Huuto.netistä... Miten näin voi käydä?
Huusin sunnuntaina päivällä sukset ja laitoin illalla spostia myyjälle. Ehdotin että laittaisi sukset matkahuollon kautta ennakolla minulle. Ei vastausta. Maanantainkin odotin, ei vastausta. Tiistaiaamuna tekstiviestin, että lukisi postejaan, siellä on viesti. Ei vastausta.
Illalla (ti) laitoin neutraalin palautteen ja huusin toiset sukset itselleni.
Tänään olen saanut matkahuollosta kaksi saapumisilmoitusta. Eiköhän vaan siellä odotakin ne ekatkin sukset...
Enkö voi ilman tunnontuskia laittaa ne menemään takaisin myyjälle, hän tietenkin kärsii lompakossaan matkakulut edestakaisin?
Kommentit (74)
jotka kysyvät onko maksu tullut perille. Tunnin päästä kysyvät, joko olet postittanut ja seuraavan kahden päivän aikana ennen paketin saapumista tiukkaavat seurantakoodia.... Näyttäisit lukeutuvan näihin.
Jotenkin tuntuu, että ap:n elämän piiri on kovin kapea. Pitäisiköhän harkita harrastuksia, töitä, muuta kuin huutonetissä ja av:llä roikkumista. Huomaa, että on alkanut tuo oikeudenmukaisuudenkin taju hämärtyä virtuaalimaailmassa elellessä.
Kyllä vaan ihan oikea elämä on kivaa.
nämä lumet on tästä viikon sisällä sulamassa... Ihan hyvin olisi ap voinut odottaa. Ja kyllä minun mielestä vika on ap:n.. Siis suksethan on tullut ihan meganopeasti ja miehet kun ei aina toimi samalla lailla kun naiset... Tietysti hyviin tapoihin kuuluu ilmoittaa, mutta ei sen perusteella voi vielä kahden päivän sisällä perua kauppoja.
voitetub huudon samantien, jso on hyvämaineinen huutaja.
Paitsi, että minulla se lukee siellä toimitusehdoissa. eli en odottele välttämättä ostajan viestiä. Sitten vain postittelen itse tilinumerot yms tarpeelliset tiedot. Joskus olen laittanut tilinumeron pakettiin, kun en ole viitsinyt ruveta s-postia pykäämään.
Minustakin ap oli hieman hätähousu.
sillon sulle sukset tulee kalliiksi.
huuto on sitova ja ne sinä joudut lunastamaan.jos myyjä vetää jutun oikeuteen niin maksat oikeudenkäynti kulut myös.sen jälkeen saat laskea kuinka monet uudet sukset sillä oisit saanut.sinuna kiltisti lunastaisit sukset pois ja laittaisit ne uudelleen myyntiin.
pienemmät tappiot otat siintä kun et vaikeeksi menee kaupanteko:)
seuraavan kerran kannattaa odotta ainakin kokonainen viikko ellei toista.
koska meillä kaikilla ei ole huutonet mielessä kokoajan.
viestiä siitä postituksesta. Ettekö ymmärrä, että olisin halunnut ihan minkä tahansa viestin merkiksi siitä, että kauppakumppanini on elossa. Ihan pelkkä ok olisi ollut riittävä vastaus siihen tekstiviestiini.
En kuitenkaan lunasta suksia, turha teidän on sitä hokea. Ei minullakaan ole ylimääräistä rahaa, muuten olisin ostanut uudet sukset.
Mitään negaa pahempaa siitä ei kuitenkaan voi seurata...
Itse kysyn aina, onko hintavarausta..paitsi jos otsikossa lukee, ettei ole.
Itse kysyn aina, onko hintavarausta..paitsi jos otsikossa lukee, ettei ole.
no sen takia, en ole saanut mtn tietoja, vaikka "voitin" äskettäin huudon. Kiitos tiedosta!!
Kuuluu ihan alkeellisiin tapoihin tuolla huutonetissä. Esim. Kiitos huudosta,vien ma sukset matkahuoltoon. Kuitenkin on sähköpostia lukenut et saa sun osoitteen ni olisko maksanut vaivaa vastata.Ite laittaisin neutraalin palautteen ja sukset uudelleen myyntiin tai sit pokkana palauttaisin ja kärsisin negan.
