Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helmikuun helmet 2010 vk 3

18.01.2010 |

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea Mandylle! Onneksi kaikki meni lopulta hyvin:)

Täällä vielä kärvistellään kotona ja oon myös aika tuskastunut tähän olotilaan jo. Nyt tuntuu ettei tämä vauva tule ulos ollenkaan:( Öisin on supistuksia, menkkamaista jomutusta ja sellaista ilkeetä tunnetta alapäässä. Aamulla taas on kaikki ihan ok. Aiemmissa raskauksissa kaikki on tapahtunut kerta rysäyksellä, mutta tässä vaan kärvistellään päivä tolkulla. Saa nähdä pääseekö tällä kertaa jo lasketunajan tienoille...

Öisin siis tulee valvottua, mutta ihmeen pirteänä oon kuitenkin aamuisin ollut. Oon hyvinkin jaksanut herätä laittamaan koululaisella ja päiväkotilaiselle aamupalaa. Meidän 3v.poika on vielä päiväkodissa, kun en tiedä koska lähtö tulee ja muutenkaan en enää jaksa oikein ulkoilla toisen kanssa, niin kuin pitäisi. Täytyy sitten katsoa tilanne uudestaan, kun vauva syntyy. Todennäköisesti pidämme pojan parina päivänä viikossa päiväkodissa.

On tämä vaan jännää aikaa, kun alkaa odotella vauvauutisia:) Saas nähdä koska seuraava helmivauva syntyy!

Nyt lähden "rääkkäämään" itseäni eli lähden shoppailemaan Jumboon;) Saas nähdä saako shoppailu jotain aikaan...

Vierailija
22/59 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jännät ajat tosiaan rupeaa olemaan käsillä, näitä ihania uutisia rupeaa varmaan pian tulemaan useampia. Ja vaikuttaa siltä että aika moni rupeaa jo olemaan "kypsä" tähän olotilaan. Voimia erityisesti Ihmetykselle, toivottavasti ensi yö olisi parempi!

Täällä ei mitään ihmeellistä, tuntuu että supparit vâhenee päivä päivältâ, ihan kuin vauva ottaisi takapakkia tai jotain. Eilen käytiin kaupoillakin useampi tunti, eikä tuntunut herraa mitenkään häiritsevän. Kaksi viikkoa jo viime sairaalakäynnistä, jolloin kätilö ennusteli että vois syntyä milloin vaan. Nyt ei kyllä tunnu yhtään siltä, plääh. Nää viime viikot tuntuu nyt niiiiin pitkiltä, varsinkin kun olin jo asennoitunut ihan siten, että laskettuun aikaan asti ei mentäs. Seuraava kätilötapaaminenkin vasta kahen viikon päästä, joten sillon vasta saa tietoa ettâ onko jotain edistystâ tuolla alakerrassa tapahtunut.

Niin ja arvista (tai siis kunniamerkeistä =) ), niiltä oon vielä tähân mennessä säästynyt, mutta vaikuttaa tuo nahka niin venyneeltä että tuntuu pian repeävän.

+ kissat ja maha-asukki nukkuivat kiltista aamulla,joten sain loikoilla kymmeneen asti, harvinaista herkkua (sori vaan kaikki joilla huonompi yö takana)

Mukavaa viikkoa kaikille odottavissa tunnelmissa!

Ranskis-vaavi ja poika 36+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi miten ihanaa lukea näitä vauva-uutisia.

...

