Helmikuun helmet 2010 vk 3
Kommentit (59)
kappaleena täälläkin, ikävä kyllä.. odottavan aika on tosiaan pitkä =/
Eilen ja tänään on tuntunut useita kertoja ihan järkyttävää kipua alapäässä, varsinkin ylösnoustessa mutta myös muulloin. Se jalkapalloefekti on näihin verrattuna ihan pientä ja harmitonta.. Niin ja mullahan tulee lauantaina siitä (oletetusta) limatulpasta 2 viikkoa eli eipä näköjään enteillyt sekään mitään :O
Huomenna ois taas neuvola, pitääkin muistaa nyt mittauttaa se hemoglobiini. Ja pitäis saada ne kilpirauhastuloksetkin samalla.
Mun on pitänyt muuten jo aiemmin kysyä, että tekeekö teillä joillain terkka sisätutkimuksia kun ainakin välillä oon saanut sellaisen käsityksen viesteistä?? Vai onko vaan lääkärikäyntejä ollut normaalia useammin..
Yöt menee edelleen hyvin, esim. viime yönäkin tartti käydä vaan kerran vessassa. Heräsin kyllä pari kertaa muutenkin, mutta nukahdin heti uudestaan ja aamulla nukuttiinkin kymmeneen asti pojan kanssa :)
Seuraavaksi ohjelmassa oiskin pojan nukutus ja lisää klapeja saunan uuniin että sais kämpän lämpenemään *hrrrr*
evian, rv 38+1
Eka mittauksella terkkarin kanssa oli 160/100, otti heti uudestaan ja sitten olivat 160/93, sellaisella elektronisella painemittarilla.
Laakarin huoneessa laakari mittasi perinteisella menetelmalla ja sai 158/88 arvoiksi.
Nostivat jalleen laakitysta ja uhkasivat miettia sektion aikaistamista jos ei paineet pysy hallinnassa! Hui, toivottavasti pysyisivat!
Halusivat etta tapaan myos anestesiatiimin ja he sanoivat etta leikkaus tehdaan spinaalipuudutuksessa, koska epiduraali ei hyodyta mitaan, koska osastolla jalkihoitona ei voida lisata epiduraalitilaan mitaan vaan se otetaan pois salissa kuitenkin. Nukutus sitten jos ei spinaali onnistu. Onko kenellakaan kokemuksia spinaalipuudutteesta??
Maanantaina mentava uudestaan aitipolille, pitaa tavata ylilaakari jonka hoidossa olen, hanta en olekaan viela tavannut...
Kaiken taman keskella, oma olo on ihan hyva! Ei ole mitaan valittamista, verenpaine ei vaivaa kotioloissa millaan lailla, vasta sairaalaan mennessa alan tuntea kuin paniikin oireita, sydan alkaa pumputtamaan kurkussa ja odotan kauhulla mittarin lukemia... En vaan voi olla rennosti, vaikka kuinka yritan.
Illalla vein lapset uimakouluun. Seisoin altaan vierella kun muut mammat olivat varanneet penkit, ja kukaan ei laskenut istumaan, olin uimahallilla 2h! Menin istumaan kaukaisimpaan kolkkaan aina valilla mutta sitten kun nuorempi lapsi meni altaaseen, halusin olla hanta lahempana ja siina sitten tuskailin ja seisoin ja kirosin. Ehka ma vaan naytan niin lihavalta, eivatka tajua etta olisin raskaana. Eika luonto anna periksi sanoa etta voisko joku teista nousta ja antaa minun istua!!
