Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

§§§§§§ Huhtikuun Helmet vko 3. §§§§§§

12.01.2009 |

Uutta pinoa kehiin...

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä tuntuu, että jotenkin aika on alkanut lentää siivillä. Enään pari kuukautta töitä ja sitten onkin kohta jo nyytti kainalossa. Sain jo ensimmäiset paniikki fiilikset kun tajusin, että se on jo noin lähellä. Töissä on miljoona hommaa tekemättä (sijainenkin perhedyttämättä) ja kotonakaan mikään ei ole vielä valmiina.

Kävin ekaa kertaa lekurilla. Ei ollut mistään kotoisin sekään reissu. Itse pissasin tikkuun ja otin verenpaineen ja painon. Painoa tullut vajaa 5 kiloa alusta lähtien. Verenpaine hyvissä kantimissa. Kohdunsuu tuntui kuulemma hyvältä. Vanhalla doplerilla kuunteli ja sanoi että hyvin sykkii sydän. Se sitten siitä. Sain todistuksen lentoreissua varten. En edes tiedä koska pitäisi mennä terkkarille seuraavan kerran. Sille pitäisi varmaan soittaa. Obsidania otin kerran ja vatsa oli koko päivän kipee. Sen jälkeen en ole sitä syönyt. Nyt hemppaa ei edes mitattu.

Oli hurjaa kuunneella palstalla 4D ultra kuulumisia. Hyvä että tollainen kohdunsuu asia paljastu, jotta tietää ottaa rauhallisesti.

Mulla on pientä synnytys"pelkoa". Oli ekallakin kerralla, mutta alatie synnytys meni aika putkeen. Mitä nyt kerran pyysin yläkerrasta apua etten heitä veiviäni siihen kun olin niin pahoissa kivuissa. Jos saisi itse valita ottaisi leikkauksen. Eniten huolestuttaa synnytyksen jälkeen koska viime kerralla oli sellaista kohtalaista masennusta. Itse siitä kyllä selvittiin. Nyt asia on hoidettu niin, että mies jää kotiin vanheimpainlomalle.

"Saku" on ollut masussa pitkään jalat alhaalla mutta nyt sen viikon aikana heilunut niin hirveästi, että se oli mielestäni pitkään poikittain. Nyt en tiedän enään miten päin "herra" makaa. Mitä lähemmäksi synntytys tulee sitä enemmän alan olla huolissani siitä, että kaikki olisi masussa kunnossa. Olin päättänyt aivan visusti etten 4d ultraa mene, mutta nyt alkaisi vähän kiinnostamaan. No, ehkä yritän pysyä aisoissa.

Se mikä meillä on varmaa on se, että tämä on viimeinen lapsi. En ole kyllä ajatellut oleenkaan että kummaltakaan pistettäisiin mitään poikki. Eiköhän sitä mennä sitten normaalilla ehkäisyllä. Ikääkin alkaa tulla jo sen verran, että en tiedä tulisko niitä enää lisää.

Vähän vielä tossa mietin, että pitäisikö läheteä tulevan hääpäivän kunniaksi miehen kanssa vielä kaksin johonkin lomalle. Täytyy nyt katsoa, että miten kunto kestää. Väillä olen ihan huippuvireessä, muutta heti kun vähänkin enemmän rehkii niin kyllä jaksaminen on taas kortilla. Tänään kun kävin kaupoilla niin oli tunne että kävelen kun ahtisaari. Välillä kun alkaa supistelemaan niin keinuen mennään eteenpäin :=)

Päkkänä + Saku 27+2

Vierailija
42/49 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Mukaan liittyy uusi masun kasvattaja. :) Anniemilian LA olisi siis 18.4. <3

Toinen lapsi siis syntymässä ja esikoispojan ikää on nyt 2v. 1kk.

Uusi keskustelupaikka on minulle, mutta enköhän opi tavoille pikkuhiljaa. :) Teidän kirjoituksia luin sieltä täältä jo aikaisemmin illalla ja nyt sitten pienen esittelyn jälkeen ajattelin kahmaista loput. :)

- Ellutuulia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä uusi odottaja,la.28.4 ..Olenko nyt oikeassa paikassa? :D

Vierailija
44/49 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan en vielä toivoa ole menettänyt mutta kyllä otti voimille yksi iltavuoro!!Maha on ihan pinkee ja kävelen kuin ankka =( toivottavasti tämä kroppa vielä tottus tuohon työn tekoon. Nyt oli tosiaan pitkä tauko kun oli vuosilomaa ja sairaslomaa. Lomalla ollessa 9vko ei tuntunut missään mutta nyt kun päivän teki niin rankkaa oli. No pikkuhiljaa eteenpäin... huomenna olisi aamuvouro. Toivotaan että yöhoitaja olisi laittanut mahdollisimman monta mummoa valmiiksi ;)

nyt pitää kyllä mennä nukkumaan jos kunnon yöunet auttaisi ja huomenna jaksaisi töissäkin paremmin. Olen ihan yksin kotona niin on aika oudon hiljainen talo...saa nähdä miten uni tulee.