(.) ja sitä omaa napaa. Yhdessä kasassa ollaan edelleen ja ihan hyvä niin, vaikka pakko myöntää että kun nyt tietää jotain tuolla tapahtuneen tulee tarkkailtua pienimpiäkin oireita...että josko nyt alkaa tapahtumaan. Asiaa ei helpota yhtään se, että olen nyt kuullut yhdeltä jos toiselta, että "kun mulla lähti verinen limatulppa oli vauva sylissä vuorokauden kuluttua". Vaikka todellisuudessa se limatulppa ei kuulemma merkkaa synnytyksen käynnistymistä vaan sitä, että synnytys alkaa olla lähellä. Soittelin kyllä neuvolaankin ja kyselin vähän asiaa ja asian vierestä, niin keskimääräinen aika on kuulemma yleensä 3vrk-2vko että alkaa jotain tapahtumaan.

toki mulla viikkoja vielä niin "vähän" että luulisi tuonkin vaikuttavan jotenkin.

lauantaina tosiaan tuli verinen tulppa ja vuoteli illan vertakin tihuttelemalla.

sunnuntaina ei tullut mitään, eikä eilenkään.

kunnes taas tänään alkoi vuotelemaan, tai lähinnä tuhruttelemaan sellaista rusehtavaa vuotoa.

supistelee epäsäännöllisesti mutta kun ei nämä vielä mitään varsinaisesti kipeitä ole, lähinnä vähän epämiellyttäviä.

tuli sitten vaan mieleen, että mistäs sitä tietää ettei mitään tulehdusta kehitä? vai onko tuollainen rusehtava vuoto limatulpan irtoamisen jälkeen ihan normaalia?

Jiina ja rv 36+4

Vierailija
24/59 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA Mandy nyytistä!

Olen synnyttänyt OYS:ssa -06 eikä minullakaan mitään moitetta. No, epiduraalia sain odottaa turhaan minäkin: anestesiologi ei saapunut paikalle ja sitten kohdunkaulanpuudutteen voimin mentiin. Nopea synnytys: 4h30min, joten ei varmaan epiduraalia nyt seuraavassakaan tarvita?! Ehkä olisin henk.koht. kaivannut enemmän ohjausta ja rohkaisua erilaisiin kivunlievityksiin, asentoihin jne. Tavoitteena tällä kertaa olisi ainakin yrittää olla siinä mielessä aktiivisempi.

Ha, kiva kuulla, etten yksin ole hajamielinen höperö =D Jostain luin, että äo pysyy synnytyksen jälkeen noin vuoteen asti alemmalla tasolla kuin ennen raskautta =/

Ei ole mitään synnytystä ennakoivia oireita, mutta terveydenhoitajan mukaan viimeisimmällä neuvolakäynnillä sikiön pää on laskeutunut lähtöportille. Tosin vieläkin on närästänyt, pissattanutkin herkästi. Pissiin oli eksynyt proteiinia ja ketoneja, ja nyt pitäisikin tikutella täällä kotona. Painoa kertynyt 9 kg, 350 g/vk (lähtöbmi 21), ja terveydenhoitaja totesikin, että hyvin tasaisesti on paino noussut. Mahdollisuudet olemassa, ettei raskauden päätyttyä jää mitään =)

Henkisesti olisin valmis vaikka heti synnyttämään, mutta fyysisesti kestän kyllä odottaa.... Martta, rv 38

Vierailija
25/59 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Madylle pojasta!

Laitan tänne nyt vielä neuvolakuulumiset. Kaikki ok. Kummempaa synnystapa arviointia ei tehty, kun vain sisälantion kokeili ja sen nyt tiesinkin entuudestaan, että ahdasta ei ole :)

Kohdunsuu oli pehmennyt, auki 2cm ja kohdunkaulaa 1,5 cm!!! Ei pitäisi mennä kauan. Tosin oli viimeksikin kohdun kaulaa vielä sentti jäljellä synnärillä jo ollessa, uudelleen synnyttäjänä avautuminen tapahtuu nopeammin, että ei aina välttämättä kohdunkaula ehdi häviämään kokonaan ennen avautumista. No saas nähdä kauanko tässä menee. Ensi maanantaiksi on kuitenkin neuvola aika :)

T:Lauris rv 38+0

Vierailija
26/59 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon Mandylle!! Ihanaa, lisaa naita uutisia, alkaa tehda todeksi sen ettei omankaan vauvan nakeminen ole kovin kaukana...

Mulla on olo ihan ok, valilla nipistelee kun reippaammin yrittaa kavella, hengastyn hyvin pienesta, ja valilla repii alavatsaa. Ei siis supisteluja vaan tuntuu etta kun vauva on niin hankalassa asennossa niin kohta pelottaa etta kavellessa tupsahtaa vaikka jalka ulos ;o)

Kavin nimittain tanaan taas ultrassa ja herra on nyt kaantynyt poikittaisesta peratilaan,paa mun vasemman rinnan alla, ja jalat ihan alimmaisena, joten potkut tuntuu ilkeasti virtsarakon suunnalla.

Muuten olo ihan hyva, nukkuminen onnistuu viela, pakollisista vessakaynneista huolimatta, valilla tosin saa unta odotella vessareissun jalkeen jonkin aikaa, ja kaantymiset on aika hitaita ja vaivalloisia...

Olen muuten miettinyt etta mika siina on etta mulla nama vauvat viihtyvat vaarissa asennoissa kohdussa, onkohan mulla kohtu jotenkin "vaaraa mallia" vai mika tassa on? Esikoinen oli oikein pain, paa alaspain mutta tarjonta ilmeisesti jotenkin vaara kun ei millaan laskeutunut jne, kakkonen peratilassa ja toistaiseksi myos tama vauva?

Kolmaskerta rv 34+3 (4 viikkoa 2 paivaa jaljella!)

Vierailija
27/59 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaan paikkaan oon menossa synnyttään(toivottavasti tässä parin viikon sisällä:))

Neuvolakäynti viime torstaina: Kohdunsuu kiinteä, auki 1,5cm ja kaulaa jäljellä 2cm. Painoa on tullut jo 17kg(!!) Lähtö BMI 20 (58kg) mutta hirvittää kyllä urakka mikä on tehtävä päästäkseen edes lähelle entistä painoa:) paineet ja Hb ok. Jotain pikkutuntemuksia, menkkatyylistä alavatsakipua ja tiheitä supistuksia mutta ei kylläkään kovin kivuliaita ainakaan...tiedä sitten miten kauan viel menee kunnes vauva syntyy.

Olo ja mieliala on kyllä sellanen mikä on ollut edellisten(2kpl) raskauksien viimeisenä viikkona: kauheita hermokohtauksia ja kaikki, jopa miehen tai lapsen kosketus ärsyttää ihan kympillä. Yöt on huonoja ja flunssaa on ollut jo melkeen 2 viikkoa, myös lapset 3v ja 1v sairaina:(

Joku kyseli Kelan sivuista: sieltä pääsee kattomaan omia tietoja siten, että etusivulta oikeasta yläkulmasta klikkaa kohtaa Asioi verkossa-> "kirjaudu sisään" verkkopankkitunnuksilla. Siellä on kohta "aiemmin lähetetyt"...eli ne hakemukset, mitkä olet lähettäny, mutta et ole vielä saanut vastausta. Just kävin ite tänään kattomassa ja vanhempainetuushakemus näkyi olevan ratkaistu mutta postia ei ole vielä tullut:) äitiysavustuksen sain jo ennen joulua vaikka samaan aikaan hakemuksen laitoin! En tiedä vastasinko siihen mitä tarkoitit...