Kolmaskerta rv 34+5
+Esikoisen synttarit tanaan
onpan täällä ihmisillä kiire synnyttää jo! =) itse olen varautunut että tämä menee viikon yli eli en edes odota aikasemmin yritän nyt vaan nauttia olosta ja isosta mahasta!! täällä menee yöt huonosti ja kaiken lisäksi mulle ilmaantu yksi peräpukama joka on todella kipee ja sekin on valvottanu pari yötä. mä en oo saanu paino arvioo mutta lääkäri meinas et on sitten joku 4 kilonen niin kun kaks vikaakin lasta on ollu. supistaa kyllä aika usein ja painaa ja tekee vaikka mitä mutta menee levossa aina ohi.ensi viikolla olis neuvola että sitä odotellessa! =)
koittakaa jaksaa nyt vielä ei ole enää pitkä aika!!! =)
+ ensi viikolla kampaaja ja kosmetologilla käynti. ihanaa!!! =)
myy85 rv37+4
Kolmaskerta: Mun kaveri leikattiin spinaalissa pari viikkoa sitten, kun epiduraalia ei hänelle voida laittaa.. Ei ainakaan sanonut mitään pahaa puudutteesta, en kyllä hoksannut tarkemmin kyselläkään... Että ilmeisesti ihan ok vaihtoehto. :)
Täältä päin ei mitään kauhean uutta ja mullistavaa kuulumista ole luvassa, kun mitään ei tapahdu.. Tosin, nyt on kolmas hyvin nukuttu yö takana päin, joten olo on aika levännyt.. Toissa yön nukuin niin sikeästi, etten edes vessaan herännyt, oli muuten aamulla kiirus.. ;) Muuten olo aika samanlainen kuin ennen, välillä alakerrassa tuntuu sangen "miellyttävältä" ja keilapallo on tuttu juttu.. Harkkasupistuksia tulee aina silloin tällöin, mutta muuten aikas hiljaista.. Nyt on alkanut tuo selkä vaivata, eli kun illalla istuskellaan miehekkeen kanssa töllöä tuijottomassa, niin ei kyllä mun istumisesta meinaa tulla mitään.. Onneksi mies on ollut ihana ja hieronut, ja samoin helpottaa välillä, kun istuskelen jumppapallon päällä.. Tosin, ei varmasti saisi valittaa, kun kuitenkin pystyn suht normaalisti olla ja liikkua.. Muuten olisinkin hukassa tämän selkäni kanssa.
Imut sain eilen valmiiksi ja nyt pitäisi alkaa verhoja lyhentämään.. Sitten alkaakin kaikki olla aika lailla valmiina.. Mitäköhän ihmettä sitä ensi viikolle keksisi??? Varmaa pitää alkaa leipomishommiin.. Ja nuo keittiönkaapit on vieläkin siivoamatta, mutten nyt tiedä tohtiiko niitä hirveänä alkaa värkkäämäänkään, kun viime kerralla tuli se paha olo.. Tosin, silloin oli kyllä hyvin huonosti nukuttu yö takana.. Eli toisin sanoen, saisi se poitsu ruveta pikku hiljaa siirtymään tälle puolen nahkaa.. Eilen mietiskelin sohvalla, kun poitsu punkesi jalkaansa kyljestä läpi, että miltähän se pikkuinen jalka mahtaa näyttää.. Ei millään malttaisi odottaa.. :D
Maria-84 38+4
Heipä hei kaikille,
Täälläkin ollaan edelleen yhtenä kappaleena ja oikeastaan toivon, että synnytys tapahtuisi tosiaan vasta aikaisintaan viikon kuluttua. Kaikkea muuta tekemistä on vielä yllin kyllin ja vauvaa olisi hiukan helpompi hoitaa kun olisi paremmin täysiaikainen. Näin on tietenkin helppo sanoa, kun on hyvin nukuttu yö takana. Toissa yönä valvoin itsekin lähes aamuun supistusten takia. Onneksi sitten aamulla sain nukuttua puoli kuudesta yhdeksään. Viime yönä supistuksia tuli aina kun nousin sängystä ylös käymään vessassa ja tulin takaisin sänkyyn, mutta ne menivät sitten ohi.
Meillä tosiaan esikoisen kanssa meni viis päivää yli lasketun ajan (ja siihen mennessä synnytyksestä ei ollut ollut tietoakaan), ja olihan se ihan tuskaa sen lasketun ajan jälkeen se odottaminen, mutta synnytyksen jälkeen vauva söi tosi reippaasti ja imetyksen kanssa ei ollut mitään ongelmaa.
Jotain paksua limaa tuli tänä aamuna (vähän limatulppaan viittaavaa ehkä...) ja vatsa on ollut paremminkin sekaisin kuin olisin kärsinyt ummetuksesta. Eilen oli neuvola ja siellä rutiinimittaukset. Verenpaineet ovat olleet koko ajan erinomaiset, hemoglobiini vähän alhainen, joten aloin nyt lopulta syödä lisärautaa...
Täällä siis voidaan hyvin. Hvyviä vointeja toisillekin!
Fanni 36+6
Moikka kaikille!
Ekaksi onnea Mandylle vauvasta! Kivaa kun alkaa täälläkin kuulua vauvauutisia :)
Itselläni ei ole vielä kiire synnyttämään. Vauva saisi vaikka vielä reilun viikon olla masussa :) Tarkoituksena on vielä reilun viikon päästä vähän "rempata" kylppäriä, ja sen haluaisin kyllä olevan kunnossa ennen vauvaa. Hyvä kysymys on tietenkin se, että pitikö jättää tämäkin taas näin viime tippaan...? Sitten haluaisin vielä että meidän hoitopöytä tulisi ennen kuin vauva syntyy ja että saisin sen laittaa kuntoon. Jotain omia rästihommia voisi tietty vielä tehdä, mutta ne ei ole niin välttämättömiä.
Itse olen vielä aika hyvässä kunnossa, eli se varmasti vaikuttaa siihen ettei ole kiire synnyttämään. Ymmärrän hyvin niitä joilla jatkuvasti supistelee ja yötkin ovat jo kovin repaleisia, alkaahan siinä jo toivoa että vauva putkahtaisi maailmaan!
Eilen oli neuvola, eipä siellä mitään ihmeempiä ollut. Kaikki ok. Sf-mittaa ihmettelin kun se tuntuu olevan niin suuri, 34,5 cm. Vatsa ei kuitenkaan tunnu isolta ja olen aika pieni ihminen muuten, niin alkoi jännittää kuinka iso vauva sieltä oikein tulee! IIKS. Täytyy varmaan jutella ensi viikolla neuvolatädin kanssa tuosta.
Ei kyllä nyt on pakko mennä syömään. Lenkki teki tepposet ja verensokeri humahti aika alas... Eli ruokaa naamaan!
Hyviä vointeja kaikille! Ei mene enää kauaa :)
Merppe 37+6
käyty taas kerran. Eipä tarvi lopettaa/vähentää rautaa kun nyt Hb oli tippunut jo 105:een =/ terkka pitää edelleen sitä satasta alarajana ja sanoikin mun elimistön kai jo tottuneen mataliin lukemiin kun en ole ollut mitenkään erityisen väsynyt tai huonovointinen.. käski vaan pyytää, että lukemat mitataan sitten sairaalassa ennen kotiinlähtöä (jos siis vaikka päästäisiin tässä viikon sisään tositoimiin..) ja jos näyttää edelleen huonolta niin jatkaa raudan syömistä.
Painokin oli taas miinuksella, tällä kertaa 800g/vko :O nyt siis alkupainoon tullut vaan +4,7kg :) Kelpaa mulle! Sf-mitta kuitenkin noussut sentillä (nyt taas 31, kun viimeksihän oli laskenut sentin) viime viikosta eli vauvalla ei pitäisi olla mitään hätää. Terkkakin oli vaan hyvillään kun paino on pysynyt nyt kurissa niin hyvin, kun mulla tosiaan oli ylipainoa ennestään. Onpahan sitten edes vähän helpompi tiputtaa kiloja jatkossa.
Ne kilpirauhasarvot oli onneksi normaalit, mutta jos tää mun paskomistahti jatkuu samana vielä synnytyksen jälkeenkin niin sitten kuulemma tutkitaan ainakin keliakian ja laktoosin mahdollisuuksia. Ennen synnytystä ei kuulemma kannata, kun voihan se olla vaan että raskaushormonit on vaikuttaneet tällä kertaa näin mun elimistöön.
Verenpaineet oli ok, kuten tähänkin asti ja sydän sykki samoissa lukemissa kuin yleensäkin (150+).
Odotusta sitten vaan taas :) Nyt ois kyllä hyvä aika syntyä, kun on viikonloppu edessä ja helpompi saada poika hoitoon kuin viikolla *winkwink* baby :D
+ ihanan näköistä iltaisin ulkona kun lumihanget kiiltelee pakkasessa kuin timantit :)
- noin muuten tossa pakkasessa ei sitten mitään hyvää olekaan, kämppäkin on taas jääkylmä =/
..Edelleen pinniksen pohja odottelee että joku (LUE: mies) nostaisi sen ylös, että saisi ton äitiyspakkauksen tilpehööreineen paikoilleen :)
evian, rv 38+2
ja ei ole apljoo kerrottavvaa. Koko arvio oli 3300g ja sf mitta 33 sama mikä esikoisesta samoilla viikoilla ja lapsi oli tuon painonen syntyessä 8-/ mitä ihmettä? No joka tapauksessa jos/kun tekevät kyssillä päätöksen joko joudun kuvaukseen tai saan sen sectio ajan tai sit se käynnistettään koka jos kasvaa täysiaikaiseksi niin olisi melkeen 4kg. Onko kellään noi koko arviot olleet pielessä? hää oli kääntynyt rt:n mutta ei ollut laskutunut ei kiinnittynyt. Sydän äänet 160-180 paineet ihme kyllä 109/62 neuvollassa ne on aina huipun korkealla johtuneen kun en tuu neuvolan eukon kaa oikeen toimeen.
Kohtu pehmeä, kiinni ja 2cm jäljellä joten ei ole viel ite sieltä tulossa ja ei mulla pahemmin oon supistellukkaan eikä muutenkaan oireillut! Virtaukset ja istukka hyvä joten kaikki ok. Sukupuolesta kyselin ja varmaksi ei osannu sanoa mutta aavisteli olevan tyttö joka on myös mun oma arvelu tästä, mutta saas nähä kuka tai kumpi tulee. Toppapuku pitää vielä lapselle löytää jotain kun luulen että tytön entinen 50cm ei taida hälle oikeen sopia =)
Uudinverhonkin keksin haluta uuden joten sekin pittee löytää. Muutenpas hankinnat taitaa olla tuossa.
Meillä pakkasta on yli 25 astetta joten ulkonakaan ei tuntia pitempään tarkene olla kun toppahousut ei mee ennään jalkaan =(
Jos hieman ristipisto työtä tekis ennekuin menee miehen hakee töistä sekä tytön hoidosta.
Ihanaa viikonloppua kaikille ja jotka toivoo lähtöä niin pidän teille peukkuja.
Ai että mie luulin että sie ihmetys oisit jo lähteny. Hehkutinkin oikeen innoissani kun oli ollut hiljaista mutta jospa sie kuiten pian lähetkin =)
Nemotus rv 36+4
Täällä ollaan kans odottavalla kannalla. Muuten ei, mutta, kun näistä kivuista on kärsinyt raskauden puolivälistä asti, niin sais mun puolesta loppua varsinkin, kun on nuo kolme lasta ja pari koiraa tuossa vielä :)
Vähän on samat aatokset kuin [b]Evianilla[/b]. Minulla oli aamuyöstä vatsa ihan sekaisin ja ravasin vessassa varmaan kymmenen kertaa ja 6.30 menin lämpimään suihkuun taasen. Synnytstapa arvioinnissa oli 2cm auki ja synnöriile mennessä viimeksi olin 3 cm auki. Tuntuu sitli, että tämä vauva ei tee niin nopeaa lähtöä, kuin meidän 2 ja 3. Nyt on levossa ollut kipeitä suppareita, mutta harvakseltaan.
+ mies tulee iltalaivalla kotiin!
+ mun vaunukoppa tuli postissa tänään!
- ne adapterit kaukaloa varten taas eivät, mrrr
mulle tuli tänään sellainen asia mieleen et mä olen varmaan tällä palstalla se viimeinen synnyttäjä. Ei ole edelleenkään mitään supistuksia ja esikoinenkin meni kumminkin 41+3 ennen ku syntyi.Mut lähti onneksi kuitenkin itse sit syntyy=)
Mietin myös sitä että kestääköhän tää synnytys taas pitkään ku esikoisella meni 20 tuntia..onko täällä jollakin kokemusta et eka on kestäny kauan ja toinen tullu nopeammin??
Mulla ei kyllä ole kiirettä et vauva sntyisi vaikka paljon mietinkin että miten sen vauvan kanssa sit menee ja millainen se on=)
Nyt poika hermostuu..täytyy lopettaa...
jaksamista kaikille ja onnea synnytykseen!!!!
Hande86 34+5
eika vauva laskeutunut - tanaan viikko 38 taynna. Olen miettinyt, etta meneeko se mulla kuten ensisynnyttajalla, kun on sektioitu viimeksi. Ei ole koskaan avautuneet paikat.
Eilen oli aitipoli, painoarvio 2,9kg eli edellisesta kerrasta (2 viikkoa sitten) reilu 400g lisaa.
Turvotusta on tullut, joka paiva vaaka nayttaa isomman luvun. Aamuisin on sormet kuin nakit, puuduksissa ja kipeat, ei tahdo saada otetta mistaan. Muuten vointi on ihan OK.
Synnytysta olen vahan miettinyt ja veteen kiinnostaa, tai ainakin vedessa mahdollisimman pitkaan oleminen. Ainakin keskenmenon yhteydessa lammin suihku oli helpotus, burana ja panadol eivat tuntuneet yhtaan, siis tarkoitan etten huomannut, etta ne olisivat mitaan tehonneet.
Olen valmistautunut henkisesti siihen, etta kylla se vauva lahimman kuukauden sisalla on maailmassa :)
t. MataHari ja Papu rv 38
Kokenut synnytyslekuri ultrasi, että lapsivettä olisi ihan normaalisti! Eli joko vettä on tullut lisää viikossa tai edellinen lääkäri on katsonut väärin. Ihan sama, olo on huojentunut!!
Vauva on kiinnittynyt, pää jo lähtökuopissa. Kohdunkaulaa 1,5cm jäljellä, paikat valmiit ja pehmeät. Vauvan painoarvio tällä hetkellä 2,7. Laskettuna aikana olisi tasan se 3,5kg eli menee keskikäyrällä tällä hetkellä. Ihan ok mulle, vaikka ajattelin, että vauva olisi hiukan pienempi.
Asiat siis hyvin, vauva saa tulla kun on tullakseen, voi tulla ensi yönä tai kuuakauden kuluttua, kuka tietää....:)
ihmetys rv 35+2
.. kävin torstaina (siis eilen) Paino oli sit taas laskenut vähän , neuvolan tekkari-kätilön mukaan ilmeisesti siksi, kun mulla oli viime viikolla se voimakas vatsatauti. Sf mitta oli nyt 32 cm, hg oli hivenen noussut tupla raudansyönnin ansiosta, muttei vielä kuitenkaan hirmuisesti (viimeksi pari viikkoa sitten oli 113 ja nyt 117), joten rautaa syödään edelleen 2 tablettia/päivä. Terkka arvioi vatsan päältä tunnustellen vauvan olevan nyt n. 3,1-3,2 kg. Terkkari heitti sit epäilyksensä, et hänen mielestään olisi poika tulossa, ihan sykkeiden perusteella. Äitipoliltahan sain saman arvauksen lääkäriltä, joten katsotaan :)
Nyt on mullekkin tullut voimakkaammin tunne keilapallosta jalkojenvälissä.. Kävely ei ole enään ihan niin helppoa, kuin pari viikkoa sitten ja välillä tuntuu, kuin jokin tulisi ulos ;) toivottavasti ei kuitenkaan ilman ennakkovaroitusta :)
Terkkari sanoi, et vauva olisi jo laskeutunut selkeästi alemmas, mitä viimeksi oli. Sitä en tiedä, onko hän jo kiinnittynyt tai muutoinkaan, olenko yhtään avautunut tms. (viimeviikon maanantaina äitipolilla lääkäri vain totesi paikkojen olevan pehmentyneen)
Joku kyseli, miksi sisätutkimuksia tehdään joillekkin usein. Mä kuulun tosiaan äitipolin asiakkaaksi, kun satun "sairastamaan" APC-resistenssiä (veressä geenivirhe ja suurempi riski veritulppiin, siksi siis verenohennuslääkkeen pistäminen päivittäin) Niinpä käyn sairaalan äitipolilla n. kerran kuussa ja yleensä aina on tehty sisätutkimukset ja ultrattu. Mä en kuulemma ole oikeutettu neuvolalääkärin palveluihin, joten neuvolassa en ole lääkäriä kertaakaan tavannut.
Seuraavan kerran mulla onkin neuvolaan meno ens viikon torstaina, katsotaan mitä silloin sanotaankaan..
