AAARGH! Hiton kestovaipat äitiyspakkauksessa.
Täysin turhia. Kelahan ei saisi suosia kesto tai kertakäyttövaippojen käyttöä mutta näköjään selvästi toista suosii. Nuo vaipat ovat 90% ihmisistä turhia ja niidenkin tilalle voisi laittaa jotain hyödyllistä.
Kortsutkin on halpiksia. Pas...paketti on.
Kommentit (36)
Sen paketin huono laatuhan selviää sitten kun sen avaat. Siitä ei mainita kelan sivuilla. Harsot karkeita kuin mitkä,ihme kierrätyshaalari,kestovaipat,kortsut............................................................ Halpaa halpaa...... Tarjoustalostakin saa laadukkaampaa.
Mun tuttavapiirissä suurin osa käyttää kestovaippoja lapsillaan. Itsekin aion. Säästää rahaa ja luontoa. Oletko edes kokeillut? En usko, että on 90% mielestä turhia, siinä tapauksessa omat tuttuni+minä olemme kai aika poikkeuksellisia... Eikä olla mitään viherpiiperöitä, ihan normaalit ihmiset kestovaippailee nykyään. Tervetuloa 2010-luvulle. Minä odottelen, milloin kertikset kielletään :)
Ihan tiedoksi vain: kondomia tarvitaan, jos haluaa harrastaa seksiä ennen jälkivuodon loppumista. Ilman kortsua ei kannata painaa tulehdusriskin vuoksi.
Lisäksi pakkauksen kortsuja voi käyttää ehkäisyvälineenä sekä pillerien että kortsujen käyttäjät (poislukien allergiset). Kaikki pillereiden käyttäjät eivät voi aloittaa pillereitään heti synnytyksen jälkeen.
Kondomit ovat myös ihan vain muistutus siitä, että ehkäisyasiasta kannattaa huolehtia, ellei ole valmis uuteen raskauteen. Ehkäisy koskee sekä miehiä että naisia.
Mielestäni kortsupaketin hinta on aika pieni hinta kaikesta tuosta.
Sen paketin huono laatuhan selviää sitten kun sen avaat. Siitä ei mainita kelan sivuilla. Harsot karkeita kuin mitkä,ihme kierrätyshaalari,kestovaipat,kortsut............................................................ Halpaa halpaa...... Tarjoustalostakin saa laadukkaampaa.
Harsot ovat karkeita, siksi ne pitääkin PESTÄ ennen käyttöä. Ne pehmenevät kun pestään muutama kerta. Ja olihan siinä pakkauksessa myös ihanan pehmeitä flanellisisävaippoja, en malta odottaa, että pääsen kokeileen niitä vauvalleni :)
Kestovaippoja suositellaan kun ne säästää niin ja niin paljon rahaa. Todellisuudessa tuo"säästö"on paljon pienempi tai kokonaan olematon koska vertailussa kertavaippojen hinnat on liioiteltu EIKÄ mukaan ole laskettu kestovaippojen pesuaine,vesi ja sähkökuluja.
lähinnä luonnon säästymisen eikä rahallisen säästön takia! Ärsyttää kun ihmiset ei ollenkaan aio ottaa osaa tän pallon pelastamiseen!
Puhdasta,juomakelpoista vettä pesuun ja pesuainetta perään. Luonto säästyy kun pesuvedet menee mereen. JEP!
Näkee taas tämän palstan tason, kun oletetaan kortsujen olevan "kannanotto ehkäisyyn" pillereiden sijasta, huoh! Ihan perusterveysasiasta kyse tässäkin, mutta kun ei ymmärretä, niin ei...
minä olen yksinodottaja, mihin ihmeeseen tarvitsen kondomeja ja liukkaria? Harrastan seksiä seuraavan kerran arviolta vuonna 2020, silloin ne ovat jo vanhentuneet. Ne parisuhdevihkotkin pitää jättää pois yksinodottajien takia. Kela ei saa ottaa kantaa seksielämääni ja perhemalliini >:(
No ei vaan, en oo oikeesti sitä mieltä ;) Narisijoita riittää aina, kaikkia ei voi näköjään miellyttää. Vaikkei itse kestovaippailua harrastaisi, voisi olla kuitenkin tyytyväinen, että Kela tällä "kannanotolla" yrittää edistää hyvää asiaa. Kestovaippailuhan on kiistatta hyvä asia, jos mietitään kulutuksen ja ekologisuuden kannalta.
Jos ajattelee vain omaa napaansa, ja on mulle-kaikki-hieno-heti-nyt-helposti-asenteella varustettu, kuten ap, niin varmasti ärsyttää ne kestovaipat siellä pakkauksessa. Taitaa omatunto kolkuttaa, kun ne niin ärsyttää ;)
että kertikset kasvattavat jätevuorta?
Paljonko menee JUOMAKELPOISTA vettä kertakäyttövaipan valmistukseen? Aika paljon - ja vähän öljyä lisäksi. Ekologista ei ole myöskään kertakäyttövaippojen kuljettelu pitkin poikin ympäri maapalloa kauppoihin, kaupasta kotiin ja roskiksesta kaatopaikoille. Kertakäyttövaipasta vapautuu märkänä hengitysilmaan mm. bentseeniä, joka tuhoaa aivosoluja ja muuta mukavaa. Siinä muutamia syitä, miksi meillä käytetään kestovaippoja.
Ainahan voi verrata jonku vaipatuksen ekologista haittaa johonkin isompaan, vaikkapa lentomatkustamiseen. Samalla laillahan voi minkä tahansa asian perustella "oikeutetuksi", koska joku muu jossain tekee jotain vielä pahempaa. Eli voin pieksää lapsiani, koska tiedän, että maailmassa lapsia jopa tapetaan. Voin kakattaa koirani toisten portinpieleen, koska joku rikkoo luontoon myös pulloja. Voin aivan hyvin tupakoida raskauden aikana, koska joku toinen käyttää raskausaikana huumeita jne... Jokaisen ihmisen omatunto on erilainen ja soimaa tai on soimaamatta erilaisista valinnoista. Toista ei voi syyllistää, mutta jokainen voi syyllistyä - syyllisyyden tunne kertoo vain siitä, että tekee jotain OMASTA mielestään väärää.
ARRRRRGGGGGHHHHHH. Hiton kortsut pakkauksessa. Me kärsitään lapsettomuudesta eikä todellakaan käytetä mitään ehkäisyä. Niidenkin tilalla voisi olla jotain hyödyllistä. Paska paketti on.
Ihan turhaksi jäivät kortsut meidän taloudessa. Typerät kortsut :p
Vaan mistä te äitiyspakkauksen olette saaneet jos lapsettomuudesta kärsitte. Eikös se anneta vain vauvaperheille?
Eikö se äitiyspakkaus ole kehitetty sen takia, että jokaisella äidillä olisi mahdollisuus saada lapsensa elämän alkutaipaleelle hyvät lähtökohdat eikä ihan kaikkia tavaroita tarvitse itse ostaa? Luulisin, että varsinkin heikompituloisille perheille vaippakustannus on tosi iso menoerä kuukausituloissa, ja kestovaipat poistavat edes tämän rahareiän. Voihan jokainen päättää, mitä pakkauksen tavaraa käyttää, tai jos ei siitä pidä, ottaa sen rahasumman ja ostaa koko rahan edestä kertiksiä. Tai sitten voi olla ottamatta vastaan kumpaakaan, eihän sitä pakkausta tai rahaakaan ole pakko ottaa. Minusta pakkaus on todella hieno ele varsinkin näin ensisynnyttäjän näkökulmasta, ollaan tyytyväisiä vain, ettei Arkadianmäki vie sitäkin etuutta meiltä pois. Koska en ole vielä itse synnyttänyt, en ole ihan varma asiasta, mutta eikö täälläkin joku ole kertonut, että synnäriltä lähdettäessä saa aina jonkun kertakäyttövaippapakkauksen mukaansa?
Ihan samaa mieltä kuin ap. Kestovaippailijoiksi itseään kutsuvista 90% käyttää kuitenkin kertiksiä. Ja jos on niin vitun ekologinen, kannattaa jättää lisääntymättä.
ja ei se vähennä kestovaippojen merkitystä että käyttää myös kertakäyttövaippoja! Meilläkin on kertakäyttövaipat yövaippana, mutta on se melkoinen määrä vaippoja ja rahaa mikä säästyy kun päiväsaikaan käytetään kestovaippoja!
Meillä ei pesukulutkaan ole pahat, kun taloyuhtiön pesutuvan kuukausimaksulla saa pestä niin paljon kuin haluaa :) Vaikka ei se ole kuin ehkä 1 koneellinen kolmesta minkä nuo kestovaipat tekee, jos sitäkään.
Me kärsitään lapsettomuudesta eikä todellakaan käytetä mitään ehkäisyä. Niidenkin tilalla voisi olla jotain hyödyllistä. Paska paketti on.