Kaveri alipukee lastansa.
Kaverillani on 2-vuotias lapsi jota hän alipukee. Vasta näin 20 asteen pakkasilla ottaa sukkikset/pitkät kalsarit käyttöön. Pienemmillä (alle 20) pakkasilla lapsella on vain yhdet housut ja sitten puku. Myöskään mitään kypärämyssyä tai muuta kaulan suojaa ei lapsella ole. Hanskoissa riittää yhdet toppahanskat ja kenkiin ei laiteta villasukkia vaikka pakkaset olisivat kuinka kovat. Villakerrastoa tms. eivät edes omista.
Sydäntä kylmää aina kun lähdemme yhdessä ulos. Olen yrittänyt sanoa tälle kaverille, että lapsella on liian vähän päällä. Äidin vastaus on siihen, että "lapsi on niin kuumaverinen". Miten tässä voisi menetellä, kun asiasta sanominen ei vaikuta mitenkään?
Kommentit (44)
Nytkin viikolla on ollut yli -20 pakkasta ja joka aamu on viety esikoululainen eskarille. Aikaa tuohon kuluu n. ½t. Mukana on 1v, 2x2v ja 4v.
kun olin (perhepäivähoidon) varahoitajalla ja se pakotti pukemaan villapaidan päälle. (olin tuolloin n.4v)
Ei minulla ollut koskaan villavaatteita ja kaulaliinat ahisti ihan hirveästi joten kaulakin oli paljaana:).
En siis voinut sietää sitä topattua oloa.
Eikä äiti eikä se oikea hoitajakaan pakottanut villavaatteita pukemaan.
Minusta tuntui etten mitään pystynyt tekemään kun oli ne villavaatteet siellä alla.
Niin eikä paleltanut YHTÄÄN!
Muistan vieläkin sen kauhean vaaleankeltaisen villapidan jossa oli vaaleanpunainen kaularesori :).
ole mitään villaa käytössä. Ei sukkia eikä haalaria. Normi vatteet ja paksu Ticket päälle ja hyvin tarkenee. Tosin lapseni on aktiivinen ja touhuaa kovasti.
karaistumaan.