14v tyttö tosi karvainen (kainalot, sääret) eikä ole koskaan poistanut karvojaan esim.
uimahalliin mennessä? Olen huomannut että osa aikuisista katsoo aika pitkään... Ehdottaisitko tässä vaiheessa karvojen ajelua? Emme ole jutelleen asiasta, kun on tuntunut että on niin nuori vielä, ehtii ajella myöhemmin... karvat mustat ja kiharaiset myös siis säärissä ja kainaloissa (hiukset tummanruskeat, paksut ja kiharat).
Kommentit (88)
[ii] Jos et voi myöntää, ettet pidä karvoista turhamaisuussyistä, voit olla hiljaa. Arkielämässä karvojen ajelu ei ole sen hygienisempaa kuin ajelemattomuus. Kyseessä on ihan puhtaasti esteettinen mieltymys.
[/quote]
Tiedätkö, mitä retro edes tarkoittaa? Retro on vanhan kaltainen, ei vanhanaikainen. Esim. joku uusi, mutta vanhanmallinen/kuosinen vaate voi olla retrovaate. Tuo sun lauseesi siis tän tiedon valossa tarkoittaa sitä, että viime vuosina karvoitus on tullut uudestaan muotiin, mutta nyt se on taas mennyt pois muodista. Mikä taas ei pidä paikkaansa.
No kuitenkin. Mä en ymmärrä mikä pakkomielle aikuisilla naisilla voi olla TOISTEN karvoista. Tehköön kukin OMILLE karvoilleen mitä haluaa, mutta jättäkää nyt herran tähden toisten karvat rauhaan.
Jos joku ei häpeile karvojaan, niin eikö se ole vain hyvä asia? Mä kokeilin joitain vuosia sitten kasvattaa kainalokarvat, kun mulla ei ole koskaan ollut. Ajelin ne kyllä pois, kun tulivat tarpeeksi pitkiksi, mutta nykyään kainalokarvani saattavat olla välillä vähän pidemmät, jos en ole jaksanut/viitsinyt/muistanut ajella niitä.
Olen nähnyt monia naisia, jotka näyttävät tosi seksikkäiltä kainalokarvoilla. Ja tunnen miehiä, jotka ovat samaa mieltä.
Omalla tyttärelläni on etelästä sukujuuret molempien vanhempien puolelta ja myöskin karvoitus sen mukaista, tummaa ja paksua esim. kulmakarvatkin.
Tyttäreni on aiemmin joutunut kiusatuksi kulmakarvojensa takia koska ei ole osannut siintiä niitä oikealla tavalla nyppimällä.
Olemme puhuneet hänen kanssaan avoimesti asiasta ja eikä siintä ole tullut meidän välille mitään suurempaa ongelmaa.
Lahjoitin hänelle ex- shaverin vähän aikaa sitten ja nyt annoin hänelle juuri uuden Veet -purkin joka oli jäänyt itseltäni käyttämättä. Aiemmin olen ostanut hänelle partakoneenteriä mahdolliseen karvojen ajeluun.
Avoimuutta vain asiaan ja keskustelemaan nuoren kanssa niin kyllä se siintä :)
ettei tuon ikäinen ole itse asialle vielä tehnyt mitään. Onhan karvojen siistiminen ihan perus hygieniaa.
Karvojen siistiminen on perushygieniaa? Miksi vain naisten perushygieniaa? Sitä en ole koskaan oikein tajunnut. Muuten olen sitä mieltä, että yhteiskunta on jälleen kerran onnellisesti saanut länsimaiset naiset vakuutettua karvojenajon tarpeellisuudesta, eikä siinä mitään, kapitalismi tarvitsee kulutusta, ja jos naiselle tulee parempi olo siitä ettei ole karvoja missään niin minulla ei ole mitään sitä vastaan, että ne ajellaan, ajelen itsekin toisinaan. Sitä en kuitenkaan käsitä, miksi paheksutaan muiden karvoja? Minulla ei olisi mitään tarvetta kritisoida ajeltuja tai ajelemattomia naisia, enkä kyllä muista koskaan ajatelleeni edes koko asiaa. (Ja jos edelleen käytetään hygienia-syytä, niin perustelkaa ihmeessä myos mainitsemani miesten hygieenisyys)
Mun 13- ja 14-vuotiaat sheivaavat säärensä ja kainalonsa ja nyppivät kulmakarvansa.Itse asiassa eilen vein nuoremman kosmetologille, että hän voisi tehdä ensimmäisen muotoilun, jota voimme sitten ylläpitää itse :-)
Mun mielestä nykyään kiusataan niin helposti, että jos vain voi itse vaikuttaa johonkin - niin ilman muuta informoi lastaan. Mun esikoiselle alkoi tulla aika reilusti erilaista näppyä naamaan ja olenkin vienyt häntä jo muutaman kerran ihonpuhdistukseen ja ostanut hyvät hoitotuotteet ja iho on pysynyt ihan ookoona.
Nää on tietysti makuasioita ja ainahan joukossamme on näitä luomunaisia, jotka jättävät karvansa sheivaamatta ja käyvät suihkussa vain kerran viikossa (esim.) ja se on heidän mielestään täysin luonnollista...
Ajelee omasta halustaan ja mukavuudestaan rintansa, kainalonsa ja alapäänsä, joskus mahankin. Että kyllä se on miehenkin hygieeniaa, ihan yhtä epähygieeninen ja ällöttävä kuva tulee niin karvaisesta miehestä kuin naisestakin.
Karvojen siistiminen on perushygieniaa? Miksi vain naisten perushygieniaa? Sitä en ole koskaan oikein tajunnut.
Juu ihan tosissani olen :-) Mulla oli itelläni aika kosmikselle ripsien- ja kulmien kestoväriin ja muotoiluun ja otin tytön mukaan. Kaikki tyttöni ovat perineet tummalta isältään tummat karvat ja todella paksut kulmakarvat. En tosiaankaan ole heille tyrkyttänyt kulmien nyppimistä, mutta kun ovat yläasteelle mentyään halunneet alkaa nyppiä kulmiaan en ole pannut vastaankaan.
Mun mielestä "peruskarvojen" siistiminen on ihan normaalia nykyaikana. Sitten kun aletaan ajella käsivarsien ja reisien karvoja, niin mulle tulee raja siinä vastaan. MUTTA en tätä tekeviä tuomitse länsimaisen aivopesun uhreiksikaan...
tuon ikäinen voi jo opetella sheivaamaan ainakin kainalokarvat. Hikikin haisee paljon kamalammalle kun tarttuu karvoihin. Ehkei jalkoja itse mutta esim sokerointi kosmetologilla on tosi hyvä! Ja hillitsee uutta kasvuakin.
Näin naisia taas opetetaan keskittymään olennaiseen eli tuottamattomaan oman vartalonsa puunaamiseen. Ajakoon karvoja tai olkoon ajelematta, mutta todella mielenkiintoisia ja paljastavia perusteluja on kyllä täälläkin tullut tuolle karvojen ajelulle..Muistakaa myös opettaa, että miehiä pitää miellyttää ja ymmärtää suostua seksiin. Pinnallista ja surullista.
Terveisin yksi omia karvojaan toisinaan ajeleva, joita muiden karvat ei kiinnosta
Jos nuorta itseään häiritsee karvat, niin toki äidin pitää neuvoa keinot päästä niistä eroon. Tuon ikäinen ei välttämättä edes tajua, että ongelmalle on helposti tehtävissä jotain. Itse ainakin häpesin kuollakseni rehottavia karvoja tuossa iässä, varsinkin bikiniraja oli kammotus. Ja ihan tasa-arvon kannattaja olen. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että pitäisi itseään nöyryyttää julkisesti.
Ikävää, että tällaisestakin asiasta pitää tehdä joku tasa-arvo-ongelma.
miksi naisia kiinnostaa toisten karvat/karvattomuus. Tässä ketjussa ei vielä ole ollut yhtään järkevää perustelua karvojen ajeluun. Itse ajelen, koska tunnen oloni mukavaksi karvattomana, mutta minua ei kiinnosta pätkääkään seurailla muiden karvatilannetta.
