Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuvittele tilanne, jossa olisitte mummolassa ja

Vierailija
19.01.2010 |

huoneessa olisi sinä, vauva sylissäsi, lapsen isä ja lapsen mummo ja ukki.

Sinä alkaisit lukemaan aikakauslehteä se vauva sylissäsi.

Tulisko joku noista henkilöistä heti ottamaan vauvan syliinsä?

Vauva alkaisi repiä lehteä. Tulisiko joku nyt ottamaan vauvan?

Sanoisit ääneen, että "tuleepa lehdestä luetun näköinen kun yhdessä luetaan" ja "onpa vaikeeta lukea vauva sylissä". Tulisiko joku nyt hakemaan vauvan? Kuka?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan suunnattomasti sen äidin käytös.

Vierailija
22/30 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pieni vauva ei tietty osaa lehteä repiä, joten sen ikäisestä ei tässä lie kysekään. Isomman voi laittaa lattialle viihtymään...

Ellei lapsi viihtyisi siellä, joku (kukatahansa noista) menisi ja ottaisi lapsen. Tai sitten minä ottaisin lapsen, jos huomaisin, että minulla vähiten järjellinen touhu meneillään. Tai sitten laittaisin lapsen toiselle polvelle ja lukisin toiseen suuntaan sitä lehteä. Tai sitten antaisin lapsen repiä lehden ja ottaisin toisen luettavakseni. Nimittäin mummolassa noi aikakauslehdet, joita minä luen, ovat vanhoja Seuroja, jotka ovat menossa jo kierrätykseen. Uusinta lehteä en tietenkään anna repiä.

Keskimäärin sanoisin, että aukaisisin itse suuni ja pyytäisin jotakuta muuta ottamaan vauvan hetkeksi. En odottelisi, että muut tulevat häntä ottamaan. Ellen sitten laittaisi lattialle häntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ottaisi vihjaisemalla tai suoremmalla puheella. Kelle vaan voisin lapsen työntää, niin hoitaisivat.

Anopillekin voisin sysätä lapsen, ja vihjaisemallakin varmaan ottaisi.

Mut mulla ei oo tapana leikkiä martyyria, vaan sanon ääneen jollekin, et voitko ottaa vauvan tai hoitaa isompia lapsia tms.

Mun mies kyllä heittäityy aika avuttomaksi, jos ollaan kummalla mummolla vain. Kai se ottaa sen omana vapaa-aikanaan, kun on muitakin hyysäämässä muksuja. Kotona hoitaa kyllä oma-aloitteisesti lapsia ja kotia.

Vierailija
24/30 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ja appi kumpikaan eivät ole koskaan pitäneet lasta sylissään, eivät halua. Enkä minäkään väkisin tunkisi sinne syliin huutamaan.

"luenpa tässä hampaita kiristellen repaleista lehteä niin kauan, että joku tajuaa tulla ottamaan vauvan sylistäni"

Vierailija
25/30 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omiaan ovat tietysti pitäneet sylissä pakollisen määrän.

Anoppi ja appi kumpikaan eivät ole koskaan pitäneet lasta sylissään, eivät halua. Enkä minäkään väkisin tunkisi sinne syliin huutamaan.

"luenpa tässä hampaita kiristellen repaleista lehteä niin kauan, että joku tajuaa tulla ottamaan vauvan sylistäni"

Vierailija
26/30 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä yleensä aikuiset ihmiset lukevat lehteä, jos ovat jossain kyläilemässä? Minusta on erittäin huonoa käytöstä, jos menen vaikkapa vanhempieni luokse, ja alan lukea lehteä! Kyläilemäänhän mennään siksi että tavataan ihmisiä ja seurustellaan heidän kanssaan - eikä siksi, että voisin lukea lehteä?!?! Eikö tämä ole ihmeellinen kysymys, vai olenko yksin tämän mielipiteeni kanssa?

Vierailija
27/30 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin saisin vauvaa pitää sylissäni imetystä pidempään :)

Asumme eri maassa kuin mummot eli he eivät näe lapsenlapsiaan kovin usein. Ja vaikka näkisivätkin, molemmat muistavat miten raskasta vauva-aika voi äidille olla ja takulla isovanhemmat soisivat minulle sen ilon että saisin lukea lehden rauhassa.

Omasta miehestäni en menisi takuuseen ....

Vierailija
28/30 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen antanut vauvan jollekin.

Vierailija
29/30 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meille ei, joten ymmärrän täysin jos joku lukee lehtiä kylässä. So what? Miksi pitää olla niin tarkka kaikesta ja määrätä mitä kukin saa tehdä missäkin. Relatkaa.

Vierailija
30/30 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsi jollekin ja sillä selvä.