Huuto.netistä... Miten näin voi käydä?
Huusin sunnuntaina päivällä sukset ja laitoin illalla spostia myyjälle. Ehdotin että laittaisi sukset matkahuollon kautta ennakolla minulle. Ei vastausta. Maanantainkin odotin, ei vastausta. Tiistaiaamuna tekstiviestin, että lukisi postejaan, siellä on viesti. Ei vastausta.
Illalla (ti) laitoin neutraalin palautteen ja huusin toiset sukset itselleni.
Tänään olen saanut matkahuollosta kaksi saapumisilmoitusta. Eiköhän vaan siellä odotakin ne ekatkin sukset...
Enkö voi ilman tunnontuskia laittaa ne menemään takaisin myyjälle, hän tietenkin kärsii lompakossaan matkakulut edestakaisin?
Kommentit (74)
Miksi et soittanut?
Sun moka tuo on, joten kiltisti vaan lunastamaan sukset.
Mitenkäs sitten myyjä, joka on toiminut oikein hyvin? Sinä laitat hänet kärsimään omasta mokailustasi.
Ei käy minun oikeudentuntooni. Jos minä mokaan, niin minä maksan enkä maksata mokiani muilla. Onko sinulla muutenkin tällainen asenne elämässäsi?
Minä en maksata mokiani muilla, päinvastoin olen yleensä liiankin höveli ja annan paljon anteeksi, vaikka se kävisi omalle kukkarolle.
Olen sentään tehnyt paljon kauppaa tuolla huuto.netissä, mutten ikinä tavannut myyjää, joka ei ota mitään yhteyttä ostajaan vaan lähettää vaan yllättäen tavaran.
Mutta sukset sait, vieläpä maksamatta
Huokaus. En ole maksanut suksia, enkä saanut niitä vielä. Joudun maksamaan ne hakiessani. Tai siis jos hakisin, mitä en aio tehdä.
Pitäisiköhän laittaa tämä viesti myyjälle tiedoksi.
Toimit ilkeästi. Kiva, osaan kiertää tunnuksesi kaukaa. Tutkikaapa muutkin! En viitsi tänne laittaa kohdetta, mutta helposti löytyy. Suksikauppoja ei ole niin paljon tehty.
Kuuluu ihan alkeellisiin tapoihin tuolla huutonetissä. Esim. Kiitos huudosta,vien ma sukset matkahuoltoon. Kuitenkin on sähköpostia lukenut et saa sun osoitteen ni olisko maksanut vaivaa vastata.Ite laittaisin neutraalin palautteen ja sukset uudelleen myyntiin tai sit pokkana palauttaisin ja kärsisin negan.
Mutta sukset sait, vieläpä maksamatta
Huokaus. En ole maksanut suksia, enkä saanut niitä vielä. Joudun maksamaan ne hakiessani. Tai siis jos hakisin, mitä en aio tehdä.
Luin myös tuon alemman viestin ja käyn kurkkaamassa kuka tämä suksien ostaja on.
Kuuluu ihan alkeellisiin tapoihin tuolla huutonetissä. Esim. Kiitos huudosta,vien ma sukset matkahuoltoon. Kuitenkin on sähköpostia lukenut et saa sun osoitteen ni olisko maksanut vaivaa vastata.Ite laittaisin neutraalin palautteen ja sukset uudelleen myyntiin tai sit pokkana palauttaisin ja kärsisin negan.
Joku muuten pisti vinkin, että tämä suksiostaja on helppo selvittää huutonetissä. Kaupat kai päättyi 16.1. Sukset oli laitettu myyntiin myös vain vuorokaudeksi. Ja sitten samalla huutajalla on myös toiset suksikaupat.
Taidan tosiaan kärsiä negan. Sen verran tulin jo vastaan, että otin yksityisviestillä yhteyttä henkilöön, joka huusi suksia kanssani kilpaa. Jos hän haluaa lunastaa sukset, voin lunastaa ne ja lähettää eteenpäin. Kärsin sitten vain ne postituskulut.
Negasta en olisi huolissani, sen verran olen tuolla kauppaa tehnyt ja aina maksanut ostokseni, isotkin. Ja kiltisti lähettänyt ripeästi myymäni tavarat. Ai niin, ja ollut yhteydessä kauppakumppaniini!
Nyt oli sitten myyjä laittanut s-postia... "Olin reissussa enkä päässyt vastaamaan.
Laitoin sukset tulemaan alkuviikosta mh kautta
kuten tekstiviestillä ilmoitin."
Siis että ei päässyt vastaamaan, mutta luki kuitenkin sen sähköpostin, jossa oli pyyntö laittaa ne ennakolla! Ja tekstiviestiä en tosiaan ole saanut... Selityksen makua!
Joku muuten pisti vinkin, että tämä suksiostaja on helppo selvittää huutonetissä. Kaupat kai päättyi 16.1. Sukset oli laitettu myyntiin myös vain vuorokaudeksi. Ja sitten samalla huutajalla on myös toiset suksikaupat.