rv 25+3

Vierailija
45/49 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sailorille suolentyhjennyksestä: Olen saanut ihan sairaalassa sellaisen peräruiskeen kerran (keskimmäistä tehdessä) Ekaa tehdessä kun en mistään mitään tiennyt en tajunnut edes pyytää, mutta tokalla kerralla sitä ihan tarjottiin. Kolmannella kerralla pyysin mutta sama kävi kuin epiduraalin kanssa, sanottiin ettei tässä nyt ehdi mitään tyhjentelemään tai syntyy vauva pönttöön. Sen epiduraalin kanssa saattoi muuten olla niin että kätilö sanoi "vastaanottotarkastuksessa" ollessani sen seitsemän cm auki että juu kyllä sen saa mutta kun oli siirrytty saliin ja lääkäri tuli tutkimaan niin se sitten sanoi ettei tässä enää mitään puudutella kannata, ei ehdi vaikuttamaan... Rouva on hyvä vaan ja imee sitä ilokaasua=)

Täällä on ollut puhetta isompien lasten hoidossa pitämisestä. Mäkin kyllä mielelläni pitäisin kuopuksen päiväkotipaikan, se on aivan ihanassa yksityisessä PK:ssa johon on aika vaikea päästä. Mutta kun on yksityinen pk, ei tunne puolikkaita maksuja eli vaikka lapsi olisi vain osa-aikaisena vaikkapa neljä päivää kuussa hoidossa niin 250€ pitäisi maksaa. Ja tuo on aika iso raha meidän perheessä. Joten on sovittu että poika jää kotiin maaliskuun lopussa ja jätetään saman tien hakemus sisään että tammikuussa 2010 jatkuu hoidontarve. Kaksi vanhempaa ovat jo koulussa ja eskarissa.

Käytiin eilen katsomassa Rööperi. Oli ihan hyvä leffa, suosittelen. Aika paljon turpaanvetoa kylläkin sisälsi ja surullisia ihmiskohtaloita mutta kyllä siinä jonkunverran viljeltiin huumoriakin vastapainoksi.

Jaa pitäisiköhän alkaa pukemaan päälle vai venyisikö koko päivän kylpytakissa näin sunnuntain kunniaksi...=)

T: helmielina ja Neposka 29+2

Vierailija
46/49 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksestä on ollut puhetta. Kyllähän se kieltämättä alkaa mielessä jo pyöriä. Meillä on molemmat lapset käynnistetty ja luultavasti se on ajankohtaista tämän kolmosenkin kohdalla. Hyvät kokemukset molemmista synnytyksistä, vaikka ensimmäinen kesti sen 15 tuntia ja olin aivan puhki vauvan synnyttyä. Toinen kesti sitten käyntiin lähdettyä reilut 3 tuntia ja vaati kaksi ponnistusta. Syöksysynnytystä kätilöt povasivat tälle kolmannelle, pitänee olla tarkkana jos lähtee itsestään käyntiin:)

Helmielina kirjoitteli tuosta yksityisten päiväkotien maksukäytännöstä. Se on ikävä kyllä tosi yleistä yksityisillä päiväkodeilla, mutta koska heitä yksityisyydestä huolimatta koskee sama päivähoitolaki kun kunnallisiakin niin tuo on laitonta ja asiakasperheellä on sama oikeus puolipäivähoitooon, 2pv/viikossa tai 3pv/viikossa hoitoon kuin kunnallisellakin puolella. Kaksi ystäväperhettäni jotka asuvat Savossa ja molempien lapset ovat saman kaupungin yksityisissä, olivat samassa tilanteessa, mutta kun vetosivat ph-lakiin ja siinä olevaan subjetkiiviseen päivähoito-oikeuteen sekä uhkasivat viedä jutun oikeuteen, alkoi kummasti löytyä eri vaihtoehtoja. Itse työskentelen päivähoitoalalla joten nämä kuviot ja pykälät on sen kautta aika tutut.

Jep mutta nyt pitää puuttua tuohon lastenhuoneesta kantautuvaan taistoon..palaan paremmalla ajalla.

Vierailija
47/49 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täyttyi eilen rv 27. :) Hurjan nopeasti se aika loppujen lopuksi menee. Vointi on ollut suht hyvä, vaikka esikoispoika tuossa sairastelikin koko loppuviikon. Kuumetta, nuhaa, yskää. Onneksi ei ainakaan vielä tunnu minuun tarttuneen. Olenkin saanut sairastella jo paljon tässä raskaudessa just tuota yskää ja nuhaa.

Supistuksia on täälläkin. Oikeastaan enimmäkseen kivuttomia ja masu menee kovaksi, mutta myös ihan kunnon supistuksia, jos esim. poikaa nostaa tai kantaa pientäkään matkaa.

Tiistaina olisi neuvolakäynti. Saapa nähdä onko hemppa alkanut yhtään nousta. Obsidan-kuurille määrättiin ennen joulua. Minkälaisia oireita teille on tullut Obsidania käyttäessänne? Onkohan ihan normaalia, jos kakan tummumisen lisäksi on vielä pahoinvointia ja ripulointia jatkunut nyt noin viikon verran?