Mandy: Onneks sait ambulanssin nopeasti!Mulla ed. synnytyksessä meni vedet ja neuvolasta oli sanottu että ambulanssilla mennään siinä tapauksessa. No soittelin HIRVEÄSSÄ paniikissa 112:een josta sanottiin vaan että hätäkeskuksessa on juuri nyt ruuhkaa:/ juoksin siinä housut märkänä, itku kurkussa ja vähän yli 1v lapsi jaloissa varmaan 15min yrittäen soitta hätäkeskukseen mutta tuloksetta. Olin jo soittanut miehen töistä kotiin ja tulikin pian...Vähän aikaa tuumattiin ja päätettiin lähteä omalla autolla vaikka oli toisin neuvottu neuvolasta.(Mulla nimittäin oli siinä raskaudessa jo rv 27 paikat pehmeänä ja kohdunkaulakanava hävinnyt kokonaan ja olin nostelukiellossa ja ennustivat nopeaa syöksysynnytystä varsinkin jos menee vedet) Onneks ehdittiin hyvin sairaalaan(matkaa 60km) mutta siellä melko nopeesti syntyi tyttö yhdellä ponnarilla:) Loppu hyvin kaikki hyvin, mutta silloin hirvitti se ettei saanutkaan ambulanssia! Kysyin muuten jälkeenpäin synnärillä että voisko ne kysyä hätäkeskuksesta, oliko mahdollista että ei päässyt läpi vaikka yritti 15 min soittaa. Ja se oli totta:oli liukas keli sinä iltana ja linjat oli ollu tukossa...se siitä:)

Innolla odottelen jo synnytystä:)

Maurel 36+4

+ kaikki on valmiina vauvaa varten

- lauantaina pitäis viel yrittää tunkea ittensä johonkin kolttuun kaverin häihin, mikä tapahtumana on kiva mutta pukeutumisongelma hirvittää...

Onnea kaikille tulevaan!:D

Vierailija
28/59 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullu kirjoitettua aikoihin taas mut ku soti vaikee olla koneella ku poika 10,5 kk ei anna olla rauhassa niin kirjoittamisesta ei tule mitään.Nyt poika vielä nukkuu niin pääsin kirjoittaa...

Kun on lukenu teidän juttuja niin tuntuu et kaikki kohta synnyttää ku supistaa yms..

Itsellä ei ole supistanu ollenkaan, mut esikoisen kanssa meni niin et sit ku rupes supistaa niin sit olikin jo tosi kyseessä ehkä tässäkin käy niin sitten. Mulla oli pitemman aikaa tosi kipeenä alapää mut nyt kun oltiin viikonloppu kylpylässä niin sen jälkeen ei ole sattunu ihan kummmallista. Mietin jo et miten jaksan kuyöllä ku käänsi kylkeä niin heräs ku sattu niin ilkeästi ja kävellessä myös oli välillä tosi inhottavaa..

pitäis varmaan minunkin saada vihdoin laitettua vauvan vaattet valmiiksi ja sairaalakassi pakattua ku eihan sitä voi koskaan tietää et milloin tulee sit lähtö sairaalaan vaikka esikoinen menikin yliajan...vaikka jotenkin nytkin vaan ajattelee et vauva synty kumminkin vasta maalliskuussa mut kai sitä pitäis olla valmiina.

Tuntuu et pitäis tehdä vielä vaikka mitä ennen vauvan syntymää:)

Oikein kovasti voimia kaikille nyt loppukoitokseen!!! Toivottavasti saatte jokainen evättyä kunnolla ennen loppurutistusta!!!

Hande86 34+3 (vasta)

+ alapääkipu on hellittänyt ja muutenkin jakselen hyvin.

- yöllä kun herää niin ei meinaa saada heti unta

Vierailija
29/59 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihanaa, kun joku on jo saanut pikkuisensa syliin asti..

Vierailija
30/59 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kone nyt tökkii, mut yritänpäs uudelleen..

Onpa ihanaa, kun joku on jo saanut pikkuisensa syliin asti..

Vierailija
31/59 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihanaa, kun joku on jo saanut pikkuisensa syliin asti.. Onkohan tässä muita lähtenyt synnärille asti jo??

Mullakin yöt on olleet risaisia, välillä suppareiden vuoksi, välilä ihan siitä syystä, että unta ei saa millään vessareissun jälkeen... Nyt on ihan erilainen olo, kun viime yön sain nukuttua tosi hyvin, toki yöhön kuului lukemattomia kääntymisestä johtuvia heräämisiä yms, mutta valvottua ei tullut yhtään.. Jos joku illalla olisi sanonut, että yö voi mennä putkeen, niin en kyllä olisi uskonut!! Eilinen koko päivä oli aika kamalaa olotilaa, ja illalla ku aloin siivota keittiön yläkaappeja, niin ilmeisesti verenpaineet "hitusen" laskivat.. Meinasin pökertyä ja oksentaa yhtä aikaa, ja sai hetken nollata tilannetta, ennen kuin pääsin makkariin lepäämään ja puhelimen vierelle.. Äitini(sairaanhoitaja) kävi sitten pyörähtämässä, ja paineet oli vain 119/70, ja silloin tästä episodista oli jo kulunut tunnin verran.. Sitten loppuilta olikin mielenkiintoinen harkkasuppareiden ja selkäsäryn kanssa, meninkin nukkumaan kuuman kaurapusin kanssa ja yllättäen se sitten toimi ja sain unen päästä kiinni.. Tosin aikani sain pyöriä, kun supisteli jo hitusen kipeästi ja vihloi alhaalta niin maan perusteellisesti.. Että niin sitä vain ollaan vieläkin yhtenä kappaleena, vaikka eilen kuvittelin että jotain olisi voinut alkaa tapahtua!!

Käväisin eilen neuvolassakin, ja kaikki oli ok.. Painoa oli vain mulle tullut hurjasti, melkein kaksi kiloa per viikko.. Tosin onhan poitsukin kasvanut ja silloin edeltävältä kahdelta viikolta ei tullut mitään, mutta mutta.. Ei se ihme että alkaa olla raskas olo!! Nyt sitten vain odottelen ensi viikon torstain neuvolaa ja sitten onkin jo se kontrolliaika keskussairaalassa.. Kylläpä aika menee nopsaan!! Tosin, toivottavasti en ole yhtenä kappaleena enää, on jo sellainen olo, että pikkuinen voisi kovastikin jo alkaa tulemaan ulospäin... Poitsu oli kuulemma jo kiinnittynyt, joten ehkä se tästä... Ja nuo alapään vihlonnat ja kivut on kyllä sangen tuttuja täälläkin, ja lenkillä tuntuu kuin olisi keilapallo jalkojen välissä....... Mutta tähän olotilaan on onneksi niin hyvä syy, ettei haittaa, vaikka välillä on hitusen kurjaa itsellä!! :)

Maria-84 38+2

+sain nukuttua viime yönä kunnolla

Vierailija
32/59 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun pääsisi jo itsekin kirjoittamaan vauvauutisista :)

Viime yönä näin unta, että meille syntyi TYTTÖ. Olipahan vaan melkosen hoikka neiti, mitat kun oli 1717g ja 47cm :O Onneksi ei pitäisi enää näillä viikoilla olla ihan noin laiheliini.. niin ja syntymäkellonaikakin selvisi unessa (09.09), mutta päivämäärä ei *höh* :D

Ihan oisin tosiaan valmis synnyttämään minäkin jo vaikkei mulla mitään erityisen tuskaista oloa olekaan (paitsi se melonitunne alapäässä). Alkaa vaan pitkästyttämään jo ihan kympillä tää odottelu :)

Jaahas, poika taitaa kaivata sapuskaa kun kiipesi tuoliinsa istumaan eli myöhemmin jatketaan..

+ 2 viikkoa laskettuun päivään :)

evian, rv 38+0

Vierailija
33/59 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea tosiaan Mandylle!

Kiitos Kela - tiedosta, käväsen katsomassa heti, että onko työnantaja toimittanut tietoja vai ei.

Tänään oli äitipolille aika, piti olla ulkokääntämisyritys, mutta olivat synnärisalit kaikki täynnä. Joten huomenaamulla sitten uudestaan paikalle. Vahvassa perätilassa istuskeli, painoarviokin saatiin eli täysaikaisena vajaa nelikilonen olisi tulossa. Joskin nyt jos ei huomenna käänny, niin saadaan sektioaika. Ja tämän lisäksi sitten kohdunsuuta oli jäljellä 2cm ja auki sormelle. Mitä se sitten ajallisesti tarkoittaakaan, niin en tiedä. Supisteluja tuli sydänkäyrällekin ja kovaa "menkkavihlontaa" on edelleen. Mutta vauvalla kaikki hyvin - se riitti tiedoksi :)

Huomista jännitellen,

Ötökkä 37+0

Vierailija
34/59 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Mandylle.... :D

mulla oli tänään lääkärineuvola... kaikki oli hyvin mut eipäs ole tämä poitsu tulossa täältä ennen la:ta todennäköisesti... ihmetyttää tosissaan kun neuvolatätsy sano 2vko sitten e hyvä jos 2 viikkoa pysyy ja nyt oli kyllä kohdunkaulaa vielä 3cm jälkellä ja ihan oli kiinteä ja kiinni kohdunsuu...

miimu 36+6

painoarviota antoi käsin kokeilemalla... meinasi että nyt olisi vielä reilusti alle 3000g ja laskettuna olisi sitten ihan himpun verran yli 3000g... Sf-mittakin tipahti nyt alle keskikäyrän...

mut mites näihin on luottaminen???? kun ei aikaisempaa kokemusta ole...

Vierailija
35/59 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vielä olet kotosalla yhtenä kappaleena :) Multa meni sun viesti ohi. Tuollainen vuoto on normaalia raskauden loppuvaiheessa ja enteilee synnytystä, kohdun kaula siellä pehmenee ja avautuu. Ellei siinä ole voimkasta hajua, sinulle tule kuumetta tms.

Mulla esikoisesta limatulppa lähti viikkoa ennen synnytystä, tokassa pari päivää ennen ja viimeksi klo 16 iltapäivällä ja poika syntyi samana yönä 00.24 :)

Täällä odottelen merkkejä taas siitä limatulpasta ensin. Mies tulee vasta huomen illall kotiin, joten täytyy istua jalat ristissä. Supistukset ovat voimakkaampia ja tulee jo vähäisestä kävelystä tai portaita noustessa, pyykkikoria nostaessa. Alavatsaa ja reisiä särkee.

T:Lauris 38+2

Vierailija
36/59 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että ihmetys on tainut ainakin jo lähteä laitokselle kun täysi hiljaisuus siellä suunnalla. Inolla käyn katsomassa että kukahan teistä on seuraava lähtiä ja uutisten tuoja.

Miulla ei meinaa hermo pysyä kassa kun huomena on se äiääpoli. Uni ei varmaan yöllä tuu silmään ja verenpaino on sit jännityksestä ja valvomisesta koholla. Tiedän pitäs ottaa vastaan mitä tulloo mutta mie vaan aina jännitän noita tärkeitä käyntejä.

Ihanaa on muuten nähdä vauva taas pitkästä aikaa näytöllä. Mie en yhtään ossaa sannoo mitenpäin hää siellä on kun välillä tuntuu potkuja tuolla ihan alhaalla ja sit taas ilall ne tuntuu keskivaiheilla ja välillä ihan ylhäällä ja taas jossain alhalla. Sama homma esikoisella joten liekkö he molemmat siten sotkeutuu tohon napanuoraan.

Mutta kai se on perheelle alettava miettimään iltaruokaa.

Nemotus rv 36+4

Vierailija
37/59 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea aluksi Mandylle. Pitää tosiaan itsekin miettiä mihin noi pojat lykkää, jos tulee nopea lähtö. Mies ei ole synnytykseen lähdössä, mutta jos on töissä lähdön hetkellä, pitää pojat laittaa isin luo taksilla työmaalle.

Minulla oli eilen neuvolalääkäri. Ajattelin toiveikkaana, että kohdun suu olisi ollut pehmeä, mutta ei... Kohdun suu on kiinni ja kiinteä eli täällä kärvistellään varmaan ihan loppun asti ja varmaan ylikin. Mitään merkkejä synnytyksen lähenimisestä ei ole - ei supistuksia, ei edes harjoitussuppareita, ei "keilapalloa" jalkovälissä eli vauva vielä ylhäällä, saatika, että limatulppa olisi irronnut. Poikia, kun odotin näillä viikoilla oli kohdunsuu pehmentynyt ja kakkosella sormelle auki.