Ei vaiskaan. Sen verran vähän olen viime aikoina ehtinyt tuolla kauppaa tekemään, ettei kiinnosta jos joku av-jengi alkaa boikotoida =)
niin aina varaan sen viikon jopa myyjälle yhteydenottoa varten.
maksaisin kiltisti ne sukset ja laittaisin vaikka uudelleen myyntiin.
Pitäisiköhän laittaa tämä viesti myyjälle tiedoksi. Toimit ilkeästi. Kiva, osaan kiertää tunnuksesi kaukaa. Tutkikaapa muutkin! En viitsi tänne laittaa kohdetta, mutta helposti löytyy. Suksikauppoja ei ole niin paljon tehty.
Laita ny, en jaksa hakea, mutta kiinnostaa todella :)
Mielestäni toimit turhan hätäisesti. Ehkä sinulla on ollut ikäviä kokemuksia huutonetistä ja et sen vuoksi osaa osoittaa minkäänlaista luottamusta. Ei ole hyvän kauppatavan mukaista toimintaa. Toisaalta jos hyvät tavat eivät ole tärkeitä, niin eihän tämä sitten varmasti omaatuntoasi kolkuta.
Minä en, ainakaan kun on kyse näin selvästä kausituotteesta. Enkä usko, että kukaan minun ostajistani olisi odottanut viikkoa.
niin aina varaan sen viikon jopa myyjälle yhteydenottoa varten.
maksaisin kiltisti ne sukset ja laittaisin vaikka uudelleen myyntiin.
Jolla on "ihqut" bling, bling ilmoitukset ja "katsothan muutkin kohteeni" välkkyvä linkki ja sit puoli sivua toimitusehtoja: "Tilinumero tulee vakioviestissä, en ota yhteyksiä. jos ei maksu näy tilillä kolmessa päivässä lähtee automaattisesti nega. Jos otat yhteyttä silloin ja silloin tulee automaattisesti nega. Jos et anna palautetta tulee automaattisesti nega. Postitan kerran viikossa, paitsi jos perheessä on sikotauti, vatsatauti, vesirokko, vesikauhu ähky tai kihti, jolloin postitan harvemmin. Jos valitat tästä tulee automaattisesti nega. Negasta annan kostonegan.En vastaa postin virheistä enkä omistani.
;)
Olet tainnut lukea noita rinsessa-juttuja, kuten ap:kin!
Jolla on "ihqut" bling, bling ilmoitukset ja "katsothan muutkin kohteeni" välkkyvä linkki ja sit puoli sivua toimitusehtoja: "Tilinumero tulee vakioviestissä, en ota yhteyksiä. jos ei maksu näy tilillä kolmessa päivässä lähtee automaattisesti nega. Jos otat yhteyttä silloin ja silloin tulee automaattisesti nega. Jos et anna palautetta tulee automaattisesti nega. Postitan kerran viikossa, paitsi jos perheessä on sikotauti, vatsatauti, vesirokko, vesikauhu ähky tai kihti, jolloin postitan harvemmin. Jos valitat tästä tulee automaattisesti nega. Negasta annan kostonegan.En vastaa postin virheistä enkä omistani.
;)
Olet tainnut lukea noita rinsessa-juttuja, kuten ap:kin!
Jolla on "ihqut" bling, bling ilmoitukset ja "katsothan muutkin kohteeni" välkkyvä linkki ja sit puoli sivua toimitusehtoja: "Tilinumero tulee vakioviestissä, en ota yhteyksiä. jos ei maksu näy tilillä kolmessa päivässä lähtee automaattisesti nega. Jos otat yhteyttä silloin ja silloin tulee automaattisesti nega. Jos et anna palautetta tulee automaattisesti nega. Postitan kerran viikossa, paitsi jos perheessä on sikotauti, vatsatauti, vesirokko, vesikauhu ähky tai kihti, jolloin postitan harvemmin. Jos valitat tästä tulee automaattisesti nega. Negasta annan kostonegan.En vastaa postin virheistä enkä omistani. ;)
Kehen viittaa, kuten ap? Ja entäs sitten "ei osu"? Kysymys oli esitetty ap:lle.
Minä en, ainakaan kun on kyse näin selvästä kausituotteesta. Enkä usko, että kukaan minun ostajistani olisi odottanut viikkoa.
niin aina varaan sen viikon jopa myyjälle yhteydenottoa varten. maksaisin kiltisti ne sukset ja laittaisin vaikka uudelleen myyntiin.
lukenut sitä ketjua, kuten minäkin.
ap (yritän opetella käyttämään tuota)
niin hullu olet jos et ota sitä, on nimittäin todella loistava paketti ja vielä edulliseen hintaa.
Sinulla ei ole mitään valittamista. Kauppakumppanillasi paljonkin jos nyt raukkamaisesti jätät huutosi lunastamatta.
Olet kyllä vastuuton!