Taidan tosiaan kärsiä negan. Sen verran tulin jo vastaan, että otin yksityisviestillä yhteyttä henkilöön, joka huusi suksia kanssani kilpaa. Jos hän haluaa lunastaa sukset, voin lunastaa ne ja lähettää eteenpäin. Kärsin sitten vain ne postituskulut.
Tai yksinketaisesti jäänyt tulematta, niinkin voi käydä, kokemusta on.
Ei sun oikeastaan auta kuin lunastaa molemmat sukset, mikäli
olet reilu ihminen. Tosi hätäistä touhua sulta, valitata ettei sulla ole aikaa viikkotolkulla odotella, mutta 2 (tai oikeastaan 1) päivää on aivan eri asia.Myyjä puolestaan on ollut tosi luottavainen, kun on lähettänyt tavaran ennen maksua. Mene nyt tosissaan itseesi ja mieti, kuka tässä on hätiköinyt ja mokaillut.
Negasta en olisi huolissani, sen verran olen tuolla kauppaa tehnyt ja aina maksanut ostokseni, isotkin. Ja kiltisti lähettänyt ripeästi myymäni tavarat. Ai niin, ja ollut yhteydessä kauppakumppaniini!
Nyt oli sitten myyjä laittanut s-postia... "Olin reissussa enkä päässyt vastaamaan.
Laitoin sukset tulemaan alkuviikosta mh kautta
kuten tekstiviestillä ilmoitin."Siis että ei päässyt vastaamaan, mutta luki kuitenkin sen sähköpostin, jossa oli pyyntö laittaa ne ennakolla! Ja tekstiviestiä en tosiaan ole saanut... Selityksen makua!
Nyt oli sitten myyjä laittanut s-postia... "Olin reissussa enkä päässyt vastaamaan. Laitoin sukset tulemaan alkuviikosta mh kautta kuten tekstiviestillä ilmoitin." Siis että ei päässyt vastaamaan, mutta luki kuitenkin sen sähköpostin, jossa oli pyyntö laittaa ne ennakolla! Ja tekstiviestiä en tosiaan ole saanut... Selityksen makua!
Juuri nämä johtopäätösten vetäjät ovat rasittavia. "Selityksen makua". Mistä sinä voit tietää? On tilanteita, joissa ei tosiaankaan pääse heti vastaamaan. Ja suksethan oli ap:llä kahden päivän sisällä! Suomi on oikeusvaltio, jossa ihmistä pidetään syyttömänä kuten toisin todistetaan. AP tässä on yrittänyt kiertää huutonetin sääntöjä ja yrittää vierittää asian myyjän kontolle. Olet kyllä aikamoinen tapaus!
Laitapa tunnarisi tänne, niin osaan vähän katsoa etten kauppoja tee kanssasi.
Kun tulee tieto voitosta copy-pastaan tilinumeron verkkopankkiin ja sitten vain odotellaan pakettia. Aina on kolahtanut suoraan kotiin tai postiin noudettavaksi. Ei siinä tartte viestin viestiä laittaa.
Syy myyjän vastaamattomuuten voi olla yksinkertainen: ollut esim. reissussa tai vaikka työkiireissä. Itsekin olen joskus niin kiireinen etten ehdi vastaamaan sähköposteihin, vaan ainoastaan luen.
Tekstiviestiin vastaamattomuuteenkin voi olla yksinkertainen syy: myyjä on tsekannut meilinsä, pistänyt sukset tulemaan ja ajatellut että homma hoidossa ja saat suksesi ajallaan, miksi siis turhia vastaamaan, näethän tuloksen seuraavana päivänä.
Voitettu huuto pitää lunastaa, ja ohje-aika yhteydenottoon on huutonetissä viikko. Eli nopeasti se myyjä on toiminut. Itse olet mokannut.
lunastamaton huuto, oli syyt sitten mitkä tahansa. Huudettu tuote kuitenkin tuli kohtuuajassa vaikka myyjä ei näpytellyt vastauksia. Miehet vaan saattaa toimia noin kun asia on yksinkertainen.
lunastamaton huuto, oli syyt sitten mitkä tahansa. Huudettu tuote kuitenkin tuli kohtuuajassa vaikka myyjä ei näpytellyt vastauksia. Miehet vaan saattaa toimia noin kun asia on yksinkertainen.