Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taaperon kynsien leikkaaminen - apua, vinkkejä kaivataan!

Vierailija
21.01.2010 |

Miten saatte lastenne varpaankynnet leikattua? Meillä 2-v. poika huutaa heti "eeeiiiiii!", jos yritän ehdottaa varpaankynsien leikkaamista. Jos pääsen jotenkin saksien kanssa lähelle, niin heti kun kosken jalkoja/varpaita, hän kiljuu että kutittaa, ja potkii vimmatusti. Nyt olisi PAKKO saada kynnet leikattua, mutta se ei ota onnistuakseen (edes kun poika on unessa, potkii sittenkin).

Apua, vinkkejä kaivataan!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vikaan menee jo tossa että yrität ehdottaa. Ei sille taaperolle ehdotella vaan kerrotaan rauhallisesti mitä tapahtuu. Miten selviät muista toiminpiteistä ja tilanteista joissa lapsi on vastahankaan?

Vierailija
2/29 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten äitiorava huomaa, että pikkuoravan takatassuissa on IHAN KAUHEAN pitkät kynnet! Äkkiä oravakynnenleikkuri esille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai Tai jos ihan mahdotonta, niin leikkaa sitten kun lapsi nukkuu.

Vierailija
4/29 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laulua on käytetty meillä ja muitakin aiheeseen sopivia loruja ja lauluja. Ei ole ollut ongelmaa kun etykäteen ilmoitetaan että mennään leikkaamaan kynnet. Olen joskus leikannut ensin itseltäni malliksikin.

Vierailija
5/29 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joskus jopa koirankin. Se nyt vaan on niitä juttuja, että pakko tehdä ja sitä ei lapsi päätä.

Vierailija
6/29 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joskus joudutaan tekemään niin että isä pitää jalkaa paikallaan ja äiti yrittää leikata. Hirveästi kehutaan heti kun jalka on vähän aikaa paikallaan ja etenkin sitten kun kynnet on saatu leikattua. Xylitol-pastillilla voi myös yrittää lahjoa.

Vierailija
7/29 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuessa olen saanut leikattua (pitää olla syvässä unessa). Sitten myös noin että leikataan muilta ensin, siitä voi kehittää jonkun hauskan leikinkin.

Vierailija
8/29 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan sakset esille. Nostan syliin istumaan, otan jalasta kiinni ja leikkaan kynnet. Joskun kun yritti potkia ja ripuilla pidin tarpeeksi kovasti kiinni ja sanoin "lopeta potkiminen, nyt leikataan kynnet".

Meillä aikuiset päättää tuollaiset asiat ei lapset. Et saa koskaan leikattua jos vaan aina sanot että kynnet pitäisi leikata ja lapsi potkien ja huutaen saa tahtonsa läpi.

Vierailija
9/29 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on laulettu mm. Missä on peukalo... Tai sitten olen päästellyt hassuja ääniä aina kun kynsi irtoaa. Nykyään haluaa joka ilta, että kynnet leikataan :)

Hammaspesu on meillä hankalampaa. Kaksivuotias haluais aina itse pestä. Olen siihenkin yrittänyt keksiä, että hammasharjassa on joku ritari, joka huomaa ilkeän peikon hampaan takana. Sillä keinoin saan pestyä jotenkuten hampaat ja itse pesee loput. Xylitospastilli lopuksi.

Vierailija
10/29 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan sakset esille. Nostan syliin istumaan, otan jalasta kiinni ja leikkaan kynnet. Joskun kun yritti potkia ja ripuilla pidin tarpeeksi kovasti kiinni ja sanoin "lopeta potkiminen, nyt leikataan kynnet".

Meillä aikuiset päättää tuollaiset asiat ei lapset. Et saa koskaan leikattua jos vaan aina sanot että kynnet pitäisi leikata ja lapsi potkien ja huutaen saa tahtonsa läpi.

Vierailija
11/29 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kun ei onnistu? Kun lapsi potkii niin kovasti, että sakset osuu kaikkialle muualle, muttei kynsiin?

Vierailija
12/29 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kynnenleikkuu voi oikeasti pelottaa pientä. Onpa tosiaan mielekästä väkipakolla ja voimalla suorittaa tuo. Minäkin käyttäisin ennemmin mielikuvitusta ja tekisin asiasta hauskan leikin enkä epämiellyttävää ja pelottavaa auktoriteettitaistelua.

Mikäs järjen ääni se tuossa muka oli? Entä kun ei onnistu? Kun lapsi potkii niin kovasti, että sakset osuu kaikkialle muualle, muttei kynsiin?

Vierailija
13/29 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkasin varpaan ja sormien kynnet lapsen nukkuessa, vielä n. 2-vuotiaaksi, sen jälkeen antoi jo sen tehdä muutenkin...Aika tempperamenttinen oli tää tapaus.

Vierailija
14/29 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä leikkaan. Hirveä huuto ja tappelu, mutta valitettavasti kynnet on leikattava. Sormien kynsien leikkuu sujuu välillä ihan ok, välillä hirveä huuto ja pidän lasta sylissä lattialla.

Vierailija
15/29 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ihan innoissaan odottaa minkälaisen äänen mikäkin kynsi tuottaa.

Vierailija
16/29 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuessa usein leikkasin. Nyt homma on hetkellisesti ainakin helpottunut. Lapsi näplää leikkuun ajan siskon hiuspinniä, ja leikkii sen olevan oma kynsileikkurinsa.

Vierailija
17/29 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon "nyt leikataan kynnet" sakset esille. Nostan syliin istumaan, otan jalasta kiinni ja leikkaan kynnet. Joskun kun yritti potkia ja ripuilla pidin tarpeeksi kovasti kiinni ja sanoin "lopeta potkiminen, nyt leikataan kynnet".

Lapselle ei jätetä vaihtoehtoja.

Kolme lasta joista kaksi omaa tempperanttia ja yksi rauhallinen tapaus. Kaikilta onnistunut ongelmitta kynsien leikkuu ja tehty alusta alkaen lapsen ollessa valveilla. Onnistunut äidiltä yksin ilman apujoukkoja ja viihdytyksiä.

Toki on loruteltu ja laulettu

Vierailija
18/29 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taaperon kynnet leikataan niin, että minä äitinä otan hänet syliini ja kerron mitä tehdään.

Taaperolla on mieleinen lelu käsissään ja otan sakset esiin.

Sitten samalla selitän kuinka leikkaan ja mistäkin kohdasta.

Jos taapero yrittää jalkaansa pois, olen tiukkana ja kerron että nyt leikataan kynnet ja kun kiltisti on niin sitä nopeammin homma suoritettu ja pääsee pois.

Sitten kun kaikki kynnet on leikattu niin kova kehuminen päälle !!! :)

Vierailija
19/29 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

xyliDents pastillilla. Joskus kun ei toimi, niin sitten kiemurrellaan ja leikataan niin kauan että kynnet on leikattu.

Vierailija
20/29 |
17.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsi (2v2kk) saa itse valita mikä kynsi leikataan ekaksi, mikä tokaksi jne. Jos sanon että noniin, nyt leikataan kynnet, niin siitä riemu ratkeaa, mutta kun haen vain sakset ja kysyn että minkä kynnen haluat että äiti leikkaa ensimmäiseksi niin silloin hänen on tavallaan pakko valita se kynsi vaikkei haluaisi koko hommaa antaa tehdä. Mutta kun kerran itse saa valita niin on pakko...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä