Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

14v tyttö tosi karvainen (kainalot, sääret) eikä ole koskaan poistanut karvojaan esim.

Vierailija
23.01.2010 |

uimahalliin mennessä? Olen huomannut että osa aikuisista katsoo aika pitkään... Ehdottaisitko tässä vaiheessa karvojen ajelua? Emme ole jutelleen asiasta, kun on tuntunut että on niin nuori vielä, ehtii ajella myöhemmin... karvat mustat ja kiharaiset myös siis säärissä ja kainaloissa (hiukset tummanruskeat, paksut ja kiharat).

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa eilen vein nuoremman kosmetologille, että hän voisi tehdä ensimmäisen muotoilun, jota voimme sitten ylläpitää itse :-)

Mun mielestä nykyään kiusataan niin helposti, että jos vain voi itse vaikuttaa johonkin - niin ilman muuta informoi lastaan.

kuin niin että aina pitää tehdä ja olla niinkuin muutkin?

Vierailija
22/88 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä, että nuorten tyttöjen ei tarvi mitään ajeluita miettiä - mut toisaalta on sekin ikävää, jos tyttö huomaa nuo katseet ja nolostuu. Joten ehkä parempi liian aikaisin kuin liian myöhään. Voithan sä nyt kertoa asiasta ja antaa tytön sitten itse miettiä haluaako ajella.

Mut minkälainen ihminen kiinnittää huomiota vieraan nuoren karvoitukseen? Tökeröä käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ostaisin karvanpoistovälineitä ja sanoisin tytölle, että saa ottaa.

Vierailija
24/88 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytölle brassivahauksen. Kyllä lapsi täytyy oppia pitämään huoli hygieniastaan. Se nyt on vähintä, mitä äiti voi lapselleen opettaa.

Vierailija
25/88 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisen oma asia.. itse ajelen mutta miehen siskon kainalot kyllä pistää silmään vaikken viitsi siitä sanoa mitään. on 30-vuotias eikä varmaan koskaan ajellut, mutta itsepä hän sen päättää

Vierailija
26/88 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

karvoja niin, että bikinirajan ajelu olisi ollut ajankohtaista. Mielestäni äiti helpottaa lapsensa elämää huomattavasti mikäli valistaa tyttöään asiasta. Tyttö säästyy monelta nololta tilanteelta.

Neuvovathan isätkin toivottavasti poikiaan parran ajelussa, miksei siis äiti tyttöään karvanpoistossa?

Vierailija
27/88 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kertoisin, että on välineitä karvanpoistoon olemassa ja jotkut haluavat poistaa, mutta sen suurempaa numeroa en tekisi.

Vierailija
28/88 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä, että nuorten tyttöjen ei tarvi mitään ajeluita miettiä - mut toisaalta on sekin ikävää, jos tyttö huomaa nuo katseet ja nolostuu. Joten ehkä parempi liian aikaisin kuin liian myöhään. Voithan sä nyt kertoa asiasta ja antaa tytön sitten itse miettiä haluaako ajella. Mut minkälainen ihminen kiinnittää huomiota vieraan nuoren karvoitukseen? Tökeröä käytöstä.

Niin ja ehkä törkein oli kun pari uimavalvojaa naureskeli tytölleni kun tämä laski sellaisesta isosta putkimäestä uimahallissa ja tuli alas kädet ylhäällä jolloin kainalot näkyi :(

Tyttö on ehkä hetkeksi mennyt hämilleen noista mutta pian unohtanut asian.

t. ap

Vierailija
29/88 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sano todella diskreetisti. Itselleni omat vanhemmat huomauttivat asiasta lievästi naureskellen ja ivallisesti, mulkut. Ei parantanut meikäläisen itsetuntoa se.

Vierailija
30/88 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun posliinianisia ärsyttää se, että kaikki eivät ole alistuneet tähän itsensä nyppimiseen vaan rohkeasti elävät omaa elämään välittämättä muiden painostuksesta.

Hassuinta on, että miehet ei niin vaadi naisia posliineiksi vaan naiset ovat pahimpia.

Nainen, kuka satsaa aikaansa muuhun kuin nyppimällä alapään karvoja, on uhka niille tyhjäpäille, joiden elämäntehtävä on miellyttää miehiä. Ja säälittävintä on vielä se, että se alapään karvattomuus ei ole se tärkein juttu parisuhteessa, mutta sitähän nää tyhjäpäät ei tajua.