Mulla oli tänään siskon tyttö (2v) hoidossa n 2 tuntia ja nyt on olo kyl aikas väsynyt. Mukavaa oli neidin kanssa, mut kun hän ei tietenkään ymmärrä, miksei täti muka voisi leikkiä lattialla samallalailla, kuin ennenkin, ni jotenkin se painon tunne tuolla nivusissa tuntuu nyt enemmän..
Vauvan tuloon olen jo täysin valmis, mut jotenkin alitajunnassa olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, et eiköhän se kuitenki mene pari viikkoa la:n yli. Niin olin kuulemma minäkin esikoisena mennyt. Siskoni taas oli syntynyt syöksyllä, oli äiti kuulemma päässyt juuri ja juuri pöydälle, kätilö oli just saanut hanskat käsiinsä, kun oli jo ottanut kopin ;)
Eli eipä ne toiset lapset välttämättä mene yhtä pitkään, mitä esikoista saa punnertaa.. Josta muistui mieleen äitini kertomus usean tunnin synnytyksestä mun kohdalla.. kääk..
Sara rv 37+5
Niin ja Mandy: Oikein paljon onnea pikkuisen johdosta :)
joku kyseli ja mulla ekan kesti joku 12tuntia toka oli 4tuntia ja kolmas 45min. et kyl se aika lyhenee ainaki mulla! mut kertokaa miten teillä muilla uudelleen synnyttäjillä on ollu!!?
myy85 rv37+5
on jotenkin taas niin "täysi" olo ettei mitään rajaa.. tuntuu että vauva punkee hetkenä minä hyvänsä suoraan mahan läpi maailmaan =O ja siltikään ei taida tapahtua mitään "oikeaa" edistystä *huoh* Oisin kyllä jo niiiin valmis.. :)
En sitten löytänyt sitteriä varastosta, kaikkea muuta kylläkin (esim. lelukaaren ja Bumbon mitä ei ehkä "ihan vielä" tarvita :D) minkä olemassaoloa en ole edes muistanut.. Saa mies vielä käydä tutkailemassa paikkoja, jos vaikka tää vauva viihtyisi sitterissä.. Esikoinen kun ei siinä aikoinaan paljon ollut, kun tykkäsi enemmän olla lattialla vatsallaan :)
Vielä pitää saada kaverilta se Manduca takaisin ja sitten taitaakin olla aikalailla kaikki tarpeet kasassa. Vaippojakin ostin tuossa varmaan jo pari viikkoa sitten pari pientä pakettia varastoon, Pampersia ja Liberoa yhdet kumpaakin niitä ihan pieniä kokoja :)
Vauva voisi syntyä vaikka huomenna, niin olisi sitten hänkin sunnuntaipäivän lapsi kuten isoveljensä :) Ainakin hänen kohdallaan on pitänyt paikkansa sanonta, että sunnuntain lapset on iloisia ja hyväntuulisia :) Vaan en kyllä pistäisi yhtään pahakseni vaikka pieni päättäisi tulla maailmaan vaikka jo tänään ;D
Mitenhän Mandylla on alkanut yhteiselo vauvan kanssa, jokohan ovat kotiutuneet?? Laitahan viestiä kun ehdit/jaksat :)
evian, rv 38+3
Hurjan kylmää ulkona, joten täytyy täällä sisällä vaan oleilla. Kaappeja olen yrittänyt hiljalleeen siivoilla, kun niihin aina kertyy kaikkea turhaa. Roskistavaraa on kyllä tullut sekä kierrätettävää. Ihanaa, kun saa taas tilaa:)
Oma olotila on ihmeen hyvä! Ei juuri supistele, mutta selkä on vähän kipeä. Neuvolassa olin eilen ja siellä oli kaikki hyvin. Sf oli 34 cm, verenpaineet ok ja painoa oon saanut kaikkinensa reilut 9kg. Nyt vaan odotellaan, koska lähtö tulee. Hassua, kun on niin oireeton olo! Liikkeitä on kyllä reilusti ja kipeitä sellaisia. Muuten ei mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä.
