Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käsissä pieniä vesikelloja tms, mitä ne on?

Vierailija
17.01.2010 |

Koululaisilla,2 ja 4 luokkalainen, molemmilla käsissä pieniä vesikelloilta näyttäviä millin ympyröitä, sormissa, ja kämmenissä, osassa ihoa kuivumista, hilseilyä, ja iho näyttää kipeältä. Pari kuukautta on pesty käsiä koulussa jollakin desinfiointiaineella, voisiko olla allergiareaktio, jalkapohjissa ei mitään tälläistä. Onko kellään kokemusta?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on sellaisia myös, lähinnä etusormien sivuissa peukalon puolella. Välillä niitä on ja välillä ei. Itse pikemminkin olen sitä mieltä, että niitä tulee kun kädet kuivuvat liikaa.

Vierailija
2/26 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä myös enterorokko oireili noin. Tuli molemmille pelkkiin käsiin, jalkoihin ei mitään, eikä suuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desinfiointiaineella? No ei kai.

Vierailija
4/26 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perheessä kaikilla muilla atopiaa, paitsi nuorimaisella. Kädet on olleet tällä lapsella aina tosi hyvässä kunnossa, hermostuttaa että paheneeko tää iho vielä tästä, enterorokkoa ei ole, ja kortisonivoide ei auta.

Vierailija
5/26 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsien ahkera rasvaus auttaa asiaa.

Vierailija
6/26 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat sitä koulussa käyttäneet!

Minulla noita samoja tulee säännöllisin väliajoin, minulla on atooppinen iho, joka on pahimpana käsissä, toisinaan noita "vesikelloja" tulee vaikka iho ei sinällään näyttäisi olevan kovin pahana, mutta joku on ärsyttänyt.

Atoopikooille sinällään ihan yleisiä kyllä ovat.

Vierailija
7/26 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ymmärrettävää, mutta eihän sillä "pestä". Mutta mitä ihmettä siellä sitten käytettäisiin?

Vierailija
8/26 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täytyy ottaa labrakokeet sieni-infektion poissulkemiseksi.

Vierailija
9/26 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskevät helpoiten juuri kuivaan ja atooppiseen ihoon.

Vierailija
10/26 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyhyssä tulee pieniä vesikelloja erityisesti sormien väliin.

Vierailija
11/26 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveyskeskuslääkäri ei tiennyt mitä ne oli, vasta käynti ihotautilääkärillä auttoi, näki ensi silmäyksellä mistä kyse.

Vierailija
12/26 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin lääkäriin kunen ne vaan levisi ja levisi kun raavin niitä. Ihan vettä tosiaan tuli sisältä. Lääkäri sanoi niiden olevan aika tavallisia, muistaakseni jokin ekseema. Kortisonirasva auttoi pikkuhiljaa kunnes hävivivät kokonaan. Iho on edelleen kuiva siitä kohti missä ne vesikellot oli.

Hae kortisonirasvaa, kutina on aivan kauheaa muuten.

Vierailija
13/26 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin se mulla oireilee, ja talvella

Vierailija
14/26 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostakin se ekseemakin alkaa, kannattaa kokeilla maidotonta ruokavaliota, itsellä lähti kaikki atopia pois.

Vierailija
15/26 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyliltä ainakin kuulostaisivat

Vierailija
16/26 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomphylax?

Vierailija
17/26 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso muksujen varpaiden välit, jos on sieni. Voi tehdä tuollaisen idi -reaktion käsiin. Nimim. kokemuksella....

Vierailija
18/26 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko liikkuneet luonnossa? Mulle tuli tuollainen reaktio, kun keräsin persiljaa nippuihin. Ukonputken myrkyllisyys on tunnettu, mutta monet ei tajua, että muutkin sarjakukkaiset on voivat aiheuttaa ihoreaktion. Siis monet villiyrtit (putkikasvit),  kultivoidut yrtit, mutta myös esimerkiksi porkkana ja palsternakka.

Vierailija
19/26 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös tulee aika ajoin tuollaista näppylää .Pienet hellukat pistävät ja puhkeavat ja välillä kutiavat niin että tekisi mieli raapia koko iho pois.Olen huomannut että jotkut käsisaippuat ärsyttävät sitä.Myös porkkanan kuoriminen,tomaatin pilkkominen ja kiivi aiheuttaa niitä.

Vierailija
20/26 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös tulee aika ajoin tuollaista näppylää .Pienet hellukat pistävät ja puhkeavat ja välillä kutiavat niin että tekisi mieli raapia koko iho pois.Olen huomannut että jotkut käsisaippuat ärsyttävät sitä.Myös porkkanan kuoriminen,tomaatin pilkkominen ja kiivi aiheuttaa niitä.

Sibigort kortisonivoide auttaa.