Karvojen siistiminen on perushygieniaa? Miksi vain naisten perushygieniaa? Sitä en ole koskaan oikein tajunnut. Muuten olen sitä mieltä, että yhteiskunta on jälleen kerran onnellisesti saanut länsimaiset naiset vakuutettua karvojenajon tarpeellisuudesta, eikä siinä mitään, kapitalismi tarvitsee kulutusta, ja jos naiselle tulee parempi olo siitä ettei ole karvoja missään niin minulla ei ole mitään sitä vastaan, että ne ajellaan, ajelen itsekin toisinaan. Sitä en kuitenkaan käsitä, miksi paheksutaan muiden karvoja? Minulla ei olisi mitään tarvetta kritisoida ajeltuja tai ajelemattomia naisia, enkä kyllä muista koskaan ajatelleeni edes koko asiaa. (Ja jos edelleen käytetään hygienia-syytä, niin perustelkaa ihmeessä myos mainitsemani miesten hygieenisyys)

Vierailija
31/88 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tunnustat asiat ja haluat auttaa. Mä olen ollut hyvässä karvassa jo ala-asteelta lähtien, mutta äiti vain naureskeli että eihän nyt kukaan tuollaisia huomaa, ei hän ainakaan, itse vaan murrosikäisenä luulee että kaikki jaksavat just sua tuijotella.

Aikuisena sain yksityisen kautta lähetteen ja diagnoosin poikkeuksellisen vahvasta karvankasvusta. Hormoonilukemat on miesten sarjan alimmassa kolmanneksessa.

Vierailija
32/88 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai miksi miesten ei oleteta ajelevan kainaloitaan samasta syystä?

Vierailija
33/88 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sano kuitenkin. Oma äitini ei millään meinannut antaa mun ajella karvojani. Se naureskeli vain, että ei hänelle vain mitään säärikarvoja kasva ja ihan turha niitä on ajella. Todella kamalaa oli.

Vierailija
34/88 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä juuri opetin tässä hiljattain omalle 10 vuotiaalle kainalokarvojen ajelun vaikka vasta oli hiukan mustia karvoja. Hormoonit aiheuttavat hikoilua ja on tosi ikävää kun sitten haisee hielle. Samasta syytä olen ohjeistanyt myös pesemään kainolot aamulla ja laittamaan dödöä.

Muiden karvojen ajelusta ei vielä olla keskustelu mutta jos hän esim kesällä kokee säärikarvat ikäviksi niin toki opastan ajamisessa.

Vai miksi miesten ei oleteta ajelevan kainaloitaan samasta syystä?

Vierailija
35/88 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten naisten karvoja paheksutaan siksikun posliinianisia ärsyttää se, että kaikki eivät ole alistuneet tähän itsensä nyppimiseen vaan rohkeasti elävät omaa elämään välittämättä muiden painostuksesta.

Hassuinta on, että miehet ei niin vaadi naisia posliineiksi vaan naiset ovat pahimpia.

Nainen, kuka satsaa aikaansa muuhun kuin nyppimällä alapään karvoja, on uhka niille tyhjäpäille, joiden elämäntehtävä on miellyttää miehiä. Ja säälittävintä on vielä se, että se alapään karvattomuus ei ole se tärkein juttu parisuhteessa, mutta sitähän nää tyhjäpäät ei tajua.

Vierailija
36/88 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miesten hiki haise? Vai miksi miesten ei oleteta ajelevan kainaloitaan samasta syystä?

Vierailija
37/88 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni karvoja ei tarvitse hävetä, toisaalta kyllä itse ajelen. Luulisi, että tyttösi on tietoinen, että karvoja voi ajella, mikäli on kiinnostunut samansuuntaisista asioista, kuin suurin osa ikätovereistaan.

Ehkä hän on sitä mieltä, ettei halua ajella? Ota asia ohimennen puheeksi, mutta ainakin omasta mielestäni kaikkien ei tarvitse ajella. Se on vaan hienoa, jos osaa mennä valtavirtaa vastaan!

Vierailija
38/88 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini ei koskaan neuvonut esim. nyppimään kulmakarvoja (vaikka nyppi itse) ja en tajunnut, että semmoista voi edes tehdä. Monet muut tytöt tekivät niin ja homman jättäminen tekemättä antoi koulussa maalaistytön vaikutelman.

Vierailija
39/88 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kun hankala ajella itse ilman, että tuli haavoja. Nykyään onneksi on parempia välineitä. Jos oli uintia liikunnassa lintsasin, koska en kehdannut mennä karvaisin säärin uimahalliin ja sääriä ei äiti antanut ajella.

Vierailija
40/88 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samalla tavalla kuin rintaliivien ostoon perehdyttäminen, kuukautissuojiin tutustuttaminen, ihonhoito ym. ihan normaali asia.

Vaikka 14-vuotias on ikänsä puolesta lapsi, on vartalo jo naisen. Ihan samalla tavalla kuin itsekään et kulkisi uimahallissa karvat rehottaen, voit kertoa tyttärellesi miten karvoista pääsee eroon. Hän voi päättää sitten itse mitä tekee.