Kauan 300e veronpalautusta vieritetään toimeentulotuella?
Vai riippuuko se menoista ? Pitääkö mun silti laittaa elokuulle tt-hakemus vaikka en luultavasti saa silloin toimeentlotukea? Mulla on siinä kuussa myös 120e laskuja.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Käytä toimeentulotukilaskuria.
No en saisi elokuussa tt-tukea mutta laitanko sen silti hakemuksen elokuulle, koska silloinhan minulla olisi menoja niin vähennetäänkö se että olen joutunut maksamaan laskut itse tulevilta kuukausilta?
Vierailija kirjoitti:
Kysy kelasta.
Ei Kela vastaa tuollaisiin kysymyksiin. Se tekee päätöksen, mutta neuvot pitää kysyä muualta.
Täytä ja lähetä hakemus liitteineen. Et menetä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en saisi elokuussa tt-tukea mutta laitanko sen silti hakemuksen elokuulle, koska silloinhan minulla olisi menoja niin vähennetäänkö se että olen joutunut maksamaan laskut itse tulevilta kuukausilta?
Laittaisin kuitenkin, sitten voi jatkossakin laittaa vain yhden kuukauden tiliotteella.
Vierailija kirjoitti:
Kysy kelasta.
Ai nytkö niiden sanaan voi luottaa? Milloin tämä on muuttunut?
Enemmän kuin menoista se riippuu summasta, jonka olet aiemmin saanut toimeentulotukea. Minulta tuki evättiin elokuulta ja puhuttiin veronpalautuksen ylijäämäisyydestä, eli rahamäärästä veronpalautuksesta otetaan pois edellisen kuukauden toimeentulotuki, minun tapauksessani noin 100 €. Kauanko sitä vieritetään seuraaville kuukausille, en todellakaan osaa sanoa, ehkei kukaan muukaan, koska olemme kaikki tässä tilanteessa ensimmäistä kertaa.
Veikkaisin kuitenkin, että syyskuussa toimeentulotuki, minkä saan on heinäkuun toimeentulotuki summa leikattuna tuolla mainitsemallani satasella. Varmaksi en sano, ja varmasti otan osan veronpalautuksesta käteisenä säästöön.
Mielestäni teet järkevästi jos haet tttukea myös elokuulle, vaikket mitään saisikaan, ainakin olet siten vähän hajulla mitä ehkä syyskuussa sitten voit saada.
Jos saat muutaman tonnin niin porttikielto Kelaan.
Samoin pikkukaupungissa voi jonkun supinat siitä, että olet saanut lahjaksi psri sataa vähentää sun TT-tukea, vaikka ei näkyisi missään tilillä.
Ei aina helppo usuttaa tuollaista laskelmiin, mutta tadaa yksi uusi juttu vois olla se, että asumiskuluja ei oteta huomioon täysimääräisenä, vaikka oikeasti kuuluisi ottaa ainakin vuoden tai enemmänkin.
Näytä se lainkohta missä voudaan pakottaa maksamaan TT-tuesta usea satanen asumiskuluja?
Laita hakemus, niin tiedät paljonko sulle jää ylijäämää. Mutta kannattaa odottaa siihen saakka, että kaikki elokuussa erääntyvät laskut on tulleet. Itse hakisin vasta elokuun viimeisenä päivänä.
Kannattaa kokeilla kertoa perustelut ettei huomioitaisi ollenkaan. Et menetä mitään jos kokeilet
Jos haet elokuulle, niin se otetaan huomioon ja vyörytetään. Tosin riippuu paljonko saat normaalisti tukea laskuineen?
Jos et hae, niin summa on sen verran pieni että sitä ei kyetä vyöryttämään jos sulla kuluu se suurimmaksi osaksi laskuihin.
Aikanaan kun ttt oli kunnalla, niin siellä ihan ohjeistettiin olemaan hakematta veronpalautuskuukautena.
Vierailija kirjoitti:
Jos haet elokuulle, niin se otetaan huomioon ja vyörytetään. Tosin riippuu paljonko saat normaalisti tukea laskuineen?
Jos et hae, niin summa on sen verran pieni että sitä ei kyetä vyöryttämään jos sulla kuluu se suurimmaksi osaksi laskuihin.
Aikanaan kun ttt oli kunnalla, niin siellä ihan ohjeistettiin olemaan hakematta veronpalautuskuukautena.
Ei toimi nykyään noin.
Mä en edes saa veronpalautuksia. Oon ilmottanu kelaan, kun sitä kysytään joka kerta tt-tukihakemuksessa. Silti en saa elokuussa toimeentulotukea ennenku oon todistanu, etten saa. Tarkottaa, että pitää viedä tiliote, jossa näkyy, että ei ole maksettu. Aivanku kaikki olis huijareita. Jos saa veronpalautuksia, niin ne laskee ne yhelle kuukaudelle ylimääräsenä tulona. Mä sain toissavuonna 700e takautuvasti, niin seuraavalta kuukaudelta en saanu toimeentulotukea. Sen jälkeen meni taas niinku ennenki.