Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko erossa 1-vuotiaasta 4 yötä?

Vierailija
21.01.2010 |

Miehellä ois tiedossa keväällä 4 yön Prahan työreissu. Avec-matka. En millään raaskisi olla erossa silloin 1 v 2 kk lapsesta. Pääsisi mummolle hoitoon 4 v isoveljen kanssa. Ei ole ennen ollut mummolassa yötä. Isoveli on ollut aiemmin useasti 1-2 yötä kerrallaan. En millään raaskisi jättää "vauvaa" hoitoon. Olenko ihan hakoteillä? Matka olisi ihana, vain nimellisesti työmatka. Ennemminkin työporukan huvittelumatka. Työporukka on mulle ennestään tuttu ja mieluisa. Mitä teen? Mielipiteitä! Itsellä ristiriitaiset tunteet ja alustavasti vastasin ei. Vaikka mieli tekis... Nyt olen hoitovapaalla ja lasten kanssa kotona kaikki päivät.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse jättäisi käyttämättä tuollaista matka tilaisuutta ja todella tärkeää aikaa kahden mieheni kanssa/ ystävien kanssa.



Lapset pärjäävät kyllä ja kävisin tiivisti ennen matkaa mummilassa kyläilemässä että paikka ja mummi olisivat myös pienimmälle mahd.tuttuja.



Itsekin olen ollut 5 yötä erossa silloin 4v ja 7kk ikäisistä, kun olimme häämatkalla. Kaikki meni hienosti. Lapset eivät tuosta mitenkään muuttuneet ja matkastakin pystyin nauttimaan. Samalla lailla stressasin ennen matkaa, mutta ihan turhaan! :)

Vierailija
22/40 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aivan takulla menisin! Neljä yötä on lyhyt aika ja hoito on hyvä. En usko tuollaisiin säätöihin että "yksi yö yhtä ikävuotta kohden"... Mitä nuorempana lapsi oppii olemaan muiden ihmisten kanssa (siis olettaen että nämä muut ihmiset ovat sellaisia joihin voi luottaa ja jotka pitävät lapsesta hyvää huolta), sitä ulospäinsuuntautuneempi siitä tulee. Kaikki ystäväni joilla on lapsi ja luotettavat vanhemmat, ovat laittaneet pikkuisen hoitoon jopa viikoksi ja tehneet kahden kesken matkan. Eikä siinä ole ollut minusta mitään outoa, ja lapset ovat olleet hirmu tyytyväisiä kun olen vierestä seurannut.



Jos et itse halua lähteä, niin älä tietenkään sitten lähde. Mutta lapsi pärjää isovanhempien luona aivan varmasti. Äidin ei tarvitse olla lapsen kanssa yötä päivää joka hetki ennen kuin se menee kouluun. Jos haluatte olla, niin be my guest, mutta älkää syylistäkö niitä, jotka jättävät lapsensa yöhoitoon ja ottavat itse vähän omaa aikaa itseleen ja parisuhteelle (tekee muuten aika hyvää olla välilä ihan vain kaksin miehen kanssa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolle siis yksikin yö liikaa erossa 1,5-vuotiaasta.



Tarkoitukseni ei ollut syyllistää ketään. Aivan varmasti hyvässä hoidossa tuon ikäinen pärjää 4 yötä. Minäkin uskaltaisin vanhmepieni hoitoon pojan jättää vaikka viikoksi, mutta en halua. Haluan mielummin viettää itse aikaa lapseni kanssa ja reissussa kuitenkin vain murehtisin ikävää lapseeni.

Eli ap jos itsestäsi tuntuu että reissuun haluat lähteä, ja pystyt siellä olemaan miettimättä kokojan ajan mitä lapselle kuuluu, niin lähde ihmeessä! :)

Vierailija
24/40 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi pärjäävät varmastri hienosti mummolassa! Ja TE saatte ihanaa yhteistä aikaa joka varmasti jäänyt minimiin pientenlasten kanssa. Älä murehdi sinulla on vaimona ja äitinä velvollisuus myös pitää omaa elämäsi ja parisuhteesi kunnossa. Ihanaa reissua, toivon oikeasti että lähdet.

T.Äiti jolla juuri samanikäiset lapset kun ap.lla.

Vierailija
25/40 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein lomareissun mieheni kanssa kun esikoinen 8 kk. Kolme yötä oltiin ja vauva mummulla.

Jos mahdollista niin mummuhan voisi tulla teille niin pieni saisi olla kotona.

Vierailija
26/40 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon aika pitkälti yrittänyt pitää sellaisen nyrkkisäännön mielessä, että yö/ikävuosi on sopiva aika olla erossa lapsesta. Meillä se on ainakin ollut ihan pätevä juttu. Joku vanhempi neuvolantäti kai aikoinaan sen kertoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/40 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtis. 1-vuotiaan voi jättää 1 yöksi. En tosin ole vielä jättänyt 4-vuotiastakaan mihinkään yli 1 yöksi. Mutta siis se on ihan selkeä asiantuntijoiden laatima nyrkkisääntö, että yö per ikävuosi.

Vierailija
28/40 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nää jotka ei jättäis on niitä, joilla



a. ei edes ole koskaan mahdollisuutta lähteä ilman lapsia lomalle



ja



b. ei ole niin hyvissä väleissä mummon kanssa, että vois sinne jättää.