Matami 34+6

PS. Vaikka synnytystä edeltäviä oireita ei ole, olo on jo aikas kurja ja pinna alkaa olla jo kireällä...

Vierailija
38/59 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli siis neuvolalääkäri ja kaikki ihan kiinni oltiin vielä, ettei siellä suunnalla mitään merkkejä vauvan halusta tulla ulos. Pää alaspäin se on ollut jo vkoja, mutta ei kuulemma ollut vielä kiilautunut. Tarkempaa koko arviota ei antanut, mutta sanoi, että on sellainen keskikokoinen vauva. Nyt vähän alle 3000g ja sitten siitä paino nousee, miten pitkälle tässä vielä joutuu odottamaan.

Mitenhän saisi mielen tsempattua niin, ettei tuijottais tota pvämäärää ja vkoja vaan rauhallisesti odottelis siihen saakka kun vauva tulee. Ei sitä varmaan pysty! :D koko ajan mielessä et voi kun se jo syntyis, vaikkei mulla oon vaikeuksia liikkua tai puuhailla muutakaan. Vähän vaan tylsää kun töissä ei voi olla ja ei niistä kavereista kumma kyllä joka päivä kahviseuraa saa ;)

ONNEA Mandylle ja mahdollisesti muillekin vauvan jo saaneille. Kateeksi käy ;)

Juu ei supistele täällä, mutta laitetaan taas kuulumisia jos jotain muutoksia tulee.

36+0

Vierailija
39/59 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hb 149

painoa tullut taas kivasti, nyt reilu 20kg, on taas hävittäminen..huh huh

painoarvio 3300g joten kasvaa ihan aika isoks???

vettä arveli olevan vähän. lähetteen äitipolille sain...tulee sit kutsu.

alapäätä ei tutkinut, mitä vähän ihmettelen, mut?

jonkun verran supistelee...ihanasti oikein "repii" alapäästä..

mulla ei ole ikinä lähtenyt limatulppa kuin vasta sairaalassa...ekan kohdalla jouduin rasitustippaan veden vähyyden takia,ja vedet meni aika pian tipan aloituksesta, joten siitäpä käynnistyi.

toisen kohdalla oli sektio35+4 viikoilla eteisistukan takia.

3kohdalla alkoi supistukset kyllä kotona,mut sairaalassa meni vasta limatulppa...

nelosen kohdalla alettiin vähän käynnistellä kun paikat kumminkin oli jo auki 40+0 ja painoarvio oli jo aika iso...4kg paikkeilla, poika oli 4475g.

rv36+6

olo ei tukala, mut voisi se vauva jo vaikka alkaa syntymään...

Vierailija
40/59 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtenä kappaleena:) Tänä aamuna heräsin viideltä kauhean kipeisiin suppareihin, tunnin ajan niitä tuli 10-9 minuutin välein ja oli sen verran kipeitä, että puuskuttaa piti eikä sängyssä voinut maata-käppäilin alakerrassa ja keittelin kahvia, olin satavarma, että nyt on menoa. Ja pah!

Laitoin lapset isän mukana päiväkotiin ja kävin uudelleen nukkumaan, hiipuneien supistusten kera, mutta menkkakipu kovana alavatsalla. Sitten kouluun klo 12 ja tässä sitä ollaan...

Huomenna olisi äippäpoli, onneksi. Vauvan liikkeet tuntuvat NIIN tuossa nahan päällä, että pienikin potku sattuu:( Olisiko siis sitä vettä kuitenkin liian vähän? Huomenna sekin selviää.

Aika hajottavaa tälläinen loppuraskaus. Tai onhan tää ollut yhtä painajaista sieltä rv 21 asti....saisi jo loppua.

ihmetys rv 35+1