Naurettavaa miten naiset täällä paasaavat karvattomuuden puolesta ja yökkäilevät ihan luonnolliselle ominaisuudelle (karvaisuus), joka on ok miehillä.
kauneusihanteet vain vaihtuvat ajan ja paikan mukana.
Länsimaisen kulttuuurin kauneusihanteisiin kuuluu mm. naisten säärien ja kainaloiden karvattomuus. Jossain muualla ihaillaan pitkää kaulaa, venytettyä alahuulta, pieniä jalkoja tai isoa takapuolta.
Ihan rohkea kannanotto kyseenalaistaa tai olla mukauttamatta itseään vallitseviin kauneusihanteisiin, mutta on myös hyvin ymmärrettävää pyrkiä täyttämään nuo vallitsevat normit kykynsä rajoissa.
Meidän nyt 16v tytär alkoi poistaa karvojaan 12-13v ikäisenä. Jotenkin yllätyin hänen alkaessa pitää alapäänsäkin jatkuvasti karvattomana. Tietysti keskustelimme asiasta ja olen asiassa antanut neuvoja. Esim. suosittelin jättämään sääri+-käsikarvat rauhaan kasvun villiintymisen takia toistaiseksi.
Kun itsekin pidän karvat poissa, niin tietenkään en voi arvostella hänen tahtoaan tässä. Olen hankkinut tyttärelle laadukkaat ja sopivat karvanpoisto välineet ja aineet. Ja varmaan epilaattorin hankkiminen hänellekin on kohta edessä.
Tuskinpa ne nuoret tytöt ajelevat poikien takia vaan sen takia että muut tytöt ei liikka tunneilla ala nälvimään.Surullista mutta totta,yläasteella on kaikista pahinta tämä tyttöjen välinen kiusaaminen.Kun minulle 5 luokalla tuli karvoitus alapäähän niin luokkalaiseni tytöt siitä irvailivat,ei todellakaan pojat.
Itse aloin sheivaamaan "vasta" 15-vuotiaana koska kaikki muutkin niin tekivät,mitään järkevää syytä sille ei ollut koska karvoitukseni säärissä on todella vaaleaa ja näkymätöntä haiventa.Kukaan ei ollut mulle mitään opastanut enkä tiennyt pätkääkään miten se pitäisi tehdä,ihoni oli monta päivää näppylöillä ja haavoilla....heh!
itse olen antanjut omaien lasten tehdä miten tykkää. Eivät ole sivailuihin lähteneet hekään. Inhottava ajatella että joku voi kuvitella luonnollisen karvoituksen olevan epähygienistä. Ohut säärikarva ei vaikuta millään lailla hygienisyyteen eikä puhtaat kainalokarvat haise sen enempää kuin karvaton kainalo. Ja mitä alaosastoon tulee niin posliini lisää mm. hiiva riskiä.
Tyttärille olen antanut muutenkin kauneudenhoitoonn liittyviä neuvoja. Karvanpoisto on kiinnostanut molempia ja 12 vuotiaalle olen neuvonut vielä jättämään karvansa rauhaan.
Juuri 14 täyttänyt sen sijaan sheivaa nykyisin turhankin innokkaasti. Kuulemma hänen ikäist muutkin tekevät samoin. Toisaalta vaikka kuukautisten aikaan on parempi ollakin ilman karvoja.
jos koulun pojat olisivat sinun alapääkarvojesi kasvamiselle naureskelleet : D
Kun minulle 5 luokalla tuli karvoitus alapäähän niin luokkalaiseni tytöt siitä irvailivat,ei todellakaan pojat.
Eikös kainalot haise? Vaikka deudoranttia käyttäisikin.
Jos et voi myöntää, ettet pidä karvoista turhamaisuussyistä, voit olla hiljaa. Arkielämässä karvojen ajelu ei ole sen hygienisempaa kuin ajelemattomuus. Kyseessä on ihan puhtaasti esteettinen mieltymys.