Voi tätä suomen kieltä... :D Sanoin lapselleni äsken, että
"mä laitan tuon teeveen." Tarkoitin, että laitan teeveden kiehumaan, kohta on iltapala meillä.
Lapseni kysyi "miksi sinä saat katsoa telkkaria, ja minä en". Meni vähän aikaa ennen kuin tajusin..
"Eikun äiti laittaa tuon teeveden kiehumaan". :D
Kommentit (31)
pihalle joku kerta ja poika halusi laittaa uuden takin päälle (vänkäsi pitkään)
Sanoin sitten "että nyt kaappiin siitä"
(tarkotin että se uusi takki kaappiin)
kohta löysin pojan kaapin hyllyltä.
Hän meni kaappiin kun käskettiin.
pihalle joku kerta ja poika halusi laittaa uuden takin päälle (vänkäsi pitkään) Sanoin sitten "että nyt kaappiin siitä" (tarkotin että se uusi takki kaappiin) kohta löysin pojan kaapin hyllyltä. Hän meni kaappiin kun käskettiin.
töissä ennen kuin jäin lasten kanssa kotiin.
Kyseinen tyttö, n. 3v.
Oltiin eteisessä pukemassa ja sanoin tuolle lapselle, että hyppääppäs syliin, niin mä autan sua. Noh, mitä tekee tytsi.. HYPPÄÄ syliin. Ja suoraan mun kipeän polven päälle.. Noh, mitäs menin käskemään hyppäämään syliin..
Tuon jälkeen opin varomaan kyseistä sanontaa, jopa omille lapsilleni..
Samoin yhdelle taaperolle sanoin, että pistäppäs vauhtia ja pistele poskeen, että ehditään pukemaan ja ulos ennen kuin mummi/äiti/isi tulee. Noh, taapero sitten päätti pistellä poskeen ja pisteli HAARUKALLA (välipalana oli jotain pitsaa tai vastaavaa) poskeen :D Oli siinä kyllä pikkasen naurussa pitelemistä..
Uutena vuotena 12-vuotiaana mulle kaadettiin lasillinen shamppanjaa (ei ollut tarkoituksena juottaa känniin) ja sitten kuului "lasit tyhjäksi Uuden vuoden kunniaksi!". Kaikki aikuiset joivat lasinsa tyhjäksi ja tietysti myös minä... Arvatkaas kuka nukkui puolen tunnin päästä kasvot lautasella ?! :D
"Aikuisia pitää totella!" ;P
jeesus syntynyt jouluaattona? eikös se ole syntynyt oikeasti syyskuussa? tuo joulun vietto on vaan periytynyt pakanoilta kristityille.
tarkemmin jouluaaton ja joulupäivän välisenän yönä.
jeesus syntynyt jouluaattona? eikös se ole syntynyt oikeasti syyskuussa? tuo joulun vietto on vaan periytynyt pakanoilta kristityille.
höpinään.. Tosiasiassa Jeesuksen syntymäpäivä on arvoitus..
että Jeesus on syntynyt joskus kesällä. Joulua on kuitenkin alettu juhlia joulukuussa, koska ihmiset viettivät silloin jo ennestään pakanallista Keskitalven juhlaa.
Asia on nimenomaan päin vastoin: oikeille uskovaisille ei ole mitään väliä sillä, milloin Jeesus on syntynyt. Tapakristityt ehkä välittävät tämmöisistä enemmän.
Olin aikoinani sudenpentulauman johtajana, ja eräässä riehakkaassa sisäleikissä yksi poika jäi vähän vakavana sivuun.
Kysyin: "Mitäs mitäs, onko jotain sattunut?"
Poika: "Höh! Ei ole JOTAIN sattunut vaan MINUA on sattunut!"
Vastasin ohimennen "Katsotaan sitä sitten". No, lapsihan tietty oli heti laittamassa leffaa päälle, vaikka minä tarkoitin, että mietitään asiaa...
Usein lapset tulevat sitten sanomaan, että "ÄITI, PIIPPAA!". Kerran sitten sanoin että enhän minä piippaa vaan se liesi.
Ei, paitsi lapset, jos ovat leikkimässä.
Äiti: Pistä nyt reippaasti poskeen vaan.
Lapsi: *tökkää haarukalla poskeen*
Äiti: Pistä nyt reippaasti poskeen vaan. Lapsi: *tökkää haarukalla poskeen*
ja komensi: "ruoka naamaan ja heti!" Siitäkös lapsilla riemu repesi. :)
olin syömässä ja sukulaismies sanoi: "Nakkaa se maito naamaan niin lähdetään". Tartuin lasiin ja nakkasin siinä olevan maidon pitkin naamaani. Aikuisia piti totella.
niin lapsi kysyy pari päivää myöhemmin: "miten äiti ne perhoset sinne sinun vatsaan oli mennyt"
ja muita vastaavia.
Mm. lapsilla tulee huteja ruuan kanssa = sotkua pöydällä ja sen alla: "sulla on reikä suussa", johon kolmevuotias, "no on mulla", 13-vuotias tähän "no kuin sen ruuan sinne muuten sais?".
Tai 11-vuotias 13-vuotiaalle "pidä pääs kii!", tähän vastaus tietysti "on pysyy se kii ihan pitämättäkin".
syntynyt jouluaattona. Lapseni kysyi tämän kuultuaan, että oliko se Jeesuksen vaimo :)