Erittäin ylipainoisen laihduttamisesta.
Olen hyvin ylipainoinen (BMI 43) ja nyt useiden jojolaihdutusyritysten jälkeen otan jälleen härkää sarvista ja ryhdyn elämään terveemmin ja pudottamaan painoa. Tsempatkaa mua, että tällä kertaa onnistun!
Ajatukseni on tietenkin muuttaa ruokailutottumuksia; kevyempää, runsaasti kasviksia, kaikki rasvainen ja sokeri pannaan, hyviä hiilareita ja kaloreitakin siinä sivussa vahtaan. Ohessa käytän satunnaisesti Nutrilett-valmisteita korvaamaan aterioita.
Tämän ohella tarkoitus on ajaa kuntopyörällä puoli tuntia päivässä rasvanpolttosykkeellä (tai alkuun kaksi kertaa 15 min päivän mittaan, kunto on todella surkea) ja kunnon kasvaessa (toivottavasti) lisätä tätä määrää pikkuhiljaa. Puoli tuntia päivässä riittänee superhuonokuntoiselle jonkin aikaa. Käyn myös kuntosalilla kerran viikossa. Ja ajan salliessa vesijumpassa. Ulkoliikunta lähinnä kävellen tulee mukaan kuvioihin kunnon hieman parannuttua ja olon muutenkin kevennyttyä. Juuri nyt pyrin harrastamaan mahdollisimman nivelystävällistä liikuntaa.
Miltä tällainen suunnitelma kuulostaa? Jos pystyn pysymään tässä suunnitelmassa ja ennen kaikkea, jos saan ruokavalion pidettyä kohdallaan, niin eikö minun pitäisi laihtua?
Kommentit (22)
Mulla oli bmi syksyllä 42 ja risat. Sairastuin diabetekseen ja pääätin ottaa itseäni niskasta kiinni. tunsin että olen tullut tieni päähän. Oli pakko tehdä päätös laihduttamisesta tai hengenlähtö olis lähellä. jouduin sairaalaan koska paastoverensokeri oli 30. Siellä päätin etten halua kuolla vaan elää taas normaalia elämää ja normaalipainoisena. Ikää ei ole vielä ihan 40 ja olen jo usean vuoden ollut todella kipeä.Astmaa kroonista urtikariaa ja kilpirauhasongelmia ja masennusta. Ja sitten olen vielä anatanut itseni syödä ja syödä ja syödä.... Mulla on myös vuorotyö ja asun täällä metsän keskellä joten mihinkään kuntosalille en pääse. liityin kalorilaskuri.fi asiakkaaksi. Mainio juttu jos on itsekuriton syöppö! Kokeile sinäkin liittyä sinne tai johonkin tuollaiseen muuhun palveluun. Minua se on tesempannut uskomattoman paljon. en ole jättänyt kokonaan herkkujakaan pois vaan niitten päivittäisiä kalorimääriä noudattaen olen syönyt välillä herkkujakin. Mulla on myös ruokavaaka käytössä. se auttaa hahmottamaan mikä on vähän ja mikä paljon. itselläni kun annoskoot olivat valtavat! kolmen kuukauden aikana olen laihtunut kohta 15 kiloa. en olisi ikinä uskonut että pystyn siihen.Vielä on yli 30 kiloa ylipainoa mutta suunta on oikea.tiedän että normaalipainoon pääsemiseen menee muutama vuosi.,Mutta nyt päätin etten anna periksi. välillä masentaa kun painoa on tippunut viikossa vain 100grammaa.mutta sitten taas muutaman viikon päästä onkin paino tullut vaikkapa yli kilon alaspäin. Tsemppiä sinulle todella paljon uusille elämäntavoille ja taistelulle ylipainoa vastaan!!! tiedän todellakin mitä se taistelu vaatii! Ole armolline itsellesi eikä kannata laittaa liian kovia tavoitteita niihin vaan väsyy. Laihtumisiin! Terveisin pullero bmi ennen 42,8 ja nyt 37,7!
Kuulostaa hienolta!
Juuri siksi minäkin tässä nyt tsemppaan itselleni itsekuria, että EN sairastuisi. Toistaiseksi olen pysynyt terveenä, ihme kyllä. Jatketaan yhdessä tällä tiellä!
ap
Mulla oli bmi syksyllä 42 ja risat.
Sairastuin diabetekseen ja pääätin ottaa itseäni niskasta kiinni. tunsin että olen tullut tieni päähän. Oli pakko tehdä päätös laihduttamisesta tai hengenlähtö olis lähellä.
jouduin sairaalaan koska paastoverensokeri oli 30.
Siellä päätin etten halua kuolla vaan elää taas normaalia elämää ja normaalipainoisena.
Ikää ei ole vielä ihan 40 ja olen jo usean vuoden ollut todella kipeä.Astmaa kroonista urtikariaa ja kilpirauhasongelmia ja masennusta.
Ja sitten olen vielä anatanut itseni syödä ja syödä ja syödä....
Mulla on myös vuorotyö ja asun täällä metsän keskellä joten mihinkään kuntosalille en pääse.
liityin kalorilaskuri.fi asiakkaaksi.
Mainio juttu jos on itsekuriton syöppö!
Kokeile sinäkin liittyä sinne tai johonkin tuollaiseen muuhun palveluun.
Minua se on tesempannut uskomattoman paljon.
en ole jättänyt kokonaan herkkujakaan pois vaan niitten päivittäisiä kalorimääriä noudattaen olen syönyt välillä herkkujakin.
Mulla on myös ruokavaaka käytössä.
se auttaa hahmottamaan mikä on vähän ja mikä paljon. itselläni kun annoskoot olivat valtavat!
kolmen kuukauden aikana olen laihtunut kohta 15 kiloa.
en olisi ikinä uskonut että pystyn siihen.Vielä on yli 30 kiloa ylipainoa mutta suunta on oikea.tiedän että normaalipainoon pääsemiseen menee muutama vuosi.,Mutta nyt päätin etten anna periksi. välillä masentaa kun painoa on tippunut viikossa vain 100grammaa.mutta sitten taas muutaman viikon päästä onkin paino tullut vaikkapa yli kilon alaspäin.
Tsemppiä sinulle todella paljon uusille elämäntavoille ja taistelulle ylipainoa vastaan!!!
tiedän todellakin mitä se taistelu vaatii!
Ole armolline itsellesi eikä kannata laittaa liian kovia tavoitteita niihin vaan väsyy.
Laihtumisiin!
Terveisin pullero bmi ennen 42,8 ja nyt 37,7!