53/61 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luomukosmetiikan maahantuoja ja eräs atooppisesta ihosta kärsivä asiakas kertoi saaneensa lääkäriltään suosituksen ostaa apteekista vauvaöljyä, mutta se oli kirvellyt ihoa. Hän kokeili ranskalaista Olivia Bio-kuivaöljyä ja on tyytyväinen. Hän sanoi olevansa autenttinen esimerkki, jota voi käyttää referenssinä. Kuivaöljyä voi myös lisätä muutaman tipan kylpyveteen, eron pelkän veden käyttöön huomaa. Eräs toinen atooppisesta ihottumasta kärsivä asiakas kertoi selviävänsä iho-ongelmistaan käyttämällä ensin iholle kuivaöljyä ja sen päälle vielä vartalovoidetta. Olivia Bio on sertifioitu oliiviöljypohjainen sarja. Toinen tuote, jota olen perheessämme olevalle pienokaiselle kokeillut, on Tuhat ja Yksi Kylpyä -sarjan Sheavoi. Sekin on sertifioitu ja hyvin runsas. Kun kerran kokeilee luonnonmukaisia tuotteita, havaitsee nopeasti niiden riittoisuuden. Ja ne ovat turvallisia käyttää vauvasta vaariin. Jos olet kiinnostunut, niin www.locco.fi -sivuilta löytyy lisätietoa.

Vierailija
54/61 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se käsitys mulla on että jos kirvelee, niin se kertoo vaan sen että rasva tehoaa. Näin mulle ainakin kerran eräs lääkäri sanoi kun valitin rasvasta, mulla on myös atooppinen iho. Nykyään se pysyy kunnossa ihan markettirasvalla, oon käyttänyt erisanin rasvoja.

Vierailija
55/61 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei siis käyneet ne Ratiopharmin ja Orionin kortisonit myöskään, kaikki kirveli ja itkun kanssa niitä laitettiin. Niissä oli niin vetinen ja kostea se rasvapohja jossa kortisoni on.

Tuota Hydrocortison Essex 1% ollaan käytetty joko kevyempänä tai rasvaisempana, joka on siis aivan vaseliini pohjainen. Ne olleet erittäin hyvät.

Vaikka lääkäri välillä vaihtoi jopa voimakkaampaan kortisoniin kun iho ei parantunut, näissä Orionin ja Ratiopharimin korisoneissa, ei saatu apua, iho vain ärtyi. Tuo Essex on miedompaa mutta iho paranee täysin! Sitä en tiedä onko jotain muuta herkistymistä lisäksi mukana. Mutta voimakkaasti ne toiset kyllä ärsyttävät.

Perusvoiteista käytetään Essex plussaa sekä Decubalia.

Mikä syy on, ettei kaikki kortisonit käy? Meillä kirveli Ratiopharmin sekä Orionin kortisonit. Muita en ole kokeillut, ollaan pärjätty ilmankin. Sain kyllä reseptin Sibicortiin. En hakenut.

Rasvaisia rasvoja olen yrittänyt kokeilla, tiedän että vesi rasvoissa kirvelee. Mietin jo et voiko jollekin täyteaineelle tms herkistyä...

Vierailija
56/61 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on toiminut meillä, kun rasvaan sillä kasvoja haluaa, että koko vartalokin rasvataan. posket kuivat meillä.

Vierailija
57/61 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kokeiltiin kaikki apteekin rasvat läpi, lapsi huusi rasvatessa suoraa huutoa :(

Pitkän tiedonhaun ja etsinnän jälkeen törmäsin ruotsissa lastensairaaloissa käytettävään a-cremeen, josta moni atoopikko tuntuu saaneen avun.

Tuota saa suomesta luontaistuotekaupoista, löytyy kylmähyllystä a-vitamiinin takia. Pieni ruskea lasipurkki, musta korkki. Purkki maksaa melko paljon kokoonsa nähden (16-17e), mutta rasva on todella riittoisaa ja alun jälkeen riittää ylläpitorasvaus silloin tällöin.

Meillä lähtötilanne oli se, että lapsen raajoissa oli karheita, osin rikki olevia alueita (atopia) eikä mikään tehonnut. Kortisonista sai hetken helpotuksen, mutta sekään ei ole pitkän ajan ratkaisu. Kaikki apteekin rasvat aiheuttivat kirvelyä ja polttelua eikä niistä ollut myöskään apua.

Hankin a-cremeä ja jo muutaman päivän käytön jälkeen iho parantui huomattavasti, alle viikossa iho oli täysin kunnossa. Lapsen lääkäri ihmetteli ihossa tapahtunutta muutosta. Tuon jälkeen on riittänyt pari kertaa viikossa tehty ylläpitorasvaus ja iho on täysin kunnossa. Nykyisin joudun lääkärissä erikseen mainitsemaan, että lapsella on atopia, sitä kun ei ihosta huomaa.

Itselläni on myös atooppinen iho ja ongelmana on ollut käsien iho: menee talvisin haavoille - a-creme on auttanut siihenkin, nykyisin rasvaan kädet joka toinen päivä eikä mitään ongelmia ole. Tuo a-creme parantaa hyvin myös pienet haavaumat ja atooppiselle iholle tyypilliset haavaumat, jotka eivät parane.

Suosittelen lämpimästi kokeilemaan.

Vierailija
58/61 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapsella atopia. Rasvataan monta kertaa päivässä. Jos pääsee liian kuivaksi, kirvelee. Kylpyveteen aqualania niin ei kuivata liikaa. Meillä myös ihon kuntoon auttaa maitohapot.

Vierailija
59/61 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shea-voi on hyvä konsti hoitaa lapsen herkkää ihoa. Suosittelen myös kokeilemaan Olivia Bio-sarjan kuivaöljyä kylpyveteen. Tilkka öljyä liukenee hyvin veteen ja pehmittää sen. Näin kylpyvesi ei kuivata niin paljon. Olen kuullut monilta asiakkailta, että apteekkien synteettisiä aineita sisältävät öljyt ja voiteet aiheuttavat kirvelyä. Itsekin yhdelle apteekin perusvoiteelle allergisoituneena pyrin mahdollisimman luonnonmukaisiin voiteisiin ja hoitoaineisiin.

Vierailija
60/61 |
11.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimii todella hyvin ja pebanthen rikkonaisiin kohtiin. Myös kortisoni, jos iho punottaa.

Turhaa ei kannata pelätä kemikaalimömmöjä. Itselläni meni iho vaan pahempaan kuntoon, kun kokeilin mm. neitsytkookosrasvaa. Eli ei se luonnollisuus ole välttämättä se paras.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi