Vauva koko ajan väsynyt eikä jaksa syödä
Poikamme on nyt 2,5kk ja alusta asti ollut aina väsynyt. Alkuun en tuota ihmetellyt, koska tuttavilla ollut vauvoja, jotka nukkuneet paljon. Poika ei kuitenkaan jaksa imeä rintaa kun hetken ja sit nukahtaa ja herää hetken päästä itkemään nälkää. Eka kuukausi mentiin täysimetyksellä, mutta kun neuvolassa kävi ilmi, että paino on noussut heikosti, niin aloin sitten lypsää ja maito on sen jälkeen annettu pullosta. Välillä olen kokeillut imettää, mutta ei vieläkään jaksa kun hetken syödä ja sitten nukahtaa ja kohta itkee nälkää. Pullosta jaksaa syödä paremmin, mutta sillonkin välillä nukahtaa kesken syönnin.
Mistä tämä voisi johtua tai pitäiskö olla huolissaan? Neuvolassa sanottiin, että katsotaan vielä jonkin aikaa, minusta ei vaan tunnu normaalilta. Esikoinen on moniallergikko, mutta tämä neuvolan täti sanoi aikoinaan, että toiset vauvat vaan itkee enemmän (vaikka kerroin tytön itkevän lähes koko ajan, oli 1-3tuntia vuorokaudesta itkemättä) ja ettei se ole mitään sen vakavampaa. Tämän takia on mennyt luotto tuohon tätiin.
Kommentit (25)
että lääkäri (siis sydänlääkäri) ultraa sydämen ja ottaa ekg:n. Sillä saa aika kattavan kuvan että onko mitään häikkää.
Minä veisin viipymättä lääkäriin, parempihan se on varmistaa, vaikkei mitään oliskaan.
Jos ne ovat korkealla, vauva on väsynyt ja ei jaksa syödä.
Pahimmillaan, jos asiaa ei saada kuntoon sinivalohoidon avulla, vauvalle voi jäädä tästä pysyviä vauruoita.
Kipin kapin lääkäriin, ei kuulosta tilanne normaalilta.
- kielijänne kireä
- hypoglykemia
- sydänongelmaa
- neurologista ongelmaa
joku näistä yksin tai useampikin ongelma.
Naapurin tyttö nukkui vauvana tosi paljon oli todella helppo, myöhemmin todettu paljon ongelmia, aivoperäisiä. Oppimisvaikeuksia, dysfasia, hahmottamisen ongelmia yms.
Vie vauva ehdottomasti lastenlääkärille maksoi mitä maksoi. Yleislääkäri ei osaa eikä tiedä mikä vauvaasi vaivaa, toki lähetteen erikoissairaanhoitoon voit hakea neuvolalääkäriltä. Älä viivyttele.
ole mitään vikaa, mutten oikeen luota tuohon. Kyseinen lääkäri, joka näin sanoi, niin olen muilta kuullut nyt ihan tässä lähiaikoina, ettei ole mikään hyvä lääkäri ja määrännyt vääriä lääkkeitä ym.
Ja olemme siis viemässä vauvan yksityiselle lastenlääkärille mahdollisimman pian.
ap