Äitiyspakkaus tuli meillekin viime viikolla ja ihanat värit oli kyllä! Rakastuin ihan täysin toppapukuun ja makuupussiin. Pojan pakkaukseen (-06) verrattuna aivan ihana paketti. Kestovaippojakin löytyi ja niistä olen alkanutkin jo enemmän ottaa selvää. Ihan pienen kanssa ajattelin käyttää kertiksiä, mutta joskus puolen vuoden iässä (ehkä ennemminkin) olisi suunnitelmissa alkaa kokeilemaan. :) Positiivinen ylläri oli kuitenkin se, että puku oli kokoa 68. Pojan puku oli muistaakseni sen 80cm ja jäi käyttämättömäksi kaappiin.

Paljon on hommaa ennen vauvan syntymää ja tuntuu, että aika vaan juoksee eteenpäin eikä aika riitä mihinkään. Synnytys ei vielä ainakaan pelota, mutta viikkojen vähetessä voin olla ihan varma, että paniikki iskee. Pojan synnytys oli helppo ja suht nopea, mutta nyt, kun on eri sairaalakin mihin mennään ja paljon paljon isompi.

Poika taisi nukahtaa päikkäreille, joten kotihommien kimppuun. :)

Mukavaa sunnuntaita!

Ellutuulia & Anniemilia rv 27+1

Vierailija
48/49 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ilmoittautuu vajaa kolmekymppinen toisen lapsen odottaja mammeli. eka syntynyt heinäkuussa 2006 ja nyt laskettu aika 8.4 eli tällä hetkellä taitaa olla rv 28+5 menossa.

Vauva oli edellisessä neuvolassa vielä perätilassa. Kai se vielä kerkiää kääntymään?? pelko on jo kova ettei käänny ja taas tulee jotain ongelmia lopussa. tässä raskaudessa ollut nyt riesana myös jo nyt pehmennyt kohdunsuu. arvio olisi että 2,5cm pitkä. tällä kropallahan ei ole aikaisemmin synnytetty joten ällistyttää tuokin. kuitenkin kuulemma voi toisessa raskaudessa pehmentyä aikaisemmin.

Sitten tuohon "ei ole synnytetty" aiheeseen vielä...mulle tehtiin pikainen sektio viimeksi raskausmyrkytyksen ja perätilan takia (vauva kääntyi vielä 37+4 perätilaan) enkä koe synnyttäneeni. ketään en arvostele enkä mollaa. se on vaan mun omassa päässä että olen epäonnistunut ja henkisesti rikki asian suhteen. menenkin pelkojani puhumaan lääkärille loppukuusta jolloin varmasti itken pettymystäni. Joka tapauksessa olen päättänyt kertoa hänelle niin selvällä suomen kielellä ettei mun mahaa enää avata että tyhmäkin ymmärtää. Edellisen perätilan takiakin mua pelottaa että taas käy huonosti.

Miehen kanssa oli jo puhettakin että jollain tavalla mua ei kiinnosta ja samalla haluan kovasti miehen mukaan synnytykseen. tuntuu että kun minä olen siitä puhunut nyt jo kolme vuotta putkeen miten synnytän niin mies ainakin mielessään ajattelee "oletko NYT tyytyväinen" kaikkien kipujeni keskellä. olen sitä mieltä että olen tyytyväinen kun edes saisin kokea sen...mutta se siitä...terapeutin minä tähän tarvitsisin ;)

Töissä olen vielä jaksanut olla. pikku nipistelyä on jos kovasti liikkuu mutta muuten ihan hyvin. Verenpaineetkin vaan laskeneet :) Olen siis kotihoidossa joten työhön kuuluu liikkumista aika tavalla. enää en ole kuitenkaan nostellut ketään mutta suihkuttanut ja imuroinut kyllä. Rauhallisesti saa kyllä ottaa. helposti alkaa paineen tuntu tulemaan alavatsaan..onko ne niitä suppareita? entäs ne niin kuin tikuilla tökkisi kohdunkaulalle? kuuluuko nekin asiaan?

joku kyseli tuosta lapsiluvusta. näillä näkymin vielä yhden voisin ainakin haluta näin etukäteen ajateltuna mutta tulee kuitenkin niin villi tapaus nyt ettei enää halutakaan. ;)

Vierailija
49/49 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin vielä tulla toivottamaan uudet tervetulleeksi, hienoa kun meillä on näinkin aktiivinen porukka!

Tirppana2 halusin lohduttaa että kyllä se vauva ehtii vielä kääntyä, vielä on hyvää tilaa liikkua. Mulla on myös jo nyt pehmentynyt kohdunsuu ja ohjeeksi tuli mennä äippäpolille jos supistelee.. Jännä ettet saanut saikkua, mutta tietysti ihan oman kunnon mukaan kannattaa mennä! :) Tuo paineen tunne ja tikulla tökkimiset kohdunsuulle kuulostavat hyvinkin tutulta. Koita nyt huilailla aina kuin mahdollista!

Se olis sitte maanantai taas huomenna (eli pari tuntia)..

Terkuin,

Numerokolme ja pikku hippu rv 30+2