Voi tätä suomen kieltä... :D Sanoin lapselleni äsken, että
"mä laitan tuon teeveen." Tarkoitin, että laitan teeveden kiehumaan, kohta on iltapala meillä.
Lapseni kysyi "miksi sinä saat katsoa telkkaria, ja minä en". Meni vähän aikaa ennen kuin tajusin..
"Eikun äiti laittaa tuon teeveden kiehumaan". :D
Kommentit (31)
että laitapa vaatteet päälle niin lähetään. Tyttö meni sohvalle pitkäkseen ja asetteli vaatteet päälleen niin ku peitoksi :D
Tuossa n. vuosi sitten oltiin syömässä ja sanoin tytölle jotain tyyliin "Onko ruoka kuumaa? No, ota maitoa päälle" Tyttö kaatoi mukillsen maitoa lautaselle ruuan päälle :D
Täytyi lukea useampaan kertaan... Meillä se kun olisi "teevere":-)
Kaveri sai vauvan ja lähetti kuvia. Katsottiin niitä, ja totesin että kappas, syntynyt jouluaattona. 4 v sitten kysyi:"Onko tuo se Jeesus?" :D Jouluaattonahan syntyy vain Jeesuksia :)
sanon että laitahan kengät jalkaan, ja sitten pohditaan että eipäs, kun jalkahan laitetaan kenkään...
lauseet tyyliin "Koetetaan keksiä jotain kivaa" tai "mitähän me keksitään", kun lapset kuulivat aina vain sen sanan "keksi".
isäni sanoin siskolleni, kun ruoka ei maistunut "Pistä sitä puuroa nyt sinne poskeen" ja lusikalla siskoni sitten puuron poskeen laittoi :D
"Jäähyväiskukkia isälle, papalle ja isopapalle", lausui vainajan tytär kera lasten ja lapsenlapsen.
4 v kysyi minulta ihmeissään: "miten ne kaikki kolme mahtuu tuohon samaan arkkuun?"
Sanoi että hänen ruokansa pitää lämmittää. No nakkasin lautasen mikroon ja annoin sitten pojalle. Hän rupesi itkemään että sitä poti lämmittää. Meni hetken ennen kuin tajusin. Lämmin ruoka (lämmitetty) on sopivaa syötäväksi, kuuma taas on liian kuumaa. Lämmittäminen siis tarkoitti itse asiassa jäähdyttämistä :)
1-vuotias tulee käsi ojossa: "keksiä, keksiä..."
lauseet tyyliin "Koetetaan keksiä jotain kivaa" tai "mitähän me keksitään", kun lapset kuulivat aina vain sen sanan "keksi".
meillä katsottiin videota jossa sanottiin " nämä ystävät asuu Kolumbiassa " n. 3-vuotiaamme kuuli väärin ja kysyi " miksi ne asuu koulun pihassa?"
ihan huippu juttuja, etenki noista 6 ja 10 kertomuksista sai kunnon naurut :DD mukavaa näin aamun piristykseksi :)