Käsissä pieniä vesikelloja tms, mitä ne on?
Koululaisilla,2 ja 4 luokkalainen, molemmilla käsissä pieniä vesikelloilta näyttäviä millin ympyröitä, sormissa, ja kämmenissä, osassa ihoa kuivumista, hilseilyä, ja iho näyttää kipeältä. Pari kuukautta on pesty käsiä koulussa jollakin desinfiointiaineella, voisiko olla allergiareaktio, jalkapohjissa ei mitään tälläistä. Onko kellään kokemusta?
Kommentit (26)
Tällä vanhalla tädillä lääkäri sanoi sen olevan kolikkoihottumaa, joka on lähinnä keski-ikäisten ja vanhempien miesten sairaus, joten tuskin tässä on siitä kysymys, mutta vanhemille keskustelun osanottajille tapauskuvaukseksi sen tähän laitan. Erillisiä kuivempia alueita, joihin tuli sietämättömästi kutisevia vesikelloja, eikä mikään määrä perusrasvaamista auttanut, eikä auttanut Eloconkaan, joka on sentään aika typäkkää ainetta, antihistamiini sentään hillitsi kutinaa. Betnovatilla se sitten lähti, mutta sekään ei tietty ole mikään lapsille sopiva aine.
Mulla oli tuon tapaisia näppylöitä jonkin verran rystysten alueella sormissa. Pari viikkoa ihmettelin, mitä ne on ja sitten laitoin jalkasienen hoitoon käytettävää voidetta vähän niihin ja näppylät hävisivät.
Mulle tulee pieniä vesikelloja nikkeliallergian vuoksi. Nikkeliä on vaikea välttää kokonaan.
Kaikkeakokeillut kirjoitti:
Jostakin se ekseemakin alkaa, kannattaa kokeilla maidotonta ruokavaliota, itsellä lähti kaikki atopia pois.
Tääkin neuvo on tosi hyvä varmaan, harmi että tulee 8 vuotta myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkeakokeillut kirjoitti:
Jostakin se ekseemakin alkaa, kannattaa kokeilla maidotonta ruokavaliota, itsellä lähti kaikki atopia pois.
Tääkin neuvo on tosi hyvä varmaan, harmi että tulee 8 vuotta myöhässä.
Voisko ap kuitata tuliko nyt viimein apu ongelmiin? Menikö 8 vuotta vastausta odotellessa?
Mulla loppui 6 kk sisällä karppaamisen aloittamisesta, sitä ennen ikävuodet 8-34 jatkuvaa vesikelloa. Kortisonikuuri tabletteina ja vahvana voiteena auttoivat hetkellisesti.
En tiedä mihin yhdistäisin. Liiaka sokeri piti yllä tulehdusreaktiota elimistössä,piski ulos vesikellorakkuloina? Rypsiöljyn perseellään oleva rasvahapposuhde? Liian prosessoituruoka, lisäaoneet? Vilja-allergia? Hedelmät?
No, sama tuo. On ihanaa olla ilman tuota riesaa.