Helmikuun helmet 2010 vk 3
Kommentit (59)
ainakin yksi muukin jolla synnytys OYSissa
OYS kokemuksia?
Tiiän että jossain oli synnytys Oulussa ketju mut se ei auennut...
Mulla la tosiaan 18.2 ja vieläkään en ole saanut kelalta postia vaikka kelan sivuilta näkee, että paperit saapuneet sinne 2.11... Kauankohan vielä menee? Olisi kiva tietää, et mitä ja milloin on tulossa.
Onko muut saaneet jo päätökset?
Mie sain ennen uuttavuotta päätöksen. Hakemuksen jätin 20.10 tai jottain. mulla perustuu samaan tuloihin tää päätös kun esikoista kun hää on olle 3 vuotta vauvan syntyessä.
Kelassa yhteen vaiheeseen oli jokin juttu että odottavat tietoja verovirastolat mutta 22.12 on tullu kelan sivulle tämmöinen informaatio
"Kela käsittelee taas normaalisti ensi vuonna alkavien vanhempainpäivärahojen hakemuksia. Hakemukset ruuhkautuivat hieman, koska niitä ei voitu käsitellä ennen kuin laki sairausvakuutuslain muutoksesta oli vahvistettu."
Eli luulisi paikkoin myös sinulle tulevan päätös rahoista. Ikävintä on tässä se et ekat rahat on 5 viikolta eli kun mie jäin äitiyslomalle 11.1 saan ekat rahat 13.2 vasta!! Ja palkkaa saan työstäni siis vain 5 päivältä joten aika pienellä pudjetilla saa rahoja säästellä! =(
Nemotus
Täällä kanssa kävin jättämässä hakemuksen Kelaan 4.11 mutta mitään päätöstä ei ole vielä kuulunut, kävin viime viikolla kyselemässä, että alkaako sitä äitiysloma 13.1 kun ei ole mitään virallista muutakuin se että on itte laskeskellut. No onneksi alkoi kun sairaslomakin loppui edelliseen päivään.
Muuten täällä voidaan ihan hyvin, yöt on mennyt kehnosti jotenkin ihme kääntyilyä kokoajan ja tyynyn laittamista jalkojen väliin. Sitten aina olen ollut sellainen vilukissa mutta eipä nykyään tartte välttämättä peittoakaan kun on niiiin kuuma öisin.
Muutamana yönä ollut alavatsakipua, kuukautisten tyylistä mutta eipä sitten muuta. Vaikka viikkoja vasta 35 + 6 niin jotenkin sitä jo odottaisi pojan syntymää vaikka toisaalta kun ajattelee että kuukausi enään laskettuun aikaan niin tulee pieni kauhistuksen olo. Nyt tarttis vaan osata nauttia tästä ihanasta hiljaiselosta ja rauhakseltaa olosta.
Tänään on toinen perhevalmennus ja sitten huomenna olisi pelkopolin järjestämä synnytysjooga. Torstaina onkin synnytystapa-arviointi, saa nähdä miten menee kun nyt jo on sf-mitta 38cm ja neuvolatäti on sanonut että tulee iso poika, että eivät antaisi ainankaan mennä yli lasketun ajan. Saa nähdä mitä torstaina sitten Tykssä ollaan mieltä.
Äitikin sai syömisrajoitteita kun painoa on tullut jo 20,6 kg, lähtöpaino oli 60kg. Vähän on alkanut sekin kauhistuttaa että saako näitä tulleita kiloja pois enään synnytyksen jälkeen kun olen aina ollut niin tarkka painostani, no ei saisi sitä nyt murehtia.
Saa nähdä kuka on ensimmäinen joka saa onnellisen perhetapahtuman tästä ryhmästä, hieman jännittää jo kun olette kertoilleet paljon jo supistuksistanne :) Jäädään odottelemaan :)
Nemotus:
Pisti silmään, että haluaisit leikkuu ajan niin saako udella, että miksi? :) Synnytitkö esikoisen alateitse? Minulla esikoinen syntyi hätäsektiolla ja ensi viikolla on synnytystapa arvionti ja välillä olen myöskin toivonut sektio aikaa, mutta toisaalta sitten taas en, sekaiset fiilikset :/
Viime yönä tuntui, etten nukkunut sekunttiakaan, koko ajan kattelin kelloa ja ramppasin vessassa, jalat puutui ja mitä milloinkin, uni ei vaan tullut. Ihme kyllä aika pirteenä olen tänään ollut, enkä ees päikkäreitä ottanut kun esikoinen oli esikoulussa, vaan kävin tekemässä viimesiä ostoksia :) Vauvalle huovan, lakin, lakanan ja pyyhkeen..joita nyt epätoivoisesti yritän pestä, mutta koneesta on näköjään menny linkous kun likomärkiä ovat, ei auta kuin uuden ostoon vaikka juuri nyt ei olisi rahaa kauheesti ylimääräistä kun makuuhuone remonttikin on kesken, mutta niinhän se tahtoo olla että kaikki menee yhtä aikaa rikki tms.
Vauvalle kotiintulo vaatteet pakkasin viime viikolla :) Ainut vain etten löydä mistään alle 60cm kypärälakkia ja tuo 60cmon varmasti liian iso. Tänään sitten pakkasin oman sairaalakassini ja nyt tuntuu että tässä vain odotellaan sitä prinsessaa ja aika kuluu niin hitaasti että. Esikoinenkin kovasti kyselee, että joko se pian syntyy :) Odottaa myöskin malttamattomana sitä että saa olla pari päivää isin kanssa kahdestaan kotosalla :D
Torstain neuvolaa odotellessa ja ensi viikon synnytystapa arviontia :)
Marim ja neitokainen 36+1 :)))
Hei!
Oys:ssä synnytän, mutta ensimmäistäni, jotenka kokemusta ei vielä ole. Synnärivastaanotolla olen käynyt kerran raskaudenaikana ja oikein ihanilta vaikuttivat kätilöt ja lääkäri siellä. Ylihuomenna menen sitten katsomaan synnytyssalin - jännittää. Tämä johtuu tästä vauvan perätilasta, jonka yrittävät nyt sitten muuttaa ylihuomenna. Positiivinen asiahan on tosiaan, että pääseepä nyt sitten näkemään sen paikan missä "toimitus" on tarkoitus tehdä. Muille tiedoksi, että Oys säästää eikä ole tutustumiskäyntejä synnärille. Vai Gribz oletko sinä päässyt käymään?
Ties vaikka tuosta keskiviikosta sitten alkaisi jotain tapahtuakin, sen verran on nyt supistellut ja ollut kipuakin alakerrassa, myös selän puolella, että josko sitä kohta alkaisi synnytys. Tänään neuvolantätikin sitä jopa ennakoi...
Tuosta Kelasta vielä, yritin etsiä kohtaa jossa pääsisi katsomaan omaa tilannettaan, mutta en löytänyt. Voisiko joku vinkata? Päätöstä siis äitiysrahan määrästä ei ole tullut.
Hyvää helmikuun lähestymistä!
Ötökkä 36+5
Minä jätin hakemuksen 24.10 ja päätös tuli marraskuun lopussa. Ä-avustuksenkin sain jo joulukuussa. Ehkä ehdin ennen sitä ruuhkaa. Kurjaa joutua odottamaan. Kumma, jos kelalle on velkaa, niin vramaan pitää heti maksaa, mutta kelalla ei ole mitään kiirettä maksaa toisin päin...
Mulla on huomenna rv 38 täynnä ja olo on ihan malttamaton, vaikka luulisi parin viikon menevän nopsasti. Aikaisemmat on tulleet rv 39+ 2-4 vrk ennen laskettua aikaa. Sopii toivoa nytkin ;)
Huomenna olis lääkäri neuvola. En tiedä tekevätkö sen kummampaa synnytystapa arviota tai painoasviota. Neuvolan uä-laite on antkiikkinen. Lähinnä sillä voi katsastaa tarjonnan.
Nukkuminen on onnetonta parin tunnin pätkissä :( Tänäänkin heräsin jo 05 vaikka kello oli laiettu soimaan vasta 7.30 Esikko pitää laittaa kouluun kuitenkin ja toinen eskariin jne.
Kurkin KaksPlus palstan Helmikuisia. Siellä 4 oli jo saanut nyyttinsä, tosin muistaakseni 3 vauvaa oli keskosia ja yksi rv 37+
T;Lauris rv 37+6
Ei siis mitään merkkejä, jotka viittaisi synnytykseen. Supistuksia ei ole tullut ja vauvakin tuntuu olevan vielä tosi ylhäällä. Tosin minulla vasta viikot 34+3. Edellinen helmis/olympia-vauvan(syntyi olympiakisojen aattopäivänä) laskettu aika oli 18.2., mutta onneksi synti jo helmikuun 9. Silloin kävin vielä edellisenä päivänä neuvolassa ja sanoin, etten enää varmaan tule. Terveyden hoitaja tosin sanoi, että ei se vielä synny.
Joku mietiskeli sisarmustasukkaisuutta. Meillä ei viimeksi ollut merkkiäkään mustasukkaisuudesta. Esikoinen otti nuorimmaisen ilolla vastaan ja vauvaa todellakin rakastettiin yhdessä. Nyt tilanne varmaan toinen. Kuopus todennäköisesti on todella mustasukkainen. Itse koin hyväksi sen, että esikoinen (silloin 2 v 3 kk) sai tulla aina syliini, vaikka olisin ollut imettämässä. Hyvin mahduttiin kaikki kolme keinutuoliin. Nyt voi olla, että kun imetän niin 4v ja 6v pojat eivät mahdu vauvan kanssa syliin :)
Kateellisena lueskelen juttujanne synnytyksen merkeistä ja toisilla todellakin melkein 4 raskausviikkoa enemmän kuin minulla. Halusaisin jo eroon tästä pömpelistä ja erityisesti tästä tukalasta olosta.
Matami ja vasta 34+3
PS. Mikään ei ärsytä kuin jotkut sanoo, että ei mene enää kauaa, kun vauva syntyy. Odottavan aika on todellakin pitkä...
jatkuvasti!!! Ei jaksaisi enää yhtään- kaameeta ajatell, että tää voi oikeesti jatkua vielä monta viikkoa!!
Ruoka ei maistu, oksettaa, maha löysällä, supistelee ja alavatsaa juilii.Nukuttuakaan en saa. On tääkin hittolainen! Mä tas kateellisena lueskelen teidän juttujanne, joilla ei oo mitään vaivoja. Olispa niin edes hetken aikaa...
Olin tänään yliopistolla 9-17 ja nyt makaan sohvalla alapää ihan turtana ja alavatsa kipeenä. Supistelee jatkuvasti, noin pitkä istuminen oli ihan sikarankkaa:( Vielä pitäisi kuitenkin jaksaa pari viikkoa ainakin, jos vauva vaan pysyy sisällä.
Nyt alan kyllä toivoa, että tulis jo ja hitot mistään Haikaranpesästä:/
Lapsiveen niukkuus huolettaa myös. Onko kellään kokemusta?? En ole varma, tihkuuko vettä koko ajan hieman...vai onko sitten jotakin muuta...pissaa se ei kuitenkaan ole. Vasta perjantaina äippäpolilla ultraus tuon veden määrän arvioimiseksi uudelleen.
jaksuja kaikille...täällä sinnitellään
vasta rv 34+5
Olen molemmat pojat ( -01, -05) synnyttäny Oysissä ja pelkästään hyvää sanottavaa paikasta. Esikoisella oli napanuora kaulan ympärillä kaksi kertaa ja tarvi vähän elvyttelyä heti synnytyksen jälkeen (apgarit 5-9-9) palvelu hyvää ja nopeaa - lastenlääkäri ainakin silloin oli paikalla.
Esikoisesta sain kaiken mahdollisen kivunlievityksen ( peditiini, ilokaasu, kohdunkaulan puudutteen ja epiduraalin) jouduin muutaman tunnin pötkötteleen odottelu osastolla 11 synnytyksen käynnistymistä (alkoi vesien menolla aamuyöstä - liian aikaisin sairaalaan (miehellä hirveä kiire!!!! ;) )
Kuopuksesta en ehtinyt saamaan kuin kohdukaulan puudutteen, koska anestesia lääkäriä ei siihen hätään sali osastolta löytynyt, liekö kiireemmässä toimituksessa silloin...vai oliko mun oma synnytys jo siinä vaiheessa, ettei olis enää ehtinytkään... Silloinkin olin muutaman tunnin os.11 pötköttelemässä. Siellä ei vaan kätilö millään olis uskonut että poika on tulossa ihan just maailmaan...mentiinkin sitten juoksujalkaa, minä pyörätuolissa ja mies juosten perässä salin puolelle...puolen tunnin päästä poika maailmassa! Nyt tarttee olla tarkkana, ettei mene liian aikasin tai liian myöhään sairaalaan ;) se pötköttely os.11 ei oo kivaa, kun siellä ei oo muuta "kivunlievitystä" kuin keinutuoli!
Osastot 13/1 ja 13/2 kivoja molemmat. Molemmilla kerroilla kahden hengen huoneessa, ekalla kerralla jopa huoneessa oma vessa!
Vesi allas tai parikin sieltä löytyy, mutta mulla ei ainakaan ole mitään kutsumusta moiseen...en ole muutenkaan mikään vesipeto...
Noista Kelan hommista sen verran, että laitettiin työpaikan kautta paperit menemään joulukuun alussa ja päätös tuli heti tammikuun alussa...eka maksupäivä jo helmikuun 5. muistaakseni...
Tänään kävin neuvolassa ja taas uus täti oli siellä vastassa. Omaa kätilöä olen jopa kaksi kertaa nähny! Mukavan oloinen oli tämäkin täti. Nuorehko, mutta kyllä se jotain näytti tietävän... Mahaa meinas pienehköksi (pienehkö myös minun mielestä, vaikka nyt jo sf- mitta isompi mitä pojilta näillä viikoilla) sf-mitta 31 cm. Nyt käynnit viikon välein... rv 35+0 tänään...minusta maha on ollut koko ajan alempana kuin pojilta ja jotenkin erimallinen (tyttö tulossa 98% varmuudella ;) )
Tuntuu, ettei tämä piipero mene la aikaan asti, supistelee kovasti ja painon tunnetta koko ajan alapäässä...ei kuitenkaan ollu vielä kiinnittynyt. Paineet ok ( turkinpippuri dietti ei nostanut paineita! Ihan koukussa niihin nyt!) Hb oli laskenut taas 105! Jätin lisäraudan pois viime neuvolan jälkeen kun oli Hb noussu jo yli 130, mutta taas oli laskenu...siis lisä rautaa taas poskeen...painoa vain 333g /vko. Hyvä homma! Muuten kaikki OK!
Miehelle pukkaa koko ajan ulkomaan keikkoja, mutta sanoin että se saa nyt unohtaa moiset workshopit Saksassa!!! Sitä kun ei tiedä milloin se lähtö tulee...
Kaikki muut paitsi sänky on nyt valmiina vastaanottamaan piiperoa!!! Siinäpä sitten pappa ja iskä saavat sitä pedata, jos tuonti mummulasta venyy synnytyksen aikoihin!
sagom 35+0
olin vilukissa (esim. heinäkuussa istuin villasukat jalassa ja viltti päällä sohvalla telkkarin ääressä :D) ennen ensimmäistä raskautta, mutta nykyään homma on ihan päinvastoin.. varsinkin nyt taas muutaman viimeisen viikon ajan oon hikoillut kuin pieni sika, välillä on pakko vaihtaa paitaa kesken päivänkin kun tuntuu olo niin tukalalta =(
Mulla jatkuu toi paine jalkovälissä (vessassa käyntikin tuntuu turhalta kun pissahätä on heti uudestaan kun saa housut jalkaan), mutta siinäpä ne "merkit" sitten taitaa ollakin.. toisaalta tuntuu, että eihän tässä ole enää KUIN vähän reilut 2 viikkoa laskettuun aikaan ja sitten taas toisena hetkenä miettiikin että VIELÄ niin kauan.. puhumattakaan siitä jos mennään yliajalle..
Vauva myllertää päivä päivältä aina vaan enemmän ja lujemmin ja onnistuuhan se sitten ajoittain ponkaisemaan ihan kunnolla niin että saa olla melkein kaksinkerroin :O en oikein osaa sanoa edelleenkään supistuksista, kun maha tuntuu kovettuvan aina nimenomaan just noitten "mylläyskohtausten" aikaan/heti sen jälkeen. Niin ja maha toimii vaihteeksi noin sata kertaa päivässä *huoh*
Viimeksi unohtuikin mitata neuvolassa hB et josko se ois jo noussut ettei tarttis enää syödä tupla-annosta rautaa.. tällä viikolla sitten pitää muistaa jos ei terkka muista :)
Sais kyllä alkaa jo syntymään tää kaveri, odottelu on niin pitkäveteistä kun viikkojakin on jo ihan kivasti :D
evian, rv 37+5
Ei ainakaan päivityksissä ollut et olis syntynyt.
Eli meille syntyi poika. Klo 14.oo meni vesi, soitin itelle lanssin ja esikoiselle taksin et menee mummolaan. Itkin ja huusin kotona siis jotain aivan hirveetä.. No lanssi tuli pihaan ja äitini oli onneksi saanu mies ystävänsä kii ja se tuli auttaan kans. En meinaan pystynyt tekee mitään. Esikoinen 5 vee oli onneksi tajunnu mennä taksiin, ja sekin oli tuos vielä "hukassa".
Lanssilla sairaalaan ja poika näki maailman
14:32, viikkoj oli 37+3, painoa 2920 g ja 48 cm.
Mulla on ollut jo kuukausi sit paikat auki ja vietin la-su yön sairaalas ku supisteli. Nyt ei ees supistanu vaan vähän tuntu oudolle ja sit meni nuo vedet.. Onneksi kaikki nyt hyvin ja nyt saa elää 2 pojan äitinä :)
mandy ja poika 0 vrk
Mie lähin ihan normaalisti synnyttmään esikoista viikoilla 41 alateitse ja supistukset oli säännöllisiä ja todella todella kipeitä, mutta jostain syystä aukeaminen ei tapahtunut. Ehkä lapsen tarjonta tekisen en tiedä mutta olin supistus kivuissa yli vuorokauden ennenkuin sain epiduralin ja silloin en ollu nukkunu yli kahteen vuorokauteen ja ihan poikki.
Epiduralin jälkeen alkoi supistukset hiipua ja vauvan sydän äänet laskea eikä oksitosiinsta ollu apua joten lähdimme kiireelliseen mutta suunniteltuun sectioon. Minulle se oli helpotus. Leikkauksen jälkeisenä päivänä leikkaava lkäri sanoikin että olisi ollut todennäköistä että tyttö ei olisi mahtunut tulemaan lantiostani sillä näytti kovin ahtaalata. Tämä on se syy mikä tekee viimeistään se että toivon leikkuu aikaa. Synnytystapa arvio oli käsikopelolta tehty neuvolassa nuori kääkäri ja nyt se tehdään onneksipolilla ja jos ei yhteisymmärrystä niin menen pelkopolille kyssiin. Aikaisemmin kerroin jo tämän tarinan kun synnytyksessä oli muitakin komplikaatioita jotka pelottavat kovasti. Katteles viikko kaks taaksepäin mihkä vastasin jollekkin joka kysyi =)
Nemotus rv 36+1
JA ONNEA MANDY POJASTA!!!
Oikein kovasti onnea Mandy D:lle pojan johdosta :))) Ihanaa kun aletaan samaan vauvauutisia :)
Onnea!
Itselläni uneton yö, sis toellakin uneton, en ole nukkunut sekuntiakaan. Vatsa oli taas ihan sekaisin, oksetti, piti rampata veskissä, supisteli ihan yö läpeensä.
Nyt vaan itkettää ja väsyttää, en jaksa tälläistä enää. Ihan samanlainen yö akana kuin viime viikolla, jolloin lähdettiinkin polille.
Vauva möyri ja potki ja puski alaspäin ihan kko yön. Ei siis hänkään nukkunut yhtään pätkää! Onkohan kaikki hyvin? Huolettaa aika tavalla:(
Anteeksi nää mun valitusvirret ja oman navan kaivelut, nyt en vaan kykene ajattelemaan positiivisesti.
ihmetys rv 34+6
Nyt minä muistan, että olet aijemminkin kertonut, taisinpa itse kysyä tuolloinkin :D Mulla on varmasti joku raskausdemenettia ku joudun kaikki asiat kysymään moneen kertaan ja kirjottamaan lapulle asioita jotta muistan ne :O Yleensä kun olen niin hyvä muistinen enkä koskaan unohda mitään :)
Tuossa tilanteessa leikkaus oli varmasti helpotus. Minäkin lähdin normaalisti synnyttämään, mutta 9cm ollessani auki ja kohta ois pitöny tosi toimiin alkaa, niin sydänäänet laski ja kiireelliseen sektioon lähettiin..muistan sen versin hyvin ja kuinka kipeä olin ja mietin, kuinka voin tässä viellä ponnistaa vauvan ulos ja siksi olin itsekkin helpottunut leikkausesta sillä hetkellä, vaikka synnytykseni ei mitenkään pitkä ollutkaan. Nyt on tosi ristiriitaiset fiilikset..toisaalta haluan että kaikki menee omalla painollaan mutta toisaalta taas... ensi viikolla on synnytystapa arvionti mutta tähän mennessä kaikki ovat sanoneet ettei ole mitään estettä alatie synnytykselle kun lantio on normaali jne.
Marim 36+2
En miekään muistanu kuka sitä kyseli joten nou hätä =) Tottahan se on että luonnollisesti ois kai viisain se suorittaa jos voi mutta jotenkin tuo on kai meille molemmille se tuttu ja turvallisempi kuin muusta ei ole kokemusta. Minulle leikkaus oli helppo ja paraneminen alkoi helposti kun suihkutti haavaa monta monta kertaa päivässä. Tikit kun sai pois en muistanu ees olleeni leikkuksessa!
Minä olen tätä synnytystä stressanu tässä loppu ajassa ja aina kun meen neuvolaan tiedän että se kysyy ja se on sellanen aihe että ei tiedä mitä ajatella niiin verenpaineet nousee vaikka kotona arvot on hyviä. Perjantaina toivottavasti jännitys häviää tai sit se vaihtuu pakokauhuun =)
Nyt kyllä pidän sinulle peukkuja ihmetys että pääset pian lähtemään tuo ei kuulosta yhtään kivalta kärvistellä ilman unta. Tiedän tunteen =( Jos supistukset jatkuu niin meehän näytille jospa ois jo paikat siinä kunnossa et ottaisivat sut sisään ja saisit käärön syliin! =) Tsemppiä
Mandylle suuret onnittelut vauvasta! Ja tuntemuksista päätelleen ei tarvinne odottaa kauaa niin alkaa tulla toisillekin vauvoja.
Minuakin huolettaa tuo kykenemättömyys tehdä yhtään mitään kun synnytys alkaa (ainakin viimeksi supistukset voimistuivat niin yhtäkkiä ja todella kipeiksi... ja edellisellä kerralla ei ollut niitä isompia sisaruksia vielä). Voi Mandy, voin vain kuvitella minkälainen härdeli teillä on ollut sairaalaan lähtiessä. En tosiaan tiedä mitä teen, jos en pysty tekemään mitään ja kuitenkin tuo juuri vuoden täyttänyt neiti pitäisi saada jonnekin...
Täälläkin kärsitään aivojen toimimattomuudesta. Minun on pitänyt kirjoittaa loppuun yksi työraportti jo jonkin aikaa ja en vain kertakaikkiaan tahdo saada itseäni kirjoittamaan mitään. Tänään on pakko saada se pois käsistä muuten ei tule mitään.
Vaikka lääkäri epäili viime viikolla, että vauva syntyy ihan milloin vain kohdunsuun tilanteen takia, itselläni ei ole ollut mitään synnytyksen lähenemiseen viittaavia oireita...
Fanni rv 36+3
Voi kun ihania uutisia :) Hyvä, että apu oli nopeasti lähellä ja poika tuli turvallisesti maailmaan.
Oikeen hyviä vointeja!
Sandu rv 36
Tervetuloa tirpukalle mukkaan.
Meillä tiivistys remonnti saatiin viimeviikolla tehtyä joten nyt on saatu vauvalle saatu sänky ja muu tilpehööri saatu laitettua valmiiksi. ennään pienet ostokset edelleen tekemättä mutta ehtiihän nuo. Sairaalakassit on pakkaamatta mutta ei ole merkkiä kuyllä lähöstäkkään.
Viime viikolla neuvolassa ei hää tuntenu miten päin vauva on joten omallaa arvailulla mennään et tämäkin on edelleen jalat edelleen tulossa. Esikko käänty viikolla 40+jottain. Perjantaina on synnytystapa arviointi ja jännittää ihan tosissaan. Mie toivoisin leikkuu aikaa mutta katotaan mitä sannoovat.
Mulla on ihan joskus ja toisinaan yksi supistus. Pientä kipua on välillä kohdun aluella kun kyykkii tai istuu lattialla mutta siinäpä ne mitä ääneen voi mainita. Moni täällä varmaan on jo kohta lähdön edellä kun supistukset jo noin herkillä. Jännittää kukahan on eka lähtiä =)
Joku puhui että vauvan syntymisen kynnyksellä jännittää kuinka pari suhteele käypi. Mulla oli sama ajatus kun esikoista odotin mutta nyt ainoat "pelot" kohdistuu kuinka tyttö lopulta sisaruksen ottaa vastaan ja kuinka arki saadaan pyörimmään. Voihan olla et kaikki mennee omalla painollaa hienosti mutta en halua luoda ruusunpunaisia kuvia ja sit pettyy kun tulee vastoin käymisiä. Mutta toisaalt ei ole ollu viel mustasukkaisuuden merkkejän kun hän harjoittelee nukella vauvan hoitoa =) Kaupasta olen hänen antanut valita vauvalle lakanoita, pussilaakanoita jne että tuntisi olonsa että hänetkin otetaan huomioon!
Tsemppiä kaikille loppu metreille ja voikaahan hyvin. Minä palailen taas perjantaina.
Nemotus rv 36