Ensimmäinen synnytykseni kesti 13h, toinen n.6h, joten kolmas on kaiketi vielä lyhyempi? Olisi kiva tietää, miten kauan tämä raskaus kestää vielä. Eka syntyi 38+4, toinen 36+4, tuskinpa tämäkään yliajalle ainakaan menee, saa nähdä;)Jotenkin tuntuu siltä, että ensi viikolla syntyy viimeistään...
Nyt jatkamaan hommia;) Hyviä vointeja kaikille ja tsemppiä, jos lähtö tulee!
Hei ja onnea ekalle synnyttäneelle!:)
Mulla on kuluneella viikolla tullut ekat harjoitussupistukset. Lisäksi vauva on potkinut TOSI kipeästi alavatsaan - vai liekö se jotenkin kaivautuu sinne syvemmälle. Olen tähän asti päässyt liikkumaan ihan normaalisti, siis ei mitään vaapuntaa, mutta tänään hyvä kun pääsin kävelemään lainkaan!
Joku kysyi painoarviosta: esikoisen kohdalla arvioitiin paljon pienemmäksi mitä oikeasti syntyessään oli, heitto oli melkein kilon. Saa nähdä miten nyt - SF-mitta sama, mutta painoa tullut puolet siitä mitä esikoista odottaessa. Eka synnytys kesti noin 12h.
Tsemppiä!
t. Feonia rv 37+6
Hyvää sunnuntaita! Tulin kurkkimaan, olisko jo joitain "varaslöhtöjä" vauvauutisissa, mutta ei vielä :)
Mä sain sen vatsataudin seurauksena kovia supistuksia, mutta otin lämpimän suhikun jasitten yöksi särkylääkettä ja painuin nukkumaan. Nyt parempi. Huomenna neuvola. Tiistaina on 39 rv täynnä, joten ehkäpä loppuviikosta alkaa tapahtumaan ;) Muut syntyneet rv 39+
Sain itsestäni aikaiseksi ja laitoin katosverhon vauvansänkyyn ja neuloin kahdet Nb-kokoa olevat hahtuvapöksyt(villakuoret). Menee ehkä s-koostakin, tein hiukan korkeammat.
[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=5628549.jpg][img]http://i4.aijaa.com/t/006…]
+ hyvin nukuttu yö takana
- mies lähtee vielä muutamaksi päiväksi Maarianhamiaan
T:Lauris rv 38+5
Aika hiljaista on tosiaan tässä ketjussa :/ Olen lueskellut pitkien päivieni kuluksi myös muiden sivujen ketjuja, joilla LA helmikuussa ja paljon tiivimmin tuntuvat kirjottelevan :)
Ihmetys sanoi aika osuvasti että aika hajottavaa tälläinen loppuraskaus..olen niin samaa mieltä :) Mietin että mennään päivä kerrallaan ja vauva syntyy kun on valmis, mutta on se vaikeaa kun max.tunnin saattaa käyä ihmisten ilmoilla ja sitten saa maata loppu illan selkäkipuisena sohvalla :(
Neuvolassa oli tänään kaikki ok, ensin aika korkeat verenpaineet (ollu koko raskaus ajan hyvät paineet!) mutta uudelleen mitattuna olivat ihan ok. Vähän jäi mielenpäälle että mistä moinen...? Liikkeitä on tuntunut nyt ihan kivasti :) Sydänäänet 145-165 välillä vaihtelee ja sf-mitta jo 32cm :O Painoa kilo viikossa vaikka olen koittanut pysyä yhdessä herkkupäivässä viikossa (kun taas aijemmin saatoin herkutella päivittäin) niin siltikin paino vain nousee :S Esikoista synnyttymään mentäessä painoin kilon vähemmän kuin nyt ja sf-mitta oli sentin pienenpi :) Nyt mietinkin, kuinka tässä ehtii viellä turvota ennen kuin vauva on maailmassa...
Supistuksia ei täällä ole...mutta luulen että sitten kun ne alkaa niin se on menoa, niinkuin esikoiseltakin :) Muutaman kerran todella kipeää pistoa on tuntunut oudosti jalan ja alamahan paikkeilla vasemmalla puolella, niin ettei liikkua saata, en tiedä mistä johtuu :(
Tiistain synnytystapa arviontia odotellessa, vaikka uskon sen olevan aika "turha" reissu ja luulen että "normaali" synnytystä lähtään yrittämään..
Marim 36+4