Itse vastaan, että voisin jättää, koska meillä mummo on lapsille tosi läheinen. Asuu muutaman kilometrin päässä. Ja lapset on jo olleet siellä paljon hoidossa ihan vauvasta asti, muutamia tunteja vain tosin kerrallaan. Eivät edes huomaa, kun äiti livahtaa ovesta, tosi hyvin viihtyvät mummon kanssa, koska eivät pidä tätä vieraana, vaan erittäin läheisenä perheenjäsenenä.

Tietysti, jos olisi sellainen mummo, jota lapset näkee tyyliin kolme tuntia kerrallaan vain kerran viikossa, niin sitten en jättäisi... Mutta riippuu ihan lasten ja mummon suhteesta, jos ovat läheisiä, sitten tietysti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/40 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään lähtisi millekään vapaa-ajan reissulle.



Tai korjaan, voisin ehkä harkita lähteväni jos mieheni jäisi kotiin lasten kanssa. Mutta ainakin meillä mummula olisi liian vieras paikka, vaikka mielellään ja usein vierailemme.



Jos olisi sellainen tilanne, että hoitaja asuisi samassa taloudessa, niin sitten.



Synnyttämässä olen ollut 2 yötä kun esikoinen oli 1 v 9 kk. Aika hämillään tuo oli siitäkin kokemuksesta vaikka kaikki oli ihan hyvin mennyt.

Vierailija
30/40 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nää jotka ei jättäis on niitä, joilla a. ei edes ole koskaan mahdollisuutta lähteä ilman lapsia lomalle ja b. ei ole niin hyvissä väleissä mummon kanssa, että vois sinne jättää. Itse vastaan, että voisin jättää, koska meillä mummo on lapsille tosi läheinen. Asuu muutaman kilometrin päässä. Ja lapset on jo olleet siellä paljon hoidossa ihan vauvasta asti, muutamia tunteja vain tosin kerrallaan. Eivät edes huomaa, kun äiti livahtaa ovesta, tosi hyvin viihtyvät mummon kanssa, koska eivät pidä tätä vieraana, vaan erittäin läheisenä perheenjäsenenä. Tietysti, jos olisi sellainen mummo, jota lapset näkee tyyliin kolme tuntia kerrallaan vain kerran viikossa, niin sitten en jättäisi... Mutta riippuu ihan lasten ja mummon suhteesta, jos ovat läheisiä, sitten tietysti.

Lapsia on neljä ja isovanhemmat hoitavat heitä päivittäin. Matkalle pääsemme kun vain sovimme ajankohdan. Syksyllä menemmekin korkeintaan neljäksi yöksi, kun pienin on vähän yli 2v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/40 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut näytti siltä että suurin osa kai vastasi ei olisi erossa.



Mutta minä vastaan että olisin. Voithan nyt jo ennnen matkaa antaa lasta yöksi isovanhemmille, että tottuu, niin lapsi kuin mummu ja pappa. Sit voi koittaa jo kahtakin yötä. Usko pois, kyllä ne isovanhemmat osaavat lapsesi hoitaa.



Lähde ihmeessä matkalle, ja nauti ajasta puolisosi kanssa!

Vierailija
32/40 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luota meinaa jo tuntua pahalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/40 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän on metka sivusto. Kaikki on niiiin vauvaa niiiiin vauvaa että. Normaalit ei-hurahtaneet vähintään naureskelisivat näille tyypeille. "En todellakaan lähtisi mihinkään, kaikkihan sen tietää, että yksi yö yksi vuosi." :D Heheheh. Ihania sääntöjä teillä.



Sanoisin kysymykseen, että kuulostaa siltä että kysyjä ei itse pysty olemaan erossa lapsestaan. Ja bileet menevät pieleen, kun yksi ikävöi kotiin. Mieskään ei varmaan voi nauttia lomasta jos vaimo on allapäin. Eli ei kannata silloin lähteä.

Vierailija
34/40 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puheena, ja suurinosa on heti tyrmäämässä ajatuksenkin lapsen jättämisestä mummolle! Jos olisin ap niin varmasti lähtisin reissuun ihan parisuhteenkin takia. Ja meillä ei ainakaan yli yksi vuotias ole enään vauva, vaan pieni taapero joka syö itse ja on reipas muutenkin :) ihanaa lomaa ap.lle,nauti neljä päivää on kuitenki aika lyhyt aika ja tulette molemmat vanhemmat iloisempina ja jaksavampina takaisin pieneltä hengähdyshetkeltä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/40 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalareissu tai jtn sen tapaista!

Vierailija
36/40 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjää hoidossa.

Vierailija
37/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielestäni ihan normaalijärjellä varustettu kotiäiti. Esikoisen jouduin jättämään 7 kk:n ikäisenä mummum ja vaarin hoteisiin viideksi yöksi, koska 300 km:n päässä olevalla rakennuskohteellamme oli akuuttitilanne. Hyvin selvittiin molemmat.

Siis joiko vauva viela rintamaitoa? Kyselen vaan itseni vuoksi, kun vauvani on nyt melkein 8kk ja on mahdollisuus olla "matkoilla" yksi vuorokausi.

Vierailija
38/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isommista lapsista 4 yötä, ja se tuntui olevan aikalailla maksimi kaikkien osapuolten kannalta (vaikka matka olikin hieno).

Vierailija
39/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..osalle tulee varmaan olemaan tosi vaikeeta päästää lapset aikuisina kotoa pois kun noin kiinni lapsissaan on..

Vierailija
40/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähden New yorkkiin ensi kuussa,matkalla olen 5päivää.Ja tytölläni ikää silloin 9kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän